Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

Mångkultur

womanlover
    womanlover

Antal inlägg : 421

Mångkultur Empty Mångkultur

Inlägg  womanlover 2009-12-03, 12:35

Utan att direkt ta ställning, så undrar jag:
    Varför blev det så här - och vem bär ansvaret ?

https://www.youtube.com/watch?v=6g_tSs5OJqs

Obs att källor finns angivna.
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Mångkultur Empty Sv: Mångkultur

Inlägg  råttan. 2009-12-03, 12:56

Mupparnas mupp har talat.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-03, 13:19

Utan att ta ställning?
    Handen på ditt 63 åriga pulserande brunasvarta rasistiska och gubbsjuka hjärta womanlover, talar du verkligen sanning nu?

Jag har varit många gånger i några av områdena du radar upp, har aldrig sett dom ställena stå i brand iallafall!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-12-03, 13:26

martin7lindgren skrev:Utan att ta ställning?
    Handen på ditt 63 åriga pulserande brunasvarta rasistiska och gubbsjuka hjärta womanlover, talar du verkligen sanning nu?

Jag har varit många gånger i några av områdena du radar upp, har aldrig sett dom ställena stå i brand iallafall!

med den typem av resonemang kan vi också säga att det existerar inte något problem med diskriminering eller dålig behandling av invandrare...

jag har sett väldigt många invandrare, men har ännu inte sett dessa bli utsatta för dåd med invandrarhat inblandat.....

En sak är säker det FINNS problem, det går inte att förneka, men det är trots allt en väldigt liten del av invandrarna som förstör för majoriteten och denna lilla del måste vi tillsammans med invandrarna komma åt och åstadkomma en förändring.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-03, 13:46

Vadå den sortens snack? jag har varit mycket i Tensta, Rinkeby,Husby och Akalla,
    Har aldrig sett dom områdena stå i brand som womanlover vill framställa?

Har du gjort det Sniper,har du överhuvudtaget varit där själv?

Jag kommer också mycket väl ihåg hur det såg ut när jag växte upp, innan ens ett spadtag var taget därute?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-12-03, 14:07

martin7lindgren skrev:Vadå den sortens snack? jag har varit mycket i Tensta, Rinkeby,Husby och Akalla,
    Har aldrig sett dom områdena stå i brand som womanlover vill framställa?

Har du gjort det Sniper,har du överhuvudtaget varit där själv?

Jag kommer också mycket väl ihåg hur det såg ut när jag växte upp, innan ens ett spadtag var taget därute?

jag HAR varit I rosengård, herrgården, jag har varit mycket i Gårdsten, hammarkullen, runt hela hisingsområdet, Bergsjön osv (jag bodde i fem år i Gbg)

vad jag menar är att det vore en fruktansvärd tillfällighet att just du skulle vara på plats just när branden/bränderna sker....

tillbringa en månad dygnet runt så kanske du ser det, OM du befinner dig på rätt plats vid rätt tidpunkt.

jag HAR sett brand i rosengård..... just av tillfällighet att jag råkade köra förbi just då....

innebär då det att de ALLTID sker respektive hela tiden?

på samma sätt innebär det INTE att det ALDRIG brinner där pga att DU inte sett det, detta har många andra sett och vidinerats genom media, eller det är bara lögner opch hollywoodfabricerade händelser?

jag minns också hur rosengård såg ut på tidigt 70-tal, och hur det ser ut idag, jag vet hur Rosengårdsbor SJÄLVA ser på saken, jag köpte en HUND av en vietnamesisk rosengårdsbo, han var villig att leverera hunden UTANFÖR rosengård just för att jag skulle slippa åka in dit, men jag valde ändå att komma HEM till honom och köpa hunden, hans egen kommentar var att hade han INTE haft sin bostad där skulle han aldrig åkt dit frivilligt, och han skulle flytta ut så fort han kunde.

Men fortfarande gäller att vi måste tillsammans med våra vänner invandrarna ta tag i problemet och stoppa denna lilla klick som förstör så för alla bra de andra invandrarna som sköter sig....
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2009-12-03, 16:27

Begreppet "mångkultur" missbrukas så i den milda grad att det är svårt att föra en saklig debatt i detta...

För mig handlar det mångkulturella att jag kan njuta av en fransk film på TV, äta suschi till lunch och umgås med en chilensk vän på kvällen, drickandes tyskt vin och ituggande en god pizza...

Varför detta skulle resultera i brända bilar och massor av kostnader för samhället, har jag lite svårt att förstå!!!

Låter mer som om de gamla invandrarfientliga krafterna nu gömmer sig under ett begrepp som de tror de kan ta över från dess egentliga betydelse, tycker jag...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-12-03, 16:30

Dao skrev:Begreppet "mångkultur" missbrukas så i den milda grad att det är svårt att föra en saklig debatt i detta...

För mig handlar det mångkulturella att jag kan njuta av en fransk film på TV, äta suschi till lunch och umgås med en chilensk vän på kvällen, drickandes tyskt vin och ituggande en god pizza...

Varför detta skulle resultera i brända bilar och massor av kostnader för samhället, har jag lite svårt att förstå!!!

Låter mer som om de gamla invandrarfientliga krafterna nu gömmer sig under ett begrepp som de tror de kan ta över från dess egentliga betydelse, tycker jag...

dET ÄR VÄL så DET FLESTA vill SE MÅNGKULTUREN, men tyvärr kämpar vissa för att förstöra detta synsätt, både en klick invandrare som gör vad de kan för att vi ska se dem som en bunt kriminellt pack, och från de som påverkats av detta och ser dem som detta, utan att se hur majoriteten av dem är i verkligheten...
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2009-12-03, 16:33

Sniperace skrev:
    Dao skrev:Begreppet "mångkultur" missbrukas så i den milda grad att det är svårt att föra en saklig debatt i detta...

dET ÄR VÄL så DET FLESTA vill SE MÅNGKULTUREN, men tyvärr kämpar vissa för att förstöra detta synsätt, både en klick invandrare som gör vad de kan för att vi ska se dem som en bunt kriminellt pack, och från de som påverkats av detta och ser dem som detta, utan att se hur majoriteten av dem är i verkligheten...

Mångkultur, betyder det motsatta till monokultur! I naturen är det första en nödvändighet för att överleva!

Så är det för oss också!

Vi kan inte stänga in oss bakom murar och bara acceptera det som vissa vill hävda skulle vara "ursvenska" traditioner!

Vi kan inte stänga ute världen!!!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-12-03, 16:41

Dao skrev:
    Sniperace skrev:

Mångkultur, betyder det motsatta till monokultur! I naturen är det första en nödvändighet för att överleva!

Så är det för oss också!

Vi kan inte stänga in oss bakom murar och bara acceptera det som vissa vill hävda skulle vara "ursvenska" traditioner!

Vi kan inte stänga ute världen!!!

så har jag aldrig ansett, jag är för invandringen, de behöver hjälpen, och som jag skrivit hela tiden, vi alla måste hjälpas åt för att få bort denna lilla klick som förstör för resten av invandrarkåren, men det klarar vi inte ensamma, här måste invandrarna själva ta ett hårt grepp och visa att de inte accepterar detta beteende.

Vi hade några som gjorde det i vår kommun, de gick HÖGLJUTT ut och förklarade att de flydde sitt land för att slippa sådant, och de som börjar med detta här kan åka hem igen....
    (och i detta fall var det fråga om ett förment religionsbråk, där två grupper slogs, och en försökte köra ihjäl en annan)

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 01:14