Vad ska Redcloud, Jihad Guillou skylla på nu?
Att det INTE finns muslimer som är terrorister, rasister, nazister?
DMustaine skrev:Jag tycker vi kan låta oss ignorera vänsterns raljerande om att al qaida inte existerar. De häver ur sig floskler som dagliga dags motbevisas!
Jag bl.a.F.I.S.T skrev:DMustaine skrev:Jag tycker vi kan låta oss ignorera vänsterns raljerande om att al qaida inte existerar. De häver ur sig floskler som dagliga dags motbevisas!
Vem har sagt att inte Al Qaida existerar ??
formsvackan skrev:Jag bl.a.F.I.S.T skrev:DMustaine skrev:Jag tycker vi kan låta oss ignorera vänsterns raljerande om att al qaida inte existerar. De häver ur sig floskler som dagliga dags motbevisas!
Ännu har vi inte sett det allra lilla minsta bevis för att det Al-Qaida som neocos målade ut verkligen existerar. Tvärtom säger vanligt sunt bondförnuft oss motsatsen.
En från Afghanistans grottor styrd, världsomfattande terroristorganisation med tusentals medlemmar, verksamma i fler än 60 länder !
Tro det den som vill. Jag har en större tro på världens underrättelseorganisationer.
Mona Sahlin skrev:Ni kommunister som gnäller hur hemska judar och israel är
https://www.youtube.com/watch?v=_Ke9dpyx3yA&skipcontrinter=1
Varför får man aldrig höra kommunisterna gnälla på muslimska länder som iran?
Javisst, men det betyder inte att den smörja som Cheney, Rumsfeld, Wolfowich m.fl spred ut är sann. T.o.m. Bush tvekade innan han själv klev på tåget och började rabbla samma lögner.F.I.S.T skrev:Ja ja ... om det kan vi man ju tvista, men att terror förekommer i så väl öst (Israel. Irak, Iran, Afghanistan, Kina) ... så väl som i väst (USA) kan vi ju konstatera...
Efytersom människor "flyger i luften" (sprängs, och bombas)
F.I.S.T skrev:DMustaine skrev:Jag tycker vi kan låta oss ignorera vänsterns raljerande om att al qaida inte existerar. De häver ur sig floskler som dagliga dags motbevisas!
captaincodd skrev:fattar inte att det är EXTREM RELIGIONSUTÖVNING/TOLKNING som är problemet.Dom finns både inom judendomen och kristendommen oxå,,,Dock inte Buddhismen och den kommer att växa över världen eftersom den är mest human
Mona Sahlin skrev:Ni kommunister som gnäller hur hemska judar och israel är
https://www.youtube.com/watch?v=_Ke9dpyx3yA&skipcontrinter=1
Varför får man aldrig höra kommunisterna gnälla på muslimska länder som iran?
Varifrån kommer din avatar ?Dao skrev:*
Mona Sahlin skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6354373.ab
Vad ska Redcloud, Jihad Guillou skylla på nu?
Att det INTE finns muslimer som är terrorister, rasister, nazister?
Dao skrev:F.I.S.T skrev:DMustaine skrev:Jag tycker vi kan låta oss ignorera vänsterns raljerande om att al qaida inte existerar. De häver ur sig floskler som dagliga dags motbevisas!
Jag är en av de som varit, och är, tveksam till att de numera existerar! Däremot finns de kvar som en ursäkt för Washington för att fortsätta sitt "krig mot terrorismen", och för vissa islamister - som då kan hävda att de gör det i "al-Qaidas namn"...
formsvackan skrev:Jag bl.a.F.I.S.T skrev:DMustaine skrev:Jag tycker vi kan låta oss ignorera vänsterns raljerande om att al qaida inte existerar. De häver ur sig floskler som dagliga dags motbevisas!
Ännu har vi inte sett det allra lilla minsta bevis för att det Al-Qaida som neocos målade ut verkligen existerar. Tvärtom säger vanligt sunt bondförnuft oss motsatsen.
En från Afghanistans grottor styrd, världsomfattande terroristorganisation med tusentals medlemmar, verksamma i fler än 60 länder !
Tro det den som vill. Jag har en större tro på världens underrättelseorganisationer.
