Sossar ee lata skrev:Redvictory skrev:Secrist skrev:Hur många Svenskar har inte ännu idag lån kvar från den tiden, utan att äga någonting? De bor i hyreslägenheter och bär miljonskulder. De kommer aldrig någonsin kunna ta ett lån igen.
Hört talas om skuldsanering?
Skuldsanering inte alltid så bra! En av mina systrar hade en pizzeria och hamburgeri på slutet på 80 början på 90 som hon gick i konkurs med! det blev en personlig konkurs med skulder på 6-800 tusen! efter att min syster försökt göra upp med långivare m,m genom sk accord i nåt år så ledsnade hon och gick och fick hjälp med skuldsanering! det som hände då var att hon hamnade i UL register där det står att hon har skuldsanering och då blir det tvärnit på att hyra lägehet tel
lån m,m m,m m,m ! hade hon orkat fortsätta några år till så hade hon kunnat låna till skulderna för en låg ränta! så skuldsanering har inte bara fördelar!
Kan ju tillägga att min syster fortfarande bor hos min mamma och betalar nästan lika mycket per månad i lån som mig trots att hon inte äger nåt!snacka om att få hela livet förstört!
Men red v, du vill ju att staten ska gå in "rädda" SAAB, ett företag som kommer sluta som din systers........kanske inte så smart om du tänker till.....
Kinas skattebetalare gjorde det 2 miljarder bitvis så gör dom det.
//berra
Asch helvete vad det sved i din rumpa selEElata.
ds:
Senast ändrad av berralarzon den 2009-12-18, 15:52, ändrad totalt 1 gång