Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Regndrottning
Dao
enigma
RedCloud
8 posters

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda"

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda"

    Inlägg  RedCloud 2009-12-17, 20:09

    http://www.gt.se/nyheter/1.1817537/kenneth-karlsson-tvingas-leva-under-hot

    När ska de ta ansvar för den politik de hyllat i snart fyra år ?

    ur artikeln:
    Ett totalt opersonligt brev, undertecknat försäkringskassan. Inte ens ett telefonnummer eller namnet på den personliga handläggare jag hänvisades till.
    De hade till och med bytt ut min handläggare.
    - Men vi brukar inte skicka ut något brev om bytet, sa den nuvarande handläggaren.
    Hon tog dessutom snabbt ned mig jorden igen i min lycko-känsla efter att ha börjat arbeta igen - trots nedsatt immunitet, ryggproblem, sex centimeter kortare på ett år, ingen känsel i vänster lår, trötthet, pågående behandlingar och täta kontroller eftersom blod-cancern finns kvar i blodet.
    - Kan du bara jobba 50 eller 75 procent på ditt arbete, så får vi titta på resten gentemot hela arbetsmarknaden.

    Mina protester att jag snart varit anställd heltid i 39 år på ett jobb jag stortrivs med spelade ingen roll.
    Min tveksamhet till att någon arbetsgivare vill anställa en 61-årig långtidssjukskriven med en obotlig sjukdom viftades lika snabbt bort.
    - De nya reglerna tar ingen hänsyn till om du är 18 eller 62 år. Kan du inte jobba 100 procent på din nuvarande arbetsplats och vill ha ersättning från arbetsförmedlingen, så får du säga upp dig!
    Socialförsäkringsminister Cristina Husmark-Pehrsson borde vara given för Nobels medicinpris. Aldrig tidigare har någon gjort så många sjuka friska.
    enigma
    enigma


    Antal inlägg : 96
    Join date : 09-01-28
    Age : 49

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Sv: Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda"

    Inlägg  enigma 2009-12-17, 20:30

    RedCloud skrev:http://www.gt.se/nyheter/1.1817537/kenneth-karlsson-tvingas-leva-under-hot

    När ska de ta ansvar för den politik de hyllat i snart fyra år ?

    ur artikeln:
    Ett totalt opersonligt brev, undertecknat försäkringskassan. Inte ens ett telefonnummer eller namnet på den personliga handläggare jag hänvisades till.
    De hade till och med bytt ut min handläggare.
    - Men vi brukar inte skicka ut något brev om bytet, sa den nuvarande handläggaren.
    Hon tog dessutom snabbt ned mig jorden igen i min lycko-känsla efter att ha börjat arbeta igen - trots nedsatt immunitet, ryggproblem, sex centimeter kortare på ett år, ingen känsel i vänster lår, trötthet, pågående behandlingar och täta kontroller eftersom blod-cancern finns kvar i blodet.
    - Kan du bara jobba 50 eller 75 procent på ditt arbete, så får vi titta på resten gentemot hela arbetsmarknaden.

    Mina protester att jag snart varit anställd heltid i 39 år på ett jobb jag stortrivs med spelade ingen roll.
    Min tveksamhet till att någon arbetsgivare vill anställa en 61-årig långtidssjukskriven med en obotlig sjukdom viftades lika snabbt bort.
    - De nya reglerna tar ingen hänsyn till om du är 18 eller 62 år. Kan du inte jobba 100 procent på din nuvarande arbetsplats och vill ha ersättning från arbetsförmedlingen, så får du säga upp dig!
    Socialförsäkringsminister Cristina Husmark-Pehrsson borde vara given för Nobels medicinpris. Aldrig tidigare har någon gjort så många sjuka friska.

    Hemskt är det, och verkligheten är det.
    Men en undran har jag i mitt bakhuvud samtidigt. Vilket parti röstade Kenneth Karlsson på i förra valet? När han tillhörde den friska skaran alltså?

    Om han nu röstade på Alliansen, så bör han ju inte söka sjukskrivning mera. Då bör han ju bara känna sig stimulerad att arbeta. "Arbetslinjen" heter det.

    Om han nu röstade på Alliansen förra valet och inte skulle blivigt sjuk, vad skulle han då röstat på i kommande val?

    Jag har ingen aning om vad Kenneth Karlsson röstade på i förra valet, vad jag vill påpeka är att de som idag är friska, kan imorgon vara sjuka.
    Så de som röstade på Alliansen förra valet är lika skyldiga till vad som sker med Kenneth Karlssons liv som Allianspolitiken i sig är.

