Det kan vara så att du är rätt ensam om att inte fatta att sorgligt många anser pengar vara lika med lycka. Men oavsett detta är det inte så många som är beredda att jobba arslet av sig för att latmaskar ska ha ett så bra liv som möjligt. Därför försöker man lura i arbetarna att de inte betalar mer än 30% i skatt. Vilken blåsning.
+26
GustavAnder
formsvackan
bing
RedCloud
croz
kanaljen
IK HAAT COMMUNISME
SiP
Susz X
blueheaven
Sossar-e-lata
carlwiss
theward
berralarzon
Kakmonstret
lazy
DirtyDog
Secrist
råttan.
Nixons_näsa
R.O.F.L
ANNA2LINK
womanlover
Regndrottning
fredrik rahm70
MartinLindgren
30 posters
LEVE MONA SAHLIN...
råttan.- Antal inlägg : 4318
- Inlägg 626
Sv: LEVE MONA SAHLIN...
rc,
Det kan vara så att du är rätt ensam om att inte fatta att sorgligt många anser pengar vara lika med lycka. Men oavsett detta är det inte så många som är beredda att jobba arslet av sig för att latmaskar ska ha ett så bra liv som möjligt. Därför försöker man lura i arbetarna att de inte betalar mer än 30% i skatt. Vilken blåsning.
- Inlägg 627
Nej regndrottning. Politik handlar inte bara om pengar. Men i just detta fall tog jag upp det faktum att Mona stöder Wanja och hennes sgerande att ta från arbetarnas pensioner och ge till feta direktörer. Att i det läget komma och yra om att pengar inte är viktiga är att pissa på de arbetare som jobbar ihop pengarna.
- Inlägg 628
Vet inte om jag ska känna mig hedrad över att martin skiter i den politiska debatten och istället fokuserar på mig som person. Jag som trodde jag var en lika obetydlig väljare som alla andra. Nej, jag är inte 40 år och vet inte ens vart Hägersten ligger men förstår att du har problem.
Jag gillar dock Mona. Hon har bra idéer såsom att utesluta vänsterpartiet från samarbetet. Tyvärr får inte Mona gehör för sina idéer hos partipiskan som hålls hårt av Ulvskog. Återstår att se vem som vinner denna catfight.
Gillar dock inte när man roffar åt sig arbetarnas pengar och ger dem till feta direktörer. Mona är rökt.
Jag gillar dock Mona. Hon har bra idéer såsom att utesluta vänsterpartiet från samarbetet. Tyvärr får inte Mona gehör för sina idéer hos partipiskan som hålls hårt av Ulvskog. Återstår att se vem som vinner denna catfight.
Gillar dock inte när man roffar åt sig arbetarnas pengar och ger dem till feta direktörer. Mona är rökt.
fredrik rahm70- Antal inlägg : 3811
- Inlägg 629
Vet inte om jag ska känna mig hedrad över att martin skiter i den politiska debatten och istället fokuserar på mig som person.
Hmm varför känner man igen det??
martin har många "fiender" som skiter i han=)
Hmm varför känner man igen det??
martin har många "fiender" som skiter i han=)
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 630
"Det kan vara så att du är rätt ensam om att inte fatta att sorgligt många anser pengar vara lika med lycka"
Jodå, jag inser att alltför många gått på högerns/matknadens propaganda.
Fast inte blir det mer rätt för det.
"Men oavsett detta är det inte så många som är beredda att jobba arslet av sig för att latmaskar ska ha ett så bra liv som möjligt"
Det sker redan idag. Idag måste du jobba ett antal timmar i veckan för att försörja aktieägarna.
"Därför försöker man lura i arbetarna att de inte betalar mer än 30% i skatt. Vilken blåsning"
Du kan inte äta dig mätt pga av skatterna ?
Inte ha tak över huvudet ?
Eller ha kläder på kroppen ?
Jodå, jag inser att alltför många gått på högerns/matknadens propaganda.
Fast inte blir det mer rätt för det.
"Men oavsett detta är det inte så många som är beredda att jobba arslet av sig för att latmaskar ska ha ett så bra liv som möjligt"
Det sker redan idag. Idag måste du jobba ett antal timmar i veckan för att försörja aktieägarna.
"Därför försöker man lura i arbetarna att de inte betalar mer än 30% i skatt. Vilken blåsning"
Senast ändrad av RedCloud den 2009-03-29, 19:47, ändrad totalt 1 gång
fredrik rahm70- Antal inlägg : 3811
- Inlägg 631
för
redclouwn är majja och hasch lycka..det vet vi DROGLIBERAL som han är
redclouwn är majja och hasch lycka..det vet vi DROGLIBERAL som han är
blueheaven- Antal inlägg : 5228
- Inlägg 632
Redclown är rökt!
- Inlägg 633
"Idag måste du jobba ett antal timmar i veckan för att försörja aktieägarna."
Det "måste" jag inte alls. Ingen är "tvingad" att jobba för ett aktiebolag. Jag kan f.ö också välja att lata mig och leva på bidrag.
rc:
Fattas bara att man för ett heltidsjobb inte ens ska kunna äta sig mätt.
