Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
Redvictory
Secrist
marxisten
berralarzon
F.I.S.T
9 posters

Vänstern är bättre än sina partiledare...

KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Vänstern är bättre än sina partiledare... - Sida 2 Empty Sv: Vänstern är bättre än sina partiledare...

Inlägg  KickTheRasist 2009-12-31, 03:06

hahahah kolla på höger looser bruds min nu kommer hela sketch

Senast ändrad av KickTheRasist den 2009-12-31, 03:07, ändrad totalt 1 gång
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Vänstern är bättre än sina partiledare... - Sida 2 Empty Sv: Vänstern är bättre än sina partiledare...

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-31, 03:06

Secrist skrev:Japp alldeles riktig... men av någon anledning tycks folk acceptera när borgerliga politiker fuskar.... de e bara att se tillbaka på hur många som fick avgå direkt hösten 2006...

Öh, de avgick ju. De kan man väl inte kalla det att folket accepterar det? scratch

De fick sparken... (avgick offentlig förklaring) ... men i det fallet föll inte partierna... man godtar lite mer från deras håll ändå får jag en känsla av...
    Samma sak som man gjort en sådan affär om en toblerone... medan andra politiker och makthavare håvar in miljoner på moraliskt haltande basis... (så länge det är "lagligt" så kan man lura åt sig hur mycket pengar som helst tydligen....
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Vänstern är bättre än sina partiledare... - Sida 2 Empty Makt

Inlägg  Secrist 2009-12-31, 03:09

De fick sparken... (avgick offentlig förklaring) ... men i det fallet föll inte partierna... man godtar lite mer från deras håll ändå får jag en känsla av...

Nja, Gudrun var partiledare. Det var inte de andra. Det är väl den största skillnaden. Dessutom blir kanske hyckleriet lite grövre också när det handlar om skattefuskande vänsterpartister. Ett parti som saknar en övre gräns för skatteuttag.
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-12-31, 03:10

Secrist skrev:Om det nu var så farligt. Tänk på att vi snackar om media rapportering som dels är borgerlig och dels är världsmästare på att förstora upp saker...

Jobbigt att konfrontera verkligheten ibland märker jag.

Inte alls, snarare ett konstaterande att media Sverige bitvis inte har de skapligaste reportrarna...

Kommer aldrig glömma löpet i stil med " Persbrandt inlagd på behandlingshem inatt"...
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-12-31, 03:11

Secrist skrev: Ett parti som saknar en övre gräns för skatteuttag.

Nu tog du la i så du sket i byxorna iaf.
    Secrist
    Secrist

Vänstern är bättre än sina partiledare... - Sida 2 Empty Media

Inlägg  Secrist 2009-12-31, 03:12

Inte alls, snarare ett konstaterande att media Sverige bitvis inte har de skapligaste reportrarna...

Har du framfört samma kritik när mediadrevet gått mot sjukförsäkringsreformen? Eller är den helt plötsligt mycket sannare?
    Secrist
    Secrist

Vänstern är bättre än sina partiledare... - Sida 2 Empty Skatt

Inlägg  Secrist 2009-12-31, 03:13

Åh inte. Jag kan ta i ännu mer! Razz
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-31, 03:13

Secrist skrev:De fick sparken... (avgick offentlig förklaring) ... men i det fallet föll inte partierna... man godtar lite mer från deras håll ändå får jag en känsla av...

Nja, Gudrun var partiledare. Det var inte de andra. Det är väl den största skillnaden. Dessutom blir kanske hyckleriet lite grövre också när det handlar om skattefuskande vänsterpartister. Ett parti som saknar en övre gräns för skatteuttag.

Detta har jag svårt att förstå .... Fusk är väl fusk ???

Och förövrigt så har det glidit ifrån ämnet lite här, men sånt händer ju Cool
    Men hur som helst så skulle vänster kunna vara ett betydligt större och starkare parti med en ny ledare... inte för att Ohly är dålig... men för att han varirt för länge och förknippas med saker som inte hör till Vs egentliga politik
    råttan III

Antal inlägg : 402

Inlägg  råttan III 2009-12-31, 03:17

marxisten skrev:
    Secrist skrev: Ett parti som saknar en övre gräns för skatteuttag.

