Vercingetorix skrev:F.I.S.T skrev:Secrist skrev:Staten skulle visat intresse för SAAB, visat att det var/är ett attraktivt företag med massor av kunskap, och långa dyrbara forskningsperioder som går förlorade vid nedläggning.
Och du tror inte tilltänkta intressenter har järnkoll redan på SAAB:s värde? En seriös spekulant anlitar en stab av konsulter för att hårdgranska företaget. Och då spelar det ingen roll vad någon politiker står och pratar om.
Ok det tycker du, inte jag. Jag trodde faktiskt att näringsministern hade nån uppgift utöver att sänka skatten för dom som redan har så mycket att den totala konsumtionen inte gynnas av att de får sänkt skatt...
... och det trodde jag iofs var rätt viktigt i en marknadsekonomi.... konsumtion
Mm.. Och det ska bli intressant att se hur mycket julhandeln har sjunkit med, vilket den borde gjort ganska rejält om du har rätt. Eller om den som vanligt slagit nya rekord...
Den kommer helt säkert slå nya rekord... detta motsäger inte mitt påstående.... den slog nya rekord även när vänsterregeringen satt vid makten....
Den kommer att slå nya rekord år efter år , så länge vi lever i ett 2/3-samhälle.....