Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
RedCloud
F.I.S.T
lazy
Regndrottning
Dao
Sniperace
Secrist
Redvictory
12 posters

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller)

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Sv: Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller)

    Inlägg  Dao 2010-02-10, 01:00

    lazy skrev:
    Vi får göra så gott vi kan!

    Det gör inte du, så du kan hålla dig härifrån...

    Apropå åsiktscensur? Laughing

    På vilket sätt skulle jag ha censurerat någon???
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Sv: Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller)

    Inlägg  Dao 2010-02-10, 01:01

    Secrist skrev:Apropå åsiktscensur?

    He, he..när vänstern pratar om demokrati så är det en annan form av demokrati som menas. Då är det ett samhälle där alla ska tycka likadant. Annars blir det omskolningsläger. Razz

    Lite som: "Du får tycka vad du vill, så länge du tycker det vi säger åt dig att tycka".

    Snacka om inlägg som slog mot dig själv!!!! Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Demokrati

    Inlägg  Secrist 2010-02-10, 01:03

    Snacka om inlägg som slog mot dig själv!!!!

    Näpp, inte det minsta. Jag är en svuren försvarare av åsiktsfrihet. Även "konstiga" partier har rätt att existera så länge de håller sig inom lagens råmärken.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Sv: Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller)

    Inlägg  Dao 2010-02-10, 01:08

    Secrist skrev:Snacka om inlägg som slog mot dig själv!!!!

    Näpp, inte det minsta. Jag är en svuren försvarare av åsiktsfrihet. Även "konstiga" partier har rätt att existera så länge de håller sig inom lagens råmärken.

    Du är lika ivrig att försvara din rätt att tala om för andra vad de tycker! I sann Stalinanda...

    Grattis!

    Om du skall försvara åsiktsfriheten, bör du göra det även när det gäller åsikter som går emot dina egna. Annars blir du bara fånig...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Åsiktfrihet

    Inlägg  Secrist 2010-02-10, 01:20

    Om du skall försvara åsiktsfriheten, bör du göra det även när det gäller åsikter som går emot dina egna. Annars blir du bara fånig...

    Fast att jag försvarar åsiktfrihet betyder ju inte automatiskt att jag behöver hålla med. Bara att alla har rätt att göra sin röst hörd utan att behöva riskera repressalier från höger eller vänsterhåll.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Sv: Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller)

    Inlägg  Dao 2010-02-10, 03:03

    Secrist skrev:Om du skall försvara åsiktsfriheten, bör du göra det även när det gäller åsikter som går emot dina egna. Annars blir du bara fånig...

    Fast att jag försvarar åsiktfrihet betyder ju inte automatiskt att jag behöver hålla med. Bara att alla har rätt att göra sin röst hörd utan att behöva riskera repressalier från höger eller vänsterhåll.

    Dags att praktisera detta på forumet nån gång?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Sv: Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller)

    Inlägg  Sniperace 2010-02-10, 09:50

    Regndrottning skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Det är bra att det finns så många kloka elever som stoppar nynazzarnas framfart!

    Men det var väl mest tillresta vänsterextremister som stod för våldet väl?

    Är man vänsterextremist när man är antifacist? ok! då är jag det då!

    du menar att du är en AFA?

    de består av vänsterextremister hela högen....

    Jag förstår inte att en antifasict MÅSTE tillhöra AFA?

    Eller, kan det vara helt fria påhitt av något som inte har sagts?


    queen

    det är ju bara så att det var AFA de skrev om.....

    annars är de flesta antifascister, men bara en mindre del antifascistiska AKTIVISTER.

    där ligger skillnaden
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Sv: Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller)

    Inlägg  Redvictory 2010-02-10, 10:15

    Sniperace skrev:
    Regndrottning skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Det är bra att det finns så många kloka elever som stoppar nynazzarnas framfart!

    Men det var väl mest tillresta vänsterextremister som stod för våldet väl?

    Är man vänsterextremist när man är antifacist? ok! då är jag det då!

    du menar att du är en AFA?

    de består av vänsterextremister hela högen....

    Jag förstår inte att en antifasict MÅSTE tillhöra AFA?

