Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Secrist
Redvictory
Dao
RedCloud
8 posters

    Moderaterna fortsätter backa....kraftigt

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Moderaterna fortsätter backa....kraftigt Empty Moderaterna fortsätter backa....kraftigt

    Inlägg  RedCloud 2009-12-18, 08:03

    Morgonjavan smakar ypperligt denna morgon med denna förtidiga julklapp.

    I Synnovates decembermätning tappar moderaterna kraftigt.

    De tre rödgröna partierna får tillsammans 49,4 procent mot 42,9 för de fyra regeringspartierna. I november var övertaget 48,7–45,4.

    Historiskt sett har en regeringskonstellation aldrig kunnat inhämta ett så stort glapp ett år före valet.

    http://www.dn.se/nyheter/valet2010/moderaterna-backar-1.1015867

    KAN det vara så att medel-svensken genomskådat "det nya arbetarpartiet" som det gamla högerpartiet som moderaterna egentligen ju är ?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Moderaterna fortsätter backa....kraftigt Empty Sv: Moderaterna fortsätter backa....kraftigt

    Inlägg  Dao 2009-12-18, 08:06

    Statistik är statistik och inget annat - men det ser lovande ut... Smile
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Moderaterna fortsätter backa....kraftigt Empty Sv: Moderaterna fortsätter backa....kraftigt

    Inlägg  RedCloud 2009-12-18, 08:22

    Statistik är statistik och inget annat

    Jo jag vet Dao, men det är svårt att inte låta de fartblinda naivliberalerna få ett nålstick.

    Framtidsallians de rödgröna leder dock k-l-a-r-t över regeringspartierna, detta trots alla skattesänkningar och TROTS Mona Sahlin.

    Kanske detta vore skäl till eftertanke för den förda politiken... ?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Moderaterna fortsätter backa....kraftigt Empty Sv: Moderaterna fortsätter backa....kraftigt

    Inlägg  Redvictory 2009-12-18, 09:01

    jag har lagt märke till deras "Regimarna" olika sätt att försöka klara av denna nedgång! vi har Secrist som hela tiden gnager med sin gamla "vargen kommer" Mona har ingen politik ,det kommer bli likadant om mona vinner, bla,bla,bla vissa använder kommenister och drar in kina och sovjetunionen! som tur är har den som var värst av dem men backades upp i olika former försvunnit! ni vet ju vad han snackade om! jag ska inte nämna det! Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Moderaterna fortsätter backa....kraftigt Empty 2010

    Inlägg  Secrist 2009-12-18, 09:16

    Historiskt sett har en regeringskonstellation aldrig kunnat inhämta ett så stort glapp ett år före valet.

    Då är det väl dags för oss alliansare att skriva historia då! cheers
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Moderaterna fortsätter backa....kraftigt Empty Sv: Moderaterna fortsätter backa....kraftigt

    Inlägg  Redvictory 2009-12-18, 09:33

    Secrist skrev:Historiskt sett har en regeringskonstellation aldrig kunnat inhämta ett så stort glapp ett år före valet.

    Då är det väl dags för oss alliansare att skriva historia då! cheers

    Ni kanske får bita er i läppen tänka till (för en gångs skull) och sakteliga börja inse att det inte går att jävlas med sjuka arbetslösa och pensionärer! alla känner nämligen någon som befinner sig i denna situation! Personligen hoppas jag att Alliansen skall bli ihågkomna som partiet som slog på de svaga och skänkte miljoner till de välbärgade!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Moderaterna fortsätter backa....kraftigt Empty Sv: Moderaterna fortsätter backa....kraftigt

    Inlägg  theward 2009-12-18, 10:00

    Redvictory skrev:jag har lagt märke till deras "Regimarna" olika sätt att försöka klara av denna nedgång! vi har Secrist som hela tiden gnager med sin gamla "vargen kommer" Mona har ingen politik ,det kommer bli likadant om mona vinner, bla,bla,bla vissa använder kommenister och drar in kina och sovjetunionen! som tur är har den som var värst av dem men backades upp i olika former försvunnit! ni vet ju vad han snackade om! jag ska inte nämna det! Very Happy

    hade helst sett at de varit kvar, eftersom jag hade önslat att de tillslut skulle förstå vad vi pratar om ochgh således med små steg i tahet bli bättre och mera upplysta människor.

    Nu sitter de nog snarare och är ännu mer anti, bittra och tror de har rätt till 110%
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Moderaterna fortsätter backa....kraftigt Empty Gåva

    Inlägg  Secrist 2009-12-18, 10:03

    Personligen hoppas jag att Alliansen skall bli ihågkomna som partiet som slog på de svaga och skänkte miljoner till de välbärgade!

    Och miljarder till de med lägre inkomster.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Moderaterna fortsätter backa....kraftigt Empty Fakta

    Inlägg  Secrist 2009-12-18, 10:06

    vi har Secrist som hela tiden gnager med sin gamla "vargen kommer" Mona har ingen politik ,det kommer bli likadant om mona vinner

    Tja, det är ju sant. De rödgröna har i dagsläget ingen gemensam politik, och vissa saker som alliansen gjort kommer att vara kvar (självklart inte allt). Om du tycker det är bra eller inte är ju irrelevant.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Moderaterna fortsätter backa....kraftigt Empty Sv: Moderaterna fortsätter backa....kraftigt

    Inlägg  theward 2009-12-18, 10:13

    Secrist skrev:Personligen hoppas jag att Alliansen skall bli ihågkomna som partiet som slog på de svaga och skänkte miljoner till de välbärgade!

