Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
Secrist
DMustaine
MartinLindgren
F.I.S.T
Redvictory
9 posters

Priserna höjdes vid avreglering

F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Priserna höjdes vid avreglering - Sida 2 Empty Sv: Priserna höjdes vid avreglering

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-22, 14:47

DMustaine skrev:
    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Vänstern har verkligen inget tålamod med alliansen. Alla positiva effekter ska komma NU!!! Annars idiotförklaras hela reformen. Ja, jag kan ju hålla det i minnet om de rödgröna skulle vinna valet. Då jäklar ska ni få se på kritik! Rolling Eyes

Då? ditt hat mot Rödgröna har ju alltid hörts! så det blir ju ingen skillnad!
    Du blir sämre och sämre debattör för varje dag som går Secrist! det är inte bra att gå omkring med en sån bitterhet som du gör! Nej du är bitter det märks på ditt sätt att skriva! det är bara att ställa in sig på att ditt Allianspack får pallra sig ut ur Rosenbad i höst!

Den var rolig för ofta när jag ser dina inlägg så är de fulla av bitterhet! Du kommer inte i närheten av secrist när det gäller debatt! Du projicerar dina egna tillkortakommanden det är uppenbart!

Secrist bra på debatt ?? Laughing
    ... jag skulle oxå kunna skicka in hundra undvikande one-liners utan att svara på det som skrivs, men väljer att inte göra det...
    Nä det är inte riktigt så debatter ser ut!!

RV bitter ?? ... det vet jag inte, men det finns många i dagens samhälle som har rätt att vara förbannade, i synnerhet på omänsklig politik...
    croz

Antal inlägg : 278

Priserna höjdes vid avreglering - Sida 2 Empty Sv: Priserna höjdes vid avreglering

Inlägg  croz 2010-01-22, 15:58

RedCloud skrev:
    Då är det skönt att kunna gå till Ica och köpa.

Dagens I-landsproblem.

Vi ska alltså privatisera och avreglera på ideologiska grunder TROTS att konsumenterna får betala MER för samma vara/tjänst som före avregleringen ?

Ja jäklar vilken logik....

Ska du bagatellisera problemet med dem kassa öppettiderna på apoteket genom att säga att det är ett I-lands problem. Dålig debatteknik att underminera mina åsikter genom att förlöjliga dem med en sådan kommentar.

Jag tycker att det var bra att dem öppnade för försäljning av receptfria produkter för att göra det mer tillgängligt för oss, då det var irriterande med apotekets öppettider. Sen så betalar jag inte för samma tjänst längre, då Icas öppettider är bättre än apotekets. Tjänsten skiljer sig på det sättet att den är mer tillgänglig.
    Inget med ideoligi att göra..
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-01-22, 16:04

med dem kassa öppettiderna på apoteket

9-18 må-fre
    9-13 lö

kassa ?

Jag tycker att det var bra att dem öppnade för försäljning av receptfria produkter för att göra det mer tillgängligt för oss

till priset av att det blir dyrare ?

försök inbilla ngn annan att avregleringarna inte är ideologiskt baserade
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-22, 16:16

croz

Inlägg  croz 2010-01-22, 16:22

RedCloud skrev:
    med dem kassa öppettiderna på apoteket

9-18 må-fre
    9-13 lö

kassa ?

Jag tycker att det var bra att dem öppnade för försäljning av receptfria produkter för att göra det mer tillgängligt för oss

till priset av att det blir dyrare ?

försök inbilla ngn annan att avregleringarna inte är ideologiskt baserade

1. Ja, jag tycker att dem tiderna är helt värdelösa. 13.00 på en lördag tycker jag är på tok för tidigt och ej söndagsöppet är ännu värre.

2. Ja, jag tycker att det var värt några extra kronor för att kunna handla på en söndag.

3. Avregleringarna är en produkt av den ideologi som vår statsminister driver, det håller jag med om. Att jag tycker att det är bättre öppettider nu och att just den här avregleringen var bra betyder inte att jag vill avreglera allt. Jag tycker att det finns vissa saker som staten kan släppa kontrollen på, apoteket var ett.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-01-22, 16:27

Ja, jag tycker att dem tiderna är helt värdelösa

så vi övriga som klarar av normala affärstider ska betala ett högre pris för att du inte kan pallra dig iväg till ett apotek ?

Ja, jag tycker att det var värt några extra kronor för att kunna handla på en söndag.

du är med all sannolikhet i minoritet
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Priserna höjdes vid avreglering - Sida 2 Empty Bittert

Inlägg  Secrist 2010-01-22, 16:28

RV bitter ?? ... det vet jag inte, men det finns många i dagens samhälle som har rätt att vara förbannade, i synnerhet på omänsklig politik...

