F.I.S.T 2009-12-12, 05:10
SiP skrev: F.I.S.T skrev: SiP skrev: F.I.S.T skrev: SiP skrev:Jodå alla här värnar nog om både djur och barn, dock inte kriminella....Som du värnar om!!
... Nej då alla gör det inte..... finns många blå här som inte värnar om nånting annat än sin egen plånbok.....
... alltså inte om barn och djur i allmänhet
Storartat av dig Susz att engagera dig
Jag tror nog att även de "hatade blå" värnar om djur och barn, det jag med säkerhet vet är att det enda Susz är intresserad av är att framstå som duktig och enagerad, dock är denne ursäkt till människa en mytoman av stora mått..
Och vad menar du, att du också hyllar krminalitet??
Nä jag hyllar inte kriminalitet, vad får du det ifrån ?
Eftersom du fjäskar för Susz´s engagemang i denna fråga så gör du det, hon hyllar djurrättsalliansen, denna fraktion gör inbrott och olaga intrång och sist jag läste lagboken så var detta ett brott, men det kanske är ok om det går in folk till dig och rotar??
Fjäskar ??? .... berömmer, skulle jag vilja säga.
Så här ser jag på det jag antar är din kritik till det hela:
Jag är inte helt säker på vad du åsyftar för exempel, och jag kan bara tala om hur jag ser på detta i allmänhet, inte i specifika exempel.
Kriminalitet är jag inte förespråkare till.
Dock är det ofta så att förändringar av dåliga förlegade lagar har kommit till genom Civil olydnad. Och avslöjanden av denna karaktär med grismisshandeln, skulle inte komma i dagens ljus om inte folk tar saken i egna händer och avslöjar sånt här.
Ett lagbrott JA!..... skall de straffas..? om lagen kräver det JA ! Personligen tycker jag att brottet mot djuren i det här fallet är mycket värre, och skall utmynna i mer än näringsförbud och böter...
Man får helt enkelt ta sitt straff då, om man brutit mot lagen när man brutit sig in för att avslöja sanningen om den undermåliga djurskötseln.
Detta är mod !
Det förvånar mig att det är inbrottet du upprör dig mest över, och inte de misshandlade djuren.... ??!!
Det är den stackars djurplågande djurägarens rättigheter du försvarar då i första hand ??