Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

4 posters

HSB i Lund ger hemlösa tak över huvudet..!

Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

HSB i Lund ger hemlösa tak över huvudet..! Empty HSB i Lund ger hemlösa tak över huvudet..!

Inlägg  Susz X 2010-01-31, 02:00

Nu hjälper HSB i Lund hemlösa.
    "I den gamla bingolokalen i centrala Lund har de nämligen öppnat ett temporärt boende."

http://www.sr.se/cgi-bin/malmo/nyheter/artikel.asp?artikel=3402984

Fruktansvärt är det- en människa ska inte behöva förfrysa och tvingas amputera bara för att ansvariga väljer att blunda..
    Å andra siidan- att ha möjlihet att hjälpa och strunta i det kan ja tycka är lika illa...ett medmänskligt ansvar oxå tycker jag.
    Hoppas fler öppnar sina tomma lokaler för människorna som har ett helvete..

Finns fler som tar efter och hjälper dem som är hemlösa på detta enkla sätt tro?
    Åja- nån jävla tom lokal finns det om man vill..
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

HSB i Lund ger hemlösa tak över huvudet..! Empty Sv: HSB i Lund ger hemlösa tak över huvudet..!

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-31, 03:19

Så är det,som du vet så har ju jag fått betala ett högt pris p.g.a hemlöshet och kyla,
    köldskador och brännskador är märkligt nog samma sak, här i stan slår Klara kyrka mitt i city upp sina portar nästa vecka för hemlösa varje natt fram till 1 maj!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

HSB i Lund ger hemlösa tak över huvudet..! Empty Sv: HSB i Lund ger hemlösa tak över huvudet..!

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-31, 03:24

MartinLindgren skrev:Så är det,som du vet så har ju jag fått betala ett högt pris p.g.a hemlöshet och kyla,
    köldskador och brännskador är märkligt nog samma sak, här i stan slår Klara kyrka mitt i city upp sina portar nästa vecka för hemlösa varje natt fram till 1 maj!

Det är därför jag vägrat gå ur Svenska kyrkan av snålhetssjäl, som många gjort, för att tjäna in nån tusenlapp i skatt...
    Svenska kyrkan idag gör mycket bra saker.... Nu vet jag inte om det var svenska kyrkan som drev detta ... men jag vet av erfarenhet att de gör mycket bra....
    Bla att ta hand om och tom gömma flyktingar, när övriga samhällets empati och solidaritet rasat samman...

Hyvens Martin !! Cool
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-31, 03:33

Jovisst gör svenska kyrkan rätt mycket för utsatta människor genom sina diakoner?

Nu när den här vintern är extremt kall, så krävs extrema åtgärder på direkten, den här vintern kommer skörda många offer bland hemlösa!
    Med offer menar inte jag att man måste dö,men alla svåra skador man riskerar,
    Jag fick ju amputera alla tår och ett finger på varje hand efter en iskall vinternatt för drygt 7 år sedan!

Det spelar ingen roll hur många ute år man har bakom sig, kyla går inte bygga upp immunitet mot, ungefär som man kan göra med värme, typ bastu,ju vanare bastubadare dessto högre värme!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-31, 03:39

Finns det nån informativ internetadress om sanningen över situationen för hemlösa i Sverige ??
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-31, 03:46

Skulle tro att efter 20 hemlösa år i ryggsäcken så vet man det mesta, det får iallafall jag höra på dom olika grejerna jag är med på ibland,

Man brukar säga att det jag har att berätta finns inte och läsa någonstans, men man märker att en del politiker och delar av samhället börjar lyssna på oss mer och mer?

Sen är ju 2010 utropat av EU som året då vi ska bekämpa utsatthet och hemlöshet i Europa!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-31, 03:48

Så du vet inte av någon bra hemsida om detta ?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-31, 03:57

Du kan ju börja med t.ex föreningen sthlms hemlösa!
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-01-31, 03:58

MartinLindgren skrev:Skulle tro att efter 20 hemlösa år i ryggsäcken så vet man det mesta, det får iallafall jag höra på dom olika grejerna jag är med på ibland,

Man brukar säga att det jag har att berätta finns inte och läsa någonstans, men man märker att en del politiker och delar av samhället börjar lyssna på oss mer och mer?

Sen är ju 2010 utropat av EU som året då vi ska bekämpa utsatthet och hemlöshet i Europa!

Hoppas man lyckas bra med det!!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-31, 05:42

Ja du Anna, ser att ni där i Linköping uppmätte den lägsta temeraturen sedan 1942, -28,9! igår lördag, och då är det ingen lek om man inte har tak över huvudet!

Men som tur är så har ju er stadsmission 65 lägenheter som man låter hemlösa bo i villkorslöst,
    När jag var i Göteborg på mässan så var alla sveriges olika stadsmissioner där och berättade om sina verksamheter, och Linköping sa att man täckte sitt behov med bostäder!

Kan som jämförelse säga att 2002 när jag förfrös och fick mina köldskador hade vi - 25,5 här i stan, så era - 28,9 är helt klart farligt för hemlösa under bar himmel!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 21:01