Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
marxisten
lazy
MartinLindgren
Blåfront
KickTheRasist
Susz X
10 posters

Vad hade du gjort ?

Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Vad hade du gjort ? Empty Vad hade du gjort ?

Inlägg  Susz X 2009-08-13, 22:08

Saxat:

"Lek med tanken att du äger en bostadsrätt mitt på Södermalm i Stockholm. Du har ärvt den av dina föräldrar och dom har ärvt den av sina föräldrar. En dag får du ett brev som säger att din granne ska vräkas för att nya gäster ska komma. Det är domstolsbeslut på det.

Din granne vägrar att flytta och du har full förståelse för det. Han har bott där lika länge som du. Ni har odlat grönsaker i trädgården tillsammans, byggt upp väggar tillsammans, ätit, druckit, skrattat och gråtit tillsammans.

En månad senare klockan fem på morgonen stormar maskerade militärer in i alla hem i byggnaden. Ni är totalt elva familjer och alla åker ut på gatan. Alla möbler slängs in i en stor lastbil och dumpas längre bort på en lekplats.

Uppför backen står den nya familjen och väntar, tittar på, som om det vore på film. När allt är ute så vandrar dom ner och går in i ditt hus och alla dina grannars hus. Nu är dessa familjer dom nya ägarna. Vad hade du gjort? "

Hade du bosatt dig på andra sidan trottoaren och försökt göra allt i din makt för att få tillbaka ditt hem? Hade du provocerats av dom nya gästernas hånflin när dom går igenom din port. När dom tittar ut genom ditt sovrumsfönster? När dom filmar dig från din takterrass?

Vad hade du sagt till din 6-årige son som vaknar upp på morgonen efter att ni legat ute på gatan en vecka och säger ”Pappa, det här är inte roligt längre. Jag vill gå hem.”

Hade du kastat sten? Krossat fönster? Försökt hindrat gäster från att komma in genom dina grindar för att gratulera dom nya familjerna till den nya bostaden?

Hade du skrikit ”Tjuvar!” så fort dom gått förbi? Hade du betalat alla dina livs besparingar för rättegångskostnader för att få tillbaka hemmet som du har papper på att du äger? Eller hade du bara accepterat det och försökt hittat ett nytt hem?"

http://www.metro.se/2009/08/11/78314/vad-hade-du-gjort-om-du-tvingats-ifra/

Vad hade du gjort om du tvingats ifrån ditt hem?
    Susz X
    Susz X

Vad hade du gjort ? Empty Sv: Vad hade du gjort ?

Inlägg  Susz X 2009-08-15, 03:32

Vad hade du gjort bf, bh , sip och resten av dito sorts personligheter?
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-08-15, 04:15

Susz X skrev:Saxat:

"Lek med tanken att du äger en bostadsrätt mitt på Södermalm i Stockholm. Du har ärvt den av dina föräldrar och dom har ärvt den av sina föräldrar. En dag får du ett brev som säger att din granne ska vräkas för att nya gäster ska komma. Det är domstolsbeslut på det.

Din granne vägrar att flytta och du har full förståelse för det. Han har bott där lika länge som du. Ni har odlat grönsaker i trädgården tillsammans, byggt upp väggar tillsammans, ätit, druckit, skrattat och gråtit tillsammans.

En månad senare klockan fem på morgonen stormar maskerade militärer in i alla hem i byggnaden. Ni är totalt elva familjer och alla åker ut på gatan. Alla möbler slängs in i en stor lastbil och dumpas längre bort på en lekplats.

Uppför backen står den nya familjen och väntar, tittar på, som om det vore på film. När allt är ute så vandrar dom ner och går in i ditt hus och alla dina grannars hus. Nu är dessa familjer dom nya ägarna. Vad hade du gjort? "

Hade du bosatt dig på andra sidan trottoaren och försökt göra allt i din makt för att få tillbaka ditt hem? Hade du provocerats av dom nya gästernas hånflin när dom går igenom din port. När dom tittar ut genom ditt sovrumsfönster? När dom filmar dig från din takterrass?

Vad hade du sagt till din 6-årige son som vaknar upp på morgonen efter att ni legat ute på gatan en vecka och säger ”Pappa, det här är inte roligt längre. Jag vill gå hem.”

Hade du kastat sten? Krossat fönster? Försökt hindrat gäster från att komma in genom dina grindar för att gratulera dom nya familjerna till den nya bostaden?

Hade du skrikit ”Tjuvar!” så fort dom gått förbi? Hade du betalat alla dina livs besparingar för rättegångskostnader för att få tillbaka hemmet som du har papper på att du äger? Eller hade du bara accepterat det och försökt hittat ett nytt hem?"

http://www.metro.se/2009/08/11/78314/vad-hade-du-gjort-om-du-tvingats-ifra/

Vad hade du gjort om du tvingats ifrån ditt hem?

Hej Susz!!

