Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
theward
Secrist
F.I.S.T
Redvictory
RedCloud
9 posters

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna....

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna....

    Inlägg  RedCloud 2010-01-13, 18:22

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Sv: Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna....

    Inlägg  Redvictory 2010-01-13, 19:28



    Ja det är dessa regler som ställer till det för mig med! människor jag talar med tycker det låter så osannolikt att jag tvingas be dem se efter själva på Fk:s hemsida!
    http://www.forsakringskassan.se/nav/3309ace162fd235d48e62057e5f61e95
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Sv: Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna....

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-13, 19:50

    Detta är inte det första självmordsfallet... och kommer inte bli det sista, om inte drastiska förändringar till det bättre görs VÄLDIGT SNART
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Självmord

    Inlägg  Secrist 2010-01-13, 21:08

    Detta är inte det första självmordsfallet... och kommer inte bli det sista, om inte drastiska förändringar till det bättre görs VÄLDIGT SNART

    har för mig att ungefär 1000 (beror lite på vad man väger in som självmord) personer tar livet av sig årligen i sverige.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Sv: Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna....

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-13, 23:59

    Självmordsstatistiken är ett kvitto på ett omänskligt inhumant samhälle...
    På att människor mår dåligt, så dåligt att de inte orkar leva längre ...

    Vårt samhälle var i mångt inhumant redan innan Alliansregeringen... men det har blivit än värre på den fronten iom Alliansen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Suicid

    Inlägg  Secrist 2010-01-14, 00:01

    Vårt samhälle var i mångt inhumant redan innan Alliansregeringen... men det har blivit än värre på den fronten iom Alliansen.

    Och jag förutsätter att du kan styrka detta med hårda fakta?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Sv: Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna....

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-14, 00:05

    Secrist skrev:Vårt samhälle var i mångt inhumant redan innan Alliansregeringen... men det har blivit än värre på den fronten iom Alliansen.

    Och jag förutsätter att du kan styrka detta med hårda fakta?

    Hade det varit någon annan motdebattör så kanske jag hade bemödat mig, men inte när det gäller "one-liners-secrist" som lägger all bevisbörda på motdebattörer, men själv bara kommer med förenklade påståenden och frågar mer än han svarar....

    Jag har i MASSOR av inlägg och trådar förklarat det jag påstår nu.... Cool
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Fråga

    Inlägg  Secrist 2010-01-14, 00:07

    Hade det varit någon annan motdebattör så kanske jag hade bemödat mig, men inte när det gäller "one-liners-secrist" som lägger all bevisbörda på motdebattörer, men själv bara kommer med förenklade påståenden och frågar mer än han svarar....

    Det kan väl bero på att det är så svår att få några vettiga svar utöver vänsterfloskler.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Sv: Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna....

    Inlägg  Redvictory 2010-01-14, 00:18

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Sv: Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna....

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-14, 00:20

    Secrist skrev:Hade det varit någon annan motdebattör så kanske jag hade bemödat mig, men inte när det gäller "one-liners-secrist" som lägger all bevisbörda på motdebattörer, men själv bara kommer med förenklade påståenden och frågar mer än han svarar....

    Det kan väl bero på att det är så svår att få några vettiga svar utöver vänsterfloskler.

    ... eller på att du själv och dina meddebattörer inte har något att komma med, och därmed lägger över All bevisföring på motparten
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Suicid

    Inlägg  Secrist 2010-01-14, 00:23

    Samtidigt ska man ju komma ihåg att vi pratar om en människa som haft psykiska problem under många år. Det är ju svårt att veta exakt vad som triggat detta tragiska fall. Folk tar livet av sig. Det händer allt för ofta tyvärr.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Kom

    Inlägg  Secrist 2010-01-14, 00:25

    ... eller på att du själv och dina meddebattörer inte har något att komma med, och därmed lägger över All bevisföring på motparten.

    Jag har massvis att komma med. Men allt för ofta möts man av kompakt tystnad när man pekar på saker inom vänstern som inte är guld och gröna skogar. Antar att det är för att ingen vill få sina illusioner krossade.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Sv: Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna....

    Inlägg  theward 2010-01-14, 00:26

    Secrist skrev:Vårt samhälle var i mångt inhumant redan innan Alliansregeringen... men det har blivit än värre på den fronten iom Alliansen.

    Och jag förutsätter att du kan styrka detta med hårda fakta?

    är du helt blind och döv eller...?
    Man blir tametusan ilsk på dig

    Se bara på hur sjuka behandlas... ja jag har 7 st hårda bevis...
    Dvs jag o mina 6 smärthanteringskurskursmedlemmar som alla lider av kroniska sjukdommar. Alla har fått det sämre iom Alliansen tillträde och för varje regeländring har det blivit värre

    Fast vi är väl undantagsfall...enligt dig eller??
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Jodå

    Inlägg  captaincodd 2010-01-14, 00:27

    det gör dom Sec,men denna kvinna hade dokumenterade skador och sjukintyg från läkare som FK inte ens bryr sig om, för deras förtroendläkare vet alltid vad som är bäst för den enskilde,vhergang perikles,,,,,
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Sv: Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna....

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-14, 00:28

    F.I.S.T (Jag) sa:Självmordsstatistiken är ett kvitto på ett omänskligt inhumant samhälle...
    På att människor mår dåligt, så dåligt att de inte orkar leva längre ...


    Vårt samhälle var i mångt inhumant redan innan Alliansregeringen... men det har blivit än värre på den fronten iom Alliansen

    Ja det finns många grundläggande orsaker till det ursprungliga måendet som inte behöver ha med Alliansen att göra, det säger jag ju i mitt påståennde oxå....

