Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Redvictory
My Ass
Secrist
ANNA2LINK
8 posters

    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst?

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Empty Sv: Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst?

    Inlägg  theward 2010-02-08, 21:24

    Thors skrev:Så Anna

    Enligt din polare theward är det slöseri om jag kommer tillbaks 25-50% om 3 månader?

    Jaha... jag kanske ska slå till extra på nästa möte att det är synd om mig? Jag klarar inte arbeta?

    Nä förresten

    Jag måste ju vänta tills a-kassan räknat ut mitt arbetsgivarintyg för 10 år se då jag jobbade natt skift och kommer få ännu mer pengar på 80%

    MOAHAHAHAHAHAHAHAHA

    Synd du blivit hjärntvättad av aftonbladet gumman
    hur i helvete ska du kunna komma tillbaka 25-50% om de inte just testar att jobba just detta.
    Att gå hemma 99,99% av tiden testar eller bevisar väl öht inte ett endaste skit
    ps vem du blivit hjärntvättad av, det borde både vara enkelt och svårt att svara på.
    Då ditt intellekt är i paritet, med en gråstens´
    ps nu har två nick änvänt ordet "gumman", stödjer ännu mera min teori om totalt högerinavel
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Empty Skatt

    Inlägg  Secrist 2010-02-08, 21:27

    ehh när satt vänstern i regeringsställning och kunde hota att konfiskera "alla dina pengar" secrist ? När ?

    Argumentet var tillspetsat men i sak sant. Det finns ett förakt för löntagarnas pengar. De agerar som om det är statens pengar. Om staten vill sätta sprätt på mer pengar så är det bara att höja skatten.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Empty Sv: Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst?

    Inlägg  formsvackan 2010-02-08, 21:29

    Thors skrev:Jaha... jag kanske ska slå till extra på nästa möte att det är synd om mig? Jag klarar inte arbeta?
    Förmodligen är det så. Har någon talat om för dig vad du lider av ?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Empty Sv: Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst?

    Inlägg  theward 2010-02-08, 21:30

    Secrist skrev:ehh när satt vänstern i regeringsställning och kunde hota att konfiskera "alla dina pengar" secrist ? När ?

    Argumentet var tillspetsat men i sak sant. Det finns ett förakt för löntagarnas pengar. De agerar som om det är statens pengar. Om staten vill sätta sprätt på mer pengar så är det bara att höja skatten.
    Du vet väl att staten är alla vi innevånare, dvs ALLA
    jag föredrar att alla ska med, mot att vi ska ha ett 2/3 samhälle
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Empty Alla

    Inlägg  Secrist 2010-02-08, 21:33

    Du vet väl att staten är alla vi innevånare, dvs ALLA
    jag föredrar att alla ska med, mot att vi ska ha ett 2/3 samhälle


    Vilket gör det rätt att konfiskera tillgångar? Shocked
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Empty Sv: Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst?

    Inlägg  theward 2010-02-08, 21:36

    Secrist skrev:Du vet väl att staten är alla vi innevånare, dvs ALLA
    jag föredrar att alla ska med, mot att vi ska ha ett 2/3 samhälle


    Vilket gör det rätt att konfiskera tillgångar? Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Icon_eek
    konfiskera, är väldigt konstigt ordval tycker jag
    konfiskerar man nåt, innebär ju att man tar nåt, utan att ge nåt tillbaka.
    Så fungerar det inte med inkomstskatten och andra skatter
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Empty Gåva

    Inlägg  Secrist 2010-02-08, 21:48

    konfiskera, är väldigt konstigt ordval tycker jag
    konfiskerar man nåt, innebär ju att man tar nåt, utan att ge nåt tillbaka.


    Även om man inte vill ha det som erbjuds eller har användning för det? Det är ju inte direkt så att man har något val.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Empty Sv: Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst?

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-02-08, 21:54

    Thors skrev:Så Anna

    Enligt din polare theward är det slöseri om jag kommer tillbaks 25-50% om 3 månader?

    Jaha... jag kanske ska slå till extra på nästa möte att det är synd om mig? Jag klarar inte arbeta?

    Nä förresten

    Jag måste ju vänta tills a-kassan räknat ut mitt arbetsgivarintyg för 10 år se då jag jobbade natt skift och kommer få ännu mer pengar på 80%

    MOAHAHAHAHAHAHAHAHA

    Synd du blivit hjärntvättad av aftonbladet gumman


    Berätta nu vad du igentligen menar med det du skriver det är mig du syftar på va?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Empty Sv: Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst?

    Inlägg  theward 2010-02-08, 22:01

    Secrist skrev:konfiskera, är väldigt konstigt ordval tycker jag
    konfiskerar man nåt, innebär ju att man tar nåt, utan att ge nåt tillbaka.