Detta är verkligen dumvänstern i ett nötskal. Arbetarna ska leva på existensminimum. Arbetarnas tid betraktas som värdelös.
Det "måste" jag inte alls. Ingen är "tvingad" att jobba för ett aktiebolag. Jag kan f.ö också välja att lata mig och leva på bidrag.
rc:
Fattas bara att man för ett heltidsjobb inte ens ska kunna äta sig mätt.
Detta är verkligen dumvänstern i ett nötskal. Arbetarna ska leva på existensminimum. Arbetarnas tid betraktas som värdelös.
- Inlägg 634
"Arbetarna ska leva på existensminimum"
är knappast vänsterns idé, snarare Svenskt Näringslivs våta våta dröm.
Fredrik Reinfeldt, statsminister:
"Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt ska inga standardkrav skattefinansieras."
är knappast vänsterns idé, snarare Svenskt Näringslivs våta våta dröm.
Fredrik Reinfeldt, statsminister:
"Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt ska inga standardkrav skattefinansieras."
- Inlägg 635
Rc,
Din fråga antydde att skattetrycket är tillräckligt lågt så länge arbetarna håller sig över svältgränsen. Men så var inte fallet?
Din fråga antydde att skattetrycket är tillräckligt lågt så länge arbetarna håller sig över svältgränsen. Men så var inte fallet?
- Inlägg 636
"Din fråga antydde att skattetrycket är tillräckligt lågt så länge arbetarna håller sig över svältgränsen. "
Under alla år jag arbetat har ALDRIG skatter varit ett problem, inte ens när jag var egenföretagare.
Det är bara ultra blå naivpolitik att det är betungande att betala skatt.
Under alla år jag arbetat har ALDRIG skatter varit ett problem, inte ens när jag var egenföretagare.
Det är bara ultra blå naivpolitik att det är betungande att betala skatt.
- Inlägg 637
Så storleken på skatten ska avgöras av huruvida du har problem eller inte?
Varje arbetare lägger varje år ner ett antal hundra timmar på att jobba ihop till skatten. För vänstern är detta inte viktigt? Det är okej att arbetaren lägger 5,5h av 8h på att arbeta ihop skatten så länge arbetaren har mat på bordet?
Detta hänger ihop med att man förmodligen anser arbeterens tid värdelös.
Varje arbetare lägger varje år ner ett antal hundra timmar på att jobba ihop till skatten. För vänstern är detta inte viktigt? Det är okej att arbetaren lägger 5,5h av 8h på att arbeta ihop skatten så länge arbetaren har mat på bordet?
Detta hänger ihop med att man förmodligen anser arbeterens tid värdelös.
- Inlägg 638
"Så storleken på skatten ska avgöras av huruvida du har problem eller inte?"
Det är nog att överskatta min person. Skattenivån ska naturligtvis vara på den nivån att alla i samhället får ett drägligt liv. Även de trasiga och små.
"Varje arbetare lägger varje år ner ett antal hundra timmar på att jobba ihop till skatten"
ja, och ?
"För vänstern är detta inte viktigt? Det är okej att arbetaren lägger 5,5h av 8h på att arbeta ihop skatten så länge arbetaren har mat på bordet?"
Vänstern har aldrig varit i den positionen att de kan sätta någon skattenivå.
Du överskattar kamrat 4% något.
"Detta hänger ihop med att man förmodligen anser arbeterens tid värdelös."
var får du allt svammel ifrån ? "Nya" arbetarpartiet ?
Det är nog att överskatta min person. Skattenivån ska naturligtvis vara på den nivån att alla i samhället får ett drägligt liv. Även de trasiga och små.
"Varje arbetare lägger varje år ner ett antal hundra timmar på att jobba ihop till skatten"
ja, och ?
"För vänstern är detta inte viktigt? Det är okej att arbetaren lägger 5,5h av 8h på att arbeta ihop skatten så länge arbetaren har mat på bordet?"
Vänstern har aldrig varit i den positionen att de kan sätta någon skattenivå.
Du överskattar kamrat 4% något.
"Detta hänger ihop med att man förmodligen anser arbeterens tid värdelös."
var får du allt svammel ifrån ? "Nya" arbetarpartiet ?
- Inlägg 639
Vad jag får allt "svammel ifrån" ? Jo, rc, det kommer direkt från dig. Det är du som anser att skatten kan vara hur hög som helst så länge arbetaren har mat på bordet. Därav gör jag tolkningen att du anser arbetarens tid värdelös.
Skatten ska vara tillräckligt hög för att alla ska ha möjlighet att få ett drägligt liv. Det finns ingen poäng i att kasta skattepengar över de som inte ens försöker göra sitt bästa.
Skatten ska vara tillräckligt hög för att alla ska ha möjlighet att få ett drägligt liv. Det finns ingen poäng i att kasta skattepengar över de som inte ens försöker göra sitt bästa.
