Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+23
Dao
Regndrottning
Kakmonstret
croz
redalert
Sniperace
Infra
KickTheRasist
theward
berralarzon
x-medborgare
RedCloud
DMustaine
My Ass
Hungary
Redvictory
F.I.S.T
R.O.F.L
ANNA2LINK
lazy
Secrist
Thors
MartinLindgren
27 posters

NYA SIFFROR/OPINION...!

redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 33 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

Inlägg  redalert 2010-04-22, 08:12

Klantarslet martin ute och och dansar på ängarna igen trots att han är dödssjuk? No
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-22, 11:36

Va? Är Martin dödsjuk? Kanske Dr.Allerten med stjärten kan tala om vilken dödlig sjukdom jag lider av då du tycks sitta inne med upplysningar helt okända för mig?
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2010-04-22, 11:38

MartinLindgren skrev:Va? Är Martin dödsjuk? Kanske Dr.Allerten med stjärten kan tala om vilken dödlig sjukdom jag lider av då du tycks sitta inne med upplysningar helt okända för mig?

Va du menar inte att du är fullt frisk och uppbär bidrag sedan minst 25år tillbaka? Shocked
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-22, 11:44

Grattis Miljöpartiet, nu har ni rört runt ordentligt i Tomas Mattsons och borgarbrackornas expressen så pass att man idag ställer läsarfrågan är media för snälla mot MP?
    Ja säger 86% av dom svarande brackorna hitills, man tycker ju att mediamogulen
    Tomas Mattsson och hans blaska borde veta att man oftas får den press man förtjänar,
    Så grattis igen MP, media verkar gilla er!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-22, 11:53

Sorry pysen, i vanlig ordning helt av banan, vad har jag haft för bidrag sen 25 år tillbaks, berätta?

Att drabbas av olika fysiska handikapp, inget någon väljer frivilligt, men som i mitt fall gett en fullt berättigad pension, som självaste FK anser ska gälla livet ut,

Sen är det något dom flesta känner till skador är ju inte samma sak som att vara dödsjuk!

Min pension som inte är ett bidrag har jag haft sen snart 6 år,men därifrån till dom 25 åren du yrar om är det långt!

Glöm inte den röda rosen och att rösta rödgrönt 19 septemer Allerten med stjärten!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-22, 14:25

KORS I TAKET IDAG, inte bara en gång?

1. Stolt moderat riksdags kandidat Maria Abrahmsson, ställer sig bakom Gudrun Schyman,och kritiser sin egen älskade alliansregerings jämlikhets politik?

2. Kung CarlGustavs krishantering i den egna familjen funger ju inte särskilt bra?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-04-22, 14:26

föräldrars inblandning i barnens äktenskapliga problem gör sällan nytta.....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-22, 14:31

Något kung CarlGustav tydligen missat helt och hållet, tydligen har han inte lärt sig någonting av sitt eget minglande och nattklubbs ungdomsliv?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-22, 14:32

MartinLindgren skrev:Något kung CarlGustav tydligen missat helt och hållet, tydligen har han inte lärt sig någonting av sitt eget minglande och nattklubbs ungdomsliv?

troligen dåliga rådgivare och en hovstab som säger vad som är lämpligt....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-22, 18:01

Hovstab och rådgivare som säger vad som är lämligt, vad jag förstår styr ju kungen hovet med järnhand,
    Det är ju ingen hemlighet, sen kan man ju fråga sig hur lätt det är för Madeleine
    att leva långt ut i perforin i skuggan av Viktoria?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-04-22, 20:57

MartinLindgren skrev:Hovstab och rådgivare som säger vad som är lämligt, vad jag förstår styr ju kungen hovet med järnhand,
    Det är ju ingen hemlighet, sen kan man ju fråga sig hur lätt det är för Madeleine
    att leva långt ut i perforin i skuggan av Viktoria?

Jag tror inte det är alltför lätt att leva för någon av dem med all den påpassning som finns på alla av dem hela tiden, jag har sagt det innan, och säger det igen JAG skulle INTE vilja byta med någon av dem...

och att kungen styr en del med järnhand tror jag säkert, men han lyssnar nog på sina "rådgivare" när det gäller imagen utåt osv,,,,
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-22, 21:11

En rödgrön regering kommer vid sitt första regeringsammanträde avskaffa aktivitets förbudet för ungdomar alliansen ålagt AF,

Man kommer också besluta att ungdomar med en affärside ska få alla möjligheter att pröva och förverkliga!

Man kommer också satsa och investera stort i utbyggnad av komvux, högskolor och universitet!

Lite annorlundare än borgaralliansens att ungdomar ska jobba för usla, låga halva löner!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 33 Empty Arbeit

Inlägg  Secrist 2010-04-22, 22:40

Lite annorlundare än borgaralliansens att ungdomar ska jobba för usla, låga halva löner!

Och på vilket sätt skapar det jobb för de unga?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-23, 09:39

På vilket sätt, kanske en och annan av många unga med bra affärsider som kommer erbjudas, ska lyckas,

Vad tror du själv valet blir för en hel det ungdomar att antingen "praktisera" för en låg, usel och halv lön, eller fortsätta någon spetsutbildning några år som öppnar dörren till riktiga jobb, med riktiga löner?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-23, 13:32

Sifo presenterar idag en mätning som visar att fler blåingar kan tänka sig byta block en rödgröna!

