Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


    Vägen till ett bättre Sverige är en frisk och välmående befolkning...

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Vägen till ett bättre Sverige är en frisk och välmående befolkning... Empty Vägen till ett bättre Sverige är en frisk och välmående befolkning...

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-20, 17:45

    Detta hävdar jag är sant. Vägen till ett bättre Sverige är genom svenskarnas hälsa. Hälsan hos oss alla svenskar är vill jag påstå det viktigaste för oss alla. Om vi inte mår bra så förstör det så mycket av våra liv. Att må bra är viktigt för vårat välbefinnande, för vårat arbetsliv, för vårat kärleksliv ja vårat mående "styr" mycket våra liv skulle jag vilja påstå.

    Depressioner är vanligt i Sverige och jag tror/är ganska säker på att detta ökar i kristider. Jag själv har flera gånger i mitt liv haft depressioner, en gång var jag riktigt nere(2006) och kunde varken äta eller dricka. Efter det året så har jag blivit extra känslig att få depressioner igen(ofta är det så).

    Hur ska samhället agera/jobba för att svenskarnas hälsa ska bli bättre då? Jo dels jobba för en bra rehabilitering och att minska på all stress som våra politiker orsakar i samhället.

    Att tidsbestämma sjukdomar stressar sjuka,att kräva att arbetslösa måste söka jobb i hela landet skapar stress, att minska på ersättningsnivåer i våra försäkringssystem skapar också stress. Att försvåra för arbetslösa att få nya ersättningsdagar är stress...

    Alla människor klarar inte av allden stress som finns i samhället, en del blir det för mycket för att dom tar sina liv och som sagt depressioner i landet ökar och ökar...

    Detta borde samhället jobba för att minska, det handlar ju faktsikt om människoliv...

    Hur tycker ni andra här inne att vi ska jobba för att få ett mindre stressigt samhälle som inte är bra för någon av oss? Som sagt stresströskeln för oss människor är olika höga...

    Får vi en bra stressnivå så är jag säker på att många av oss mår bättre och att vi får ett bättre och humanare samhälle att leva i!!!



      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 19:59