- Inlägg 640
"Det är du som anser att skatten kan vara hur hög som helst så länge arbetaren har mat på bordet"
har jag skrivit så ? eller är det bara att du vill att jag ska ha skrivit så ?
" Därav gör jag tolkningen att du anser arbetarens tid värdelös."
tänk om, tänk rätt...
har jag skrivit så ? eller är det bara att du vill att jag ska ha skrivit så ?
" Därav gör jag tolkningen att du anser arbetarens tid värdelös."
tänk om, tänk rätt...
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 641
Som sagt Mr. Råtta, har du sett dig i spegeln på sistone?
Har du börjat skifta färg än?
Rödgrön och fin, lagom till valet 2010?
Leve Mona sahlin!
Leve de rödgröna!
Mot valseger 2010!
Har du börjat skifta färg än?
Rödgrön och fin, lagom till valet 2010?
Leve Mona sahlin!
Leve de rödgröna!
Mot valseger 2010!
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 642
Råttan
Dom sistnämnda är väl ganska få eller tror du att dom flesta människor inte vill arbeta och göra rätt för sig??? Hur hög procent vill inte arbeta och försörja sig själva?
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 643
hmm
5,5 h av 8 h...
ja om man räknar med alla skatter.
Vilket är helt fel att göra.
Momsen betalar alla, men den är på ett sätt "frivillig"
Du betalar mera moms om du köper mera helt enkelt och har då råd att handla mkt, är det ju bra dumt att klaga på att momsen är för hög
Nää skattetrycket har jag aldrig haft problem med..
Jag räknar nettolön och vad jag kan köpa för pengarna.
Skattepengarna som jag betalar, de vet jag att de behövs i samhället.
ja om man räknar med alla skatter.
Vilket är helt fel att göra.
Momsen betalar alla, men den är på ett sätt "frivillig"
Du betalar mera moms om du köper mera helt enkelt och har då råd att handla mkt, är det ju bra dumt att klaga på att momsen är för hög
Nää skattetrycket har jag aldrig haft problem med..
Jag räknar nettolön och vad jag kan köpa för pengarna.
Skattepengarna som jag betalar, de vet jag att de behövs i samhället.
- Inlägg 644
Anna,
Vänd på frågan. Hur många vill arbeta för att försörja sig själv och två till? D.v.s jobba 3 ggr så många timmar som man behöver av rent solidariska skäl?
Jag tror de flesta vill försörja sig själva. Sen har vi 3-5% som av diverse orsaker helt enkelt inte kan detta. Sen 15-20% som gärna slipper om de kan.
Vänd på frågan. Hur många vill arbeta för att försörja sig själv och två till? D.v.s jobba 3 ggr så många timmar som man behöver av rent solidariska skäl?
Jag tror de flesta vill försörja sig själva. Sen har vi 3-5% som av diverse orsaker helt enkelt inte kan detta. Sen 15-20% som gärna slipper om de kan.
- Inlägg 645
Vad gnagaren inte kan eller vill begripa är att för de pengar som går till den i hans tycke förhatliga skatten så får vi bo i världens bästa och tryggaste land. I alla fall som det såg ut före sep 2006.
Men det ingår liksom inte i de naivliberalas agenda att tänka på det viset.
Men det ingår liksom inte i de naivliberalas agenda att tänka på det viset.
- Inlägg 646
Självklart ska man räkna alla skatter. Allt annat är ju bara dumheter.
Hur vet du att samhället behöver alla skattepengar?
"Behöver" vi t.ex ett försvar som årligen kostar 40 Miljarder?
Hur vet du att samhället behöver alla skattepengar?
"Behöver" vi t.ex ett försvar som årligen kostar 40 Miljarder?
- Inlägg 647
"Hur vet du att samhället behöver alla skattepengar?"
Vi har val vart 4:de år...
""Behöver" vi t.ex ett försvar som årligen kostar 40 Miljarder?"
Vi kan ju alltid privatisera det, och låta det starta något litet krig för att få vinst....
Vi har val vart 4:de år...
""Behöver" vi t.ex ett försvar som årligen kostar 40 Miljarder?"
Vi kan ju alltid privatisera det, och låta det starta något litet krig för att få vinst....
- Inlägg 648
He-he, det ingår såklart i dumvänsterns retorik att hävda att peka ut den lilla del av skatterna som går till något vi vill ha.
Det går att sänka skattetrycket massor utan att välfärden påverkas ett smack.
Behöver t.ex AMF-chefer sponsras med LO-arbetarnas pensionspengar?
Det går att sänka skattetrycket massor utan att välfärden påverkas ett smack.
Behöver t.ex AMF-chefer sponsras med LO-arbetarnas pensionspengar?
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 649
Det är mycket vi inte behöver,
Särskilt inte alla dessa råttor som har invarderat staden!
Här i stan har vi ett gigantiskt råttproblem,
Särskilt inte alla dessa råttor som har invarderat staden!
Här i stan har vi ett gigantiskt råttproblem,
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 650
Löjligt
Löjligt att skriva dum vänstern Råttan!!!