Samtidigt svara ca 16.000 personer hitills i AB:s läsarfråga att 81,4% vet hur man tänker rösta, 14,4% är osäkra,

Så visst ser det rödgrönt bra ut en solig dag som idag! sunny
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2010-04-23, 13:35

MartinLindgren skrev:Sifo presenterar idag en mätning som visar att fler blåingar kan tänka sig byta block en rödgröna!

Samtidigt svara ca 16.000 personer hitills i AB:s läsarfråga att 81,4% vet hur man tänker rösta, 14,4% är osäkra,

När börjar debatten?
    redalert
    redalert

Inlägg  redalert 2010-04-23, 14:54

R.O.F.L skrev:
    MartinLindgren skrev:Sifo presenterar idag en mätning som visar att fler blåingar kan tänka sig byta block en rödgröna!

När börjar debatten?

Ha ha dagens viktigaste fråga! cheers
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-23, 15:27

Dagens intressantste fråga får stå för din räkning "stjärten", men lite intressant är det att så många redan vet hur man ska rösta, med tanke på vårt
    rödgröna grepp på RoffaReinfeldt och hans kumpaner!

Så för din del, är det bara att gilla läget och glädjas med oss! Twisted Evil
    MartinLindgren
    MartinLindgren

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 33 Empty NATURKATASTROFER...!

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-23, 20:41

Vad vore RoffarReinfeldt och hans kumpaner utan katastrofer?
    Vi minns borgarnas härjningar mot förra regeringen, och hur dom vred ur Tsunamin till sista droppen för att ta några poäng!

Nu är det dags för tant Maud att vingla ut på isen, och suga ut vad hon kan från vulkanutbrottet på Island!
    Maudan säger idag nu ser vi hur det blirom MP får som dom vill!

Sorry Maudan, oss rödgröna väljare lurar du inte, vi vet nog tusan att du hade ett finger med i spelet att sätta igång vulkanen på Island!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-23, 21:06

Lokaltidningen "Mitt i" här istan presenterar en mätning, hur vi stockholmare tänker rösta i kommunalvalet,
    Det är jämnt lopp mellan blocken:

48,6% - 48,0% fördel rödgröna!

Vilket är en stor rödgrön framgång jämfört med valet 2006, rödgröna +7,3%, blåingarna -6,0% bounce

S 23,4% V 7,3% MP 17,9%

M 36,9% FP 7,5% C 1,7% KD 1,9% (SD 1,6%)

Så visst ser det bra ut, C, KD och SD långt under 4% spärren! bounce
    Sifo som gjort mätningen säger att MP är valet 2010:os raket, som ökat med +8,7% sedan förra valet! bounce

Sifo har frågat 2000 personer, man har också frågat stockholmarna gällande riksdagsvalet, även här är MP den stora vinnaren som landar på 18,5%
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-24, 10:23

Bra attTomas Bodström tar upp tiggeriet i vårt land, något som inte har ungått någon här istan iallafall,
    Ett tiggeri som vuxit till nya höjder bara på dom senaste åren, ute på gator nästan överallt, åka tunnelbana har ju blivit en rysare, med tiggargäng som i stort sätt byter plats och vagn med varandra vid stationerna!

Själv var jag med om en upplevelse nyligen, när jag stog och väntade på tjejen som var försenad,
    Hade lite mynt i näven som jag skrammlade med som ett stressägg ungefär, då kom en snubbe gående med sina matkassar, stannade vid mig och sa att han visste hur det var, drog upp en hundring, han trodde jag stog och tiggde?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-24, 17:35

Ser idag hur lille Göran Hägglund 4% tar ton i ärendet det äldre paret från Eskilstuna, han dundrar skandal, vilket det givetvis är, medHägglund avser att plocka egna poäng i ärendet!

Han som sittande socialminister har väl makt att gå in och ändra på hur vi behandlar våra äldre här i sverige!

Sedvanligt mycket borgarsnack och liten verkstad! No
    MartinLindgren
    MartinLindgren

NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 33 Empty PANIK...!

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-25, 12:35

Nu sprider sig paniken hos lilla kärnkraft, kolkraft, och motorvägs byggen förespråkande Gröna Centern,

Nu kommer tant Maudan och hennes ynkliga kavalleri på bred front mot MP, i deras ynkliga försök att skuldbelägga MP för vulkanutbrottet och alla inställda flyg!

Men det blir väl så när Maudan ser verkligheten i vitögat, MP är ju mer än dubbelt så stort, här istockholm t.o.m värre ändå, senaste sifo nu i veckan visar ju C 1,7% och MP 18,5%

Lycka till med smutskastandet Tant Maud! king
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-25, 15:03

MartinLindgren skrev:Ser idag hur lille Göran Hägglund 4% tar ton i ärendet det äldre paret från Eskilstuna, han dundrar skandal, vilket det givetvis är, medHägglund avser att plocka egna poäng i ärendet!

Han som sittande socialminister har väl makt att gå in och ändra på hur vi behandlar våra äldre här i sverige!

Sedvanligt mycket borgarsnack och liten verkstad! No

Ja Göran kan väl hjälpa det äldre paret nu då...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-04-25, 15:15

Just det,Hägglund är socialminister, och varför han istället för att gå ut och se en chans och plocka några personliga poäng, borde han hålla tyst och visa lite handlingskraft!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 19:24