    Sjuka är alla lögnaktiga skurkar lyder ju Alliansens stimulerings politik om man ska förtydliga den. Så Kenneth Karlsson, om du inte röstade på Alliansen så är jag väldigt ledsen för ditt läge. Men om du röstade på att jaga sjuka när du själv var frisk, så gnäll inte mera. Sök inte något stöd. Bara var lycklig och gå till arbetet tills den dag du faller ihop.

    Konsekvens analys. Som romanfiguren "Lisbeth Salander"så ofta säger i Stieg Larssons Trilogi.
    Eller som vi gamla Svenskar brukade säga, som man bäddar får man ligga.


    Det är inte min mening att verka hjärtlös här, men någonstans måste vi tala om för folket att Demokrati kräver att man tar ansvar för vad/vilka man sätter vid rodret.

    Hur som helst så hoppas jag av hela mitt hjärta att Kenneth Karlsson kommer få tillräkligt bra vård för att besegra cancern och bli fullt frisk.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Sv: Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda"

    Inlägg  Dao 2009-12-17, 21:32

    Glöm inte att "soffliggarna" också valde den sittande regeringen!

    Att inte utnyttja sin valsedel, är inte att inte välja, utan att låter andra välja åt en! Då har man valt det alternativ som vann!
    enigma
    enigma


    Antal inlägg : 96
    Join date : 09-01-28
    Age : 49

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Sv: Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda"

    Inlägg  enigma 2009-12-17, 21:45

    Dao skrev:Glöm inte att "soffliggarna" också valde den sittande regeringen!

    Att inte utnyttja sin valsedel, är inte att inte välja, utan att låter andra välja åt en! Då har man valt det alternativ som vann!

    Sant.
    Bra att du tog upp just detta. För här har vi just en av de felande länkarna till att Sveriges demokrati inte fungerar fullt ut som det var tänkt.

    Det är ju nämligen så här i vårt land att den som verkligen går och röstar, men som röstar blankt, den hamnar bland soffliggarna.
    Tänk om de mandat som blankröstarna (de som går och röstar, men väljer att inte rösta på någon i utbudet.) får representerades i riksdagen med tomma stolar.

    Då hade:

    1, Det synts tydligt i riksdagen att vår demokrati är skadad och blöder. Den saknar ju valmöjligheter åt alla.

    2, Små partier så som Kd, folkpartiet, V, och Centern kanske då inte ens klarat riksdagsspärren. Detta hade lett till att Alliansen troligen aldrig fått majoritet.

    Summan är alltså att om vi representerat de som röstat blankt med att markera antalet med tomma stolar (Vilket faktiskt är vad en blank röst innebär)så hade aldrig alliansen fått majoritet. Kd och Fp hade om man räknat in de blanka rösterna i de 100% som utgör riksdagsbasen inte klarat riksdagsgränsen.

    Dvs., de hade hamnat bland övriga kalle-anka partier osv.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Sv: Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda"

    Inlägg  Regndrottning 2009-12-17, 21:49

    enigma skrev:
    Dao skrev:Glöm inte att "soffliggarna" också valde den sittande regeringen!

    Att inte utnyttja sin valsedel, är inte att inte välja, utan att låter andra välja åt en! Då har man valt det alternativ som vann!

    Sant.
    Bra att du tog upp just detta. För här har vi just en av de felande länkarna till att Sveriges demokrati inte fungerar fullt ut som det var tänkt.

    Det är ju nämligen så här i vårt land att den som verkligen går och röstar, men som röstar blankt, den hamnar bland soffliggarna.
    Tänk om de mandat som blankröstarna (de som går och röstar, men väljer att inte rösta på någon i utbudet.) får representerades i riksdagen med tomma stolar.

    Då hade:

    1, Det synts tydligt i riksdagen att vår demokrati är skadad och blöder. Den saknar ju valmöjligheter åt alla.

    2, Små partier så som Kd, folkpartiet, V, och Centern kanske då inte ens klarat riksdagsspärren. Detta hade lett till att Alliansen troligen aldrig fått majoritet.

    Summan är alltså att om vi representerat de som röstat blankt med att markera antalet med tomma stolar (Vilket faktiskt är vad en blank röst innebär)så hade aldrig alliansen fått majoritet. Kd och Fp hade om man räknat in de blanka rösterna i de 100% som utgör riksdagsbasen inte klarat riksdagsgränsen.

    Dvs., de hade hamnat bland övriga kalle-anka partier osv.

    DET var jävligt klok tänkt, Enigma! Så, simpelt, så elegant och så SJÄLVKLART! Varför är det inte så? Det borde det vara...

    queen
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Sv: Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda"

    Inlägg  Dao 2009-12-17, 21:53

    enigma skrev:
    Dao skrev:Glöm inte att "soffliggarna" också valde den sittande regeringen!