    Eller, kan det vara helt fria påhitt av något som inte har sagts?


    queen

    det är ju bara så att det var AFA de skrev om.....

    annars är de flesta antifascister, men bara en mindre del antifascistiska AKTIVISTER.

    där ligger skillnaden

    Det är ju bara så att det inte stod något om AFA i den länk jag lade in sniper!möjligen läste någon mellan raderna!
    Det är därför jag reagerar på varför man per automatik skall räknas som en AFA anhängare så snart man anser sig tillhöra antifacister! att det stod om AFA i andra tidningar är en helt annan sak! jag tycker det är att fly ämnet!

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Sv: Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller)

    Inlägg  Sniperace 2010-02-10, 10:29

    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Regndrottning skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Det är bra att det finns så många kloka elever som stoppar nynazzarnas framfart!

    Men det var väl mest tillresta vänsterextremister som stod för våldet väl?

    Är man vänsterextremist när man är antifacist? ok! då är jag det då!

    du menar att du är en AFA?

    de består av vänsterextremister hela högen....

    Jag förstår inte att en antifasict MÅSTE tillhöra AFA?

    Eller, kan det vara helt fria påhitt av något som inte har sagts?


    queen

    det är ju bara så att det var AFA de skrev om.....

    annars är de flesta antifascister, men bara en mindre del antifascistiska AKTIVISTER.

    där ligger skillnaden

    Det är ju bara så att det inte stod något om AFA i den länk jag lade in sniper!möjligen läste någon mellan raderna!
    Det är därför jag reagerar på varför man per automatik skall räknas som en AFA anhängare så snart man anser sig tillhöra antifacister! att det stod om AFA i andra tidningar är en helt annan sak! jag tycker det är att fly ämnet!


    Jasså?
    det står KLART OCH TYDLIGT
    antifascistiska aktivister

    antifascistiska aktivister, det är ju AFA eller hur? Very Happy

    snacka om bortförklaringar lol!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Sv: Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller)

    Inlägg  RedCloud 2010-02-10, 10:46

    antifascistiska aktivister, det är ju AFA eller hur?

    KAN vara men behöver inte.

    När jag med mitt gubb-band aktiv tar ställning mot den ökande rasismen och bla spelar på galor o tillställningar i den andan så är vi ju "antifascistiska aktivister", men att få de övriga medålders gubbarna, medelklass till AFA det får du ta mig fan inte.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Sv: Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller)

    Inlägg  Redvictory 2010-02-10, 10:51

    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Regndrottning skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Det är bra att det finns så många kloka elever som stoppar nynazzarnas framfart!

    Men det var väl mest tillresta vänsterextremister som stod för våldet väl?

    Är man vänsterextremist när man är antifacist? ok! då är jag det då!

    du menar att du är en AFA?

    de består av vänsterextremister hela högen....

    Jag förstår inte att en antifasict MÅSTE tillhöra AFA?

    Eller, kan det vara helt fria påhitt av något som inte har sagts?


    queen

    det är ju bara så att det var AFA de skrev om.....

    annars är de flesta antifascister, men bara en mindre del antifascistiska AKTIVISTER.

    där ligger skillnaden

    Det är ju bara så att det inte stod något om AFA i den länk jag lade in sniper!möjligen läste någon mellan raderna!
    Det är därför jag reagerar på varför man per automatik skall räknas som en AFA anhängare så snart man anser sig tillhöra antifacister! att det stod om AFA i andra tidningar är en helt annan sak! jag tycker det är att fly ämnet!


    Jasså?
    det står KLART OCH TYDLIGT
    antifascistiska aktivister

    antifascistiska aktivister, det är ju AFA eller hur? Very Happy

    snacka om bortförklaringar lol!

    Ok! då kan jag kalla mig för Forum-AFA dvs en som aktivt motarbetar facismen på forumet utan att tillhöra någon organisation!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Sv: Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller)

    Inlägg  Sniperace 2010-02-10, 10:53

    RedCloud skrev:
    antifascistiska aktivister, det är ju AFA eller hur?

    KAN vara men behöver inte.

    När jag med mitt gubb-band aktiv tar ställning mot den ökande rasismen och bla spelar på galor o tillställningar i den andan så är vi ju "antifascistiska aktivister", men att få de övriga medålders gubbarna, medelklass till AFA det får du ta mig fan inte.

