Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

Regeringen tvingas till ett nytt lagförslag!

Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Regeringen tvingas till ett nytt lagförslag! Empty Regeringen tvingas till ett nytt lagförslag!

Inlägg  Redvictory 2009-12-04, 23:02

http://www.dn.se/nyheter/politik/svart-sjuka-maste-inte-soka-jobb-1.1008153

Sedan flera läkare slagit larm om att svårt sjuka kan tvingas ut på arbetsmarknaden trots att de inte är friska har debatten om Försäkringskassans sätt att tillämpa reglerna varit hård.

Om de nuvarande reglerna varit så glasklar som husmark/Pehrsson påstår hade ett nytt lagförslag aldrig behövts!nu försöker hon skylla allt på FK (såklart)
    Det är tur att det finns Riktiga duktiga läkare som vet vad de talar om! INTE de som FK använder sig av! men enligt vissa högersympatisörer har problemet aldrig funnits! så dumma de måste känna sig nu!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Regeringen tvingas till ett nytt lagförslag! Empty FK

Inlägg  Secrist 2009-12-05, 00:38

Ja, det är väl bra att de har tagit åt sig av kritiken och nu justerar regelverket.
    Redvictory
    Redvictory

Regeringen tvingas till ett nytt lagförslag! Empty Sv: Regeringen tvingas till ett nytt lagförslag!

Inlägg  Redvictory 2009-12-05, 02:28

Secrist skrev:Ja, det är väl bra att de har tagit åt sig av kritiken och nu justerar regelverket.

Enligt er forumhöger har det aldrig varit nåt som behövts justeras! tur att det finns en läkarkår som slår larm om missförhållandena för ni högertroll vill ju inte se sanningen !
    Secrist
    Secrist

Regeringen tvingas till ett nytt lagförslag! Empty Justering

Inlägg  Secrist 2009-12-05, 02:30

Enligt er forumhöger har det aldrig varit nåt som behövts justeras!

Vänligen visa mig var någonstans jag skulle sagt att det inte skulle behöva göras några justeringar!
    Redvictory
    Redvictory

Regeringen tvingas till ett nytt lagförslag! Empty Sv: Regeringen tvingas till ett nytt lagförslag!

Inlägg  Redvictory 2009-12-05, 02:36

Secrist skrev:Enligt er forumhöger har det aldrig varit nåt som behövts justeras!

Vänligen visa mig var någonstans jag skulle sagt att det inte skulle behöva göras några justeringar!

Kan du vara vänlig och visa var du tycker att det skulle behövas justeringar Secrist! eller ska jag tolka det som att du tycker nåt är galet då du inte tycker nåt? nä de där fasonerna kan du lägga ner direkt! ni alliansare är så beroende av vad er sektledare tycker så om han säger att man ska stå och skita så står ni och skiter så är det bara! (tragiskt) osäkra högerfolk utan egna åsikter dvs hjärntvättade nickedockor!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-05, 02:53

Det är ju en stor skam att borgaralliansen roat sig med att sparka på människor som redan ligger,

Återigen tvingas man kovända och göra en piruett, ett riktigt nerköp att tvingas sparka sig själva i baken!
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-12-05, 03:12

DOM HAR INTE "TVINGATS"

DENNA REGEL VAR KLAR REDAN I OKTOBER

DET ÄR JÄVLA ÄCKLIG MEDIA SOM SKRIVER SKIT!!

BRA DE TAGIT ÅT SIG?

SOSSARNA SKRIVER JU SVAGA MÄNNISKOR SKA BIDRA

NÄR I HELVETE TOG SOSSAR ÅT SIG?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-12-05, 03:51

Blåfront skrev:DOM HAR INTE "TVINGATS"

DENNA REGEL VAR KLAR REDAN I OKTOBER

DET ÄR JÄVLA ÄCKLIG MEDIA SOM SKRIVER SKIT!!

BRA DE TAGIT ÅT SIG?

SOSSARNA SKRIVER JU SVAGA MÄNNISKOR SKA BIDRA

NÄR I HELVETE TOG SOSSAR ÅT SIG?

DET ÄR DU SOM ÄR ÄCKLIG PSYKNAZZE!!! DU HAR FÖRNEKAT DETTA DITT ÄCKLIGA NAZZEPSYKO!!
    Secrist
    Secrist

Regeringen tvingas till ett nytt lagförslag! Empty Justeringar

Inlägg  Secrist 2009-12-05, 12:11

Kan du vara vänlig och visa var du tycker att det skulle behövas justeringar Secrist!

