Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
RedCloud
Secrist
ANNA2LINK
Sossar ee lata
F.I.S.T
9 posters

    Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen - Sida 3 Empty Sv: Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen

    Inlägg  theward 2010-01-28, 22:41

    Secrist skrev:Så nick secrist känner att han har fått mer "makt" sedan 2006, ja jävlar...då har jag missat ngt

    Ja, med mer pengar ökar också graden av självbestämmande. Det borde till och med du förstå.

    Gratis till att du har en relativt hög eller hög lön..
    Annars hade du inte varit någon "vinnare" och det vet du...
    och ett stort skit på dig, för att du är så empatilös
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen - Sida 3 Empty Sv: Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen

    Inlägg  RedCloud 2010-01-28, 22:42

    Ja, med mer pengar ökar också graden av självbestämmande.

    Inte när priset är färre lärare, fler i socialbidrag, kommunala nedragningar i vården o omsorgen, tom självmord.

    Det går liksom inte att både äta kakan och ha den kvar, secrist.

    "Det borde till och med du förstå."
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen - Sida 3 Empty Sv: Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen

    Inlägg  theward 2010-01-28, 22:43

    Secrist skrev:Makten till de som är friska och har lite eller mkt större tillgångar..än vanliga svensons

    Fast "vanliga" svenssons är både friska och hårt arbetande.
    ja vi vet vad du tycker....sjuka och arbetslösa räknas inte....
    undrar hur man kan bli så jävla kall???
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen - Sida 3 Empty Sv: Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen

    Inlägg  theward 2010-01-28, 22:44

    RedCloud skrev:
    Ja, med mer pengar ökar också graden av självbestämmande.

    Inte när priset är färre lärare, fler i socialbidrag, kommunala nedragningar i vården o omsorgen, tom självmord.

    Det går liksom inte att både äta kakan och ha den kvar, secrist.

    "Det borde till och med du förstå."

    huvudsaken är ju att han har kakan Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen - Sida 3 Icon_wink
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen - Sida 3 Empty Räknas

    Inlägg  Secrist 2010-01-28, 22:54

    ja vi vet vad du tycker....sjuka och arbetslösa räknas inte....
    undrar hur man kan bli så jävla kall???


    Ni är så upptagna med att vältra er i offermentalitet att det är svårt att prata med er. Jag sade inte att ni inte räknas men den genomsnittlige svensson är inte sjuk, nedbruten och utfattig. Ibland får man nästan det intrycket när man lyssnar på vänstern.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen - Sida 3 Empty Lärare

    Inlägg  Secrist 2010-01-28, 22:55

    Inte när priset är färre lärare, fler i socialbidrag, kommunala nedragningar i vården o omsorgen, tom självmord.

    Självmorden har minskat stadigt i 30 år. Försök kränga din vänsterpropaganda till någon som är tillräckligt naiv och okunnig för att gå på den.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen - Sida 3 Empty Sv: Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-28, 23:27

    Secrist skrev:OM det nu skulle vara på det viset kan man ju undra varför högerregimen inte plockat bort barnbidraget och socialbidraget.

    Alliansen gör tvärtom, de för över makten till svenskarna själva genom skattesänkningar. Vänsterns mardröm.

    Skatteintäkterna går till svenskarna !
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen - Sida 3 Empty Sv: Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen

    Inlägg  theward 2010-01-28, 23:42

    Secrist skrev:Inte när priset är färre lärare, fler i socialbidrag, kommunala nedragningar i vården o omsorgen, tom självmord.

    Självmorden har minskat stadigt i 30 år. Försök kränga din vänsterpropaganda till någon som är tillräckligt naiv och okunnig för att gå på den.