Jaså, de har en övre gräns? Vad är då denna?
    råttan III

Inlägg  råttan III 2009-12-31, 03:18

När man själv fuskar för att slippa betala den höga skatt man själv vill ha så är väl ändå botten nådd?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-31, 03:23

råttan III skrev:När man själv fuskar för att slippa betala den höga skatt man själv vill ha så är väl ändå botten nådd?

Botten nådd ?

Ja du pröva med alliansare som ökar sina löner sänker sina skatter på sina egna jättelöner, samtidigt som man besparar på de svagaste som man vill ska rehabilitera sig tillbaka till en arbetsmarknad utan lediga arbeten...
    och inte låpter pensionärerna som byggt upp detta land med ett helt livs slit och svett ta del av de skattesänkningar de vurmar så för

där kan vi snacka om botten va råttan ??

och detta är av hela regeringen ... inte enskilda personer
    råttan III

Inlägg  råttan III 2009-12-31, 03:30

Det där är bullshit. De enda som fått det lite sämre är de bidragslyftare som får mest. De som har det riktigt dåligt har inte fått en enda försämring.

Återstår att se om jag blir avstängd då jag inte håller med dig.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-12-31, 03:32

F.I.S.T skrev:
    råttan III skrev:När man själv fuskar för att slippa betala den höga skatt man själv vill ha så är väl ändå botten nådd?

Botten nådd ?

Ja du pröva med alliansare som ökar sina löner sänker sina skatter på sina egna jättelöner, samtidigt som man besparar på de svagaste som man vill ska rehabilitera sig tillbaka till en arbetsmarknad utan lediga arbeten...
    och inte låpter pensionärerna som byggt upp detta land med ett helt livs slit och svett ta del av de skattesänkningar de vurmar så för

där kan vi snacka om botten va råttan ??

och detta är av hela regeringen ... inte enskilda personer

Eller mångmiljonbonusar samtidigt som man sparkar knegare för "det går dåligt och man har inte råd".
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-31, 03:36

råttan III skrev:Det där är bullshit. De enda som fått det lite sämre är de bidragslyftare som får mest. De som har det riktigt dåligt har inte fått en enda försämring.

Det är ingen bullshit och detta vet du...
    Detta börjar likna en förnekelse av sanningen som vissa antidemikratiska rörelser håller på med vad gäller beskrivning av viss 1900-talshistoria

Dom som får mest bidrag får för övrigt inte mindre de får mer ..... kungahuset !!
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-12-31, 03:42

Secrist skrev:Inte alls, snarare ett konstaterande att media Sverige bitvis inte har de skapligaste reportrarna...

Har du framfört samma kritik när mediadrevet gått mot sjukförsäkringsreformen? Eller är den helt plötsligt mycket sannare?

Gällande sjukförsäkringen så är både släkt, jag själv och bekanta drabbade så där behöver jag ingen media...

F.ö. sa jag så farligt som media fick de att låta, jag förneka inte händelsen.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-31, 04:14

Tror jallafall på Kalle Larsson el Jonas Sjöstedt

Sossarna är det svårare med att hitta en sosse som är vänsterinriktad, och dessutom mediasmart... men det kan oxå bero på att jag inte känner till så många..

Men nog känns den där Veronica Palm som ett bättre alternativ än Mpna ???
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-31, 04:42

Som rödgrön väljare, accepterar jag att Mona Sahlin är oppositionsledare och helt i enlighet med de övriga rödgröna är statsminister kandidat om man vinner valet,
    Sen vad man än säger om Mona så är hon en stark dam med tanke på den nästan omännskliga mosamona kampanjen hon tagit sig igenom?

Självklart ska hon ha sin chans om hon blir statsminister, dessutom en sosse statsminister som vi på flera sätt aldrig sett tidigare,
    del att hon är tjej, och att om man vinner valet samregera med sin rödgröna partners,

Är säker på att Mona och dom rödgröna kommer överaska många tvivlare om dom får chansen, det avgör vi väljare på valdagen 2010!
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-12-31, 05:26

martin7lindgren skrev:Som rödgrön väljare, accepterar jag att Mona Sahlin är oppositionsledare och helt i enlighet med de övriga rödgröna är statsminister kandidat om man vinner valet,
    Sen vad man än säger om Mona så är hon en stark dam med tanke på den nästan omännskliga mosamona kampanjen hon tagit sig igenom?

