Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
Hungary
Redvictory
råttan.
Regndrottning
Secrist
Redclown
MartinLindgren
Dao
12 posters

    Alliansbesked?

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Alliansbesked? Empty Alliansbesked?

    Inlägg  Dao 2009-12-14, 11:31

    Här har högern gjort en sport av att försöka avkräva klara besked av oppositionen redan nu, hur de tänker styra Sverige om de vinner valet! Tydligen visar bristen på detta att deras politik inte skall vara trovärdig, eller nått sådant...

    Men ingen har vänt på det hela och frågat om alliansen har kommit med något sådant utspel? Och skall bristen på ett sådant bedömmas på samma sätt?

    Varför förväntas oppositionen vara "trovärdiga" men inte regeringen utifrån samma mall?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansbesked? Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-14, 11:44

    Svaret är enkelt, alliansen har ju från början dumförklarat stora delar av svenska folket,
    Och har räknat med lite utgånget valfläsk lagom till valet löser alla alliansproblemen?

    Självklart kommer inte den borgarstrategin fungera! No
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    Alliansbesked? Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Redclown 2009-12-14, 12:09

    martin7lindgren skrev:Svaret är enkelt, alliansen har ju från början dumförklarat stora delar av svenska folket,
    Och har räknat med lite utgånget valfläsk lagom till valet löser alla alliansproblemen?

    Självklart kommer inte den borgarstrategin fungera! No

    Det är väl inte konstigt att man dumförklarar en villkorslös väljare som dig martin? Laughing
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansbesked? Empty Alliansen

    Inlägg  Secrist 2009-12-14, 12:23

    Men ingen har vänt på det hela och frågat om alliansen har kommit med något sådant utspel? Och skall bristen på ett sådant bedömmas på samma sätt?

    Som sittande regering så är deras politik till stora delar känd. Alliansen har redan ett väl etablerat samarbete sedan flera år. De rödgröna är och andra sidan både nya i sitt samarbete och dessutom djupt splittrade i många frågor. Är det så konstigt att man undrar vilken politik som gäller?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Alliansbesked? Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Dao 2009-12-14, 12:30

    Secrist skrev:Men ingen har vänt på det hela och frågat om alliansen har kommit med något sådant utspel? Och skall bristen på ett sådant bedömmas på samma sätt?

    Som sittande regering så är deras politik till stora delar känd. Alliansen har redan ett väl etablerat samarbete sedan flera år. De rödgröna är och andra sidan både nya i sitt samarbete och dessutom djupt splittrade i många frågor. Är det så konstigt att man undrar vilken politik som gäller?

    Vad är det som säger att regeringen kommer att fortsätta som de gör nu efter valet?

    Sedan får vi inte glömma hur unikt samarbetet mellan s, v och mp faktiskt ÄR! Det är en betydligt större förändring än samarbetet mellan allianspartierna, där i stort sett m:s politik är den allenrådande...

    Jag tycker att det är bättre att de rödgröna har ett klart och tydligt alternativ till regeringen i god tid före valet, men så här tidigt är en omöjlighet - för då försvinner trovärdigheten!

    Däremot måste alliansen, på samma sätt som oppositionen tala klarspråk vadde tänker göra i fortsättningen!

    Det gäller båda parterna!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansbesked? Empty Tydligt

    Inlägg  Secrist 2009-12-14, 12:53

    Däremot måste alliansen, på samma sätt som oppositionen tala klarspråk vadde tänker göra i fortsättningen!

    Absolut. Men att jämföra alliansens djupa och fleråriga samarbete med de rödgrönas darriga försök håller inte.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Alliansbesked? Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Dao 2009-12-14, 12:57

    Secrist skrev:Däremot måste alliansen, på samma sätt som oppositionen tala klarspråk vadde tänker göra i fortsättningen!

    Absolut. Men att jämföra alliansens djupa och fleråriga samarbete med de rödgrönas darriga försök håller inte.

    Vilka darriga försök?

    Än så länge är det tre partier som skall samarbeta! Vad partierna står för är klart för alla som bryr sig, också att de har mycket gemensamt!

    Alliansens samarbete är knappast djupa, då det är m som bestämmer! De andra partierna får lite kaksmulor, så de blir nöjda. Resultatet ser man i statistiken...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansbesked? Empty Resultat

    Inlägg  Secrist 2009-12-14, 13:07

    Alliansens samarbete är knappast djupa, då det är m som bestämmer! De andra partierna får lite kaksmulor, så de blir nöjda. Resultatet ser man i statistiken...

    Du menar som Sossarna dominerar fullständigt? Vänsterpartiet är ju bara ett litet bihang om man nu bara ska titta på siffrorna.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Alliansbesked? Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Dao 2009-12-14, 13:40

    Secrist skrev:Alliansens samarbete är knappast djupa, då det är m som bestämmer! De andra partierna får lite kaksmulor, så de blir nöjda. Resultatet ser man i statistiken...