    Även om man inte vill ha det som erbjuds eller har användning för det? Det är ju inte direkt så att man har något val.
    Vad exakt syftar du på?
    Förresten hur skulle vi kunna öronmärka skattepengar som varje persom betalar in till vad den enskilda tycker är viktigt och rätt...
    Skulle inte detta bli väldigt rörigt och skulle inte då detta innebära att det skulle fatas brutal mkt pengar till all verksamhet....
    Menar det finns alltför många som inte tror de ska bli : sjuka,arbetslösa, föräldrar, husägare mm
    Det är naivt att tro att folk skulle tänka på att själva spara undan till detta....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Empty Skatt

    Inlägg  Secrist 2010-02-08, 23:15

    Vad exakt syftar du på?
    Förresten hur skulle vi kunna öronmärka skattepengar som varje persom betalar in till vad den enskilda tycker är viktigt och rätt...
    Skulle inte detta bli väldigt rörigt och skulle inte då detta innebära att det skulle fatas brutal mkt pengar till all verksamhet....
    Menar det finns alltför många som inte tror de ska bli : sjuka,arbetslösa, föräldrar, husägare mm
    Det är naivt att tro att folk skulle tänka på att själva spara undan till detta....


    Det handlar inte om att öronmärka pengar. Det handlar om att ge folk makt och bestämmanderätt över sina egna liv. Inte att först hårdbeskatta dem och sedan anvisa dem statligt godkända, kollektiva lösningar. pale
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Empty Sv: Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst?

    Inlägg  theward 2010-02-08, 23:56

    Secrist skrev:Vad exakt syftar du på?
    Förresten hur skulle vi kunna öronmärka skattepengar som varje persom betalar in till vad den enskilda tycker är viktigt och rätt...
    Skulle inte detta bli väldigt rörigt och skulle inte då detta innebära att det skulle fatas brutal mkt pengar till all verksamhet....
    Menar det finns alltför många som inte tror de ska bli : sjuka,arbetslösa, föräldrar, husägare mm
    Det är naivt att tro att folk skulle tänka på att själva spara undan till detta....


    Det handlar inte om att öronmärka pengar. Det handlar om att ge folk makt och bestämmanderätt över sina egna liv. Inte att först hårdbeskatta dem och sedan anvisa dem statligt godkända, kollektiva lösningar. Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Icon_pale
    Då är vi alltså överns om att makt=pengar...
    Vilken makt tror de som inte kan jobba eller de som är arbetslösa känner/har iom de försämringar Alliansen gjort mot dem de senaste åren.??
    Känner de att de har mer makt eller mindre över sina liv tror du?
    Eller ska "all" makt ligga hos de friska som har jobb??
    Måste man man ta makt från en grupp för att ge til en annan?
    och ska man ta makten från de som redan hade mindre makt?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Empty Sv: Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst?

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-02-09, 00:09

    theward skrev:
    Secrist skrev:Vad exakt syftar du på?
    Förresten hur skulle vi kunna öronmärka skattepengar som varje persom betalar in till vad den enskilda tycker är viktigt och rätt...
    Skulle inte detta bli väldigt rörigt och skulle inte då detta innebära att det skulle fatas brutal mkt pengar till all verksamhet....
    Menar det finns alltför många som inte tror de ska bli : sjuka,arbetslösa, föräldrar, husägare mm
    Det är naivt att tro att folk skulle tänka på att själva spara undan till detta....


    Det handlar inte om att öronmärka pengar. Det handlar om att ge folk makt och bestämmanderätt över sina egna liv. Inte att först hårdbeskatta dem och sedan anvisa dem statligt godkända, kollektiva lösningar. Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Icon_pale
    Då är vi alltså överns om att makt=pengar...
    Vilken makt tror de som inte kan jobba eller de som är arbetslösa känner/har iom de försämringar Alliansen gjort mot dem de senaste åren.??
    Känner de att de har mer makt eller mindre över sina liv tror du?
    Eller ska "all" makt ligga hos de friska som har jobb??
    Måste man man ta makt från en grupp för att ge til en annan?
    och ska man ta makten från de som redan hade mindre makt?


    Bra frågeställningar Theward!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Empty Makt

    Inlägg  Secrist 2010-02-09, 02:20

    Då är vi alltså överns om att makt=pengar...

    Det är väl knappast något revolutionerande påstående. Så har det alltid varit och kommer alltid att vara. Men att ha makt att färändra sitt liv är inte bara knutet till pengar. Det handlar också om inställning, kontaktnät, personlig drivkraft, kunskaper (kunskap är också makt) etc etc.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Empty Sv: Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst?

    Inlägg  theward 2010-02-09, 08:01

    Secrist skrev:Då är vi alltså överns om att makt=pengar...

