Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
Dao
GustavAnder
Sossar-e-lata
Susz X
Redclown
råttan.
Redvictory
berralarzon
12 posters

Skattetjuven

berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Skattetjuven Empty Skattetjuven

Inlägg  berralarzon 2009-12-10, 00:51

gustavander laborer vidare på höjden av sin pottkant, å den var inte hög.
    //berra
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Skattetjuven Empty Sv: Skattetjuven

Inlägg  Redvictory 2009-12-10, 01:14

berralarzon skrev:gustavander laborer vidare på höjden av sin pottkant, å den var inte hög.
    //berra

En riktig Tjyv är vad han är!men av välfärden vill han smaska!
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-12-10, 01:30

Redvictory skrev:
    berralarzon skrev:gustavander laborer vidare på höjden av sin pottkant, å den var inte hög.
    //berra

En riktig Tjyv är vad han är!men av välfärden vill han smaska!

Men ändå förstår aset ander inget uppe på sin pottkant.
    //berra
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-12-10, 02:03

Hur allvarligt tycker ni det är om man utöver sitt tokbeskattade heltidsarbete jobbar lite skattefritt några timmar i veckan?
    Redclown
    Redclown

Antal inlägg : 312

Inlägg  Redclown 2009-12-10, 02:13

Alla som har möjlighet att tjäna extre pengar kommer nog också att göra det, bara pantskallar som berra och rv förnekar detta, de flesta jag känner till har på olika sätt när tillfälle erbjudits antingen smugglat sprit eller cigaretter i norrland bränns det mycket sprit i stugorna och vid utlandsvistelse gjordes diverse inköp som skulle momsbelagts vid införseln till Sverige så assholet rv du skall icke kasta sten i glashus!
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-12-10, 04:08

Hur orkar du va så pengakåt? Faan sjukt!
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata

Antal inlägg : 1357

Skattetjuven Empty Red V & Berra hur kan ni klaga

Inlägg  Sossar-e-lata 2009-12-10, 10:39

ni snyltar ju på skattemedlen varje dag!!
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Skattetjuven Empty lol

Inlägg  GustavAnder 2009-12-10, 11:03

Redclown skrev:Alla som har möjlighet att tjäna extre pengar kommer nog också att göra det, bara pantskallar som berra och rv förnekar detta, de flesta jag känner till har på olika sätt när tillfälle erbjudits antingen smugglat sprit eller cigaretter i norrland bränns det mycket sprit i stugorna och vid utlandsvistelse gjordes diverse inköp som skulle momsbelagts vid införseln till Sverige så assholet rv du skall icke kasta sten i glashus!

Om inte rc rv och de andra toka-vänster inte får kasta sten i glashus kan de ju aldrig kasta stenar.Smile

Jag häpnar över dessa IQ befriade " debattörers" idoga försök till förtal, att de orkar. Tänk om de använde en tiondel av den energin på dem själva och deras egen situation.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2009-12-10, 11:04

GustavAnder skrev:
    Redclown skrev:Alla som har möjlighet att tjäna extre pengar kommer nog också att göra det, bara pantskallar som berra och rv förnekar detta, de flesta jag känner till har på olika sätt när tillfälle erbjudits antingen smugglat sprit eller cigaretter i norrland bränns det mycket sprit i stugorna och vid utlandsvistelse gjordes diverse inköp som skulle momsbelagts vid införseln till Sverige så assholet rv du skall icke kasta sten i glashus!

Om inte rc rv och de andra toka-vänster inte får kasta sten i glashus kan de ju aldrig kasta stenar.Smile

Jag häpnar över dessa IQ befriade " debattörers" idoga försök till förtal, att de orkar. Tänk om de använde en tiondel av den energin på dem själva och deras egen situation.

Känner du till begreppet: "Den som sa´t han va´t!"?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-12-10, 11:06

Det där med lite svartarbete är väl något i stort sett ALLA har gjort, vem har till ex aldrig gjort en granne eller någon annan en tjänst och fått en hundring eller två för det utan att ta upp denna i deklarationen, vem har aldrig hjälpt en granne eller någon annan med något praktiskt arbete, och sedan fått betalt för tjänsten genom att denne gjort en gentjänst UTAN att deklarera denna förmån?

JAg skäms inte ett ögonblick att erkänna att jag då och då får en liten extrapeng genom att hjälpa andra med datorproblem för vilket jag då får en liten peng UTAN att ta upp detta till beskattning.

Det är STOR skillnad på sådant och ett organiserat utnyttjande av svartjobb.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-12-10, 12:08

Hur allvarligt tycker ni det är om man utöver sitt tokbeskattade heltidsarbete jobbar lite skattefritt några timmar i veckan?

ingen står över lagen i Sverige, inte ens Alliansröstarna, inte ens Gustav "Tjuven" Ander.

dessutom har Tjuven Ander mage att klaga på dålig samhällsservice pga mindre resurser, samtidigt som han undanhåller skattemedel. Vilken tönt han ÄR, tjuven Ander.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-12-10, 23:32

Utan den svarta ekonomin stannar Sverige.
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-12-10, 23:35

råttan. skrev:Utan den svarta ekonomin stannar Sverige.

