Det borde väl vara positivt. Ändå har Alliansen lurat folk att tro tvärtom...
Och Folk som är friska helt plötsligt avundas de som är sjuka....
hur sjukt är inte det då på en skala 1-10 ????
F.I.S.T skrev:Varför har vissa så svårt att glädjas åt att själv ha ett jobb...
Det borde väl vara positivt. Ändå har Alliansen lurat folk att tro tvärtom...
Och Folk som är friska helt plötsligt avundas de som är sjuka....
hur sjukt är inte det då på en skala 1-10 ????
Secrist skrev:Det är ju det Alliansens politik går ut på! dvs att hitta på syndabockar! och de har valt ut sjuka arbetslösa gamla och invandrare! de vill att de skall jagas utför ättestupan!
Läste en politisk kommentator som lite ironiskt konstaterade: "..att sossarna egentligen länge varit på väg mot samma mål som alliansen. Fast med alliansen så fick sverige en turboversion". Istället för att smyga in förändringarna som kanske mer var sossarnas mål.
Secrist skrev:Det är ju det Alliansens politik går ut på! dvs att hitta på syndabockar! och de har valt ut sjuka arbetslösa gamla och invandrare! de vill att de skall jagas utför ättestupan!
Läste en politisk kommentator som lite ironiskt konstaterade: "..att sossarna egentligen länge varit på väg mot samma mål som alliansen. Fast med alliansen så fick sverige en turboversion". Istället för att smyga in förändringarna som kanske mer var sossarnas mål.
RedCloud skrev:En gång i tiden stod arbetare mot arbetsköpare.
Nu har Svenskt Näringsliv, Timbro och dess politisk gren Alliansen fått arbetare att stå mot sjuka och arbetslösa.
Söndra och härska.
Skickligt, men för djävligt.
Secrist skrev:Faktum är att Alliansens "Turbo in hell" gynnar inte sveriges ekonomi och tillväxt! snarare tvärtom! Alliansens politik där de använder de sjuka och arbetslösa som försökskaniner är därför snart historia!
Så du tror att vänstern kommer att gå tillbaka till sin fiaskopolitik där folk förtidspensioneras i parti och minut? Eller är du ännu mer naiv och tror att folk inte kommer att förtidspensioneras men kommer att kunna gå år ut och år in på 80% inkomst utan några som helst krav på arbetsprövning?
Secrist skrev:Vänligen stäng av din fantasigenerator där du tror en massa secrist! kom igen när du vet nåt istället!
Då kanske du kan presentera fakta på vad den nya politiken kommer att innebära eftersom de rödgröna inte ens ha gjort det? Eller utgår du bara från att det kommer att bli alldeles fantastiskt bra och helt annorlunda från alliansens politik? Hur var det med fantasigeneratorn?
Det är väldigt sällan du svarar något konkret märker jag. Det är väldigt svävande svar och påståenden tagna ur luften mer baserat på hur du vill att det ska vara mer än vad de rödgröna faktiskt säger.
Det är tyvärr allt för få som inser dettaRedCloud skrev:En gång i tiden stod arbetare mot arbetsköpare.
Nu har Svenskt Näringsliv, Timbro och dess politisk gren Alliansen fått arbetare att stå mot sjuka och arbetslösa.
Söndra och härska.
Skickligt, men för djävligt.
Secrist skrev:Jag brukar ofta lägga in en länk secrist! (har du missat det?) När det gäller dig så handlar det mest om att du tror en massa dåligt och illavarslande om de Rödgröna samtigigt som du vill presentera Reinfweldt som Gudarnas gud!
Eftersom jag inte röstade på moderaterna i senaste valet (jag har aldrig röstat på dem) så kanske det argumentet inte riktigt håller.
Vill eller kan man inte svara, då blir det ju så här..F.I.S.T skrev:Nu är det ju inte helt ovanligt... men väldigt lite av inläggen handlar om tråden
theward skrev:Vet iaf vad jag själv tycker...
under perioden 2000-2006 hade jag i mina mått mätt bra år fysiskt ,ekonomiskt i stora delar
Då hade jag bla ett fast treskiftsjobb i 3 år och en del kortidsjobb före och efter...
jag tyckte faktiskt det var bra mkt trevligare och lugnare på den tiden..
Bara att kroppen fungerde skapligt igen efter några år dipp...i slutet på 90-talet.
Var en ren befrielse, samt att man nu tjänade lite mera pengar och de rullade in kontinuerligt unde en lång sammanhänande period..
jämför man med åren 2006-2009, så går det inte att jämföra rent utsagt..
Min sjukdom har eskalerart, likså så mina skador, ekonmin har körts i botten pga av detta.
Nu har jag iofs ett jobb igen, men bara på 75% som är det jag mäktar med(oftast)
Försöker jag lite mera en vecka, då får jag betala med några dagars frånvaro veckan efter
inte bara det att må så jävla uselt som man mår ibland, är närmast obeskrivbart
personligen gnällde jag aldrig på hur mkt skaten tog, var det nåt jag ibland klagade på var det lönenivån i sig
Svårt att se att just Staten ska vara fienden, när det gäller nettolönerna, det är väl arbetsgivaren man ska klaga på isåfall....
De kronor som jag förrut betalade mera i skatt, de gick ju upperbarligen till bla sjuka och arbetslösa, eftersom samma grupper nu får stryka på foten iom skattesänkningarna
jag har båe nu som deltidssjukskriven och när jag jobbade typ 120%, svårt att se att just de sjuka o arbetslösa ska missgynnas mera än de redan gjorde förrut?
Det gick ingen nöd på mig när jag tjänade i runda slängar 20-21 000 kr netto i månaden, mao.. den där berömda tusenlappen var inte nödvändigt, inte om priset för de som inte kan jobba eller har ett jobb är/blir så stort
Secrist skrev:Nu är det ju inte helt ovanligt... men väldigt lite av inläggen handlar om tråden
Mer fakta, mindre floskler tack.