Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
Hungary
Redvictory
råttan.
Regndrottning
Secrist
Redclown
MartinLindgren
Dao
12 posters

    Alliansbesked?

    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansbesked? - Sida 2 Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Regndrottning 2009-12-14, 21:08

    råttan. skrev:Känner mig hyfsat trygg i att Alliansen trävar för ett bättre samhälle med bibehållen välfärd och bättre villkor för arbetare och pensionärer.

    Den rödgröna röran är jag mer osäker på:

    - Kommer de verkligen att höja bensinpriset till 39 kr/liter?

    - Hur blir det med förmögenhetsskatten som bevisligen driver kapital och jobb ur landet?

    - Kommer en radhusägare i förorten drabbas av fastighetsskatt på 3000 kr/månad?

    - Kommer jobbavdraget att dras in så att sjuksköterskan får höjd skatt med 2000 kr/månad?

    Detta är frågor som berör nästan alla väljare. De behöver få ett svar innan någon lägger sin röst.

    Ja. Bensinpriset kommer att stiga till 39 kr/l. Fast inte under nästa mandatperiod eller ens närmaste årtionden. Och när bensinen väl stiger till detta pris, p.g.a. allt mer svåråtkomligt olja, så kommer personliga transporter drivas med annat medel.

    Vilka bevis har du för detta? Och, vi får se.

    Säkert... fast bara 'in your dreams'...

    Med tanke på att sossarna har godkänt jobbavdragen hittills är det inte sannolikt att de går till val på att avskaffa något de har godkänt.

    Snacka om överdrivit inlägg.... rena propagandan....Genomskinlig sådan, dessutom. Du får öva dig mera för att verka trovärdig.


    queen
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansbesked? - Sida 2 Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Redvictory 2009-12-14, 21:14

    Regndrottning skrev:
    råttan. skrev:Känner mig hyfsat trygg i att Alliansen trävar för ett bättre samhälle med bibehållen välfärd och bättre villkor för arbetare och pensionärer.

    Den rödgröna röran är jag mer osäker på:

    - Kommer de verkligen att höja bensinpriset till 39 kr/liter?

    - Hur blir det med förmögenhetsskatten som bevisligen driver kapital och jobb ur landet?

    - Kommer en radhusägare i förorten drabbas av fastighetsskatt på 3000 kr/månad?

    - Kommer jobbavdraget att dras in så att sjuksköterskan får höjd skatt med 2000 kr/månad?

    Detta är frågor som berör nästan alla väljare. De behöver få ett svar innan någon lägger sin röst.

    Ja. Bensinpriset kommer att stiga till 39 kr/l. Fast inte under nästa mandatperiod eller ens närmaste årtionden. Och när bensinen väl stiger till detta pris, p.g.a. allt mer svåråtkomligt olja, så kommer personliga transporter drivas med annat medel.

    Vilka bevis har du för detta? Och, vi får se.

    Säkert... fast bara 'in your dreams'...

    Med tanke på att sossarna har godkänt jobbavdragen hittills är det inte sannolikt att de går till val på att avskaffa något de har godkänt.

    Snacka om överdrivit inlägg.... rena propagandan....Genomskinlig sådan, dessutom. Du får öva dig mera för att verka trovärdig.


    queen

    Om han skrivit 15 kr så kanske kanske vi trott honom! Very Happy
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Alliansbesked? - Sida 2 Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  råttan. 2009-12-14, 22:38

    Nu kommer inte talet 39 ifrån mig. Jag tror inte heller på det. Men vore det inte trevligt om röran kunde klargöra hur mycket bensinen kan komma att kosta om de vinner valet. Det är trots allt en fråga som berör många miljoner människor.

    Sosseriet har kanske godkänt de jobbavdrag som de tidigare fört häxjakt på. Nu vacklar de dessutom om förmögenhetsskatten. Dessutom ska allt förhandlas med både miljömuppar och kommunister. Då kan vad som helst hända. Det finns all anledning till oro.

    Klarar man mångdubblad fatighetsskatt och bensinskatt samt högre skatt på arbete så behöver man dock inte oroa sig lika mycket.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Alliansbesked? - Sida 2 Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  RedCloud 2009-12-14, 22:43

    Men vore det inte trevligt om röran kunde klargöra hur mycket bensinen kan komma att kosta om de vinner valet.

    Mycket kan nog oppositionen göra, men bestämma världshandelspriserna på petroleumprodukter ligger nog utanför deras horisont, tror du inte ?

    Dessutom ska allt förhandlas med både miljömuppar och kommunister.

    Att föraktfullt kalla de som kämpar för miljön för muppar kommer bara att slå tillbaka mot dig själv råttan.
    Och vilka kommunister ska SAP förhandla med ? KFMLr ?