Nä inte alls, men om ett antal år ja, är väl därför Sverige kallas för "lilla" Amerika allt helvete kommer därifrån om och med ca tio års intevall.
    //berra
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-12-10, 23:38

Det är tur att vi har kontakt med omvärlden.
    berralarzon
    berralarzon

Inlägg  berralarzon 2009-12-10, 23:41

råttan. skrev:Det är tur att vi har kontakt med omvärlden.

Säg det till blåfront om du når fram...
    he..he..
    //berra
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-12-10, 23:44

berralarzon skrev:
    råttan. skrev:Det är tur att vi har kontakt med omvärlden.

Säg det till blåfront om du når fram...
    he..he..
    //berra

Ja för han har mycket dålig täckning (ibland) Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-12-11, 09:26

åter till frågan VILKA av er här har ALDRIG tagit emot svarta pengar för ett svartjobb?

Vem av er har aldrig gjort någon en tjänst och fått en eller ett par hundringar som inte tagits upp till beskattning?

den som är utan skuld kastar första stenen Very Happy
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-12-11, 09:43

Sniperace skrev:åter till frågan VILKA av er här har ALDRIG tagit emot svarta pengar för ett svartjobb?

Vem av er har aldrig gjort någon en tjänst och fått en eller ett par hundringar som inte tagits upp till beskattning?

Jag kan erkänna att jag jobbade svart, nångång, vid tillfälle, i min ungdom. Fast i min ungdom röstade jag på moderaterna!

Nu har jag högre principer....
    Wink

queen
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-12-11, 09:46

Regndrottning skrev:
    Sniperace skrev:åter till frågan VILKA av er här har ALDRIG tagit emot svarta pengar för ett svartjobb?

Jag kan erkänna att jag jobbade svart, nångång, vid tillfälle, i min ungdom. Fast i min ungdom röstade jag på moderaterna!

Wink

queen

Snacka om gamla synder i dubbel bemärkelse! Very Happy
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-12-11, 09:50

åter till frågan VILKA av er här har ALDRIG tagit emot svarta pengar för ett svartjobb?

Jag, sniper.
    för jag är så innihelvete korkad att jag tror på lag, rätt och karma.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-12-11, 09:52

Regndrottning skrev:

Wink

queen

jovisst, men bara som en sådan sak att få en hundring för att man hjälpte den gamla granntanten putsa fönster......

en peng för att man hjälper någon med någon banal sak, även det är svartarbete om man inte deklarerar denna inkomst, är det aldrig under din vuxna tid någon som gett dig en peng för en tjänst du gjort, jag lovar, så har nog ALLA gjort, men likförbannat är det SKATTESTÖLD eller hur? Very Happy

och som jag skrev innan, det händer då och då att jag får en peng för att jag hjälper någon med datorn, det skattar jag inte för, och jag skäms inte för det.....

men däremot skulle jag ALDRIG kunna tänka mig jobba stadigvarande på svart basis med ex sjukpenning eller akassa samtidigt, och att jobba ENBART svart är väl något av det dummaste man kan få för sig att ha som försörjning Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-12-11, 09:54

RedCloud skrev:

Jag, sniper.
    för jag är så innihelvete korkad att jag tror på lag, rätt och karma.

Ursäkta RC, men jag tror faktiskt INTE på dig, jag tror inte på att du ALDRIG tagit emot pengar för någon tjänst du gjort någon, en hundring eller två, eller att ni BYTT tjänster, att du kliat honom på ryggen för att han skulle göra detsamma för dig....

Nej, jag tror fortfarande att ALLA någongång har tagit emot hundralappen som stuckits till som tack för hjälpen.....
    och den som säger att han ALDRIG gjort detta misstänker jag starkt för att vara lögnare Very Happy
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-12-11, 09:59

Hur är det egentligen med skattelagstiftningen på detta område?

Jag har för mig att det är tillåtet att ta emot ett par hundra för fönsterputsning och dylika tjänster utan att det behöver beskattas.

Iaf upp till en viss gräns...
    scratch

queen
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-12-11, 10:04

Regndrottning skrev:Hur är det egentligen med skattelagstiftningen på detta område?

Jag har för mig att det är tillåtet att ta emot ett par hundra för fönsterputsning och dylika tjänster utan att det behöver beskattas.

Iaf upp till en viss gräns...
    scratch

queen

Det SKA beskattas, och om något betalt mer än 500 under året till någon är denne skyldig att uppge för skattemyndigheten att man betalt så eller så mycket till denne.

men ALLA inkomster SKA uppges....
    även pengen som man fick för att man bar hem kassen till den gamla tanten Very Happy

så Skattetjuvar är vi nog alla, mer eller mindre, det är bara graden, och var man ska sätta gränsen som är svår att sätta
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-12-11, 10:10

Det SKA beskattas, och om något betalt mer än 500 under året till någon är denne skyldig att uppge för skattemyndigheten att man betalt så eller så mycket till denne.

Är inte säker men jag tror det är 999:- som gäller.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 23:13