    Du menar som Sossarna dominerar fullständigt? Vänsterpartiet är ju bara ett litet bihang om man nu bara ska titta på siffrorna.

    Samarbete handlar om att ge och tag. Givetvis kommer proportionerna att ha betydelse - men det innebär inte att sossarna skall dominera fullständigt - på samma sätt som m dominerar alliansen!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansbesked? Empty Dominerar

    Inlägg  Secrist 2009-12-14, 13:58

    Samarbete handlar om att ge och tag. Givetvis kommer proportionerna att ha betydelse - men det innebär inte att sossarna skall dominera fullständigt - på samma sätt som m dominerar alliansen!

    Fast varken Mona eller Mp vill ju egentligen ha med Ohly i samarbetet. Mona gör det för att partiet tvingar henne och Mp gör det för att de får Ohly på köpet i sitt samarbete med Socialdemokraterna.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansbesked? Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Regndrottning 2009-12-14, 14:06

    Secrist skrev:Samarbete handlar om att ge och tag. Givetvis kommer proportionerna att ha betydelse - men det innebär inte att sossarna skall dominera fullständigt - på samma sätt som m dominerar alliansen!

    Fast varken Mona eller Mp vill ju egentligen ha med Ohly i samarbetet. Mona gör det för att partiet tvingar henne och Mp gör det för att de får Ohly på köpet i sitt samarbete med Socialdemokraterna.

    Samt så skulle jag tro att S och Mp vet att de kan behöva de procenten som V erbjuder....

    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansbesked? Empty Ohly

    Inlägg  Secrist 2009-12-14, 14:44

    Samt så skulle jag tro att S och Mp vet att de kan behöva de procenten som V erbjuder....

    Kanske, kanske inte. Det är en svår fråga. Om nu sossarna och mp vill satsa på tex Stockholm så är ju inte vänsterpartiet glödheta.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Alliansbesked? Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  råttan. 2009-12-14, 14:48

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Men ingen har vänt på det hela och frågat om alliansen har kommit med något sådant utspel? Och skall bristen på ett sådant bedömmas på samma sätt?

    Som sittande regering så är deras politik till stora delar känd. Alliansen har redan ett väl etablerat samarbete sedan flera år. De rödgröna är och andra sidan både nya i sitt samarbete och dessutom djupt splittrade i många frågor. Är det så konstigt att man undrar vilken politik som gäller?

    Vad är det som säger att regeringen kommer att fortsätta som de gör nu efter valet?

    Sedan får vi inte glömma hur unikt samarbetet mellan s, v och mp faktiskt ÄR! Det är en betydligt större förändring än samarbetet mellan allianspartierna, där i stort sett m:s politik är den allenrådande...

    Jag tycker att det är bättre att de rödgröna har ett klart och tydligt alternativ till regeringen i god tid före valet, men så här tidigt är en omöjlighet - för då försvinner trovärdigheten!

    Däremot måste alliansen, på samma sätt som oppositionen tala klarspråk vadde tänker göra i fortsättningen!

    Det gäller båda parterna!


    Det är ju faktiskt bara några månader kvar till valet. Det är hög tid att vi får veta hur röran tänker hantera viktiga frågor.

    Vi vet ju att Alliansen för en politik för arbetarna med en stark miljöprofil. Detta kommer knappast att ändras. Men jag väntar också med spänning på framtida reformer och hur de kommer se ut.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Alliansbesked? Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  råttan. 2009-12-14, 14:50

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Alliansens samarbete är knappast djupa, då det är m som bestämmer! De andra partierna får lite kaksmulor, så de blir nöjda. Resultatet ser man i statistiken...

    Du menar som Sossarna dominerar fullständigt? Vänsterpartiet är ju bara ett litet bihang om man nu bara ska titta på siffrorna.

    Samarbete handlar om att ge och tag. Givetvis kommer proportionerna att ha betydelse - men det innebär inte att sossarna skall dominera fullständigt - på samma sätt som m dominerar alliansen!


    Ett problem är att sossarna - som är störst- har en minst sagt otydlig politik. Kan en arbetare känna sig trygg med en röst på dem.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansbesked? Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Regndrottning 2009-12-14, 15:32

    Secrist skrev:Samt så skulle jag tro att S och Mp vet att de kan behöva de procenten som V erbjuder....

    Kanske, kanske inte. Det är en svår fråga. Om nu sossarna och mp vill satsa på tex Stockholm så är ju inte vänsterpartiet glödheta.

    Pratar vi om riksdagspolitiken eller kommunalpolitiken?

    queen
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansbesked? Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Redvictory 2009-12-14, 16:15

    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:Samt så skulle jag tro att S och Mp vet att de kan behöva de procenten som V erbjuder....

