+23
Dao
Regndrottning
Kakmonstret
croz
redalert
Sniperace
Infra
KickTheRasist
theward
berralarzon
x-medborgare
RedCloud
DMustaine
My Ass
Hungary
Redvictory
F.I.S.T
R.O.F.L
ANNA2LINK
lazy
Secrist
Thors
MartinLindgren
27 posters
NYA SIFFROR/OPINION...!
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 801
Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!
Klantarslet martin ute och och dansar på ängarna igen trots att han är dödssjuk?
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 802
Va? Är Martin dödsjuk? Kanske Dr.Allerten med stjärten kan tala om vilken dödlig sjukdom jag lider av då du tycks sitta inne med upplysningar helt okända för mig?
- Inlägg 803
MartinLindgren skrev:Va? Är Martin dödsjuk? Kanske Dr.Allerten med stjärten kan tala om vilken dödlig sjukdom jag lider av då du tycks sitta inne med upplysningar helt okända för mig?
Va du menar inte att du är fullt frisk och uppbär bidrag sedan minst 25år tillbaka?
- Inlägg 804
Grattis Miljöpartiet, nu har ni rört runt ordentligt i Tomas Mattsons och borgarbrackornas expressen så pass att man idag ställer läsarfrågan är media för snälla mot MP?
Ja säger 86% av dom svarande brackorna hitills, man tycker ju att mediamogulen
Tomas Mattsson och hans blaska borde veta att man oftas får den press man förtjänar,
Så grattis igen MP, media verkar gilla er!
Ja säger 86% av dom svarande brackorna hitills, man tycker ju att mediamogulen
Tomas Mattsson och hans blaska borde veta att man oftas får den press man förtjänar,
Så grattis igen MP, media verkar gilla er!
- Inlägg 805
Sorry pysen, i vanlig ordning helt av banan, vad har jag haft för bidrag sen 25 år tillbaks, berätta?
Att drabbas av olika fysiska handikapp, inget någon väljer frivilligt, men som i mitt fall gett en fullt berättigad pension, som självaste FK anser ska gälla livet ut,
Sen är det något dom flesta känner till skador är ju inte samma sak som att vara dödsjuk!
Min pension som inte är ett bidrag har jag haft sen snart 6 år,men därifrån till dom 25 åren du yrar om är det långt!
Glöm inte den röda rosen och att rösta rödgrönt 19 septemer Allerten med stjärten!
Att drabbas av olika fysiska handikapp, inget någon väljer frivilligt, men som i mitt fall gett en fullt berättigad pension, som självaste FK anser ska gälla livet ut,
Sen är det något dom flesta känner till skador är ju inte samma sak som att vara dödsjuk!
Min pension som inte är ett bidrag har jag haft sen snart 6 år,men därifrån till dom 25 åren du yrar om är det långt!
Glöm inte den röda rosen och att rösta rödgrönt 19 septemer Allerten med stjärten!
- Inlägg 806
KORS I TAKET IDAG, inte bara en gång?
1. Stolt moderat riksdags kandidat Maria Abrahmsson, ställer sig bakom Gudrun Schyman,och kritiser sin egen älskade alliansregerings jämlikhets politik?
2. Kung CarlGustavs krishantering i den egna familjen funger ju inte särskilt bra?
1. Stolt moderat riksdags kandidat Maria Abrahmsson, ställer sig bakom Gudrun Schyman,och kritiser sin egen älskade alliansregerings jämlikhets politik?
2. Kung CarlGustavs krishantering i den egna familjen funger ju inte särskilt bra?
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 807
föräldrars inblandning i barnens äktenskapliga problem gör sällan nytta.....
- Inlägg 808
Något kung CarlGustav tydligen missat helt och hållet, tydligen har han inte lärt sig någonting av sitt eget minglande och nattklubbs ungdomsliv?
- Inlägg 809
MartinLindgren skrev:Något kung CarlGustav tydligen missat helt och hållet, tydligen har han inte lärt sig någonting av sitt eget minglande och nattklubbs ungdomsliv?
troligen dåliga rådgivare och en hovstab som säger vad som är lämpligt....
- Inlägg 810
Hovstab och rådgivare som säger vad som är lämligt, vad jag förstår styr ju kungen hovet med järnhand,
Det är ju ingen hemlighet, sen kan man ju fråga sig hur lätt det är för Madeleine
att leva långt ut i perforin i skuggan av Viktoria?
