Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen

    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen Empty LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-02, 11:15

    LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin har vid flera tillfällen försökt tysta Aftonbladets debattredaktör Lotta Gröning och journalisten Lena Mellin.

    Det är tidningen Resumés reporter Claes de Faire som i dag avslöjar att LO-ledningen vid flera tillfällen försökt påverka förre Aftonbladet-chefredaktören Anders Gerdin.

    De har velat tysta både Lotta Gröning och Lena Mellin.


    Uppgifterna bekräftas av Anders Gerdin själv:
    – LO ville stoppa Lena Mellin från att ha en annan åsikt än ledarsidan. Erland Olausson har drivit frågan, men det har gjorts med Wanjas samtycke. Lotta Gröning skulle inte få representera Aftonbladet i debatter och få vara med i andra medier.

    – LO har gått in och försökt sätta munkavle på två av Aftonbladets mest profilerade skribenter. Det är skrämmande att ägaren till Skandinaviens största tidning inte förstår att detta äventyrar hela tidningens trovärdighet.

    År 2006 skärpte LO tonen mot Aftonbladet och Anders Gerdin, enligt Resumé. Då krävde man dessutom att tidningen skulle skapa ett eget debattutrymme vikt för LO som skulle ligga på sidan tre i tidningen.

    – Jag var negativ till det.
    Att göra en partimärkt opinions­sida skulle skada tidningens trovärdighet, dessutom är det ett attraktivt annons­utrymme och en sådan satsning skulle kosta en massa pengar.

    LO:s krav framförde man till styrelsens ordförande och därmed också till den andre ägaren, norska Schibsted. Men de höll emot och var på min sida och hävdade utgivarens ansvar för redaktionellt innehåll, säger Gerdin.



    (S)-Lo visar sitt rätta ansikte.
    No
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen Empty Sv: LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-02, 11:24

    Vad resume, säger och vad som är sanning, tillåter jag mig tvivla på?
    Jag kan ge ett litet exempel,
    För några veckor sedan, skrev resumes chefsredaktör Viggo Cavling en sak i sin blogg, som var så långt från sanning man bara kan komma?
    Jag mailade honom, och frågade vad han menade med sina lögner, han kontrade och skickade ett svar efter ett par timmar, där han meddelade mig att han hade plockat bort artikeln, och inte ville snacka mer om saken?


    Så det finns fler som visar sina rätta ansikten, du gör ju oftast det Mr. Rahm! No
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen Empty Sv: LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-02, 11:55

    Vad resume, säger och vad som är sanning, tillåter jag mig tvivla på?

    Ja du tvivlar på det mesta som Inte blint hyllar mona.

    Jag kan ge ett litet exempel,

    Som alla alla dina "exempel" där du framstår som en blandning av batman och världsräddare?


    För några veckor sedan, skrev resumes chefsredaktör Viggo Cavling en sak i sin blogg, som var så långt från sanning man bara kan komma?

    En sak?? blogg?
    vad har viggo med detta att göra?

    Jag mailade honom, och frågade vad han menade med sina lögner, han kontrade och skickade ett svar efter ett par timmar, där han meddelade mig att han hade plockat bort artikeln, och inte ville snacka mer om saken?

    Okej..så artikeln finns ej och det kan ej kollas upp?

    Låter som en av dina vanliga "historier"

    Så det finns fler som visar sina rätta ansikten, du gör ju oftast det Mr. Rahm!


    Ja martin jag har haft en bild på mig jag fattar att du ej vill detta...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen Empty Sv: LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-02, 12:03

    Som jag sa, vad du tror spelar ingen roll, Mr. Rahm! No
    För några veckor sedan skrev Viggo Cavling en artikel som jag i frågasatte då den inte stämmde överens med sanningen!
    Viggo raderade den omgående när han insåg felaktigheten!
    THATS IT!


    Nej kan ju vara svårt att se något som inte står kvar?
    Borde ju t.o.m du fatta,, men man vet ju inte?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen Empty Sv: LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-02, 12:13

    räddade du ej en katt ur ett brinnande träd samtidigt med andra handen och vad har en reporter med en annan att göra??


    vad handlade denna "blogg" som magiskt nu blev en "artikel" om då??

    du vet den där som du "lovar" fanns..men liksom inte finns mer?=)

    tongue lol!


    fokus BYTE som vanligt av martin??

    japp
    No
    avatar
    bing


    Antal inlägg : 138
    Join date : 09-03-25

    LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen Empty Sv: LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen

    Inlägg  bing 2009-04-02, 12:38

    fredrik rahm skrev:(S)-Lo visar sitt rätta ansikte. No

    japp, gulag-vänstern slår till igen... oliktänkande ska till arbetsläger i sibirien. Låt oss hålla dessa äckliga åsikter borta från makten!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen Empty Sv: LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-02, 12:43

    bing skrev:
    fredrik rahm skrev:(S)-Lo visar sitt rätta ansikte. No

    japp, gulag-vänstern slår till igen... oliktänkande ska till arbetsläger i sibirien. Låt oss hålla dessa äckliga åsikter borta från makten!

    Visst är det underbart??

    påtryckningar , och ett parti/fack som skall bestämma VAD som skall tryckas och vilka åsiketer som skall framföras i FRI media.
    No No
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-04-02, 13:01

    "Otillåten påverkan mot medier". Detta är straffbart.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen Empty Sv: LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-04-02, 17:15

    R.O.F.L skrev:"Otillåten påverkan mot medier". Detta är straffbart.

    na..Lo Äger faktiskt 51% av tidningen..
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen Empty Sv: LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen

    Inlägg  Thors 2010-02-24, 19:31

    upp

    Sponsored content


    LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen Empty Sv: LO-ordföranden Wanja Lundby-Wedin försökte tysta Aftonbladet vid flera tillfällen

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 23:59