    Avdelningen "det har bara blivit bättre de senaste 30 åren, så då gör det ju inget om det blir lite sämre igen"
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen - Sida 3 Empty Statistik

    Inlägg  Secrist 2010-01-29, 02:18

    Avdelningen "det har bara blivit bättre de senaste 30 åren, så då gör det ju inget om det blir lite sämre igen"

    Har du några fakta som backar upp detta eller är det som vanligt, "du är övertygad om att det är så"?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen - Sida 3 Empty Skatt

    Inlägg  Secrist 2010-01-29, 02:18

    Skatteintäkterna går till svenskarna

    Utom det som politikerna bränner i generösa bistånd.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen - Sida 3 Empty Money

    Inlägg  Secrist 2010-01-29, 02:20

    Gratis till att du har en relativt hög eller hög lön..

    Nja, så himla hög vet jag inte. Razz
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen - Sida 3 Empty Sv: Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-29, 03:33

    Secrist skrev:Skatteintäkterna går till svenskarna

    Utom det som politikerna bränner i generösa bistånd.

    Om du sänker skatterna går det till egokapitalismen i första hand... och då hamnar ofta pengarna utomlands i form av kapitalplaceringar...

    Nå ... då tar jag hellre o investerar i Sverige än i utländska företag och nanker
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen - Sida 3 Empty Sv: Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen

    Inlägg  theward 2010-01-29, 09:47

    Secrist skrev:Gratis till att du har en relativt hög eller hög lön..

    Nja, så himla hög vet jag inte. Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen - Sida 3 Icon_razz
    Då kanske du är hög istället??
    för en låginkomstagare har i pratiken inte tjänat ett dugg på den där tusenlappen och räknar man med att samme person någongång blir långtidssjuk eller långtidsarbetslös i sitt liv.
    Då har den personen verkligen köpt grisen i säcken
    Men en del mister väl aldrig vare sig jobb eller hälsa Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen - Sida 3 Icon_scratch
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen - Sida 3 Empty Sv: Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen

    Inlägg  redalert 2010-01-29, 10:42

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Skatteintäkterna går till svenskarna

    Utom det som politikerna bränner i generösa bistånd.

    Om du sänker skatterna går det till egokapitalismen i första hand... och då hamnar ofta pengarna utomlands i form av kapitalplaceringar...

    Nå ... då tar jag hellre o investerar i Sverige än i utländska företag och nanker

    Jamen så bra men vems pengar tänker du använda i eget godtycke?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen - Sida 3 Empty Money

    Inlägg  Secrist 2010-01-29, 14:43

    Då kanske du är hög istället??
    för en låginkomstagare har i pratiken inte tjänat ett dugg på den där tusenlappen och räknar man med att samme person någongång blir långtidssjuk eller långtidsarbetslös i sitt liv.


    Det är bara att gå in och räkna på det så ska man snart se vad som är sant eller falskt. Jag vill hävda motsatsen.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen - Sida 3 Empty Skatt

    Inlägg  Secrist 2010-01-29, 14:44

    Om du sänker skatterna går det till egokapitalismen i första hand... och då hamnar ofta pengarna utomlands i form av kapitalplaceringar...

    Jag visste inte att hög skatt var en naturlag? scratch
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen - Sida 3 Empty Sv: Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen

    Inlägg  theward 2010-01-29, 23:21

    Secrist skrev:Då kanske du är hög istället??
    för en låginkomstagare har i pratiken inte tjänat ett dugg på den där tusenlappen och räknar man med att samme person någongång blir långtidssjuk eller långtidsarbetslös i sitt liv.


    Det är bara att gå in och räkna på det så ska man snart se vad som är sant eller falskt. Jag vill hävda motsatsen.
    jag vet vad som är sant och inte sant......
    klart du vill hävda motsatsen, den ingår i "de blåas plan"...
    Menar skulle ni vara ärliga, skull ju väljarstödet sjunka ännu mera och det vill ni ju av naturliga skäl inte

    Sponsored content


    Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen - Sida 3 Empty Sv: Får väl påminna Borgaranhängarna igen då .. eftersom ni råkat glömma igen

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 14:15