Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
Secrist
MartinLindgren
captaincodd
formsvackan
Redvictory
RedCloud
DMustaine
F.I.S.T
12 posters

    Man vill ju hjälpa .... men inte hjälpa kapitalist-galtar som denna

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Man vill ju hjälpa .... men inte hjälpa kapitalist-galtar som denna - Sida 2 Empty Money

    Inlägg  Secrist 2010-01-18, 07:54

    Om du sänker skatten med 3 % för en som tjänar 150.000 hur mycket blir det i sänkning??

    Och hur många sådana har vi i sverige?

    Dessutom blir ju den S-bloggen du länkar till lite märklig eftersom både S och Mp accepterar de tre första stegen i jobbskatteavdraget. Då kanske de ska ta det lite lugnt med demoniseringen av alliansen. Rolling Eyes
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Man vill ju hjälpa .... men inte hjälpa kapitalist-galtar som denna - Sida 2 Empty Sv: Man vill ju hjälpa .... men inte hjälpa kapitalist-galtar som denna

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-27, 04:36

    Secrist skrev:Om du sänker skatten med 3 % för en som tjänar 150.000 hur mycket blir det i sänkning??

    Och hur många sådana har vi i sverige?

    Dessutom blir ju den S-bloggen du länkar till lite märklig eftersom både S och Mp accepterar de tre första stegen i jobbskatteavdraget. Då kanske de ska ta det lite lugnt med demoniseringen av alliansen. Rolling Eyes

    Någon demonisering av Alliansen pågår inte från min sida.. och jag ser det inte som min uppgift att försvara MP och S .. eftersom jag röstar V....

    Procentsatserna för skattesänkningar gynnar i princip alltid höginkomsttagare .. detta är inget du kan smita undan från....
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Man vill ju hjälpa .... men inte hjälpa kapitalist-galtar som denna - Sida 2 Empty Sv: Man vill ju hjälpa .... men inte hjälpa kapitalist-galtar som denna

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-27, 04:38

    Fy fan va tråkigt att man snart inte vågar lita på nån välgörenhetsorganisation... utan att Giriga äckliga människor snor åt sig av pengarna vi skänker...

    Det är ta me fan värre än att stjäla pengar direkt ur kollekten i kyrkan...och medför att folk inte vågar ge till dessa org
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Man vill ju hjälpa .... men inte hjälpa kapitalist-galtar som denna - Sida 2 Empty Du är ju dum på riktigt!!

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-01-27, 09:56

    [quote = "Fist"] http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6436726.ab

    Jag spelar Inte Postkodmiljonären ... för chefen tycker han är värd 6 miljoner av pengar som Bord ska gå som hjälp till krisdrabbade

    Jag ger Int pengar till Johan af Donner som Redan har en lön på 65,000 i månaden ...
    männen tyckte han behövde 7,7 miljoner till!?
    Samtidigt Yyylar borgarna om en Toblerone ????????
    Det ligger ett "blått" skimmer över Sådana här tilltag

    Det är kristider säger man från Alliansen .... Det märks Inte på Deras Löner, OCH ANDA MÅSTE DE STJÄLA FRÅN Fattiga ....

    Men Dom som är sjuka [i] "Måste vi Banne mig hä ut i arbetslivet, till jobb som finns inte, och dra ner på ersättningen för annars går Sverige under" [/ i]

    Nån gång Måste väl folk vakna upp för vad som sker ...
    Jag tycker det är Skrämmande Att inte Vänstern leder med mer i opinionsundersökningarna ...
    Inte för Att Alliansen har gjort Detta, utan för Att Alliansen Lägger fokus på oskyldiga sjuka människor Samtidigt som Sådant här sker ...
    Och man kritiserar tex bonusar från alliansen, men åtgärdar Int ...

    Men det "stora hotet" för riket Sverige, är tydligen Att sjuka har det för bra "[/ quote]

    Vad jag vet så är inte dessa personer folkvalda politiker, där är skillnaden på fröken Mona Toblerone Sahlin
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Man vill ju hjälpa .... men inte hjälpa kapitalist-galtar som denna - Sida 2 Empty Sv: Man vill ju hjälpa .... men inte hjälpa kapitalist-galtar som denna

    Inlägg  theward 2010-01-27, 10:03

    Sossar ee lata skrev:[quote = "Fist"] http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6436726.ab

    Jag spelar Inte Postkodmiljonären ... för chefen tycker han är värd 6 miljoner av pengar som Bord ska gå som hjälp till krisdrabbade

    Jag ger Int pengar till Johan af Donner som Redan har en lön på 65,000 i månaden ...
    männen tyckte han behövde 7,7 miljoner till!?
    Samtidigt Yyylar borgarna om en Toblerone ????????
    Det ligger ett "blått" skimmer över Sådana här tilltag

    Det är kristider säger man från Alliansen .... Det märks Inte på Deras Löner, OCH ANDA MÅSTE DE STJÄLA FRÅN Fattiga ....

