Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
Dao
GustavAnder
Sossar-e-lata
Susz X
Redclown
råttan.
Redvictory
berralarzon
12 posters

Skattetjuven

theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Skattetjuven - Sida 2 Empty Sv: Skattetjuven

Inlägg  theward 2009-12-11, 10:16

jag har jobbat svart, kanske totalt 100 timmar i mitt liv...
    inget jag sticker under stolen med..
    Fast jag har gjort det för att "överleva" och inte som lite extra när jag tjänat 28 000 kr som GA

har väl även såld grejor för ett antal 1000 lappar, som jag antar också skulle ha beskattats
    Rolling Eyes

Största bekymret med smågrejor man gjort, är att det inte är så himla enkelt att betala in rätt skatt för detta...

Systemet borde göras enklare...

Sen är jag av den tron att några hundralappar här och där..spelar ,mindre roll..pengarna kommer ju iaf till nytta och vi behöver inte bli överpraäktiga heller
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-12-11, 10:17

RedCloud skrev:
    Det SKA beskattas, och om något betalt mer än 500 under året till någon är denne skyldig att uppge för skattemyndigheten att man betalt så eller så mycket till denne.

Är inte säker men jag tror det är 999:- som gäller.

500, är uppgiften jag fick från skatteverket, om det sedan ändrats har jag ingen aning om Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-12-11, 10:21

theward skrev:jag har jobbat svart, kanske totalt 100 timmar i mitt liv...
    Fast jag har gjort det för att "överleva" och inte som lite extra när jag tjänat 28 000 kr som GA

har väl även såld grejor för ett antal 1000 lappar, som jag antar också skulle ha beskattats
    Rolling Eyes

Största bekymret med smågrejor man gjort, är att det inte är så himla enkelt att betala in rätt skatt för detta...

Sen är jag av den tron att några hundralappar här och där..spelar ,mindre roll..pengarna kommer ju iaf till nytta och vi behöver inte bli överpraäktiga heller

Men att det är svårt är inget försvar som gäller.....

det ska skrivas upp och deklareras....
    ett exempel för dig kanske är att du lagade bilen till någon och fick en eller två hundringar som "tack för hjälpen" det skulle skrivas in i deklarationen som övriga inkomster
    200 kr för bilreparation.....
    så lägger de till 60 kr på din skatt Very Happy
    Redclown
    Redclown

Antal inlägg : 312

Inlägg  Redclown 2009-12-11, 12:22

Sniperace skrev:

Rolling Eyes

Men att det är svårt är inget försvar som gäller.....

det ska skrivas upp och deklareras....
    ett exempel för dig kanske är att du lagade bilen till någon och fick en eller två hundringar som "tack för hjälpen" det skulle skrivas in i deklarationen som övriga inkomster
    200 kr för bilreparation.....
    så lägger de till 60 kr på din skatt Very Happy

Ja de lägger till 60 kronor i sociala avgifter och sedan drar de 60 kronor i inkomstskatt, så cirka 120 kr i skatt blir det på de 200 kronorna.
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Skattetjuven - Sida 2 Empty lol

Inlägg  GustavAnder 2009-12-11, 12:28

Rolling Eyes

man skrattar på sig igen, theward menar han är moraliskt överlägsen och presenterar "skäl" för att JUST HAN är en hjälte när han som miljoner andra fifflar lite, samtidigt kastar han skit på mig.
    tehward, du saknar totalt självinsikt, moral, och nu saknar du alla rutor i ditt lilla fjantiga glashus.Smile
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-12-11, 12:45

theward menar han är moraliskt överlägsen

Det är alla som inte tillbringar all vaken tid på pottkanten.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 10:59