Fråga Anna...
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-12-05, 12:30

Secrist skrev:Enligt er forumhöger har det aldrig varit nåt som behövts justeras!

Du har inte direkt påstått motsatsen heller...

Faktiskt har man mest sett din sk humor och mer eller mindre förnekande av problemen inom sjukförsäkringsområdet.......

Så slå dig inte för bröstet...
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-12-05, 12:41

theward skrev:

Faktiskt har man mest sett din sk humor och mer eller mindre förnekande av problemen inom sjukförsäkringsområdet.......

Så slå dig inte för bröstet...

Nazze och allianshögern befinner sig i panik nu när Regeringen erkänner att reglerna var åt helvete! Very Happy
    Secrist
    Secrist

Regeringen tvingas till ett nytt lagförslag! Empty Panik

Inlägg  Secrist 2009-12-06, 03:09

Nazze och allianshögern befinner sig i panik nu när Regeringen erkänner att reglerna var åt helvete!

Panik? *asg* Nä, du lilla RV. Jag skulle inte tro det. Att justeringar kan behöva göras är helt naturligt.
    Secrist
    Secrist

Regeringen tvingas till ett nytt lagförslag! Empty Justerat

Inlägg  Secrist 2009-12-06, 03:11

Jo, faktiskt så har jag gjort det. Och jag ser som sagt inget konstigt med det.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-12-06, 09:58

Secrist skrev:Du har inte direkt påstått motsatsen heller...

Jo, faktiskt så har jag gjort det. Och jag ser som sagt inget konstigt med det.

Det som jag reagerar över är att varje gång det behöver ändras så skyller Husmark på att FK missuppfattat! men du ser väl inget konstigt med det heller?
    Very Happy
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-12-06, 11:08

Den 1 juli 2008 ändrades reglerna så att en person med sjukersättning efter 180 dagar måste söka jobb på hela arbetsmarknaden om bedömningen är att personer har arbetsförmåga. Från den regeln ska nu ett nytt undantag införas.

VAR står det sjuka TVINGAS säga upp sig och TVINGAS jobba heltid?

Sen filmar man en kärring som jobbar 75% och vinklar?

Och inte säger

SJUKA HAR RÄTT TILL OM ÅTERGÅNG MEDFÖR FÖRSÄMRING!

SKA DET VA SÅ JÄVLA SVÅRT?

MAN HAR ÄNDRAT SVÅRT SJUKA TILL CANCERSJUKA!
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-12-06, 11:09

MISSUPPFATTAT?

- om återgång i arbete eller ett deltagande i ett arbetsmarknadspolitiskt program skulle medföra risk för allvarlig försämring av personens sjukdom

VAD STÅR DET HÄR I KLARTEXT IDIOT?
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-12-06, 11:11

VAR NÅGONSTANS KRÄVER FK MAN SKA SÄGA UPP SIG OCH JOBBA HELTID?

LÄS SJUKREGLERNA FÖR I HELVETE!
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-12-06, 11:14

Måste en person som deltar i introduktionsprogrammet säga upp sig om han eller hon har sin anställning kvar?

Om arbetsgivaren medger tjänstledighet bör, under vissa förutsättningar

1. Vad händer om arbetsgivaren INTE medger tjänsteledighet?

Ni ljuger om att TVINGAS sluta?

2. Vad händer om man INTE har dessa förutsättningar

VAR STÅR DET HELTID?

Ni ljuger om att tvingas jobba heltid?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-12-06, 11:15

Blåfront skrev:VAR NÅGONSTANS KRÄVER FK MAN SKA SÄGA UPP SIG OCH JOBBA HELTID?

LÄS SJUKREGLERNA FÖR I HELVETE!

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3892739.svd

Cancersjuka som kommer i kläm och tiotusentals personer som utförsäkras. Regeringens ambition var att driva igenom kontroversiella beslut tidigt under mandatperioden. Men alliansen underskattade svårigheten att förändra sjukförsäkringen.

Larmet om att svårt cancersjuka kvinnor tvingats söka heltidsjobb och den massiva kritiken mot det nya regelverket fick till slut regeringen att agera. Nu ska riksdagen, genom ett utskottsinitiativ, gå in och korrigera regeringens ursprungliga förslag när det gäller just svårt sjuka.