Och att andra partier än vänstern ska ha rätt att inneha regeringsmakten. En stor källa till bitterhet för vissa vänstermänniskor.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-22, 16:36

Secrist skrev:RV bitter ?? ... det vet jag inte, men det finns många i dagens samhälle som har rätt att vara förbannade, i synnerhet på omänsklig politik...

Och att andra partier än vänstern ska ha rätt att inneha regeringsmakten. En stor källa till bitterhet för vissa vänstermänniskor.

Vaddå rätt att ha ??... nu cyklar du IGEN !!

Om man är missnöjd med sittande regering, så vrider du det till att vi anser att andra inte ska ha "rätt" att inneha makten ....

Seså kör några undflyende one-liners till vettja Cool
    Secrist
    Secrist

Priserna höjdes vid avreglering - Sida 2 Empty Makt

Inlägg  Secrist 2010-01-22, 16:42

Om man är missnöjd med sittande regering, så vrider du det till att vi anser att andra inte ska ha "rätt" att inneha makten ....

Som jag påpekat tidigare så kommer jag ihåg när sossarna förlorade valet 2006. Det tog bara dagar innan de första vänstermänniskorna började gapa om nyval. Alliansen hann ju knappt tillträda så det fanns inget att vara besviken på eftersom de inte hunnit göra något ännu. Så den enda anledningen var just det faktum att det inte var vänstern som hade makten. Rätt otäckt faktiskt.
    croz

Inlägg  croz 2010-01-22, 16:44

RedCloud skrev:
    Ja, jag tycker att dem tiderna är helt värdelösa

så vi övriga som klarar av normala affärstider ska betala ett högre pris för att du inte kan pallra dig iväg till ett apotek ?

Ja, jag tycker att det var värt några extra kronor för att kunna handla på en söndag.

du är med all sannolikhet i minoritet

Det är klart att jag kan pallra mig iväg till apoteket, jag gör det ganska ofta, men jag ibland vill jag pallra mig iväg till apoteket på en söndag.
    Jag tror absolut inte att jag är i minoritet om man hade frågat om folk ville utöka öppettiderna på apoetket. Nu kanske dem börjar med det för att kunna konkurera och då ska jag gå dit för jag handlar hellre på apoteket när jag kan välja.

Det är vad jag tycker och jag tror mer att dem som vill ha regleringar på marknaden och att det skall vara statligt monopol är i minoritet. Annars hade inte Reinfeldt styrt. Jag vill inte avregleringar på allt men heller inte statligt monopol på allt. Någonstans måste gränsen dras vid vad som inte ska regleras och där tycker vi olika.
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-01-22, 16:47

jag handlar hellre på apoteket när jag kan välja.

Jaha du! men när jag föredrar apoteket och kan planera mina inköp då är jag egoistisk enligt dig?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-01-22, 16:50

Secrist skrev:Om man är missnöjd med sittande regering, så vrider du det till att vi anser att andra inte ska ha "rätt" att inneha makten ....

Som jag påpekat tidigare så kommer jag ihåg när sossarna förlorade valet 2006. Det tog bara dagar innan de första vänstermänniskorna började gapa om nyval. Alliansen hann ju knappt tillträda så det fanns inget att vara besviken på eftersom de inte hunnit göra något ännu. Så den enda anledningen var just det faktum att det inte var vänstern som hade makten. Rätt otäckt faktiskt.

Du har ju tagit steget ännu längre Secrist! du kritiserar ju de Rödgröna redan innan de vunnit valet!
    Secrist
    Secrist

Priserna höjdes vid avreglering - Sida 2 Empty Kritik

Inlägg  Secrist 2010-01-22, 16:54

Du har ju tagit steget ännu längre Secrist! du kritiserar ju de Rödgröna redan innan de vunnit valet!

Fast jag kommer (till skillnad från vänstern) att respektera en valförlust utan att börja gapa om nyval. På sätt och vis hade det varit skönt. Ska bli kul att se hur de rödgrönas politik kommer att fungera när de inte bara kan stå vid sidlinjen och gnälla på allt och alla. Utan att de faktiskt ska ta ansvar för den och konsekvenserna av den. När sjukskrivningarna inte minskar (kanske till och med öka), när arbetslösheten inte minskar i samma takt som de lovat, när ungdomsarbetslösheten fortsätter att vara ett problem etc etc..
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-01-22, 16:58

Secrist skrev:Du har ju tagit steget ännu längre Secrist! du kritiserar ju de Rödgröna redan innan de vunnit valet!

Fast jag kommer (till skillnad från vänstern) att respektera en valförlust utan att börja gapa om nyval. På sätt och vis hade det varit skönt. Ska bli kul att se hur de rödgrönas politik kommer att fungera när de inte bara kan stå vid sidlinjen och gnälla på allt och alla. Utan att de faktiskt ska ta ansvar för den och konsekvenserna av den. När sjukskrivningarna inte minskar (kanske till och med öka), när arbetslösheten inte minskar i samma takt som de lovat, när ungdomsarbetslösheten fortsätter att vara ett problem etc etc..