    Om du vill bli sedd som seriös råttan, kanske du ska skriva lite seriösare än bara fara fram med lögner o halvsanningar.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansbesked? - Sida 2 Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Redvictory 2009-12-14, 23:17

    Men vore det inte trevligt om röran kunde klargöra hur mycket bensinen kan komma att kosta om de vinner valet.

    Nu tror jag inte de Rödgröna har någon makt att styra råoljepriserna
    men om du är orolig så kan du väl sälja bilen! det tipset fick jag av er när Alliansen höjde bensinpriserna trots ett löfte om sänkta bensinpriser före valet! (bra för miljön sa ni då) men inte nu tydligen!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Alliansbesked? - Sida 2 Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  råttan. 2009-12-14, 23:20

    Jaså, fick du ett elakt tips av en Alliansare. Stackars dig.

    Det roliga är att du kritiserar bensinskattehöjningen när Alliansen gör den. Men du jublar åt rörans önskan om mångfalt större höjning.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Alliansbesked? - Sida 2 Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Dao 2009-12-14, 23:22

    Secrist skrev:Det verkar som det är sosarna fortfarande som styr Sverige, och alliansen är i opposition! För alla krav som skall ställas på regeringen ställs nu på oppositionen, och vice versa!

    Krav och krav, men visst. Känner ni att det inte är så viktigt att de rödgröna har någon egen politik utan är fullt nöjda med att de lägger all sin energi på att gnälla på alliansen så får ni väl ha det. Fast jag ställer nog lite större krav på våra politiker.

    Mitt intryck är att de vill inte få ihop ett populistiskt hafsverk, utan de vill jobba fram en bra och genomtänkt strategi och politik som de sedan bara kan sätta i verket när de får makten!

    Jag tycker det skall få ta den tid det får ta...
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Alliansbesked? - Sida 2 Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  råttan. 2009-12-14, 23:23

    De har haft 3,5 år på sig. Tror du verkligen de får en snilleblixt på upploppet?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Alliansbesked? - Sida 2 Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Dao 2009-12-14, 23:31

    Om clowne, råttan och deras kumpaner inte har bättre argument gentemot de rödgröna, så verkar det som det kommer att bli en promenadseger för de rödgröna!

    Och de är de bästa reklamen för den rödgröna alliansen. Ju mer de skriver, desto fler röster lär de få!!!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Alliansbesked? - Sida 2 Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Dao 2009-12-14, 23:33

    råttan. skrev:De har haft 3,5 år på sig. Tror du verkligen de får en snilleblixt på upploppet?

    Nej, du har rätt... alliansen skulle nog inte klara det...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansbesked? - Sida 2 Empty Politik

    Inlägg  Secrist 2009-12-15, 01:41

    Mitt intryck är att de vill inte få ihop ett populistiskt hafsverk, utan de vill jobba fram en bra och genomtänkt strategi och politik som de sedan bara kan sätta i verket när de får makten!

    Jag tycker det skall få ta den tid det får ta....


    Den stora stötestenen är väl att de är så djupt splittrade i många frågor. Skattefrågan är väl en sådan. S och Mp säger ja till de första tre stegen i jobbskatteavdraget. Vänsterpartiet säger nej till samtliga skattesänkningar. S(?) och Mp säger nej till förmögenhetsskatt. Vänsterpartiet säger japp. S och Mp ger tummen upp för friskolor. Vänsterpartiet säger nej. S och Mp säger ja till vinstdrivande vård, Vänsterpartiet säger "aldrig i livet"!

    Någon mer än jag som ser problem här?
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Alliansbesked? - Sida 2 Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  råttan. 2009-12-15, 01:54

    Men de har iallafall nånting gemensamt. De säger alla tre nej till allt Alliansen gör. Därefter ändrar sig s + mp och tycker som Alliansen.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansbesked? - Sida 2 Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  theward 2009-12-15, 09:52

    råttan. skrev:Men de har iallafall nånting gemensamt. De säger alla tre nej till allt Alliansen gör. Därefter ändrar sig s + mp och tycker som Alliansen.

    varför är kritken så stor från er, om vi enligt er iaf får samma politik oavsett om sossar eller moderater bestämmer???

    Det är nåt i den ekvationen som inte stämmer öht

    Angående politik, så tror jag att oppositionen avvaktar och låter Alliansen göra bort sig först... Wink Sen är det väl bättre att att i lugn o ro..skapa en politik. För det är inte nu den ska bedrivas utom om sisädär 9 månader.
    Folk har inte ork o tid att redan nu börja lyssna på en valrörelse......

