íntressant på hur mkt det tycks skilja mellan höger o vänster i denna fråga iaf på forumen
Min egen uppfattning är att ett arbete inte ska ta alla kraft från en människa, oavsett om man är sjuk eller frisk.
Dvs i ett i-land(helst överallt om jag fick bestämma) har varje människa rätt till rekreation, sköta hemsysslor och familjliv också...
Därför anser jag att dessa arbetsförmågor som FK fastställer är gravt haltande.
För de verkar bara utgå från att man kunna jobba(och inget mer), resten glöms
bort. ignorerars snarare
Frågan är alltså ska sjuka leva sämre på alla plan bara för de råkar ha blivit sjuka...elller ska vi visa hänsyn och empati för alla dessa?
Har ju sett hur högern ondgör sig över allt från att tex jag fiskar ibland, till att jag hugger några granar åt familjen och några bekanta pensionärer.
Även att man har ett skapligt sexliv, verkar sticka i ögonen på många(alla från höger) Eller att man öht har råd att unna sig nåt utöver mat ibland..
Listan kan göras mkt längre
Sen att man förklarat hur ens egen sjukdombild ser ut, glöms bort strax efter att de läst den......
Det enda man får höra är att man simulant,fjolla bidragstörstare, parasit mm...
Är det verkligen så illa ställt, att avundsjukan mot de som inte kan jobba, är så stor att det ska behöva vara på detta viset?
Jag vill iaf ha ut lite mer av livet ..än att jobba mig helt slut, äta och sova
Jag vill göra lite av det som jag gjorde som frisk och behålla någon for glädje och mening med mitt liv
Ska vi Sverige i våran spariver och inkomstförflyttningar...ta bort den chansen för 10 000 tals människor?
Sen undrar jag också om det är förbjudet att skriva om saker man gillar att göra och man har gjort mkt för i tiden?......
Det verkar ibland som om alltför många tror att dåtid är samma med nutid
tex jag älskar fortfarande mountainbike, men det blev tex bara 3 mil under 09.
jag älskar att vandra i skogen, men det blir inte milaturer som det var förr
Fiske är väl det enda där inskränkningen varit relativt liten...
tack var hjälpmedel, sällskap och lite ändringar i vart och hur man fiskar
Som sagt, man är ju uppenbarligen inte döende om man jobbar 75% , men innebär det att de 10 timmar om dan jag inte sover...
Måste jag ligga i soffan med dropp, för högermobben ska var nöjd?
Eftersom jag på en daglig basis iaf orkar med 6 timmar arbete, så är det där gränsen satt i samråd med alla parter....Dock skiter ju FK i det efter 300 dagar.
Dvs vissa lite sämre dagar blir det soffan eller sängen och upp till 15-16 sömn, plus jobb som gäller. De bästa dagarna "studsar" jag genom de 6 timmarna och har ork med lite allt möjligt...
Sen har vi de dagarna då jag ine ens kommer till jobbet(2-3 dagar i månaden).
Är det så att om jag har 30-40 pigga timmar i månaden när jobbet är gjort, då ska jag tametusan lägga dem på jobb också?
Eller hur ska det vara?
En människa måste må bra för att hålla sig frisk och den måste må ännu bättre för att tillfriskna
Då borde det räknas in andra värden än att spara pengar på sjuka...
Att alla som kan ska bidra, har jag inget problem med, men som jag tycker..
Ska ork finnas till annat än jobbet.
ps de friska som är slut efter jobbet, har antingen en dåligt livstil eller jobbar på tok för mkt...
Så är de bittra gentemot sjuka för det...
Bör de snarare ändra sina egna liv, istället för att spy galla på sjuka
Min egen uppfattning är att ett arbete inte ska ta alla kraft från en människa, oavsett om man är sjuk eller frisk.
Dvs i ett i-land(helst överallt om jag fick bestämma) har varje människa rätt till rekreation, sköta hemsysslor och familjliv också...
Därför anser jag att dessa arbetsförmågor som FK fastställer är gravt haltande.
För de verkar bara utgå från att man kunna jobba(och inget mer), resten glöms
bort. ignorerars snarare
Frågan är alltså ska sjuka leva sämre på alla plan bara för de råkar ha blivit sjuka...elller ska vi visa hänsyn och empati för alla dessa?
Har ju sett hur högern ondgör sig över allt från att tex jag fiskar ibland, till att jag hugger några granar åt familjen och några bekanta pensionärer.
Även att man har ett skapligt sexliv, verkar sticka i ögonen på många(alla från höger) Eller att man öht har råd att unna sig nåt utöver mat ibland..
Listan kan göras mkt längre
Sen att man förklarat hur ens egen sjukdombild ser ut, glöms bort strax efter att de läst den......
Det enda man får höra är att man simulant,fjolla bidragstörstare, parasit mm...
Är det verkligen så illa ställt, att avundsjukan mot de som inte kan jobba, är så stor att det ska behöva vara på detta viset?
Jag vill iaf ha ut lite mer av livet ..än att jobba mig helt slut, äta och sova
Jag vill göra lite av det som jag gjorde som frisk och behålla någon for glädje och mening med mitt liv
Ska vi Sverige i våran spariver och inkomstförflyttningar...ta bort den chansen för 10 000 tals människor?
Sen undrar jag också om det är förbjudet att skriva om saker man gillar att göra och man har gjort mkt för i tiden?......
Det verkar ibland som om alltför många tror att dåtid är samma med nutid
tex jag älskar fortfarande mountainbike, men det blev tex bara 3 mil under 09.
jag älskar att vandra i skogen, men det blir inte milaturer som det var förr
Fiske är väl det enda där inskränkningen varit relativt liten...
tack var hjälpmedel, sällskap och lite ändringar i vart och hur man fiskar
Som sagt, man är ju uppenbarligen inte döende om man jobbar 75% , men innebär det att de 10 timmar om dan jag inte sover...
Måste jag ligga i soffan med dropp, för högermobben ska var nöjd?
Eftersom jag på en daglig basis iaf orkar med 6 timmar arbete, så är det där gränsen satt i samråd med alla parter....Dock skiter ju FK i det efter 300 dagar.
Dvs vissa lite sämre dagar blir det soffan eller sängen och upp till 15-16 sömn, plus jobb som gäller. De bästa dagarna "studsar" jag genom de 6 timmarna och har ork med lite allt möjligt...
Sen har vi de dagarna då jag ine ens kommer till jobbet(2-3 dagar i månaden).
Är det så att om jag har 30-40 pigga timmar i månaden när jobbet är gjort, då ska jag tametusan lägga dem på jobb också?
Eller hur ska det vara?
En människa måste må bra för att hålla sig frisk och den måste må ännu bättre för att tillfriskna
Då borde det räknas in andra värden än att spara pengar på sjuka...
Att alla som kan ska bidra, har jag inget problem med, men som jag tycker..
Ska ork finnas till annat än jobbet.
ps de friska som är slut efter jobbet, har antingen en dåligt livstil eller jobbar på tok för mkt...
Så är de bittra gentemot sjuka för det...
Bör de snarare ändra sina egna liv, istället för att spy galla på sjuka