Jag ska spara detta som bevis mot dig Sectcriskt! Very Happy
    croz

Inlägg  croz 2010-01-22, 16:58

Redvictory skrev:jag handlar hellre på apoteket när jag kan välja.

Jaha du! men när jag föredrar apoteket och kan planera mina inköp då är jag egoistisk enligt dig?

Ja, jag tycker att det är egoistisk av dig att bara vilja ett ställe att handla på för att det gynnar dig, när det inte passar andra.

Som motfråga till RedCloud: Varför ska jag lida av dåliga öppettider för att ni skall handla billigare?
    Secrist
    Secrist

Priserna höjdes vid avreglering - Sida 2 Empty Spara

Inlägg  Secrist 2010-01-22, 17:00

ag ska spara detta som bevis mot dig Sectcriskt!

Gör det. Jag står för mina uttalanden och åsikter. Det har jag inga som helst problem med. Du kan ju skriva ut det också och hänga på kylskåpet. Razz

Om du lovar att ta ansvar för de rödgrönas politik utan att börja gapa om att det är alliansens fel för att allt är förstört och landet ligger i ruiner och annat trams man fått höra här. Kan vi skaka hand på det?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-01-22, 17:03

croz skrev:

Ja, jag tycker att det är egoistisk av dig att bara vilja ett ställe att handla på för att det gynnar dig, när det inte passar andra.

Som motfråga till RedCloud: Varför ska jag lida av dåliga öppettider för att ni skall handla billigare?

Ett ställe? jag har 4 - 5 apotek att välja på! där är det billigare! när blev man en egoist för att man klarar att planera inköpen? isf var alla egoister förr!
    Det vore bättre att kunna beställa på nätet och få medicinen levererad av brevbärarn! iaf om man bor på landet! men då är jag väl egoistisk enligt dig! varför har du bytt namn föresten?
    Secrist
    Secrist

Priserna höjdes vid avreglering - Sida 2 Empty Apoteket

Inlägg  Secrist 2010-01-22, 17:16

Ett ställe? jag har 4 - 5 apotek att välja på! där är det billigare! när blev man en egoist för att man klarar att planera inköpen? isf var alla egoister förr!

Och vill du fortsätta köpa dina Magnecyl på apoteket så går det alldeles utmärkt.
    croz

Inlägg  croz 2010-01-22, 17:22

Redvictory skrev:
    croz skrev:

Det vore bättre att kunna beställa på nätet och få medicinen levererad av brevbärarn! iaf om man bor på landet! men då är jag väl egoistisk enligt dig! varför har du bytt namn föresten?

Med ett ställe menar jag självklart en kedja, men det förstod du tror jag.
    Jag sa att det var egoistiskt för att du tyckte att det var bra innan för att DU kunde planera men alla kan tyvärr inte det. DMustaine t ex har en tant som är hypokondriker och han kan inte bunkra som du, vad skall han gör när ungen blir febrig på en söndag.
    Jag skulle också vilja ha hemkörning av medicin, speciellt om dem kan göra det på en söndag =)

Mitt namn har alltid varit Tomas eller vet du någon som inte jag vet?
    My Ass
    My Ass

Antal inlägg : 654

Inlägg  My Ass 2010-01-23, 03:25

RedCloud skrev:
    Vänstern har verkligen inget tålamod med alliansen

Varför skulle vi ?

För att tålamod ger en hjärna möjlighet att tänka efter och begrunda de verkliga omständigheterna och sakförhållandena.

Säg inte att ni saknar dessa möjligheter till förkovring ?
    Secrist
    Secrist

Priserna höjdes vid avreglering - Sida 2 Empty Handskak

Inlägg  Secrist 2010-01-23, 13:26

Secrist skrev:ag ska spara detta som bevis mot dig Sectcriskt!

Gör det. Jag står för mina uttalanden och åsikter. Det har jag inga som helst problem med. Du kan ju skriva ut det också och hänga på kylskåpet. Razz

Om du lovar att ta ansvar för de rödgrönas politik utan att börja gapa om att det är alliansens fel för att allt är förstört och landet ligger i ruiner och annat trams man fått höra här. Kan vi skaka hand på det?

Väntar fortfarande svar från RV..... Surprised
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2010-01-23, 14:40

Du ska nog räkna fingrarna efter den handskakningen!
    Secrist
    Secrist

Priserna höjdes vid avreglering - Sida 2 Empty Skak

Inlägg  Secrist 2010-01-23, 16:24

Du ska nog räkna fingrarna efter den handskakningen!

He, he...ja, det kanske är bäst. Razz

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 18:47