Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
theward
Secrist
F.I.S.T
Redvictory
RedCloud
9 posters

Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna....

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... - Sida 2 Empty Sv: Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna....

Inlägg  Infra 2010-01-14, 23:28

Trottoarerna i innerstan är täckta med ett halvdecimetertjockt, glashalt lager
    av isvalkar. Osandade! Nu kan allianzen skicka ut dem som har eventuell
    restarbetsförmåga, beväpnade med varsitt spett att hacka isvalkar tills de stupar.
    Arbetslinjen.

Ere inte typiskt allianzen som sitter i Stadshuset? Man sparar pengar på att
    inte sanda sedan har man igen kostnade tusenfallt i andra änden på benbrott
    och andra kostnadskrävande skador. De är ointelligenta också.
    Jag hoppas
    att denna förbannade arbetslinje skall stå dem dyrt.

Senast ändrad av Infra den 2010-01-14, 23:32, ändrad totalt 2 gånger
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... - Sida 2 Empty Jobb

Inlägg  Secrist 2010-01-14, 23:30

Trottoarerna i innerstan är täckta med ett halvdecimetertjockt, glashalt lager
    av isvalkar. Osandade! Nu kan allianzen skicka ut dem som har eventuell restarbetsförmåga, beväpnade med varsitt spett att hacka isvalkar tills de stupar.
    Arbetslinjen.

Förstår att tanken att jobba och göra rätt för dig är något som skrämmer dig. Därav alla hatiska inlägg. Det är skönt med sovmorgon... Razz
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... - Sida 2 Empty Sv: Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna....

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-14, 23:45

Vad vet secrist om andras sovmorgnar, många vet nästan inte vad det är, på rund av skador eller sjukdom som gör att man bara sover ikorta intervaller?

Bara den här boron alliansen försätter många sjuka i omöjligör säkert det mesta sovandet för en heldel människor?

Märkligt att höra den som själv är frisk och arbetsför beskriva sin lyckligt lottade situation som ett straff,

Samtidigt som man jämför sjukdomar med sovmorgon och rena semestern! No
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-01-14, 23:48

Så du får intrycket av att jag uttrycker mig hatiskt mot allianzen, då? Ja, det bästa vore väl om alla åsåg eländet stillatigande. Eller hur? Varför skulle jag vara hatisk?
    Secrist
    Secrist

Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... - Sida 2 Empty Oro

Inlägg  Secrist 2010-01-14, 23:48

Bara den här boron alliansen försätter många sjuka i omöjligör säkert det mesta sovandet för en heldel människor?

Förutom för dem som har fått en andra chans tack vare reformerna. Det finns faktiskt sjukskrivna som är tacksamma att äntligen ha en tydlig handlingsplan att luta sig emot.
    Secrist
    Secrist

Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... - Sida 2 Empty Hat

Inlägg  Secrist 2010-01-14, 23:50

Så du får intrycket av att jag uttrycker mig hatiskt mot allianzen, då? Ja, det bästa vore väl om alla åsåg eländet stillatigande. Eller hur? Varför skulle jag vara hatisk?

Därför att du använder ett språkbruk och ordval som om det hade handlat om invandrare bedömts som grovt rasistiskt. Att vara kritisk är en sak, men du passerar alla gränser med hästlängder.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-01-15, 00:18

Secrist skrev:Bara den här boron alliansen försätter många sjuka i omöjligör säkert det mesta sovandet för en heldel människor?

Förutom för dem som har fått en andra chans tack vare reformerna. Det finns faktiskt sjukskrivna som är tacksamma att äntligen ha en tydlig handlingsplan att luta sig emot.

Jo du har rätt: jag är förbannat trött på allianzen.
    Annars kan jag hålla med om att en och annan sjukskriven
    på detta sätt får chansen åter. Jag har en i min krets som
    äntligen har hamnat i någon sorts sysselsättning, hennes
    högsta önskan. Till och med i en ny branch hon har önskat.