Om detta är jag som äger denna byggnaden(Enligt din beskrivning) och ger uppehåll för den stackare som skall kastas tillsammans med mig ut med speciella styrkor, och jag och dennna familj befinner mig i mitt eget "land" då skulle jag ta min AK-5 :a och skjuta jävlar ...

Diverse det händer ju för fan inget sådant i Sverige annars skulle det bli ett stort kalabalik !!
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-08-15, 10:01

Den där äckliga haggan som gnäller på judar

men som stödjer islamister som mördar!

Säg till din 6 årige son

varför dödade dom min mamma?
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-08-15, 10:03

Sus

Noterade du artikeln

16 döda i Gaza?

Lite småkul faktiskt

Och inga judar inblandade i

Detta tiger ni kärringar om! Skyll allt på judarna!
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-08-15, 10:05

http://www.metro.se/se/article/tt/2009/08/15/palestinoro/

Minst 16 människor dödades i strid mellan Hamaspolis och ännu mer hårdföra islamister i Rafah i Gazaremsan på fredagen. Över 100 sårades, uppger räddningsarbetare

Very Happy Very Happy Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-15, 10:38

Suck Mr.Bluefront, du som sucktar efter 24 timmars sex per dygn fördelat på 4/5 kvinnor,
    Samtidigt som du visar din kvinnosyn genom att skrika äckliga haggor, rödfittor, horor, luder, kärringdjävlar o.s.v, dagligen till våra forumtjejer,
    Det speglar knappast någon gentleman och tjejtjusare, det lär du nog inte hitta vägen in i kvinnornas hjärtan med! No
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-08-15, 11:07

Ni gnäller på judar

men förtränger vad islamister gör och vill göra i gaza?

nu får ni ju för fan skärpa er!

Kvinnosyn?

Ni delar ju ISLMAISTERNAS kvinnosyn

ni vill ju kvinnor ska TVINGAS bära

Tänder du på burka martin? blir du kåt på det?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-15, 11:14

Vet du vad jag gillar Mr.Bluefront,jag gillar carisma, sen gillar jag solens strålar,både på vintern och sommaren? Wink

Sen förstår jag inte riktigt vad burka har med din kvinnosyn och göra,
    om det gällde burka,borde ju du inte yla hora, kärringdjävel, rödfittor och luder efter tjejerna?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-08-15, 12:55

Om man ska titta lite mer nyanserat på bråket i östra Jerusalem
    så bör man för det första vara medveten om att husen som
    tilldelades palestinierna var hus som tidigare varit judisk
    egendom.Ca 6000 judar fördrevs från sina hem av den jordanska
    arablegionen när de "ockuperade" Wink östra Jerusalem o dåvarande
    Judeen o Samarien men jag håller med om att det är lite märkligt
    att vräka familjer p.g.a "obetalda hyror" efter så många år, å
    andra sidan så har det här dragits ända upp i Högsta domstolen.
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-08-15, 13:54

martin7lindgren skrev:Vet du vad jag gillar Mr.Bluefront,jag gillar carisma, sen gillar jag solens strålar,både på vintern och sommaren? Wink

Sen förstår jag inte riktigt vad burka har med din kvinnosyn och göra,
    om det gällde burka,borde ju du inte yla hora, kärringdjävel, rödfittor och luder efter tjejerna?

Idiotjävel

fattar du inte att islamister i gaza vill förtrycka palestinierna mer än judarna?

förblindar ditt judehat detta?

kvinnosyn?

tvinga slöja, tvinga burka

du stödjer ju detta martin
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-15, 14:45

Mycket märkligt att det finns folk som flyttar in och tar över andras hem, samtidigt som man ser bl.a tidigare boende barnfamiljer bo på gatan utanför,

Hur människor som gör det utan betänkligheter,är funtade måste man ju fråga sig?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-15, 14:48

Torka dig runt truten nu Mr.Rasist/Bluefront,jag hatar ingen,inte ens dig, men jag tycker du är en pajas och ett skämt!

Dra inte in mig i din rasistsmörja! No
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-08-15, 15:08

Blåfront skrev:Sus

Noterade du artikeln

16 döda i Gaza?

Lite småkul faktiskt

Och inga judar inblandade i

Detta tiger ni kärringar om! Skyll allt på judarna!

Sedan när skyllde vi på någon speciell "ras"? Jag hade för mig att i denna konflikt talade vi nationer och nationspolitik!

Förresten, vad är det för kul med att 16 stycken människor dör!
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2009-08-16, 00:32

Det var det som 10 miljoner tyskar råkade ut för efter andra världskriget, 6-8 miljoner polacker och 500 000 finnar.

Tycker de att de ska kräva tillbaka sina gamla bostäder? Ska de börja utöva terrorism mot Ryssland?

Eller har de anpassat sig till nya liv, och ska inte försöka få tillbaka det gamla?
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-08-16, 03:24

Tjänstemannabyråkraten skrev:Det var det som 10 miljoner tyskar råkade ut för efter andra världskriget, 6-8 miljoner polacker och 500 000 finnar.

Tycker de att de ska kräva tillbaka sina gamla bostäder? Ska de börja utöva terrorism mot Ryssland?

