Reinfeldt behöver bara säga 3-4 meningar och har med det fyrat av startskottet för valrörelsen. Jag är helt övertygad om den oro Reinfeldt känner för Rödgröna röran och Toblerones ledarskap verkligen gick hem ute i stugorna.
+2
MartinLindgren
råttan.
6 posters
Reinfeldt fyrar av valrörelsens startskott
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
Ja du Kronråttan, jag såg just hur Reinfeldt fyrade av sitt startskott på stockholms universitet idag, i kvällens aktuellt,
Inför en nästan stor tom aula, djävligt glest mellan åhörarna, han drog knappast dit folk iallafall?
Han precis som du och andra anhängare tjatar vidare om att dom rödgröna inte har någon politik,
Reinfeldt är förhoppningsvis rökt redan nu,och han verkar fan veta om det också![/color
[color=yellow]Han körde med sitt vanliga spel för galleriet med sina olyckliga gråtfärdiga ögon,
När han talade om sjuka och arbetslösa som får benen undansparkade visade han prov på sin vi och dom menalitet!
Inför en nästan stor tom aula, djävligt glest mellan åhörarna, han drog knappast dit folk iallafall?
Han precis som du och andra anhängare tjatar vidare om att dom rödgröna inte har någon politik,
Reinfeldt är förhoppningsvis rökt redan nu,och han verkar fan veta om det också![/color
[color=yellow]Han körde med sitt vanliga spel för galleriet med sina olyckliga gråtfärdiga ögon,
När han talade om sjuka och arbetslösa som får benen undansparkade visade han prov på sin vi och dom menalitet!
råttan.- Antal inlägg : 4318
Självklart är Reinfeldt uppriktigt oroad över situationen. Just nu leder den rödgröna röran. En samling dårar som inte tänker avslöja sin politik förrän efter valet. Klart det är oroande.
Vad sägs t.exx om 39 kronor litern för bensin. Kan vara verklighet Januari 2011.
Vad sägs t.exx om 39 kronor litern för bensin. Kan vara verklighet Januari 2011.
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
råttan. skrev:Självklart är Reinfeldt uppriktigt oroad över situationen. Just nu leder den rödgröna röran. En samling dårar som inte tänker avslöja sin politik förrän efter valet. Klart det är oroande.
ja det vore inte så dumt.... om det gällde bara innerstadstrafik så....
Men det är ju klart det skulle drabba dom hårt som vill sitta i bilköer och spy ut avgaser ..... istället för att åka kommunalt el cykla....
Gör som jag kronråttan, bor runt den här stan,klarar man sig alldeles utmärkt utan bil,
Men jag har förstått att bensinpriset för din egen del är viktigare än att folk inte ska bli utförsäkrade även om dom är sjuka,
Sen är det så att dom som därmed blir tvingade till socbidrag så är soppapriset deras minsta problem, för soc tillåter inte att deras klienter äger bilar,
Det är rutin sen länge att soc stämmer av med bilregistret på alla nya klienter!
Men jag har förstått att bensinpriset för din egen del är viktigare än att folk inte ska bli utförsäkrade även om dom är sjuka,
Sen är det så att dom som därmed blir tvingade till socbidrag så är soppapriset deras minsta problem, för soc tillåter inte att deras klienter äger bilar,
Det är rutin sen länge att soc stämmer av med bilregistret på alla nya klienter!
Du har ju rätt att ha din åsikt om den saken som alla andra fist. De flesta vill dock inte ha det bensinpriset.
Själv tycker jag dock det vore trevligt med en innerstad fri från privatbilism. Men det är som sagt inte säkert innerstadsborna skulle uppskatta detta.
Själv tycker jag dock det vore trevligt med en innerstad fri från privatbilism. Men det är som sagt inte säkert innerstadsborna skulle uppskatta detta.
Redvictory- Antal inlägg : 12028
råttan. skrev:Reinfeldt behöver bara säga 3-4 meningar och har med det fyrat av startskottet för valrörelsen. Jag är helt övertygad om den oro Reinfeldt känner för Rödgröna röran och Toblerones ledarskap verkligen gick hem ute i stugorna.
Jag tror att Reinfeldt kommer sparka nån i regeringen! det är fokusförskjutning som gäller nu! börjar han dela ut valfläsk i form av höjda pensioner m,m så kommer stora delar av hans "valboskap" missnöjesrösta för de vill ju ha klyftpolitik! och fortsätter han jävlas med de sjuka så lämnar de! får han inte igång sysselsättningen så missnöjesröstar de arbetslösa som trodde att "det nya arbetarpartiet" skulle erbjuda mer jobb! han sitter i en rävsax!
martin lille,
Det är alldeles riktigt att socialbidragslyftarna knappast har nåt att vinna på ett höjt bensinpris.
De stora förlorarna är alla som inte bor i innerstan. D.v.s minst 90% av Sveriges befolkning.
Det är alldeles riktigt att socialbidragslyftarna knappast har nåt att vinna på ett höjt bensinpris.
De stora förlorarna är alla som inte bor i innerstan. D.v.s minst 90% av Sveriges befolkning.