Det är ju ingen hemlighet, sen kan man ju fråga sig hur lätt det är för Madeleine
- Inlägg 811
MartinLindgren skrev:Hovstab och rådgivare som säger vad som är lämligt, vad jag förstår styr ju kungen hovet med järnhand,
Jag tror inte det är alltför lätt att leva för någon av dem med all den påpassning som finns på alla av dem hela tiden, jag har sagt det innan, och säger det igen JAG skulle INTE vilja byta med någon av dem...
och att kungen styr en del med järnhand tror jag säkert, men han lyssnar nog på sina "rådgivare" när det gäller imagen utåt osv,,,,
- Inlägg 812
En rödgrön regering kommer vid sitt första regeringsammanträde avskaffa aktivitets förbudet för ungdomar alliansen ålagt AF,
Man kommer också besluta att ungdomar med en affärside ska få alla möjligheter att pröva och förverkliga!
Man kommer också satsa och investera stort i utbyggnad av komvux, högskolor och universitet!
Lite annorlundare än borgaralliansens att ungdomar ska jobba för usla, låga halva löner!
Man kommer också besluta att ungdomar med en affärside ska få alla möjligheter att pröva och förverkliga!
Man kommer också satsa och investera stort i utbyggnad av komvux, högskolor och universitet!
Lite annorlundare än borgaralliansens att ungdomar ska jobba för usla, låga halva löner!
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 813
Arbeit
Och på vilket sätt skapar det jobb för de unga?
Och på vilket sätt skapar det jobb för de unga?
- Inlägg 814
På vilket sätt, kanske en och annan av många unga med bra affärsider som kommer erbjudas, ska lyckas,
Vad tror du själv valet blir för en hel det ungdomar att antingen "praktisera" för en låg, usel och halv lön, eller fortsätta någon spetsutbildning några år som öppnar dörren till riktiga jobb, med riktiga löner?
Vad tror du själv valet blir för en hel det ungdomar att antingen "praktisera" för en låg, usel och halv lön, eller fortsätta någon spetsutbildning några år som öppnar dörren till riktiga jobb, med riktiga löner?
- Inlägg 815
Sifo presenterar idag en mätning som visar att fler blåingar kan tänka sig byta block en rödgröna!
Samtidigt svara ca 16.000 personer hitills i AB:s läsarfråga att 81,4% vet hur man tänker rösta, 14,4% är osäkra,
Så visst ser det rödgrönt bra ut en solig dag som idag!
Samtidigt svara ca 16.000 personer hitills i AB:s läsarfråga att 81,4% vet hur man tänker rösta, 14,4% är osäkra,
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 816
MartinLindgren skrev:Sifo presenterar idag en mätning som visar att fler blåingar kan tänka sig byta block en rödgröna!
När börjar debatten?
- Inlägg 817
R.O.F.L skrev:MartinLindgren skrev:Sifo presenterar idag en mätning som visar att fler blåingar kan tänka sig byta block en rödgröna!
När börjar debatten?
Ha ha dagens viktigaste fråga!
- Inlägg 818
Dagens intressantste fråga får stå för din räkning "stjärten", men lite intressant är det att så många redan vet hur man ska rösta, med tanke på vårt
rödgröna grepp på RoffaReinfeldt och hans kumpaner!
Så för din del, är det bara att gilla läget och glädjas med oss!
rödgröna grepp på RoffaReinfeldt och hans kumpaner!
Så för din del, är det bara att gilla läget och glädjas med oss!
- Inlägg 819
NATURKATASTROFER...!
Vad vore RoffarReinfeldt och hans kumpaner utan katastrofer?
Vi minns borgarnas härjningar mot förra regeringen, och hur dom vred ur Tsunamin till sista droppen för att ta några poäng!
Nu är det dags för tant Maud att vingla ut på isen, och suga ut vad hon kan från vulkanutbrottet på Island!
Maudan säger idag nu ser vi hur det blirom MP får som dom vill!
Sorry Maudan, oss rödgröna väljare lurar du inte, vi vet nog tusan att du hade ett finger med i spelet att sätta igång vulkanen på Island!
Vi minns borgarnas härjningar mot förra regeringen, och hur dom vred ur Tsunamin till sista droppen för att ta några poäng!
Nu är det dags för tant Maud att vingla ut på isen, och suga ut vad hon kan från vulkanutbrottet på Island!
Maudan säger idag nu ser vi hur det blirom MP får som dom vill!
Sorry Maudan, oss rödgröna väljare lurar du inte, vi vet nog tusan att du hade ett finger med i spelet att sätta igång vulkanen på Island!
- Inlägg 820
Lokaltidningen "Mitt i" här istan presenterar en mätning, hur vi stockholmare tänker rösta i kommunalvalet,
Det är jämnt lopp mellan blocken:
48,6% - 48,0% fördel rödgröna!