    Sen ska det väl var skillnader mellan partier..
    Annars kan vi lika gärna ha en enpartistat i Sverige

    Det är i riksdagen de slutliga besluten fattas och så har det alltid varit....
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansbesked? - Sida 2 Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  theward 2009-12-15, 09:57

    Angående bensin så vet väl ala vad som kommer att ske inom våran livstid...
    Så kraftigt stegrat pris kommer det bli oavsett och det måste till andra förnyelsebara drivmedel


    livet som vi känner till det, kommer att ändras radikallt, lika bra att börja planera nu (vi är redan sent ute)


    som jag ser det kan man höja bensinpriset men göra reseavdragen frikostigare..

    på så sätt minskar man onödig körning och straffar inte de som måste ta bilen till jobbet

    visst jag skulle själv drabas av det, men jag ser det som en nödvändighet om vi inte ska stå helt handfallna om 20 år
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansbesked? - Sida 2 Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Redvictory 2009-12-15, 10:25

    råttan. skrev:De har haft 3,5 år på sig. Tror du verkligen de får en snilleblixt på upploppet?

    Alliansen har haft över 6 år på sig men ändå inte lyckats! varför? jo för att Allisnregimen för inte en politik för alla människor! de för enbart en politik för de välbeställda! den dag alla människor är välbeställda så kommer deras politik fungera!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansbesked? - Sida 2 Empty Rikt

    Inlägg  Secrist 2009-12-15, 12:58

    de för enbart en politik för de välbeställda! den dag alla människor är välbeställda så kommer deras politik fungera!

    Då torde ju sverige vara nerlusat med välbeställda eftersom mycket av alliansens skattepolitik kommer att vara kvar även om de rödgröna vinner.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansbesked? - Sida 2 Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Redvictory 2009-12-15, 13:06

    Secrist skrev:de för enbart en politik för de välbeställda! den dag alla människor är välbeställda så kommer deras politik fungera!

    Då torde ju sverige vara nerlusat med välbeställda eftersom mycket av alliansens skattepolitik kommer att vara kvar även om de rödgröna vinner.

    Självklart kommer det finnas kvar en tid! det kan jämföras med att ta över en dåligt skött bil! rosten repor bucklor... och även om den ser bra ut i karossen så
    drar motorn olja (aldrig bytt) smutsig och sliten inredning...

    Så efter att de Rödgröna tagit över gäller det att prioritera i den stora renoveringen som beroende på hur illa skött den varit (det visar sig)
    skulle tro att det bli motorbyte ny plåt o lack nya däck ny inredning
    det skall inte lukta unken moderat!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Alliansbesked? - Sida 2 Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Dao 2009-12-15, 17:32

    Secrist skrev:Mitt intryck är att de vill inte få ihop ett populistiskt hafsverk, utan de vill jobba fram en bra och genomtänkt strategi och politik som de sedan bara kan sätta i verket när de får makten!

    Jag tycker det skall få ta den tid det får ta....


    Den stora stötestenen är väl att de är så djupt splittrade i många frågor. Skattefrågan är väl en sådan. S och Mp säger ja till de första tre stegen i jobbskatteavdraget. Vänsterpartiet säger nej till samtliga skattesänkningar. S(?) och Mp säger nej till förmögenhetsskatt. Vänsterpartiet säger japp. S och Mp ger tummen upp för friskolor. Vänsterpartiet säger nej. S och Mp säger ja till vinstdrivande vård, Vänsterpartiet säger "aldrig i livet"!

    Någon mer än jag som ser problem här?

    Att de är tre olika partier, ser jag som en fördel. De har gemensamma nämnare rent ideologiskt - men vad gäller politiken, så vet jag att inom mp så bestämmer de inte politiken utan att medlemmarna får säga sitt!
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Alliansbesked? - Sida 2 Empty för att..

    Inlägg  GustavAnder 2009-12-15, 18:04

    varför är kritken så stor från er, om vi enligt er iaf får samma politik oavsett om sossar eller moderater bestämmer???

    För att nån bjudit in samhälls sabotörerna V till bordet, det är som att släppa lös en apa med granater.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Alliansbesked? - Sida 2 Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  berralarzon 2009-12-15, 18:29

    GustavAnder skrev:varför är kritken så stor från er, om vi enligt er iaf får samma politik oavsett om sossar eller moderater bestämmer???

    För att nån bjudit in samhälls sabotörerna V till bordet, det är som att släppa lös en apa med granater.

    Som den ap""fultruht/gustavander så sitter du där *sedan lääänge, snacka om kass insikt.
    //berra
    *när du som vanligtvis inte befinner dig på pottkanten.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansbesked? - Sida 2 Empty Skillnad

    Inlägg  Secrist 2009-12-15, 18:37

    Att de är tre olika partier, ser jag som en fördel. De har gemensamma nämnare rent ideologiskt - men vad gäller politiken, så vet jag att inom mp så bestämmer de inte politiken utan att medlemmarna får säga sitt!

    Självklart måste det finnas skillnader annars vore det meningslöst att ha olika partier. Men det finns frågor där den politiska skillnaden är mycket stor inom de rödgröna. Så jag tycker nog inte det är så konstigt att man undrar hur de ska få ihop det. Och det är knappast förvånande att Mona och Mp försökte lämna vänsterpartiet bakom sig.

    Sponsored content


    Alliansbesked? - Sida 2 Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 13:57