    Att inte utnyttja sin valsedel, är inte att inte välja, utan att låter andra välja åt en! Då har man valt det alternativ som vann!

    Sant.
    Bra att du tog upp just detta. För här har vi just en av de felande länkarna till att Sveriges demokrati inte fungerar fullt ut som det var tänkt.

    Det är ju nämligen så här i vårt land att den som verkligen går och röstar, men som röstar blankt, den hamnar bland soffliggarna.
    Tänk om de mandat som blankröstarna (de som går och röstar, men väljer att inte rösta på någon i utbudet.) får representerades i riksdagen med tomma stolar.

    Då hade:

    1, Det synts tydligt i riksdagen att vår demokrati är skadad och blöder. Den saknar ju valmöjligheter åt alla.

    2, Små partier så som Kd, folkpartiet, V, och Centern kanske då inte ens klarat riksdagsspärren. Detta hade lett till att Alliansen troligen aldrig fått majoritet.

    Summan är alltså att om vi representerat de som röstat blankt med att markera antalet med tomma stolar (Vilket faktiskt är vad en blank röst innebär)så hade aldrig alliansen fått majoritet. Kd och Fp hade om man räknat in de blanka rösterna i de 100% som utgör riksdagsbasen inte klarat riksdagsgränsen.

    Dvs., de hade hamnat bland övriga kalle-anka partier osv.

    Exakt min tanke! Blankröster är ju faktiskt en form av protest som borde räknas!!!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Sv: Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda"

    Inlägg  Dao 2009-12-17, 21:56

    Regndrottningen

    "Varför är det inte så?"


    Svaret på den frågan kan du nog räkna ut, när du läser enigmas nr. 2! Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Sv: Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda"

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-17, 21:56

    Vilket innebär att det gäller få så många som möjligt att gå och rösta, personligen tror jag många så kallade soffliggare förstått hur viktiga deras röster är, nu när vi ser hur det blivit på bara 3 år här i sverige!

    Vem hade kunnat tro att det ens var möjligt att rasera så mycket på så kort tid som vi ser nu?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Sv: Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda"

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-12-17, 22:00

    enigma skrev:
    Dao skrev:Glöm inte att "soffliggarna" också valde den sittande regeringen!

    Att inte utnyttja sin valsedel, är inte att inte välja, utan att låter andra välja åt en! Då har man valt det alternativ som vann!

    Sant.
    Bra att du tog upp just detta. För här har vi just en av de felande länkarna till att Sveriges demokrati inte fungerar fullt ut som det var tänkt.

    Det är ju nämligen så här i vårt land att den som verkligen går och röstar, men som röstar blankt, den hamnar bland soffliggarna.
    Tänk om de mandat som blankröstarna (de som går och röstar, men väljer att inte rösta på någon i utbudet.) får representerades i riksdagen med tomma stolar.

    Då hade:

    1, Det synts tydligt i riksdagen att vår demokrati är skadad och blöder. Den saknar ju valmöjligheter åt alla.

    2, Små partier så som Kd, folkpartiet, V, och Centern kanske då inte ens klarat riksdagsspärren. Detta hade lett till att Alliansen troligen aldrig fått majoritet.

    Summan är alltså att om vi representerat de som röstat blankt med att markera antalet med tomma stolar (Vilket faktiskt är vad en blank röst innebär)så hade aldrig alliansen fått majoritet. Kd och Fp hade om man räknat in de blanka rösterna i de 100% som utgör riksdagsbasen inte klarat riksdagsgränsen.

    Dvs., de hade hamnat bland övriga kalle-anka partier osv.



    Ja det är ju en fantastisk ide´ (not)
    De antidemokratiska strömmningarna hos vänstern tar sig nya höjder. Alla medel skall vara tillåtna bara Vänstern har makten.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Sv: Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda"

    Inlägg  Regndrottning 2009-12-17, 22:05

    Ja det är ju en fantastisk ide´ (not)
    De antidemokratiska strömmningarna hos vänstern tar sig nya höjder. Alla medel skall vara tillåtna bara Vänstern har makten
    .

    Det var en verklighet odemokratisk åsikt du kom med! Varför skulle inte blankväljarnas röster räknas?

    Detta har inget med höger-vänsterpolitik utan enbart med POLITIK! Folk som bryr sig om demokratin men som röstar blankt för att visa att de inte anser det finns något vettigt att rösta på skall helt ignoreras, menar du?

