F.I.S.T 2009-12-30, 02:20
Secrist skrev:En anledning...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article325404.abOm du kommer ihåg när han tillträdde posten som partiledare så det första han gjorde var att rensa ut alla nytänkande ur partistyrelsen s.k vägval vänster.
Han urvattnade brevet till de så kallade Kirunasvenskarna till den grad att ursäkten var helt meningslös.
Han har medgett att en inskränkning av de demokratiska rättigheterna kan behövas för att skapa en arbetarstat.
Han har aktivt motarbetat kritiska rapporter från de gamla kommuniststaterna.
Han (enligt egen utsago) grät när Berlinmuren föll.
Jag kan inte verifiera eller bemöta dessa påstående som sanna eller falska...
Vad gäller "utrensning" så är detta inget spec för vänstern.... det sker inom alla partier att vissa inte är välkomna. och det kan man ju diskutera det demokratiska i...
Kirunasvenskarna har jag ingen koll på vad det är för nåt...
Men som sagt var Reinfeldt och FRA lämnar en del övrigt att önska vad gäller demokrati....
Likaså de folkomröstningar som hållits i Sverige och andra europeiska länder som man skitit i , och genomfört sin vilja ändå... trots folkets vilja...
Man har från etablissemanget hotat med landsflykt från företag och avhopp med regeringar om man inte fått igenom sin vilja att gå med i EU... man håller nya omröstningar ända tills man får som man vill... sedan upphör ropen på nya omröstningar från politiskt håll.... Urträde ur EU säger man är omöjligt enligt de avtal man skrivit på (det är inte omöjligt) ... vari ligger demokratin i detta....
Ja dessa uttalanden Ohly gjort är mycket tveksamma om de stämmer....
Men om vi pratar odemokratiska tendenser ska du ta med dessa andra partiers tillvägagångssätt oxå...
Personligen skulle jag vilja ha Jonas Sjö.... nånting till ny ledare för V
Och för övrigt är det vänstern som parti jag röstar på....även om inte allt är bra som dom står för heller