Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
Mona Stalin.
captaincodd
MartinLindgren
RedCloud
Mona Sahlin
Redvictory
10 posters

Margot Wallström är populärare än Fredrik Reinfeldt

Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Margot Wallström är populärare än Fredrik Reinfeldt Empty Margot Wallström är populärare än Fredrik Reinfeldt

Inlägg  Redvictory 2010-01-09, 10:53

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1838632/margot-wallstrom-ar-popularare-an-fredrik-reinfeldt

Margot Wallström (S) är populärare än Fredrik Reinfeldt (M) - och väljarnas förstahandskandidat som statsminister visar Expressen/Demoskops undersökning.
    Men Moderaterna vägrar acceptera resultatet.
    - Oppositionens ledare är Mona Sahlin, det finns inget annat alternativ, säger kommunikationschef Pär Henriksson.

Jag skulle också vilja att se Margot Wallström som de Rödgrönas ledare!
    Om inte annat för att döda allt snack om Toblerone! Undrar just vilka fel Alliansanhängarna skulle hitta på Margot! Hårfärgen?
    Mona Sahlin

Antal inlägg : 241

Margot Wallström är populärare än Fredrik Reinfeldt Empty Sv: Margot Wallström är populärare än Fredrik Reinfeldt

Inlägg  Mona Sahlin 2010-01-09, 11:31

Men margåt har ju fått miljonpension RÖDING!

Det accepterar ju inte ni!!!

Ska Margåt alltså få pumpa in miljoner i pension samtidigt som hon får 1,35 miljoner i lön som partiledare?
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Margot Wallström är populärare än Fredrik Reinfeldt Empty Sv: Margot Wallström är populärare än Fredrik Reinfeldt

Inlägg  RedCloud 2010-01-09, 11:43

PS PajasNazze: fru Wallström stavar sitt förnamn "Margot"
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-09, 12:29

Det svider välhårt i pälsen på Reinfeldt att vetaatt han är rökt som statsminister, och hans personligasiffror inte kommer avgöra valet!

Hörde häromdagen hur rapport intervjuade en älde pensionerad kvinna från Göteborg som varit moderat hela sitt liv,hon saatt nu är slut med det, hon var mycket besviken på Reinfeldt,

Tanten sa helt enkelt, jag tycker inte om honom, sen är ju högfärdig också,
    säkert håller många fler pensionerade damer med om det!

Dessutom är Mona och Margot bra polare, och Margot var med på kongressen och gav Mona sitt fulla stöd!

Reinfeldt och alliansen har garanterat ingen FRA(M)TID, efter valet nu 2010 är det över för deras del!
    captaincodd
    captaincodd

Antal inlägg : 904

Margot Wallström är populärare än Fredrik Reinfeldt Empty Noll koll som vanligt sauro,,,

Inlägg  captaincodd 2010-01-09, 12:33

Så illa som blåfront fattar kan han tolka det som "magont",RC,och Reinfäll lär inte gå lottlös från katastrofåren i september han heller.Utanförskapet minskade inte och det kunde de med lite perspektiv och historia innanför pannbenet fatta redan -06,och arbetlinjen var inget annat än en omskrivning för låglönelinjen men det kunde man såklart inte säga rakt ut.Nä jag längtar till september men först en skön sommar med mycke båtliv och annat kul.BYEBYEALLIANSEN och hoppas vi slipper se er för alltid.Och Margot kan kanske övertalas Smile Hoppas Mona jobbar på det iaf,dom är ju polare sen långt tillbaka!
    Mona Sahlin

Antal inlägg : 241

Inlägg  Mona Sahlin 2010-01-09, 12:45

RedCloud skrev:PS PajasNazze: fru Wallström stavar sitt förnamn "Margot"

STICKER DET INTE I DINA KOMMUNISTISKA ÖGON MARGÅT FÅR FLERA MILJONER I PENSION SAMTIDIGT SOM HON JOBBAR?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-01-09, 12:47

Mona Sahlin skrev:
    RedCloud skrev:PS PajasNazze: fru Wallström stavar sitt förnamn "Margot"

STICKER DET INTE I DINA KOMMUNISTISKA ÖGON MARGÅT FÅR FLERA MILJONER I PENSION SAMTIDIGT SOM HON JOBBAR?

NEJ! FLER FRÅGOR? Very Happy
    Mona Stalin.
    Mona Stalin.

Antal inlägg : 143

Inlägg  Mona Stalin. 2010-01-09, 12:48

Jag och Mona är väldigt avundsjuka på alla som har pengar....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-09, 12:57

Margot Wallström är en stor tillgång för sossarna och övriga rödgröna oavsett vilken roll hon intar!

Sen är det ju inte Margot som fastställt sin pension efter 10 år som EU kommisonär!

Vi vet också hur många EU parlmentarier använder sina sanslöst höga arvoden till annat än att smörja sina egna krås!
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Margot Wallström är populärare än Fredrik Reinfeldt Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2010-01-09, 14:05

Med Wallström som partiledare skulle jag kunna tänka mig rösta på S, men aldrig på Mona.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-01-09, 14:48

R.O.F.L skrev:Med Wallström som partiledare skulle jag kunna tänka mig rösta på S, men aldrig på Mona.

Där har du något gemensamt med RV.... Han röstar heller inte på politiken.

queen
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Margot Wallström är populärare än Fredrik Reinfeldt Empty Tur

Inlägg  Secrist 2010-01-09, 15:14

Det svider välhårt i pälsen på Reinfeldt att vetaatt han är rökt som statsminister, och hans personligasiffror inte kommer avgöra valet!