    Att blankrösta är ett sätt för befolkningen att säja till politierna att de duger inte. Men, ingen lyssnar...


    queen
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Sv: Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda"

    Inlägg  Dao 2009-12-17, 22:19

    Hur kan det vara "odemokratiskt" att låta blankröster räknas???
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Sv: Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda"

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-12-17, 22:21

    Regndrottning skrev:
    Ja det är ju en fantastisk ide´ (not)
    De antidemokratiska strömmningarna hos vänstern tar sig nya höjder. Alla medel skall vara tillåtna bara Vänstern har makten
    .

    Det var en verklighet odemokratisk åsikt du kom med! Varför skulle inte blankväljarnas röster räknas?

    Detta har inget med höger-vänsterpolitik utan enbart med POLITIK! Folk som bryr sig om demokratin men som röstar blankt för att visa att de inte anser det finns något vettigt att rösta på skall helt ignoreras, menar du?

    Att blankrösta är ett sätt för befolkningen att säja till politierna att de duger inte. Men, ingen lyssnar...


    queen


    Ok jag missuppfattade inlägget. Jag läste bara soffliggarna. Jag tror dock inte att blankröstarna komer över 4 % spärren som i så fall vore tvunget för att de skulle få mandat.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Vem

    Inlägg  Secrist 2009-12-18, 00:00

    Vem hade kunnat tro att det ens var möjligt att rasera så mycket på så kort tid som vi ser nu?

    Tja säkert du. Varenda tänkbart problem, verkligt eller påhittat, hur obetydligt det än är tar genast gigantiska dimensioner när martin startar sin sedvanliga hata-alliansen floskler.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Sv: Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda"

    Inlägg  Vercingetorix 2009-12-18, 01:32

    Kd kommer aldrig att ramla ur riksdagen så länge Jönköpings län räknas som egen valkrets...
    Lilla Jerusalems makt äro stor...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Sv: Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda"

    Inlägg  Dao 2009-12-18, 03:01

    Thetaxpayer skrev:
    Regndrottning skrev:
    Ja det är ju en fantastisk ide´ (not)
    De antidemokratiska strömmningarna hos vänstern tar sig nya höjder. Alla medel skall vara tillåtna bara Vänstern har makten
    .

    Det var en verklighet odemokratisk åsikt du kom med! Varför skulle inte blankväljarnas röster räknas?

    Detta har inget med höger-vänsterpolitik utan enbart med POLITIK! Folk som bryr sig om demokratin men som röstar blankt för att visa att de inte anser det finns något vettigt att rösta på skall helt ignoreras, menar du?

    Att blankrösta är ett sätt för befolkningen att säja till politierna att de duger inte. Men, ingen lyssnar...


    queen


    Ok jag missuppfattade inlägget. Jag läste bara soffliggarna. Jag tror dock inte att blankröstarna komer över 4 % spärren som i så fall vore tvunget för att de skulle få mandat.

    I nuläget nej, när de inte räknas! Men tänk om de skulle räknas...?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Sv: Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda"

    Inlägg  Dao 2009-12-18, 03:02

    Vercingetorix skrev:Kd kommer aldrig att ramla ur riksdagen så länge Jönköpings län räknas som egen valkrets...
    Lilla Jerusalems makt äro stor...

    Jag tror mer på stödröster från andra högerväljare...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Kd

    Inlägg  Secrist 2009-12-18, 07:44

    Jag tror mer på stödröster från andra högerväljare...

    Alldeles säkert. På samma sätt som V har fått stödröster gonom åren. Inget konstigt med det.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Sv: Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda"

    Inlägg  Dao 2009-12-18, 08:00

    Secrist skrev:Jag tror mer på stödröster från andra högerväljare...

    Alldeles säkert. På samma sätt som V har fått stödröster gonom åren. Inget konstigt med det.

    Jag skrev det inte som en anklagelse...

    Bara ett konstanterande...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Samma

    Inlägg  Secrist 2009-12-18, 08:06

    Bara ett konstanterande...

    He, he...samma här. Fast ibland är det svårt att få fram vilket tonfall man använder i texten.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Sv: Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda"

    Inlägg  Dao 2009-12-18, 08:08

    Secrist skrev:Bara ett konstanterande...

    He, he...samma här. Fast ibland är det svårt att få fram vilket tonfall man använder i texten.

    Därför bra med kommunikation innan man övertolkar vad folk skriver!

    Och smajlisar!!! Arrow Suspect pig santa afro
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Sv: Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda"

    Inlägg  RedCloud 2009-12-21, 20:02

    upp

    Sponsored content


    Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda" Empty Sv: Detta kallar forumhögern "ensidig propaganda"

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-08, 21:52