När det gäller sjukförsäkringen har regeringens strategi fallerat. De svåra besluten, de som kunde uppfattas som impopulära hos stora väljargrupper, skulle drivas igenom under mandatperiodens första hälft. Därför gjordes förändringarna i a-kassan rekordsnabbt och avskaffandet av förmögenhetsskatten tidigarelades. Väljarna glömmer fort, löd kalkylen.

Målsättningen var också att på ett tidigt stadium lägga om sjukförsäkringen och öka stimulansen för eller trycket på (välj synsätt) de sjuka att ta sig ut på arbetsmarknaden. Alliansen valde medvetet att inte att lappa och laga på det befintliga systemet, avsikten var att grundligt reformera reglerna.

Men regeringen underskattade svårigheterna med att göra det som den ansvariga ministern Cristina Husmark Pehrson (M) kallar "den största sjukförsäkringsreformen någonsin". Merparten av de nya reglerna trädde i kraft redan 1 juli 2008. Sedan dess har medielarmen avlöst varandra. Trots alliansens initiativ igår lär de fortsätta. Vid årsskiftet utförsäkras den första gruppen och då ställs regeringens system på nya prov.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-12-06, 11:22

Blåfront skrev:Måste en person som deltar i introduktionsprogrammet säga upp sig om han eller hon har sin anställning kvar?

Om arbetsgivaren medger tjänstledighet bör, under vissa förutsättningar

1. Vad händer om arbetsgivaren INTE medger tjänsteledighet?

Ni ljuger om att TVINGAS sluta?

2. Vad händer om man INTE har dessa förutsättningar

VAR STÅR DET HELTID?

Ni ljuger om att tvingas jobba heltid?

Jag har själv blivit uppringd under hösten av en handläggare från FK som sa ordagrant att reglerna blivit hårdare sen 1 juli och att efter 180 dagar kan jag komma att prövas mot den öppna arbetsmarknaden eftersom jag har ett så fysiskt krävande arbete trots att jag på sikt efter en (RIKTIG) rehabilitering kan arbeta 100% på mina nuvarnande arbeten! du kommer med så otroligt mycker skit Nazze! tom dina vänner på högersidan instämmer att det varit knasiga regler som skall ändras nu men inte du! (jag förstår iofs varför)

På Onkologkliniken på Södersjukhuset i Stockholm växer missnöjet med sjukförsäkringsreglerna och personalen skriver nu på ett upprop.

-Det som händer i dag, är att våra allra sjukaste patienter utsätts för pressen att återgå i arbete. Försäkringskassan flåsar folk i nacken ända fram till döden. Vi har patienter där man krävt att de ska återgå i arbete ett par veckor innan de dött, berättar Aina Johnsson, kurator och forskare på Onkologkliniken.

http://www.metro.se/2009/11/12/7108/cancersjuka-carin-maste-jobba-heltid/index.xml

http://www.forsakringskassan.se/nav/c7054c48af4e3e025bd49713a54fb542

Under de första 90 dagarna som du är sjukskriven har du rätt till sjukpenning om du inte kan utföra ditt vanliga arbete hos din arbetsgivare.

Efter 90 dagar har du bara rätt till sjukpenning om du inte kan utföra något arbete alls hos din arbetsgivare.

Efter 180 dagar har du bara rätt till sjukpenning om du inte kan utföra något arbete alls på arbetsmarknaden. Det gäller inte om vi bedömer att du med stor sannolikhet kommer att kunna gå tillbaka till ett arbete hos din arbetsgivare före dag 365. Då bedöms din arbetsförmåga i förhållande till ett arbete hos din arbetsgivare även efter dag 180.
    Secrist
    Secrist

Regeringen tvingas till ett nytt lagförslag! Empty Konstigt

Inlägg  Secrist 2009-12-07, 00:04

Det som jag reagerar över är att varje gång det behöver ändras så skyller Husmark på att FK missuppfattat! men du ser väl inget konstigt med det heller?

Varje gång? Är inte detta första gången för alliansen? Dessutom har bråk med FK förekommit i många år, långt före alliansen (fast nu vet jag ju att ditt minne slutar att fungera angående tiden före september 2006 så du får väl googla lite).

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 03:06