Nä, det är väl tur för Mona det. Inte ens hennes eget parti vill ju ha henne. Razz
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-01-09, 15:17

Dumhögern skrev:Inte ens hennes eget parti vill ju ha henne.

Secrist, den frivillige Timbro-megafånen, har du en källa till det ?

Vad jag vet så röstade SAPs kongress fram henne som partiledare.
    men du kanske vet bättre ?
    Secrist
    Secrist

Margot Wallström är populärare än Fredrik Reinfeldt Empty Mona

Inlägg  Secrist 2010-01-09, 15:21

Vad jag vet så röstade SAPs kongress fram henne som partiledare.

Ja, efter att kandidat 1 och 2 tackat nej. Mona var en reservlösning, ett tredjehandsalternativ.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-01-09, 15:24

Mona var en reservlösning, ett tredjehandsalternativ.

Och ?

Hon är f-o-r-t-f-a-r-a-n-d-e vald av SAPs kongress.
    Eller har du andra uppgifter ?
    Secrist
    Secrist

Margot Wallström är populärare än Fredrik Reinfeldt Empty Mona

Inlägg  Secrist 2010-01-09, 15:26

Hon är f-o-r-t-f-a-r-a-n-d-e vald av SAPs kongress

Japp, fast med förtroendesiffror på strax över 30 % så borde ju varningsklockor ringa även hos de mest extrema sossegrupperingarna. Mona fick de ju ta för att ingen annan ville ha jobbet. De andra alternativen var ju ännu sämre.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-01-09, 15:28

Japp, fast med förtroendesiffror på strax över 30 %

Och TROTS detta så ligger alternativet till högerpolitik på egen majoritet i opinionsundersökningarna....

Fast frågan var ju att du PÅSTÅR följande: Inte ens hennes eget parti vill ju ha henne.

Så varifrån kommer den uppgiften ?
    Secrist
    Secrist

Margot Wallström är populärare än Fredrik Reinfeldt Empty Opinion

Inlägg  Secrist 2010-01-09, 15:31

Och TROTS detta så ligger alternativet till högerpolitik på egen majoritet i opinionsundersökningarna....

Tack vare Mp ja. Knappast tack vare en lysande Mona. Och Mp är inget vänsterparti.
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2010-01-09, 15:44

Regndrottning skrev:
    R.O.F.L skrev:Med Wallström som partiledare skulle jag kunna tänka mig rösta på S, men aldrig på Mona.

queen

RV hatar ju allt vad Alliansen står för, jag kan se flera positiva förslag från de rödgröna (finns inte så många ännu), men dem flesta kommer från S håll.

Sen är personen som leder Sverige ytterst viktig som ansikte utåt i världen.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-01-09, 17:33

Regndrottning skrev:

queen

Det gör jag visst! men eftersom jag har tre alternativ att välja på och att jag inte tycker Mona är ett bra föredöme att föra sossarnas politik så blir valet lättare att välja MP! Så enkelt är det för mig!
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-01-09, 17:50

Redvictory skrev:
    Regndrottning skrev:

queen

Det gör jag visst! men eftersom jag har tre alternativ att välja på och att jag inte tycker Mona är ett bra föredöme att föra sossarnas politik så blir valet lättare att välja MP! Så enkelt är det för mig!

Så... Om du skulle tycka att SAPs politik är bra skulle du inte rösta för dem p.g.a. Sahlin?

queen
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-01-09, 18:09

Regndrottning skrev:
    Redvictory skrev:
    Regndrottning skrev:

queen

Så... Om du skulle tycka att SAPs politik är bra skulle du inte rösta för dem p.g.a. Sahlin?

queen

Jag tror att ledarskapet har väldigt stor betydelse för om man röstar på ett parti eller ej.

du ska få ett jättedumt exempel.

Skulle du rösta på V om Anders Klarström var dess partiordförande?
    (Anders Klarström är/var en av sveriges värsta Nazister)

Nu överdrev jag väldigt kraftigt men det påvisar nog ändå lite om partiledaren, nu är hon inte att jämföra med en sådan, men det visar ändå vad ett ogillande av en partiledare leder till.

tänk själv han skulle inte styra partiets politik, men han är ansiktet utåt, det betyder väldigt mycket!

Jag tror att SAP skulle ha allt att vinna på att ha Margot som kandidat istället, det är många som har denna inställning
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2010-01-09, 18:49

Regndrottning skrev:
    Redvictory skrev:
    Regndrottning skrev:

queen

queen

Det är vad och hur en politiker för fram politiken som avgör för mig! och även partiledaren i sig eftersom den bör ha mitt förtroende att föra fram den politik jag röstat på! Tex skulle jag inte vilja ha Jimmie Åkesson som partiledare för S! partiledarens värderingar är mycket viktig för mig! för dig RD är de inte alls viktiga! jag säger inte att det ena behöver förta det andra!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2010-01-09, 19:53

Som jag ser det så är en röst på antingen S, MP eller V också en rödgrön röst, och bra så tycker jag!

Självklart vill ju dom flesta rödgröna väljarna se ett så jämnbördigt block som möjligt!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-01-10, 00:09

MartinLindgren skrev:Som jag ser det så är en röst på antingen S, MP eller V också en rödgrön röst, och bra så tycker jag!

Självklart vill ju dom flesta rödgröna väljarna se ett så jämnbördigt block som möjligt!

men det tråkiga blir att en röst på v eller mp blir en röst på mona som statsminister...

det vill många undvika, så mona är en belastning för de rödgröna.

tyvärr är jag säker på att med margot skulle det kännas bättre för de flesta, men med Anna Lind levande skulle det blivit ett otroligt uppsving

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 04:25