Självklart ska hon ha sin chans om hon blir statsminister, dessutom en sosse statsminister som vi på flera sätt aldrig sett tidigare,
    del att hon är tjej, och att om man vinner valet samregera med sin rödgröna partners,

Är säker på att Mona och dom rödgröna kommer överaska många tvivlare om dom får chansen, det avgör vi väljare på valdagen 2010!

Så länge inte sossarna får över 50% så är de lugnt, så kan vi stoppa de värsta högerfixeringarna. Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-31, 15:38

marxisten skrev:
    martin7lindgren skrev:Som rödgrön väljare, accepterar jag att Mona Sahlin är oppositionsledare och helt i enlighet med de övriga rödgröna är statsminister kandidat om man vinner valet,

Så länge inte sossarna får över 50% så är de lugnt, så kan vi stoppa de värsta högerfixeringarna. Very Happy

Word !
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-31, 15:54

Word? menar du mitt inlägg? scratch
    berrra
    berrra

Antal inlägg : 79

Inlägg  berrra 2009-12-31, 18:09

Ni judar - nära nog utplånade av Hitlers nazism.
    Nu slickande stövlarna på det ^Åkesonska packet.
    Potensiella SD-väljare är ni och är den väljar
    grupp som står den svenska kostymnazismen närmast.

Vi röda är mycket bättre än våra partiledare !

De hade aldrig skrivit kostymnazist bara nazist !

Nu börjar debatten !
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-31, 18:16

martin7lindgren skrev:Word? menar du mitt inlägg? scratch

Nej sorry Martin ... jag är av samma åsikt som Marxisten här, att för att inte återigen få en borgerlig regering är det viktigt att vänstern och MP blir tillräckligt stora.
    Jag anser att S har svikit sina ideal de senaste 20 åren och delvis lämnat de svaga i samhället åt sitt öde... S är ännu så länge lite bättre än Allianssmörjan, men bara lite

https://www.youtube.com/watch?v=njKhc2Gpaoo

den youtuben är skön
    råttan III

Inlägg  råttan III 2009-12-31, 18:32

F.I.S.T skrev:
    råttan III skrev:Det där är bullshit. De enda som fått det lite sämre är de bidragslyftare som får mest. De som har det riktigt dåligt har inte fått en enda försämring.

Detta börjar likna en förnekelse av sanningen som vissa antidemikratiska rörelser håller på med vad gäller beskrivning av viss 1900-talshistoria

Dom som får mest bidrag får för övrigt inte mindre de får mer ..... kungahuset !!

Jo, det 100% bullshit. Man odlar myten att ett fåtal rika ska kunna finansiera hela välfärden. Resultatet blir proppmätta skatter på vanliga arbetarlöner. Arbetarna går inte längre på detta. Därför driver röran numera ren bidragspolitik.
    råttan III

Inlägg  råttan III 2009-12-31, 18:35

Att rikets fuskare nummer 1 är statsministerkandidat är direkt skrämmande. Varför ska vanligt folk rätta sig efter henne när hon inte själv kan följa de enkla regler hon själv beslutat om?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-31, 18:42

råttan III skrev:
    F.I.S.T skrev:

Jo, det 100% bullshit. Man odlar myten att ett fåtal rika ska kunna finansiera hela välfärden. Resultatet blir proppmätta skatter på vanliga arbetarlöner. Arbetarna går inte längre på detta. Därför driver röran numera ren bidragspolitik.

Asså ibland undrar man hur du kan sova gott om nätterna ? ... nä du behöver inte övertyga mig om att du sover gott om nätterna, folk utan samvete brukar hävda att de gör det....

"Man odlar myten att ett fåtal rika ska kunna finansiera hela välfärden"

Hur menar du då ?

"Resultatet blir proppmätta skatter på vanliga arbetarlöner"

Hur menar du ?

"Därför driver röran numera ren bidragspolitik"

Vill du ha bort sjukförsäkringar (bidrag) så att folk som inte klara sig "får skylla sig själva" ???

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 21:00