Men det hela är ju skött utan fingertoppskänsla och med
    en fascistoid ansats utan hänsyn till individuella olikheter
    i personlighet och i sjukdomsbild. När man driver olyckliga
    människor i döden med sin kadaverdiciplin (de senaste turerna)
    då måtte väl även en gensträvig figur som du tycka något?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-15, 00:26

Infra skrev:
    Secrist skrev:Bara den här boron alliansen försätter många sjuka i omöjligör säkert det mesta sovandet för en heldel människor?

Jo du har rätt: jag är förbannat trött på allianzen.
    Annars kan jag hålla med om att en och annan sjukskriven
    på detta sätt får chansen åter. Jag har en i min krets som
    äntligen har hamnat i någon sorts sysselsättning, hennes
    högsta önskan. Till och med i en ny branch hon har önskat.

Men det hela är ju skött utan fingertoppskänsla och med
    en fascistoid ansats utan hänsyn till individuella olikheter
    i personlighet och i sjukdomsbild. När man driver olyckliga
    människor i döden med sin kadaverdiciplin (de senaste turerna)
    då måtte väl även en gensträvig figur som du tycka något?

Väntar med spänning på svar från Secrist
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2010-01-15, 00:27

Secrist skrev:Så du får intrycket av att jag uttrycker mig hatiskt mot allianzen, då? Ja, det bästa vore väl om alla åsåg eländet stillatigande. Eller hur? Varför skulle jag vara hatisk?

Därför att du använder ett språkbruk och ordval som om det hade handlat om invandrare bedömts som grovt rasistiskt. Att vara kritisk är en sak, men du passerar alla gränser med hästlängder.

vet inte, men skulle du förlora 25% av din redan låga inkomst, fast du egentligen gör det bästa du kan....och mer därtill

Som jag håller på att göra.... då skulle du allt vara bra nära att hata du också

tänk då på de som kanske förlorar ännu mera än mig...
    ÄR det verkligen konstigt att de känner avsky mot den sittande regeringen och FK?
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-01-15, 01:30

Nu rinner väl ilskan till ytterligare hos en del. Men lyssna till
    den vässade cynismen, föraktet och hånet i Reinfeldts röst när han säger till reportern: "Det här friska folket som varit så sjukskrivet..." Han knycker med hela huvet av pur förakt. Vilken människo-syn säger jag bara. (från Uppdrag granskning).
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-01-15, 01:45

Infra skrev:Nu rinner väl ilskan till ytterligare hos en del. Men lyssna till
    den vässade cynismen, föraktet och hånet i Reinfeldts röst när han säger till reportern: "Det här friska folket som varit så sjukskrivet..." Han knycker med hela huvet av pur förakt. Vilken människo-syn säger jag bara. (från Uppdrag granskning).

Finns det på svt play eller nåt sånt ?
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-01-15, 02:04

F.I.S.T skrev:
    Infra skrev:Nu rinner väl ilskan till ytterligare hos en del. Men lyssna till

Finns det på svt play eller nåt sånt ?

Ja det gör det...
    Secrist
    Secrist

Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... - Sida 2 Empty Freddan

Inlägg  Secrist 2010-01-15, 07:56

Men lyssna till
    den vässade cynismen, föraktet och hånet i Reinfeldts röst när han säger till reportern: "Det här friska folket som varit så sjukskrivet..." Han knycker med hela huvet av pur förakt

Ibland ser man det man vill se oavsett om det är sant eller inte.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2010-01-15, 16:08

Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-01-15, 16:54

Secrist skrev:Men lyssna till
    den vässade cynismen, föraktet och hånet i Reinfeldts röst när han säger till reportern: "Det här friska folket som varit så sjukskrivet..." Han knycker med hela huvet av pur förakt

Ibland ser man det man vill se oavsett om det är sant eller inte.

Och du väljer att inte se det du inte vill se! du befinner dig i en förnekelsefas!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 21:02