    Du får ursäkta, men jag ser det som desperata försök att försöka framställa det att det INTE var AFA som låg bakom, är det så mycket värt att skydda sådana våldsverkare och påstå att det bara var vanliga ungdomar som inte tycker om fascister?

    vad tror du själ helt ÄRLIGT, tror du det var AFA eller var det bara helt vanlig ungdom utan koppling till AFA?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Sv: Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller)

    Inlägg  RedCloud 2010-02-10, 10:58

    Du får ursäkta, men jag ser det som desperata försök att försöka framställa det att det INTE var AFA som låg bakom, är det så mycket värt att skydda sådana våldsverkare och påstå att det bara var vanliga ungdomar som inte tycker om fascister?
    vad tror du själ helt ÄRLIGT, tror du det var AFA eller var det bara helt vanlig ungdom utan koppling till AFA?

    jag har inte följt debatten i tråden Sniper, så jag vet helt ärligt inte vad det handlar om. Det jag störde mig på var din mening: "antifascistiska aktivister, det är ju AFA eller hur?"
    Vilket jag bevisade var en lögn.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Sv: Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller)

    Inlägg  Sniperace 2010-02-10, 11:06

    RedCloud skrev:
    Du får ursäkta, men jag ser det som desperata försök att försöka framställa det att det INTE var AFA som låg bakom, är det så mycket värt att skydda sådana våldsverkare och påstå att det bara var vanliga ungdomar som inte tycker om fascister?
    vad tror du själ helt ÄRLIGT, tror du det var AFA eller var det bara helt vanlig ungdom utan koppling till AFA?

    jag har inte följt debatten i tråden Sniper, så jag vet helt ärligt inte vad det handlar om. Det jag störde mig på var din mening: "antifascistiska aktivister, det är ju AFA eller hur?"
    Vilket jag bevisade var en lögn.


    jag tror inte att någon skulle kalla er för aktivister för att ni spelar på en gala, aktivisterna avses alltid som de som bråkar och ställer till jävelskap, annat har jag ALDRIG sett i media, men visst vill du anse att man är aktivist för att man enbart tar ställning för en sak så må det vara din åsikt.

    då är jag ju vänsteraktivist eftersom jag högljutt protesterar mot bonushysterin och höga fantasilöner, men som jag ser det håller inte denna tes
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty AFA

    Inlägg  Secrist 2010-02-10, 14:08

    När jag med mitt gubb-band aktiv tar ställning mot den ökande rasismen och bla spelar på galor o tillställningar i den andan så är vi ju "antifascistiska aktivister", men att få de övriga medålders gubbarna, medelklass till AFA det får du ta mig fan inte.

    He, he...nä, AFA är mer hormonstinna tonåringar med svajig världsuppfattning.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Sv: Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller)

    Inlägg  Redvictory 2010-02-10, 14:16

    Secrist skrev:När jag med mitt gubb-band aktiv tar ställning mot den ökande rasismen och bla spelar på galor o tillställningar i den andan så är vi ju "antifascistiska aktivister", men att få de övriga medålders gubbarna, medelklass till AFA det får du ta mig fan inte.

    He, he...nä, AFA är mer hormonstinna tonåringar med svajig världsuppfattning.

    Och hur vill du framställa dina extremhögervänner då? (lagliga fredsduvor kanske?)
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Suck...

    Inlägg  Secrist 2010-02-10, 14:19

    Och hur vill du framställa dina extremhögervänner då? (lagliga fredsduvor kanske?)

    Jag har redan sagt att det är samma skrot och korn. Förvirrade och våldsbenägna. Jag vet inte hur många gånger man ska behöva skriva samma sak.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Sv: Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller)

    Inlägg  Sniperace 2010-02-10, 14:20

    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:När jag med mitt gubb-band aktiv tar ställning mot den ökande rasismen och bla spelar på galor o tillställningar i den andan så är vi ju "antifascistiska aktivister", men att få de övriga medålders gubbarna, medelklass till AFA det får du ta mig fan inte.

    He, he...nä, AFA är mer hormonstinna tonåringar med svajig världsuppfattning.

    Och hur vill du framställa dina extremhögervänner då? (lagliga fredsduvor kanske?)

    de flesta framställer extremhögern med lågpannade idioter, människor med låg iq som misslyckats i livet (fotfolket som lurats in) i absoluta toppen sitter makthungriga, ofta intelligenta människor som har att tjäna på sin filosofi...men som även de ses som drägg.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Sv: Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller)

    Inlägg  Redvictory 2010-02-10, 14:24

    Secrist skrev:Och hur vill du framställa dina extremhögervänner då? (lagliga fredsduvor kanske?)

