Regeringen planerar en radikal förändring av reglerna för sjuk- och föräldrapenning. Studenter och andra som är nya på jobbet riskerar att förlora mycket pengar när de blir sjuka, skriver Dagens Nyheter.
Vad skall Alliansregimarna skylla detta på?
Redvictory skrev:Är detta en morot till de som börjat jobba?
Regeringen planerar en radikal förändring av reglerna för sjuk- och föräldrapenning. Studenter och andra som är nya på jobbet riskerar att förlora mycket pengar när de blir sjuka, skriver Dagens Nyheter.
ANNA2LINK skrev:Redvictory skrev:Är detta en morot till de som börjat jobba?
Op ositionen...
lazy skrev:Måste erkänna att jag är lite fundersam här, verkar inte helt genomtänkt
men jag måste kanske läsa på lite mer.
Redvictory skrev:lazy skrev:Måste erkänna att jag är lite fundersam här, verkar inte helt genomtänkt
Ok! visst verkar det mycket märkligt lazy?
Redvictory skrev:lazy skrev:Måste erkänna att jag är lite fundersam här, verkar inte helt genomtänkt
Blåfront skrev:Redvictory skrev:lazy skrev:Måste erkänna att jag är lite fundersam här, verkar inte helt genomtänkt
Till skillnad från kommunisten som inte erkänner han inte läser
Blåfront skrev:Redvictory skrev:lazy skrev:Måste erkänna att jag är lite fundersam här, verkar inte helt genomtänkt
patriot skrev:Blåfront skrev:Redvictory skrev:lazy skrev:Måste erkänna att jag är lite fundersam här, verkar inte helt genomtänkt
När lärde sig den lobotomerade sektvänstern läsa?
Redvictory skrev:ANNA2LINK skrev:Redvictory skrev:Är detta en morot till de som börjat jobba?
Op ositionen...
Förmodligen!
patriot skrev:Hmm... tjyven logga in som vanligt dvs som den tjyv du är asapafultruhten/gustavander du gör bara till åtlöje mer o mer.
lol Nu har det slagit runt i boet helt. Dra till Schweiz och sök hjälp.
ANNA2LINK skrev:Redvictory skrev:ANNA2LINK skrev:Redvictory skrev:Är detta en morot till de som börjat jobba?
Op ositionen...
Förmodligen!
Ja...
Redvictory skrev:ANNA2LINK skrev:Redvictory skrev:ANNA2LINK skrev:Redvictory skrev:Är detta en morot till de som börjat jobba?
Op ositionen...
Förmodligen!
Ja...
Det finns helt enkelt inget hållbart att skylla på!
berralarzon skrev:Redvictory skrev:ANNA2LINK skrev:Redvictory skrev:ANNA2LINK skrev:Redvictory skrev:Är detta en morot till de som börjat jobba?
Op ositionen...
Förmodligen!
Ja...
Kan superaparslhet maud o vara skyldig den (lismande) flinade oförstående bärvern?
//berra
Redvictory skrev:berralarzon skrev:Redvictory skrev:ANNA2LINK skrev:Redvictory skrev:ANNA2LINK skrev:Redvictory skrev:Är detta en morot till de som börjat jobba?
Op ositionen...
Förmodligen!
Ja...
Kan superaparslhet maud o vara skyldig den (lismande) flinade oförstående bärvern?
//berra
Alliansregimarna är i total panik nu när de VET att detta är ett av de värre fiaskon som pajaserna hittat på!
råttan. skrev:Kan någon förklara vad det är för fel med de eventuellt nya reglerna?
Som jag förstår det ska sjukersättningen baseras på verkligheten t.ex 3 månader bakåt i tiden.
Jag vet en massa lata bidragslyftare som t.ex under alutet graviditet valde att gå upp från deltid till heltid. När föräldraledigheten sedan startade kunde de kvittera ut mer i föräldrapenning än de gjorde på sitt deltidsjobb. Detta är ett gammalt känt trick. Det skulle bli svårare att utnyttja systemet på detta sätt med de nya reglerna.
När man går med i a-kassan första gången tar det väl ett helt år innan "försäkringen" gäller fullt ut. Men när det gäller andra s.k försäkringar blir man tydligen förfärad om de inte gäller fullt ut från dag 1.
råttan. skrev:Kan någon förklara vad det är för fel med de eventuellt nya reglerna?
Som jag förstår det ska sjukersättningen baseras på verkligheten t.ex 3 månader bakåt i tiden.
Jag vet en massa lata bidragslyftare som t.ex under alutet graviditet valde att gå upp från deltid till heltid. När föräldraledigheten sedan startade kunde de kvittera ut mer i föräldrapenning än de gjorde på sitt deltidsjobb. Detta är ett gammalt känt trick. Det skulle bli svårare att utnyttja systemet på detta sätt med de nya reglerna.
När man går med i a-kassan första gången tar det väl ett helt år innan "försäkringen" gäller fullt ut. Men när det gäller andra s.k försäkringar blir man tydligen förfärad om de inte gäller fullt ut från dag 1.
råttan. skrev:"om man nu inte haft ett jobb eller bara haft det en kort stund och sedan råkar ut för en olycka eller blir allvarligt sjuk..
Då ska man alltså straffas dubbelt, med en skitdålig ersättning"
Olyckan kan ju lika gärna hända innan personen i fråga börjat på jobbet. Vad har du att säga till dem?
"nä nu är jag arg på riktigt...."
Har lite svårt att bry mig.
"är det allltså inte bra att försöka jobba mera"
Inte om syftet enbart är att höja sin planerade ersättning.
berralarzon skrev:råttan. skrev:"om man nu inte haft ett jobb eller bara haft det en kort stund och sedan råkar ut för en olycka eller blir allvarligt sjuk..
Då ska man alltså straffas dubbelt, med en skitdålig ersättning"
Olyckan kan ju lika gärna hända innan personen i fråga börjat på jobbet. Vad har du att säga till dem?
"nä nu är jag arg på riktigt...."
Har lite svårt att bry mig.
"är det allltså inte bra att försöka jobba mera"
Inte om syftet enbart är att höja sin planerade ersättning.
Empati är inte jobbigt!
//berra