    Det är väl knappast något revolutionerande påstående. Så har det alltid varit och kommer alltid att vara. Men att ha makt att färändra sitt liv är inte bara knutet till pengar. Det handlar också om inställning, kontaktnät, personlig drivkraft, kunskaper (kunskap är också makt) etc etc.
    jo visst gör det.
    Men man kan inte utgå att alla människor är stöpta i samma form och därför ska klara av exakt samma saker. Det man kan kräva är att man försöker att göra sitt bästa.
    Sen är inte alla lika lättlärda, har samma drivkraft eller motståndskraft vare sag mot fysiska eller psykiska påfrestningar. Vissa är födda med tummen mitt i handen , andra saknar mer eller mindre läshuvud. Finns de som har oturen att ha både tummen mitt i handen och ha svårt att lära sig saker
    ps att kunskap är makt är nåt jag själv har erfarenhet av, för jag står aldrig still utan försöker lära mig nya saker och hålla mig ajour om vad som gäller.
    Men jag kan inte gärna kräva att alla ska ha den inställningen till livet som jag har och alltid har haft.
    Drivkraften hos mig är den samma som hos en elitidrottsman eller någon som gör karriär inom en bransch eller yrke.
    Men jag har haft oturen att inte få vara frisk.
    Många i min situation hade gått ner sig, av besvikelser och mer eller mindre gett upp.
    Men det gör inte jag, dock kan jag inte tro att jag är mer värd för det..
    Precis som de som är friska och jobb, inte ska tro att de genereltl är bärre än sjuka och arbetslösa
    Att jag tex på högskoleprovet hamnat bland 20% bästa,de ggr jag skrivit...
    Är visserligen bra, men det innebär ju inte att de som hamnar lägre är sämre som människor för det
    Vad jag menar är att man kan inte slå sig för bröstet bara för man är bättre än andra på vissa saker, eller pga att man lyckats bättre eller haft turen att födsas och leva med en frisk kropp...
    likså detta med kontaktnät...alla har inte samma förrutsättningar att få jobb och med tiden kan det bli ändå värre för de som blev utan...
    Själv fick jag jobb hösten efter jag slutade gymnasiet...sen har det rullat på skapligt
    Men är man blyg o osäkr, samt hamnar lite utanför, så blir det svårare att ta sig in arbetslivet.
    Även om man egentligen är bra på att jobba
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Empty Sv: Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst?

    Inlägg  Redvictory 2010-02-09, 09:05

    ANNA2LINK skrev:
    Thors skrev:Så Anna

    Enligt din polare theward är det slöseri om jag kommer tillbaks 25-50% om 3 månader?

    Jaha... jag kanske ska slå till extra på nästa möte att det är synd om mig? Jag klarar inte arbeta?

    Nä förresten

    Jag måste ju vänta tills a-kassan räknat ut mitt arbetsgivarintyg för 10 år se då jag jobbade natt skift och kommer få ännu mer pengar på 80%

    MOAHAHAHAHAHAHAHAHA

    Synd du blivit hjärntvättad av aftonbladet gumman


    Berätta nu vad du igentligen menar med det du skriver det är mig du syftar på va?

    Eller berätta vad du lider av psyknazze! har du inte arbetat på 10 år så måste
    det vara en allvarlig sjukdom! (eller så fuskar du )
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2010-02-09, 13:14

    Precis som de som är friska och jobb, inte ska tro att de genereltl är bärre än sjuka och arbetslösa

    De personer med den inställningen är nog lätträknade. Fast vänstern hävdar ju hela tiden att de är bättre människor än alliansare. Så ni kanske inte ska sätta er på allt för höga hästar.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Empty Sv: Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst?

    Inlägg  RedCloud 2010-02-09, 13:45

    De personer med den inställningen är nog lätträknade.

    sant, 99,99% av forumhögern tex....

    Fast vänstern hävdar ju hela tiden att de är bättre människor än alliansare.

    nja rättare är ju att forumhögern påstår detta, knappast vi som är vänster, vi är uppfostrade till ödmjukhet....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Empty Bättre

    Inlägg  Secrist 2010-02-09, 18:27

    nja rättare är ju att forumhögern påstår detta, knappast vi som är vänster, vi är uppfostrade till ödmjukhet....

    *asg* Då är det nog något som gått fel i er uppfostran! Ödmjukhet är väl knappast något som utmärker forumvänstern. Razz
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Empty Sv: Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst?

    Inlägg  Redvictory 2010-02-09, 18:51

    Secrist skrev:nja rättare är ju att forumhögern påstår detta, knappast vi som är vänster, vi är uppfostrade till ödmjukhet....

    *asg* Då är det nog något som gått fel i er uppfostran! Ödmjukhet är väl knappast något som utmärker forumvänstern. Razz

    Ja självklart om du är domare secrist! men nu är det så att du inte har en enda mandat till att göra det! (tråkigt va?) Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Empty Domare

    Inlägg  Secrist 2010-02-09, 19:31

    Ja självklart om du är domare secrist! men nu är det så att du inte har en enda mandat till att göra det! (tråkigt va?)

    Fast ni ska nog inte bedöma varandra. Det är tillräckligt mycket ryggdunkande och inbördes beundran som det är. Wink

    Sponsored content


    Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst? - Sida 2 Empty Sv: Kommer försämringarna i försäkringssystemen att bli alliansens fall i höst?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 20:03