Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
Secrist
Hungary
Susz X
Sossar ee lata
MartinLindgren
RedCloud
Thors
Redvictory
12 posters

Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna - Sida 2 Empty Arbeit

Inlägg  Secrist 2010-02-03, 12:29

Du menar som Borgarna gör nu med arbetspraktik, för samma penning som A-kassa ?? (" det ska löna sig att arbeta" har vi hört???)
    Samt med att skriva över sjuka till AF för att både minska sjuktalet, samt förbättra arbetslöshetssiffrorna ???.

Näpp. Sjukskrivningsreformen handlar om att försöka lösa vänsterns fiaskopolitik de lämnat efter sig.
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna

Inlägg  Redvictory 2010-02-03, 12:37

Secrist skrev:Du menar som Borgarna gör nu med arbetspraktik, för samma penning som A-kassa ?? (" det ska löna sig att arbeta" har vi hört???)
    Samt med att skriva över sjuka till AF för att både minska sjuktalet, samt förbättra arbetslöshetssiffrorna ???.

Näpp. Sjukskrivningsreformen handlar om att försöka lösa vänsterns fiaskopolitik de lämnat efter sig.

Det är väl en sak att få tillbaka människor i arbete men! skall det inte finnas arbeten då? att ägna ett par timmar i månaden till nåt spektakel hos AF leder knappast till arbete! se bara på blåfront! han räknar ju med att gå så resten av sitt liv trots att han bara är 36 år och varit sjukskriven i 5-6 år! de som har varit sjuka behöver en riktig rehabilitering! det får de inte längre efter 180 dagar! men fortsätt gärna försvara detta! (jag blir inte förvånad)
    Secrist
    Secrist

Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna - Sida 2 Empty Sjukt

Inlägg  Secrist 2010-02-03, 16:27

men fortsätt gärna försvara detta! (jag blir inte förvånad)

Ja, och det tänker jag göra. Att gå och vila sig i 20 år får inte någon tillbaka i arbete. Måhända har det blivit lite snett vissa grejer men tanken är fortfarande helt rätt.
    My Ass
    My Ass

Antal inlägg : 654

Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna

Inlägg  My Ass 2010-02-03, 17:32

MartinLindgren skrev:Nu vet ju ingen om Reinfeldt medvetet tog en rövare och ett försök att vilseleda många av oss väljare eller inte?

Ja, om några ska gå på vilseledning är det ju du och ni andra vänstermuppar, frågan är väl varför ni bara låter er luras när Sosseriet vilseleder er val efter val efter val efter val efter..... ( ja du fattar , eller ? )
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-02-03, 17:58

Secrist skrev:men fortsätt gärna försvara detta! (jag blir inte förvånad)

Ja, och det tänker jag göra. Att gå och vila sig i 20 år får inte någon tillbaka i arbete. Måhända har det blivit lite snett vissa grejer men tanken är fortfarande helt rätt.
    lite snett...??
    Avd högerns snedvridna syn o retorik
    Tanken är helt rätt(eller iaf till stora delar), men det jag ifrågasätter är vad det verkliga motivet är...... Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna - Sida 2 Icon_scratch
    Menar har man läst alla uttalanden som högerpolitiker skrivigt och sagt.
    plus hela högermobben på forumet och deras uttalande om sjuka.
    Då rimmar det väldigt illa, tycker iaf jag
    ps...... nu kanske det är så att just vila är det som behövs, för att en del ska bibehålla den hälsostatus de har och kunna ha ett någorunda drägligt liv
    ja försvara det oförsvarbara det är högen bra på och ännu bättre är de på att skylla ifrån sig
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-02-03, 17:59

My Ass skrev:
    MartinLindgren skrev:Nu vet ju ingen om Reinfeldt medvetet tog en rövare och ett försök att vilseleda många av oss väljare eller inte?

Ja, om några ska gå på vilseledning är det ju du och ni andra vänstermuppar, frågan är väl varför ni bara låter er luras när Sosseriet vilseleder er val efter val efter val efter val efter..... ( ja du fattar , eller ? )
    Skulle hålla tyst, om jag vore dig...
    Du lyckas ju tom vilseleda dig själv, allt som oftast Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna - Sida 2 Icon_pirat
    Secrist
    Secrist

Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna - Sida 2 Empty Vila

Inlägg  Secrist 2010-02-03, 18:04

ps...... nu kanske det är så att just vila är det som behövs, för att en del ska bibehålla den hälsostatus de har och kunna ha ett någorunda drägligt liv

Fast att vila i 10 år gör inget bättre.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-02-03, 18:08

Det är lustigt att den samlade forumhögern är så väldigt emot Sossarnas politik, när den skiljer sig mindre från moderaternas, än vad den skiljer sig från MP och V ...