DMustaine skrev:formsvackan skrev:Jag bl.a.F.I.S.T skrev:DMustaine skrev:Jag tycker vi kan låta oss ignorera vänsterns raljerande om att al qaida inte existerar. De häver ur sig floskler som dagliga dags motbevisas!
Du/ni gör bara bort er!! Vem är det som spränger alla bomber runt om i världen? Är det också USA för att blåsa liv i terrorbegreppet och hålla sin krigsindustri vid liv?
Al Qaidas medlemmar rekryteras inte på vanligt sätt via värvningskontor utan via islamistiska hemsidor dit alla har tillgång till. Uppmaningen är enkel, döda, döda, döda så många västerlänningar som möjligt. Självklart finns det sen också ett nätverk al qaida och träningsanläggnigar där man tränar terrorism. Det finns ingen annan utväg än att försöka kväva dessa mördare i dess linda, i Afghanistan, Pakistan och var helst de nu väljer att härbärga sig!
KickTheRasist skrev:Dao skrev:F.I.S.T skrev:DMustaine skrev:Jag tycker vi kan låta oss ignorera vänsterns raljerande om att al qaida inte existerar. De häver ur sig floskler som dagliga dags motbevisas!
Jag är en av de som varit, och är, tveksam till att de numera existerar! Däremot finns de kvar som en ursäkt för Washington för att fortsätta sitt "krig mot terrorismen", och för vissa islamister - som då kan hävda att de gör det i "al-Qaidas namn"...
Du är en väldigt intelligent person och har faktisk stort respekt för dig!!
Men att säga att Al-Quaida inte finns köper jag inte.
Du vet ju själv vad vi i västvärlden har gjort och har orsakat i arabvärlden.
Vi kan nämna enbart skapande av Nazist staten Israel för test , och sen skall vi väll inte glömma USA-s näsan och inblandning i arabiska stater där dom har placerat Saddam Hussein till exempel eller varför inte nämna skapande av ett krig mellan Iran -Irak etc..
Det övanstående exmpel är ju nutid till exempel , sen skall vi aldrig glöma 100 års kolonisation och slaveri på köpet.
Allt sånt är ett grund för skapande av sådana grupperingar såsom Al-quaida bland annat.
Vill ju även påmina dig om IRA med orsak till deras bombningar är just UK-s kolonialism och försök med att styra över ett land som dem har inget att göra med.
Det var mina tankar i alla fall du får gärna rätta mig om du tycker att jag har fel.
MVH
//KTR
DMustaine skrev:formsvackan skrev:Jag bl.a.F.I.S.T skrev:DMustaine skrev:Jag tycker vi kan låta oss ignorera vänsterns raljerande om att al qaida inte existerar. De häver ur sig floskler som dagliga dags motbevisas!
Du/ni gör bara bort er!! Vem är det som spränger alla bomber runt om i världen? Är det också USA för att blåsa liv i terrorbegreppet och hålla sin krigsindustri vid liv?
Al Qaidas medlemmar rekryteras inte på vanligt sätt via värvningskontor utan via islamistiska hemsidor dit alla har tillgång till. Uppmaningen är enkel, döda, döda, döda så många västerlänningar som möjligt. Självklart finns det sen också ett nätverk al qaida och träningsanläggnigar där man tränar terrorism. Det finns ingen annan utväg än att försöka kväva dessa mördare i dess linda, i Afghanistan, Pakistan och var helst de nu väljer att härbärga sig!
Dao skrev:DMustaine skrev:formsvackan skrev:Jag bl.a.F.I.S.T skrev:DMustaine skrev:Jag tycker vi kan låta oss ignorera vänsterns raljerande om att al qaida inte existerar. De häver ur sig floskler som dagliga dags motbevisas!
Många bomber är USA:s skuld, direkt eller indirekt. Men det finns även bomber som andra detonerat. Det finns och har funnits många olika grupper som agerar. al-Qaida var bara en av flera - och mest känd för terrordåden 11/9...
Dessa mördare, som du kallar dem för, har sitt ursprung från just samma agerande från väst som du nu uppmuntrar!
För varje bomb som fälls i Afghanistan, uppstår ett tiotal (+) nya potentiella terrorister!