    MEN .... när det är på det viset att många mår dåligt.... så kan ett hårdare samhällsklimat (initierat bla av alliansen) få många att inte orka med längre ...

    Detta vet du finns sanning i ... ingen mening att låtsas som om att det inte påverkar
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Sv: Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna....

    Inlägg  theward 2010-01-14, 00:28

    Secrist skrev:... eller på att du själv och dina meddebattörer inte har något att komma med, och därmed lägger över All bevisföring på motparten.

    Jag har massvis att komma med. Men allt för ofta möts man av kompakt tystnad när man pekar på saker inom vänstern som inte är guld och gröna skogar. Antar att det är för att ingen vill få sina illusioner krossade.

    Men kära nån, är det det som det handlar om för dig :partipolitik?
    Trodde huvudsaken var att man såg problemen och ville göra allt man kan för att lösa dem....

    Fast visst vi kan ju tjafsa höger-vänster till vi dör, om det ska vara givande
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty FK

    Inlägg  Secrist 2010-01-14, 00:29

    det gör dom Sec,men denna kvinna hade dokumenterade skador och sjukintyg från läkare som FK inte ens bryr sig om, för deras förtroendläkare vet alltid vad som är bäst för den enskilde,vhergang perikles,,,,,.

    Detta är ett problem som sjukskrivna brottats med i många år. Om du kommer ihåg debatten som rasade för några år sedan så vittnade människor om att FK:s läkare skrivit bedömningar om människor de aldrig hade träffat. För övrigt en synnerligen lukrativ extrainkomst för läkare.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Lösa

    Inlägg  Secrist 2010-01-14, 00:30

    Trodde huvudsaken var att man såg problemen och ville göra allt man kan för att lösa dem....

    Fast då måste man behålla fötterna i den bistra verkligheten. Annars blir det inte realistiskt.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Sv: Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna....

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-14, 00:31

    theward skrev:
    Secrist skrev:Vårt samhälle var i mångt inhumant redan innan Alliansregeringen... men det har blivit än värre på den fronten iom Alliansen.

    Och jag förutsätter att du kan styrka detta med hårda fakta?

    är du helt blind och döv eller...?
    Man blir tametusan ilsk på dig

    Se bara på hur sjuka behandlas... ja jag har 7 st hårda bevis...
    Dvs jag o mina 6 smärthanteringskurskursmedlemmar som alla lider av kroniska sjukdommar. Alla har fått det sämre iom Alliansen tillträde och för varje regeländring har det blivit värre

    Fast vi är väl undantagsfall...enligt dig eller??

    För secrist duger inte verkligheten som bevisföring....
    För secrist är det endast länkar på internet, med statistik som är bland det enklaste i världen att förvränga sanningen med....(ljuga)

    Verkligheten är inte sanning nog för Secrist...

    Statistik är verkligare än verkligheten för honom
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Sv: Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna....

    Inlägg  theward 2010-01-14, 00:33

    captaincodd skrev:det gör dom Sec,men denna kvinna hade dokumenterade skador och sjukintyg från läkare som FK inte ens bryr sig om, för deras förtroendläkare vet alltid vad som är bäst för den enskilde,vhergang perikles,,,,,

    än en gång FK läkare har bara en rådgivande roll, så de har ingen egentligt makt...
    Det är handläggarna som har makten och det är de som tolkar läkarintygen och sjukreglerna.
    De kan fråga FK´s läkare om de inte fattar några medicinska termer.
    Men FK´s läkare gör inga bedömningar av arbetsförmåga...

    För att få sjukersättning ska ärrendet gå från handläggare, genom 2(har jag för mig, har det på papper om någon är intresserad att få det 100% korrekt beskrivet)) "nämder" som tillslut godkänner eller avslår ansökan
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Sv: Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna....

    Inlägg  theward 2010-01-14, 00:34

    Secrist skrev:Trodde huvudsaken var att man såg problemen och ville göra allt man kan för att lösa dem....

    Fast då måste man behålla fötterna i den bistra verkligheten. Annars blir det inte realistiskt.

    Vem har inte fötterna i verkligheten...jag lever i den verkligeheten varje dag....gör du?

    ja och den är bister, är din?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Bistert

    Inlägg  Secrist 2010-01-14, 00:46

    ja och den är bister, är din?

    Ja, det är ju ingen räkmacka.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Sv: Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna....

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-14, 00:58

    Secrist skrev:ja och den är bister, är din?

    Ja, det är ju ingen räkmacka.

    Räkmackor är äckligt Cool
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Sv: Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna....

    Inlägg  theward 2010-01-14, 09:59

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:ja och den är bister, är din?

    Ja, det är ju ingen räkmacka.

    Räkmackor är äckligt Cool

    nja det är ganska gott,men jag undrar liksom övergradskillnaderna här:
    bister vs ingen "räkmacka" Rolling Eyes

    Anar också att jag trots att mitt liv är ganska bistert, faktisk lever mer mer "räkmacka" än många andra pga min instälning till livet och min positiva grundsyn

    Vem vet secrist kanske är precis tvärtom...
    Sånt verkar iag bry många av de andra högernicken tycker jag.. Rolling Eyes

    man kan undra hur de skulle hantera en liknande situation som sjuka har idag, när de redan nu som friska och med jobb är så bistra??
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Arbeit

    Inlägg  Secrist 2010-01-14, 20:41

    man kan undra hur de skulle hantera en liknande situation som sjuka har idag, när de redan nu som friska och med jobb är så bistra??.

    Bara för att jag har jobb betyder inte det att jag badar i pengar.

    Sponsored content


    Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna.... Empty Sv: Hur man blir av med de lata bortskämda bidragsparasiterna....

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 15:50