Hade inte Mona varit medveten om att folk som ännu röstar på S vill att S ska mer vänster, så hade hon tagit steget ut till moderat politik, inom Socialdemokraternas namn
    Secrist
    Secrist

Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna - Sida 2 Empty Mona

Inlägg  Secrist 2010-02-03, 18:09

Hade inte Mona varit medveten om att folk som ännu röstar på S vill att S ska mer vänster, så hade hon tagit steget ut till moderat politik, inom Socialdemokraternas namn

Undrar om martin håller med om det? Razz
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-02-03, 18:11

Secrist skrev:Hade inte Mona varit medveten om att folk som ännu röstar på S vill att S ska mer vänster, så hade hon tagit steget ut till moderat politik, inom Socialdemokraternas namn

Undrar om martin håller med om det? Razz

förmodligen inte ... men har du ingen egen åsikt ?
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-02-03, 18:31

Secrist skrev:ps...... nu kanske det är så att just vila är det som behövs, för att en del ska bibehålla den hälsostatus de har och kunna ha ett någorunda drägligt liv

Fast att vila i 10 år gör inget bättre.
    Snacka om floskler och okunskap om hur det kan vara att vara sjuk och handikappad..usch
    Secrist
    Secrist

Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna - Sida 2 Empty Okunnigt

Inlägg  Secrist 2010-02-03, 18:43

Snacka om floskler och okunskap om hur det kan vara att vara sjuk och handikappad..usch

Poängen är att antingen tar man tag i saker och ting eller så bedömer man att en person inte kommer att kunna komma tillbaka. I det gamla systemet kunde du gå år ut och år in utan att något hände. Helt oacceptabelt. Både för samhället och individen.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-02-03, 18:47

Secrist skrev:Snacka om floskler och okunskap om hur det kan vara att vara sjuk och handikappad..usch

Poängen är att antingen tar man tag i saker och ting eller så bedömer man att en person inte kommer att kunna komma tillbaka. I det gamla systemet kunde du gå år ut och år in utan att något hände. Helt oacceptabelt. Både för samhället och individen.
    ja, fast det skrev du ju inte Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna - Sida 2 Icon_wink
    ps skriv vad du menar direkt istället...
    Sparar både tid och man slipper bli irriterad i onödan
    Secrist
    Secrist

Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna - Sida 2 Empty Tro

Inlägg  Secrist 2010-02-03, 18:48

Sparar både tid och man slipper bli irriterad i onödan

Och andra sidan tycker man ju att du borde "känna" mig tillräckligt vid det här laget för att inte tro det värsta med en gång.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-02-03, 18:51

Secrist skrev:Sparar både tid och man slipper bli irriterad i onödan

Och andra sidan tycker man ju att du borde "känna" mig tillräckligt vid det här laget för att inte tro det värsta med en gång.
    Både och... ibland fattar jag inte varför du skriver som du gör Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna - Sida 2 Icon_rolleyes
    Kanske är det för att reta vissa, men det känns iaf aningen konstigt
    Men oavsett, så är du ganska ok ändå.........
    Secrist
    Secrist

Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna - Sida 2 Empty Trött

Inlägg  Secrist 2010-02-03, 18:54

Kanske är det för att reta vissa, men det känns iaf aningen konstigt

Visst kan det hända att man skriver lite för att provocera men det kan också bli lite tröttsamt att ständigt utmålas som känslokall, empatilös och ondskan personifierad bara för att man röstar på alliansen. Rolling Eyes
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-02-03, 18:59

Secrist skrev:Kanske är det för att reta vissa, men det känns iaf aningen konstigt

Visst kan det hända att man skriver lite för att provocera men det kan också bli lite tröttsamt att ständigt utmålas som känslokall, empatilös och ondskan personifierad bara för att man röstar på alliansen. Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna - Sida 2 Icon_rolleyes
    hmm ja men då har du ju chansen att visa att alla inte är sådana..... Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna - Sida 2 Icon_wink
    själv blir jag trött på alla negativa epitet man får pga att man inte röstar blått eller pga att man är sjuk...
    kanske vi icke-extrema och cyklopögda borde hålla ihop isåfall, oavset tpå vilket parti vi röstar på
    Secrist
    Secrist

Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna - Sida 2 Empty Empati

Inlägg  Secrist 2010-02-03, 19:04

hmm ja men då har du ju chansen att visa att alla inte är sådana.....

Med tanke på att jag är blodgivare och lämnar ersättningen till barncancerfonden, stödjer en hörselskadeförening, är medlem i NTF (Naturskyddsföreningen), lämnar kollekt i kyrkan, lämnar en gåva till Frälsningsarmén när de står i "min" butik när jag är där etc etc... så vill jag protestera mot bilden att alliansare skiter i allt och alla och tillbringar all sin vakna tid med att komma på nya sätt att plåga sjuka och arbetslösa.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-02-03, 19:12

Secrist skrev:hmm ja men då har du ju chansen att visa att alla inte är sådana.....

Med tanke på att jag är blodgivare och lämnar ersättningen till barncancerfonden, stödjer en hörselskadeförening, är medlem i NTF (Naturskyddsföreningen), lämnar kollekt i kyrkan, lämnar en gåva till Frälsningsarmén när de står i "min" butik när jag är där etc etc... så vill jag protestera mot bilden att alliansare skiter i allt och alla och tillbringar all sin vakna tid med att komma på nya sätt att plåga sjuka och arbetslösa.
    Skilj på person o politik Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna - Sida 2 Icon_wink
    ibland måste man ifrågasätta sina "egna" sas...Det är inte säkert att de är lika goda, som man själv är
    Blodgivare..det är bra Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna - Sida 2 Icon_smile .....själv kan jag inte tyvärr
    Att ge pengar till orginisationer är också bra Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna - Sida 2 Icon_smile ...tyvärr har jag sällan råd
    kyrkan går jag aldrig till Reinfeldt hade fel om jobbsiffrorna - Sida 2 Icon_rolleyes
    Men jag försöker hjälpa folk i den mån jag kan och orkar........
    Kan väl bla säga att man är mer "servieminded" än vad som egentlign krävs av mitt arbete.....

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 11:58