    Jag har redan sagt att det är samma skrot och korn. Förvirrade och våldsbenägna. Jag vet inte hur många gånger man ska behöva skriva samma sak.


    Det jag reagerade mot var att du försökte fästa alltför stor vikt vid AFA! att det fanns en massa elever som ogillade ND:s besök och elever känner sig kränkta eftersom nationaldemokraterna är mot homosexuella och invandrare!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Våld

    Inlägg  Secrist 2010-02-10, 14:26

    Det jag reagerade mot var att du örsökte fästa alltför stor vikt vid AFA! att det fanns en massa elever som ogillade ND:s besök och elever känner sig kränkta eftersom nationaldemokraterna är mot homosexuella och invandrare!

    Fast vad jag förstår från artikeln så var det inte eleverna själva som orsakade kaoset utan ditresta "antifascister". Ungefär som när AFA åkte till Rosengård men fick stryk av dem boende som verkligen inte ville ha det slöddret där. Razz
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Sv: Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller)

    Inlägg  Redvictory 2010-02-10, 14:32

    Secrist skrev:Det jag reagerade mot var att du örsökte fästa alltför stor vikt vid AFA! att det fanns en massa elever som ogillade ND:s besök och elever känner sig kränkta eftersom nationaldemokraterna är mot homosexuella och invandrare!

    Fast vad jag förstår från artikeln så var det inte eleverna själva som orsakade kaoset utan ditresta "antifascister". Ungefär som när AFA åkte till Rosengård men fick stryk av dem boende som verkligen inte ville ha det slöddret där. Razz

    Hur tror du din extremhögervänner skulle bli mottagna i Rosengård! med kramar och hurrarop? (vakna upp nu)
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty AFA

    Inlägg  Secrist 2010-02-10, 16:18

    Fast AFA åkte ju dit för att "hjälpa" de boende i Rosengård eftersom det är så synd om dem. Fast de boende betackade sig för den hjälpen så AFA fick ta hjälp av sitt hatobjekt polisen för att inte bli sönderslagna. Razz
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Sv: Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller)

    Inlägg  Redvictory 2010-02-10, 16:35

    Secrist skrev:Fast AFA åkte ju dit för att "hjälpa" de boende i Rosengård eftersom det är så synd om dem. Fast de boende betackade sig för den hjälpen så AFA fick ta hjälp av sitt hatobjekt polisen för att inte bli sönderslagna. Razz

    Du svarade inte på min fråga secrist! börjar du bli som din vän blåfront?
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Sv: Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller)

    Inlägg  Thors 2010-02-10, 16:52

    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Det jag reagerade mot var att du örsökte fästa alltför stor vikt vid AFA! att det fanns en massa elever som ogillade ND:s besök och elever känner sig kränkta eftersom nationaldemokraterna är mot homosexuella och invandrare!

    Fast vad jag förstår från artikeln så var det inte eleverna själva som orsakade kaoset utan ditresta "antifascister". Ungefär som när AFA åkte till Rosengård men fick stryk av dem boende som verkligen inte ville ha det slöddret där. Razz

    Hur tror du din extremhögervänner skulle bli mottagna i Rosengård! med kramar och hurrarop? (vakna upp nu)

    HUR TROR DU DINA KOMMUNISTVÄNNER AFA BLEV MOTTAGNA I ROSENGÅRD?

    https://www.youtube.com/watch?v=lHWt9VlfdXU

    HAHAHAHAHA

    IN YOUR FACE COMMIE
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Svar

    Inlägg  Secrist 2010-02-10, 17:11

    Du svarade inte på min fråga secrist! börjar du bli som din vän blåfront?

    Möjligen mer som dig i så fall. Du är ju inte direkt känd för kristallklara svar. Om vad jag tror att bemötandet skulle bli för högerextremister i Rosengård? Antagligen samma som för AFA. Skillnaden är att de högerextrema håller inte på att tramsa med någon påklistrad solidaritet för att rättfärdiga våld mot oliktänkande.

    Sponsored content


    Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller) - Sida 2 Empty Sv: Nynazister var inte välkomna på skolan! (heller)

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 19:06