Vilket är en stor rödgrön framgång jämfört med valet 2006, rödgröna +7,3%, blåingarna -6,0%
S 23,4% V 7,3% MP 17,9%
M 36,9% FP 7,5% C 1,7% KD 1,9% (SD 1,6%)
Så visst ser det bra ut, C, KD och SD långt under 4% spärren!
Sifo som gjort mätningen säger att MP är valet 2010:os raket, som ökat med +8,7% sedan förra valet!
Sifo har frågat 2000 personer, man har också frågat stockholmarna gällande riksdagsvalet, även här är MP den stora vinnaren som landar på 18,5%
Det är jämnt lopp mellan blocken:
48,6% - 48,0% fördel rödgröna!
Vilket är en stor rödgrön framgång jämfört med valet 2006, rödgröna +7,3%, blåingarna -6,0%
S 23,4% V 7,3% MP 17,9%
M 36,9% FP 7,5% C 1,7% KD 1,9% (SD 1,6%)
Så visst ser det bra ut, C, KD och SD långt under 4% spärren!
Sifo som gjort mätningen säger att MP är valet 2010:os raket, som ökat med +8,7% sedan förra valet!
Sifo har frågat 2000 personer, man har också frågat stockholmarna gällande riksdagsvalet, även här är MP den stora vinnaren som landar på 18,5%
- Inlägg 821
Bra attTomas Bodström tar upp tiggeriet i vårt land, något som inte har ungått någon här istan iallafall,
Ett tiggeri som vuxit till nya höjder bara på dom senaste åren, ute på gator nästan överallt, åka tunnelbana har ju blivit en rysare, med tiggargäng som i stort sätt byter plats och vagn med varandra vid stationerna!
Själv var jag med om en upplevelse nyligen, när jag stog och väntade på tjejen som var försenad,
Hade lite mynt i näven som jag skrammlade med som ett stressägg ungefär, då kom en snubbe gående med sina matkassar, stannade vid mig och sa att han visste hur det var, drog upp en hundring, han trodde jag stog och tiggde?
Ett tiggeri som vuxit till nya höjder bara på dom senaste åren, ute på gator nästan överallt, åka tunnelbana har ju blivit en rysare, med tiggargäng som i stort sätt byter plats och vagn med varandra vid stationerna!
Själv var jag med om en upplevelse nyligen, när jag stog och väntade på tjejen som var försenad,
Hade lite mynt i näven som jag skrammlade med som ett stressägg ungefär, då kom en snubbe gående med sina matkassar, stannade vid mig och sa att han visste hur det var, drog upp en hundring, han trodde jag stog och tiggde?
- Inlägg 822
Ser idag hur lille Göran Hägglund 4% tar ton i ärendet det äldre paret från Eskilstuna, han dundrar skandal, vilket det givetvis är, medHägglund avser att plocka egna poäng i ärendet!
Han som sittande socialminister har väl makt att gå in och ändra på hur vi behandlar våra äldre här i sverige!
Sedvanligt mycket borgarsnack och liten verkstad!
Han som sittande socialminister har väl makt att gå in och ändra på hur vi behandlar våra äldre här i sverige!
- Inlägg 823
PANIK...!
Nu sprider sig paniken hos lilla kärnkraft, kolkraft, och motorvägs byggen förespråkande Gröna Centern,
Nu kommer tant Maudan och hennes ynkliga kavalleri på bred front mot MP, i deras ynkliga försök att skuldbelägga MP för vulkanutbrottet och alla inställda flyg!
Men det blir väl så när Maudan ser verkligheten i vitögat, MP är ju mer än dubbelt så stort, här istockholm t.o.m värre ändå, senaste sifo nu i veckan visar ju C 1,7% och MP 18,5%
Lycka till med smutskastandet Tant Maud!
Nu kommer tant Maudan och hennes ynkliga kavalleri på bred front mot MP, i deras ynkliga försök att skuldbelägga MP för vulkanutbrottet och alla inställda flyg!
Men det blir väl så när Maudan ser verkligheten i vitögat, MP är ju mer än dubbelt så stort, här istockholm t.o.m värre ändå, senaste sifo nu i veckan visar ju C 1,7% och MP 18,5%
Lycka till med smutskastandet Tant Maud!
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 824
MartinLindgren skrev:Ser idag hur lille Göran Hägglund 4% tar ton i ärendet det äldre paret från Eskilstuna, han dundrar skandal, vilket det givetvis är, medHägglund avser att plocka egna poäng i ärendet!
Ja Göran kan väl hjälpa det äldre paret nu då...
- Inlägg 825
Just det,Hägglund är socialminister, och varför han istället för att gå ut och se en chans och plocka några personliga poäng, borde han hålla tyst och visa lite handlingskraft!