F.I.S.T 2010-01-22, 02:59
DMustaine skrev: F.I.S.T skrev:Privatisera kungahuset !!.... skänk förmögenheten tillbaka till folket. Leve Robin Hood !!
Och sedan får Kungahuset starta-eget-bidrag, och driva buisnisen som egen företagare från scratch....
Det kan jag köpa! Men då vill jag se ett kvitto på att kungahuset inte drar in så mkt som det kostar! Med tanke på all den goodwill vår monarki bidrar med så tror jag det är en billig penning som genererar än mer tillbaka. Bevisa mig gärna om jag har fel för jag är verkligen inte insatt lr intresserad av kungahuset! Visar det sig att vår monarki genererar mer än det kostar......ja då är ju era argument lika tunna som luft!
Men det är jättekul att du säger just detta DRMUST...
För det är precis samma med kommunala, statliga jobb, typ, inom vård, städning, omsorg, skola etc etc...där är oxå en "osynlig" inkomstkälla i form av väl satsade pengar i utbildning, fler friska människor ett vettigt samhälle att leva i ... Men det hörs aldrig från högerhåll..
Men när det kommer till Blått blod... då står man upp för "bidragen"
Fascinerande
Och eftersom allt annat ska säljas ut och privatiseras, så kan väl kungahuset göra det oxå...Och så kan dom själva bevisa hur bra de är för Sverige ekonomiskt.