    Och miljarder till de med lägre inkomster.

    miljarder som byter plats...
    Att ge mera, sen ta igen det på annat ställe..
    Kallar jag inte att ge
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Moderaterna fortsätter backa....kraftigt Empty Skatt

    Inlägg  Secrist 2009-12-18, 10:25

    miljarder som byter plats...
    Att ge mera, sen ta igen det på annat ställe..
    Kallar jag inte att ge


    Ett visst platsbyte sker självklart men det är inte hela sanningen. Om du arbetar så får du mer i plånboken netto.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Moderaterna fortsätter backa....kraftigt Empty Sv: Moderaterna fortsätter backa....kraftigt

    Inlägg  RedCloud 2009-12-18, 10:30

    Och miljarder till de med lägre inkomster.

    förnekelsestadiet Secrist......

    Nästan hälften av skattelättnaderna i vårbudgeten går till den tiondel av befolkningen som tjänar mest, enligt en analys från riksdagens utredningstjänst som beställts av miljöpartiet.

    Enligt analysen går 47 procent av lättnaderna till dem som tjänar mer än 434.700 kr/år. Den tiondel som tjänar mindre än 79.500 kr får bara 2,5 proc.


    Kommentar ?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Moderaterna fortsätter backa....kraftigt Empty Sv: Moderaterna fortsätter backa....kraftigt

    Inlägg  Redvictory 2009-12-18, 22:55

    RedCloud skrev:
    Och miljarder till de med lägre inkomster.

    förnekelsestadiet Secrist......

    Nästan hälften av skattelättnaderna i vårbudgeten går till den tiondel av befolkningen som tjänar mest, enligt en analys från riksdagens utredningstjänst som beställts av miljöpartiet.

    Enligt analysen går 47 procent av lättnaderna till dem som tjänar mer än 434.700 kr/år. Den tiondel som tjänar mindre än 79.500 kr får bara 2,5 proc.


    Kommentar ?

    Jag har sett fram mot en kommentar från Secrist men den verkar utebli!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Moderaterna fortsätter backa....kraftigt Empty Sv: Moderaterna fortsätter backa....kraftigt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-19, 02:39

    Han tvingas väl pausa ibland och olja in pekfingret, för det använder ju den grabben så mycket han kan,

    Kanske pekfingerservice så här före jul, vem vet?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Moderaterna fortsätter backa....kraftigt Empty Suck..

    Inlägg  Secrist 2009-12-19, 02:42

    Jag har sett fram mot en kommentar från Secrist men den verkar utebli!

    Till skillnad från många här inne så har jag annat att göra också. Rolling Eyes
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Moderaterna fortsätter backa....kraftigt Empty Sv: Moderaterna fortsätter backa....kraftigt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-19, 02:46

    Det måste vara stort,att inbilla dig att du är ensam och ha annat att göra!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Moderaterna fortsätter backa....kraftigt Empty Sv: Moderaterna fortsätter backa....kraftigt

    Inlägg  F.I.S.T 2009-12-19, 03:03

    Secrist skrev:miljarder som byter plats...
    Att ge mera, sen ta igen det på annat ställe..
    Kallar jag inte att ge


    Ett visst platsbyte sker självklart men det är inte hela sanningen. Om du arbetar så får du mer i plånboken netto.

    Arbete är hälsosamt och stärkande för själ och kropp. Detta är inte nån moderat uppfinning !

    Arbete för redan sjuka leder till förvärrad sjukdom !
    .....Detta är en moderat uppfinning !!

    ... och leder till motsatt effekt mot vad moderater utlovar.... Det blir färre som kan arbeta i förlängningen

    Allt i livet handlar inte om förtjockad plånbok Secrist !
    Inte för oss humanister och vänstersympatisörer I allafall......
    Det finns andra värden i livet oxå, utöver likvid rikedom Secrist....
    Hoppas du oxå en dag får förmånen att uppleva detta... men jag hyser lite hopp till detta för dig och många högerdebattörer.... utifrån hur jag ser erat resonemang här på forumet....

    Jag förstår att de flesta som röstat på UPA (FD Alliansen) .... inte känt glädjen i att få ge... att få hjälpa en annan människa, hade så varit fallet tror jag inte att man röstat på Reinfeldt & co ...

    Och påstår någon som stöttar regeringen att han gett och hjälpt andra, så visst kan det vara så i vissa undantag.... men de har då INTE känt glädjen i att ge och få hjälpa andra... om man fortsätter rösta på denna blå människoföraktande politik.

    "You may say that I´m a dreamer, but I.m not the only one, I hope some day that you'll join us"

    "Love is the answer ... and you know that for sure"
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Moderaterna fortsätter backa....kraftigt Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-12-21, 20:02

    upp

    Sponsored content


    Moderaterna fortsätter backa....kraftigt Empty Sv: Moderaterna fortsätter backa....kraftigt

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 11:06