    Kanske, kanske inte. Det är en svår fråga. Om nu sossarna och mp vill satsa på tex Stockholm så är ju inte vänsterpartiet glödheta.

    Pratar vi om riksdagspolitiken eller kommunalpolitiken?

    queen

    Det enda Sektcrist och råttan är intresserade av är att hitta nåt att klaga på!
    De har aldrig och kommer aldrig bli självkritiska eftersom de tillhör sekthögern!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Alliansbesked? Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Dao 2009-12-14, 17:02

    Det verkar som det är sosarna fortfarande som styr Sverige, och alliansen är i opposition! För alla krav som skall ställas på regeringen ställs nu på oppositionen, och vice versa!

    Kan det vara en freudiansk felsägning bland högerextremisterna på forumet - att de faktiskt VILL att det skall vara på det sättet??? Very Happy
    avatar
    Hungary


    Antal inlägg : 87
    Join date : 09-02-23

    Alliansbesked? Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Hungary 2009-12-14, 17:05

    Dao skrev:Det verkar som det är sosarna fortfarande som styr Sverige, och alliansen är i opposition! För alla krav som skall ställas på regeringen ställs nu på oppositionen, och vice versa!

    Kan det vara en freudiansk felsägning bland högerextremisterna på forumet - att de faktiskt VILL att det skall vara på det sättet??? Very Happy

    Huvudet på spiken!!!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansbesked? Empty Krav?

    Inlägg  Secrist 2009-12-14, 18:42

    Det verkar som det är sosarna fortfarande som styr Sverige, och alliansen är i opposition! För alla krav som skall ställas på regeringen ställs nu på oppositionen, och vice versa!

    Krav och krav, men visst. Känner ni att det inte är så viktigt att de rödgröna har någon egen politik utan är fullt nöjda med att de lägger all sin energi på att gnälla på alliansen så får ni väl ha det. Fast jag ställer nog lite större krav på våra politiker.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansbesked? Empty Bedja

    Inlägg  Secrist 2009-12-14, 18:45

    Det enda Sektcrist och råttan är intresserade av är att hitta nåt att klaga på!
    De har aldrig och kommer aldrig bli självkritiska eftersom de tillhör sekthögern!


    Fast nu var det jag och RD som pratade så du kan ju gå och tillbe ditt Ohly-altare eller Mona-staty eller vad du nu gör på din fritid så kan jag och RD fortsätta med vår debatt.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansbesked? Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Regndrottning 2009-12-14, 18:47

    Secrist skrev:Det enda Sektcrist och råttan är intresserade av är att hitta nåt att klaga på!
    De har aldrig och kommer aldrig bli självkritiska eftersom de tillhör sekthögern!


    Fast nu var det jag och RD som pratade så du kan ju gå och tillbe ditt Ohly-altare eller Mona-staty eller vad du nu gör på din fritid så kan jag och RD fortsätta med vår debatt.

    Gärna det.... Men det skulle underlätta för mig om du ville besvara frågan. Riksdag- eller kommunalpolitiken?

    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansbesked? Empty Rödgrönt

    Inlägg  Secrist 2009-12-14, 18:49

    Gärna det.... Men det skulle underlätta för mig om du ville besvara frågan. Riksdag- eller kommunalpolitiken?

    Bägge delar egentligen. Om vi nu pratar kommunalval i Stockholm.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansbesked? Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Regndrottning 2009-12-14, 18:56

    Secrist skrev:Gärna det.... Men det skulle underlätta för mig om du ville besvara frågan. Riksdag- eller kommunalpolitiken?

    Bägge delar egentligen. Om vi nu pratar kommunalval i Stockholm.

    Jag kan inte uttala mig om Stockholms kommunalpolitik. Där är jag inte insatt. Så om detta vill jag inte/kan inte uttala mig.

    Det är mest rikspolitiken som intresserar mig då detta är något som påverkar alla!


    queen
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Alliansbesked? Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  råttan. 2009-12-14, 20:22

    Känner mig hyfsat trygg i att Alliansen trävar för ett bättre samhälle med bibehållen välfärd och bättre villkor för arbetare och pensionärer.

    Den rödgröna röran är jag mer osäker på:

    - Kommer de verkligen att höja bensinpriset till 39 kr/liter?

    - Hur blir det med förmögenhetsskatten som bevisligen driver kapital och jobb ur landet?

    - Kommer en radhusägare i förorten drabbas av fastighetsskatt på 3000 kr/månad?

    - Kommer jobbavdraget att dras in så att sjuksköterskan får höjd skatt med 2000 kr/månad?

    Detta är frågor som berör nästan alla väljare. De behöver få ett svar innan någon lägger sin röst.
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    Alliansbesked? Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Redclown 2009-12-14, 21:06

    Fullständigt otänkbart att lägga en röst på den rödgröna röran!

    Sponsored content


    Alliansbesked? Empty Sv: Alliansbesked?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-09, 22:51