    Men Dom som är sjuka [i] "Måste vi Banne mig hä ut i arbetslivet, till jobb som finns inte, och dra ner på ersättningen för annars går Sverige under" [/ i]

    Nån gång Måste väl folk vakna upp för vad som sker ...
    Jag tycker det är Skrämmande Att inte Vänstern leder med mer i opinionsundersökningarna ...
    Inte för Att Alliansen har gjort Detta, utan för Att Alliansen Lägger fokus på oskyldiga sjuka människor Samtidigt som Sådant här sker ...
    Och man kritiserar tex bonusar från alliansen, men åtgärdar Int ...

    Men det "stora hotet" för riket Sverige, är tydligen Att sjuka har det för bra "[/ quote]

    Vad jag vet så är inte dessa personer folkvalda politiker, där är skillnaden på fröken Mona Toblerone Sahlin

    Alliansen är inte folkvald?

    ja, jag anade väl inte att det var saå illa, men nu vet jag Wink

    ps är slikt svineri mindre farligt bara för det är andra än politiker som gör det???
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Man vill ju hjälpa .... men inte hjälpa kapitalist-galtar som denna - Sida 2 Empty Sv: Man vill ju hjälpa .... men inte hjälpa kapitalist-galtar som denna

    Inlägg  My Ass 2010-01-27, 12:38

    formsvackan skrev:
    F.I.S.T skrev:Men det "stora hotet" för riket Sverige, är tydligen att sjuka har det för bra"
    Högerns strategi har under ett antal år gått ut på att få löntagare att anse sig orättvist behandlade pga att de som av en eller annan anledning inte arbetar har det för bra.

    Det är orättvist att de som har minst ändå har så mycket !

    På detta sätt har man flyttat "konflikten" på arbetsmarknaden från att ha varit arbetstagare mot arbetsköpare, till numera vara arbetstagare mot arbetslösa. Vem som vinner vad på "kampen mot de svaga" får var och en fundera på själv.

    Har du ett raderat inlägg från dig själv som kan styrka ditt kommunisttdravel ?Smile
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Man vill ju hjälpa .... men inte hjälpa kapitalist-galtar som denna - Sida 2 Empty Sv: Man vill ju hjälpa .... men inte hjälpa kapitalist-galtar som denna

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-27, 15:56

    Sossar ee lata skrev:[quote = "Fist"] http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6436726.ab

    Jag spelar Inte Postkodmiljonären ... för chefen tycker han är värd 6 miljoner av pengar som Bord ska gå som hjälp till krisdrabbade

    Jag ger Int pengar till Johan af Donner som Redan har en lön på 65,000 i månaden ...
    männen tyckte han behövde 7,7 miljoner till!?
    Samtidigt Yyylar borgarna om en Toblerone ????????
    Det ligger ett "blått" skimmer över Sådana här tilltag

    Det är kristider säger man från Alliansen .... Det märks Inte på Deras Löner, OCH ANDA MÅSTE DE STJÄLA FRÅN Fattiga ....

    Men Dom som är sjuka [i] "Måste vi Banne mig hä ut i arbetslivet, till jobb som finns inte, och dra ner på ersättningen för annars går Sverige under" [/ i]

    Nån gång Måste väl folk vakna upp för vad som sker ...
    Jag tycker det är Skrämmande Att inte Vänstern leder med mer i opinionsundersökningarna ...
    Inte för Att Alliansen har gjort Detta, utan för Att Alliansen Lägger fokus på oskyldiga sjuka människor Samtidigt som Sådant här sker ...
    Och man kritiserar tex bonusar från alliansen, men åtgärdar Int ...

    Men det "stora hotet" för riket Sverige, är tydligen Att sjuka har det för bra "[/ quote]

    Vad jag vet så är inte dessa personer folkvalda politiker, där är skillnaden på fröken Mona Toblerone Sahlin

    Så då tycker sel det är okej att stjäla pengar via välgörenhetsorganisationer ???
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Man vill ju hjälpa .... men inte hjälpa kapitalist-galtar som denna - Sida 2 Empty Sv: Man vill ju hjälpa .... men inte hjälpa kapitalist-galtar som denna

    Inlägg  formsvackan 2010-01-27, 18:59

    My Ass skrev:
    formsvackan skrev:
    F.I.S.T skrev:Men det "stora hotet" för riket Sverige, är tydligen att sjuka har det för bra"
    Högerns strategi har under ett antal år gått ut på att få löntagare att anse sig orättvist behandlade pga att de som av en eller annan anledning inte arbetar har det för bra.

    Det är orättvist att de som har minst ändå har så mycket !

    På detta sätt har man flyttat "konflikten" på arbetsmarknaden från att ha varit arbetstagare mot arbetsköpare, till numera vara arbetstagare mot arbetslösa. Vem som vinner vad på "kampen mot de svaga" får var och en fundera på själv.

    Har du ett raderat inlägg från dig själv som kan styrka ditt kommunisttdravel ?Smile
    Nej, men du kan säkert "hitta på" ett Very Happy

    Sponsored content


    Man vill ju hjälpa .... men inte hjälpa kapitalist-galtar som denna - Sida 2 Empty Sv: Man vill ju hjälpa .... men inte hjälpa kapitalist-galtar som denna

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 14:37