Secrist skrev:Måste allt vara svart eller vitt för dig?
Inte för mig men uppenbarligen för Enigma, eller kan du ge exempel på där hon skrivit något positivt om alliansen?
När skall du börja debattera om ämnet istället för om debattören Secrist?
Secrist skrev:Måste allt vara svart eller vitt för dig?
Inte för mig men uppenbarligen för Enigma, eller kan du ge exempel på där hon skrivit något positivt om alliansen?
Secrist skrev:Varför måste man skriva positivt om andra sidan för? Att välja sida i vilken kamp som helst, är INTE att se världen svart och vit! Det är att fokusera på att argumentera för det man tror på!
Fast om man inte kan se någonting bra med "de andra" då börjar det likna fanatism och enkelspårighet.
Secrist skrev:
Fast om man inte kan se någonting bra med "de andra" då börjar det likna fanatism och enkelspårighet.
råttan II skrev:Socialdemokratin skiljer sig bara marginellt från Alliansen. T.ex har Alliansen implementerat socialdemokratins politik vad gäller de sjuka. Alliansen har genomfört 3 jobbavdrag socialdemokratin har accepterat alla 3.
råttan II skrev:Jag kan på ett sätt förstå din frustration för jag tycker moderaterna gått för längt åt mitten med Reinfedt.
Alliansen har fått rätt så frän kritik från just SN, så jag tycker nog inte de riktigt i takt. Ser heller inte detta som önskvärt då jag inte tror SN förstår sitt eget bästa.
råttan II skrev:Jag tycker att Alliansen genomfört det man gick till val på. Därmed är det svårt att hävda att de ljuger.
Jag tycker också att skatten på arbete är tillräckligt hög som den är.
Redvictory skrev:råttan II skrev:Jag tycker att Alliansen genomfört det man gick till val på. Därmed är det svårt att hävda att de ljuger.
Jasså! arbete åt alla! har de lyckats bra genom att sitta med armarna i kors och försöka "vänta ut" finanskrisen? hur gick det med alla anställda som med största sannolikhet blir arbetslösa (för du kommer ju som vanligt försvara det med att de inte är uppsagda ännu) Om det var att bekämpa arbetarna (inte arbetslösheten) då har de lyckats över förväntan!
Secrist skrev:Nej du har helt rätt i att jag inte skrivigt någonting positivt om Alliansen.
Jag har väldigt svårt att finna någonting positivt i ett ledarskap som gång på gång medvetet ljuger svenska folket rakt upp i ansiktet om sina politiska motiv.
Arbetslinjen = Slavdrivarlinjen.
Övervintra = Svälta ut välfärden.
Så här fortsätter enigmas förvirrade raljerande i rad efter rad.
Redvictory skrev:råttan II skrev:Jag tycker att Alliansen genomfört det man gick till val på. Därmed är det svårt att hävda att de ljuger.
Jasså! arbete åt alla! har de lyckats bra genom att sitta med armarna i kors och försöka "vänta ut" finanskrisen? hur gick det med alla anställda som med största sannolikhet blir arbetslösa (för du kommer ju som vanligt försvara det med att de inte är uppsagda ännu) Om det var att bekämpa arbetarna (inte arbetslösheten) då har de lyckats över förväntan!
Regndrottning skrev:Secrist skrev:Nej du har helt rätt i att jag inte skrivigt någonting positivt om Alliansen.
Jag har väldigt svårt att finna någonting positivt i ett ledarskap som gång på gång medvetet ljuger svenska folket rakt upp i ansiktet om sina politiska motiv.
Javisst! Hur annars kan man försvara en politik som tvingar sjuka att arbete och tvingar folk att arbeta heltid för 65% av 18 700 kr? Det skall löna sig att arbet, har det sagts... men jag tror inte det var någon som förtydligade för vem det skulle löna sig...
råttan II skrev:Regndrottning skrev:Secrist skrev:Nej du har helt rätt i att jag inte skrivigt någonting positivt om Alliansen.
Javisst! Hur annars kan man försvara en politik som tvingar sjuka att arbete och tvingar folk att arbeta heltid för 65% av 18 700 kr? Det skall löna sig att arbet, har det sagts... men jag tror inte det var någon som förtydligade för vem det skulle löna sig...
Kallar man arbete för slaveri så kan man ju undra hur rd och enigma har yänkt sig att sjukvården ska bemannas.
råttan II skrev:Regndrottning skrev:Secrist skrev:Nej du har helt rätt i att jag inte skrivigt någonting positivt om Alliansen.
Kallar man arbete för slaveri så kan man ju undra hur rd och enigma har yänkt sig att sjukvården ska bemannas.
Secrist skrev:Elitvänstern som ska tala om för arbetarna vad som är bäst för dem.
Många vänsterväljare föredrar tyvärr att låta politikerna säga åt dem vad de ska göra. Det känns tryggast så. Man slipper massa jobbiga valmöjligheter.
Regndrottning skrev:Secrist skrev:Elitvänstern som ska tala om för arbetarna vad som är bäst för dem.
Många vänsterväljare föredrar tyvärr att låta politikerna säga åt dem vad de ska göra. Det känns tryggast så. Man slipper massa jobbiga valmöjligheter.
Javisst! Arbeta heltid för 65% eller bli helt utan ersättning..... Så skönt att slippa behöva välja....
Regndrottning skrev:Secrist skrev:Elitvänstern som ska tala om för arbetarna vad som är bäst för dem.
Javisst! Arbeta heltid för 65% eller bli helt utan ersättning..... Så skönt att slippa behöva välja....
Vercingetorix skrev:Regndrottning skrev:Secrist skrev:Elitvänstern som ska tala om för arbetarna vad som är bäst för dem.
Du ser, det lönar sig att arbeta...
(Ja, jag var ironisk... )
Secrist skrev:Javisst! Arbeta heltid för 65% eller bli helt utan ersättning..... Så skönt att slippa behöva välja....
Och du vill istället?