Redvictory skrev:råttan. skrev:Reinfeldt behöver bara säga 3-4 meningar och har med det fyrat av startskottet för valrörelsen. Jag är helt övertygad om den oro Reinfeldt känner för Rödgröna röran och Toblerones ledarskap verkligen gick hem ute i stugorna.
Jag tror att Reinfeldt kommer sparka nån i regeringen! det är fokusförskjutning som gäller nu! börjar han dela ut valfläsk i form av höjda pensioner m,m så kommer stora delar av hans "valboskap" missnöjesrösta för de vill ju ha klyftpolitik! och fortsätter han jävlas med de sjuka så lämnar de! får han inte igång sysselsättningen så missnöjesröstar de arbetslösa som trodde att "det nya arbetarpartiet" skulle erbjuda mer jobb! han sitter i en rävsax!
Nja, Reinfedts rådgivare förstår såklart att de som vill ha klyftor knappast kommer gå över till kommunistsidan. Det troliga är att vi inom kort får se en kompromiss angående sjukförsäkringen.
När det gäller jobb förstår de flesta att Alliansen är överlägset bäst på detta.
råttan. skrev:Redvictory skrev:råttan. skrev:Reinfeldt behöver bara säga 3-4 meningar och har med det fyrat av startskottet för valrörelsen. Jag är helt övertygad om den oro Reinfeldt känner för Rödgröna röran och Toblerones ledarskap verkligen gick hem ute i stugorna.
Nja, Reinfedts rådgivare förstår såklart att de som vill ha klyftor knappast kommer gå över till kommunistsidan. Det troliga är att vi inom kort får se en kompromiss angående sjukförsäkringen.
När det gäller jobb förstår de flesta att Alliansen är överlägset bäst på detta.
Vi ser det ha,ha,ha,ha
Visst ser vi det. Det är ju knappast Alliansens fel att många tycker bidrag är viktigare än jobb.
råttan. skrev:Visst ser vi det. Det är ju knappast Alliansens fel att många tycker bidrag är viktigare än jobb.
Människor skriker ju efter jobb! var är alla jobben Alliansen?
Sysselsättningen varierar med konjunkteren. Sett över en konjunkturcykel kommer det visa sig att Alliansens politik leder till fler jobb i varje fas av konjunkturen. Men det är ju fundamentalt.
råttan. skrev:Sysselsättningen varierar med konjunkteren. Sett över en konjunkturcykel kommer det visa sig att Alliansens politik leder till fler jobb i varje fas av konjunkturen. Men det är ju fundamentalt.
Var är alla de utlovade jobben? Svenskarna skriker efter jobb nu!
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
råttan. skrev:Sysselsättningen varierar med konjunkteren. Sett över en konjunkturcykel kommer det visa sig att Alliansens politik leder till fler jobb i varje fas av konjunkturen. Men det är ju fundamentalt.
Knappast. Jag skulle tro att de stora pensionsavgångarna kommer att leda till fler jobb. Men, det kan väl inte alliansen ta cred för, eller hur?
RedCloud- Antal inlägg : 23039
råttan, på vilken planet tillbringar du dina dagar ?
Det kan ju knappast vara jorden.
Reinfeldt mycket märkliga exempel i dag,där han talar om en 32 åring somkommit i livskris, men när han är 36 år börjar krisen vända, då ska inte han stämplas sjukpensionär i pannan,och bli tvingad att vara sjukpensionär resten av livet
Ett riktig sanslöst ogenomtänkt exempel av Reinfeldt, och då är han ändå statsminister,
När fan har någon som är eller har varit sjuk nekats att börja jobba igen, aldrig någonsin
Fredrik Reinfeldt visar verkligen prov på sin sandlåderetorik?Han måste ha blivit otroligt besviken att tala på universitet idag inför nästan tomma läktare
Ett riktig sanslöst ogenomtänkt exempel av Reinfeldt, och då är han ändå statsminister,
När fan har någon som är eller har varit sjuk nekats att börja jobba igen, aldrig någonsin
Fredrik Reinfeldt visar verkligen prov på sin sandlåderetorik?Han måste ha blivit otroligt besviken att tala på universitet idag inför nästan tomma läktare
Ja det startskott som Kronråttan menar att Reinfeldt avlossat idag måste ha
skjutits med korkgevär eller vattenpistol!
skjutits med korkgevär eller vattenpistol!
Redvictory skrev:råttan. skrev:Sysselsättningen varierar med konjunkteren. Sett över en konjunkturcykel kommer det visa sig att Alliansens politik leder till fler jobb i varje fas av konjunkturen. Men det är ju fundamentalt.
Var är alla de utlovade jobben? Svenskarna skriker efter jobb nu!
Alliansen når samma sysselsättning i när konjunkturen bottnar som sosseriet gjorde när den toppade. Say no more.
RedCloud- Antal inlägg : 23039
Alliansen når samma sysselsättning i när konjunkturen bottnar som sosseriet gjorde när den toppade.
Den beräknade öppna arbetlösheten 2010 är 11%.....och enligt vissa bedömare högre.
När ska du komma med riktiga fakta och inte bara hittepå-floskler råttan ?