Eller har de anpassat sig till nya liv, och ska inte försöka få tillbaka det gamla?

Undrade hur du skulle reagera om du och bf var i den situationen...
    i stället tycks ni å i försvar och skylla allt på andra.
    EXAKT som den tidens nazissvin och mördare :

http://www.levandehistoria.se/files/svenska.pdf
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-08-16, 03:29

Blåfront skrev:http://www.metro.se/se/article/tt/2009/08/15/palestinoro/

Minst 16 människor dödades i strid mellan Hamaspolis och ännu mer hårdföra islamister i Rafah i Gazaremsan på fredagen. Över 100 sårades, uppger räddningsarbetare

Very Happy Very Happy Very Happy
    Skyll inte på Hamas att sionistnazister stjäl palestiniers hem din äcklige nazisjävul- du borde buras in - ditt beteende är en exakt kopia på alla plan- var din farsa hitler?

Undrade hur du skulle reagera om du var i den situationen...
    i stället tycks du gå i försvar och skylla allt på andra.
    EXAKT som den tidens nazissvin och mördare,
    sitta och le åt när barn o kvinnor misshandlas o dödas :

http://www.levandehistoria.se/files/svenska.pdf

BORT med rasistpacket i vårt Sverige!
    Vi måste se till att detta propaandahelvetet blir förenligt med fängelse
    - värsta avarten och terrorism vi har!
    Fatta att du hör inte hemma i en demokrati!
    Är du en mördare BF?
    Endast en mördare anser det vara nåt att le åt när människor dödas/bestjäls på sina hem och tillhöriheter..
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

Inlägg  Kakmonstret 2009-08-16, 10:58

Skillnaden är att tyskarna, polackerna och finnarna inte var några galna terrorister.

Israel måste skydda sin stat efter bästa förmåga.
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-08-17, 16:17

Tjänstemannabyråkraten skrev:Skillnaden är att tyskarna, polackerna och finnarna inte var några galna terrorister.

Är du okunnig eller ljuger du medvetet?
    Är det det sistnämnda är du väl inte nån annan än hin hole själv..tjb.
    En iskall förbrytare och av stora mått!

Som tur är finns det oda människor även i Sverie som väljer att se verkliheten som den är- och sätter "den lilla utsatta människan" som allra viktiast.
    Dem som blir bestulna på sina hem.

"De israeliska bosättningarna utgör enligt FN:s säkerhetsråd och EU ett stort hinder för att lösa Israel/Palestinakonflikten. Genèvekonventionerna - som i augusti fyller 60 år - förbjuder bosättningar på ockuperat område. Trots detta har antalet israeliska bosättare växt kontinuerligt och är nu uppe i en halv miljon. Vilken inverkan har bosättningarna på den humanitära situationen och fredsprocessen? Vad säger internationell rätt? Vad kan Sverige som ordförandeland i EU göra och hur vill den israeliska fredsrörelsen
    att vi agerar?"

källa: Svenska Freds

Frågan du vägrar svara på återstår oxå-
    VAD skulle du göra om nåon stal DITT hem?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-08-17, 17:26

råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-08-17, 18:32

Den var rätt bra lazt.
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-08-17, 19:37

Att du blandar in mig i dina hattrådar var inget annat än väntat, men någon av dina polare kanske har mer än en hjärncell kvar och kan påminna sig att jag i ett antal trådar fördömt Israels agerande i gazaremsan, har bland annat skrivit att de aldrig skulle våga hålla på som de gör om de inte hade det judestyrda USA i ryggen...

Men att du ens skulle komma ihåg när du sket sist, det är som att be om världsfred...en utopi...
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-08-17, 19:42

Tjänstemannabyråkraten skrev:Skillnaden är att tyskarna, polackerna och finnarna inte var några galna terrorister.

Konstigt att det är Palestina som är ockuperat då, tycker du inte det om Israel skyddar sin egen stat?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-08-17, 20:00

marxisten skrev:

Konstigt att det är Palestina som är ockuperat då, tycker du inte det om Israel skyddar sin egen stat?

Det kanske kan vara så att de skyddar sin stat mot raketbeskjutningar, självmordsbombare osv.... dessa attacker sker INTE i den palestinska delen utan enbart riktat mot CIVILA i Staten Israel....

Med ett stopp av detta skulle Israel inte längre ha anledning att slå till mot Hamas i Gaza.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-08-17, 20:17

Sniperace skrev:
    marxisten skrev:

Det kanske kan vara så att de skyddar sin stat mot raketbeskjutningar, självmordsbombare osv.... dessa attacker sker INTE i den palestinska delen utan enbart riktat mot CIVILA i Staten Israel....

Med ett stopp av detta skulle Israel inte längre ha anledning att slå till mot Hamas i Gaza.

Och om Israel skulle dra sig tillbaka skulle Palestina inte har nån anledning till att slåss. Moment 22, ingen vill dra sig tillbaka, båda vill ha fred.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 12:49