De flesta var inte civila RC
nä, de 400 döda barnen var utrustade med bomb-nappar och bomb-blöjor och därmed legitima mål för IDG ?
De flesta var inte civila RC
RedCloud skrev:De flesta var inte civila RC
nä, de 400 döda barnen var utrustade med bomb-nappar och bomb-blöjor och därmed legitima mål för IDG ?
och palestinier har inte dödat några civila i Israel med sina bomber på diskotek bussar folksamlingar osv?
jag blev själv vittne till att en liten flicka i barnvagn dödades i Ashdod januari 1975
där fanns inte en enda soladt inom synhåll, bara kvinnor och småbarn....
RedCloud skrev:och palestinier har inte dödat några civila i Israel med sina bomber på diskotek bussar folksamlingar osv?
jag blev själv vittne till att en liten flicka i barnvagn dödades i Ashdod januari 1975
där fanns inte en enda soladt inom synhåll, bara kvinnor och småbarn....
Men vad är det med er ?
Mitt inhopp här och nu handlar uteslutande om Lazys argumentering om att Israel skulle vara "den enda demokratin i området". På pappret: ja I verkligheten: nej
En demokrati beter sig inte som staten Israel gör mot palestinierna.
Så därför är ditt inlägg knappast ett argument sniper.
nej det är ju bara en sidas dumheter som räknas,
men ÄNDÅ är det enbart i Israel det finns FRIA val, i Israel kan ALLA medborgare väljas in i knesset, och där FINNS ca 20% ARABER, tror du judar kan väljas in i Palestinska valet?
hur du än vrider och vänder på det så ÄR Israel den enda demokratin i området även om du inte anser den fulländad
RedCloud skrev:nej det är ju bara en sidas dumheter som räknas,
Bägge sidors terrorhandlingar ska fördömas och bestraffas tycker jag.
men ÄNDÅ är det enbart i Israel det finns FRIA val, i Israel kan ALLA medborgare väljas in i knesset, och där FINNS ca 20% ARABER, tror du judar kan väljas in i Palestinska valet?
hur du än vrider och vänder på det så ÄR Israel den enda demokratin i området även om du inte anser den fulländad
Fortfarande bara på pappret. Vilket värde tillmäter du det ?
En demokrati beordrar inte sina väpnade styrkor att bryta mot folkrätten.
Det gör bara terrorstater.
det ÄR en demokratiskt framröstad REGERING, vill folket KAN de rösta bort regeringen och ändra på detta
RedCloud skrev:det ÄR en demokratiskt framröstad REGERING, vill folket KAN de rösta bort regeringen och ändra på detta
i en demokrati fängslar man sina brottslingar, man gör dom inte till ministrar.
det är väl en fråga vad FOLKET väljer....
och vad det stiftats för lagar av VALDA representanter....
fortfarande är det FOLKET i landet som väljer dessa och då är det demokrati
RedCloud skrev:det är väl en fråga vad FOLKET väljer....
och vad det stiftats för lagar av VALDA representanter....
fortfarande är det FOLKET i landet som väljer dessa och då är det demokrati
Cuba uppfyller det du skriver, men jag tycker allt att Cuba är att betrakta som diktatur....
självklart, visar någon att den är emot regimen väntar fängelse och andra straff...
I en demokrati är man tydligen beredda att släppa uppemot 1400! fångar
varav en del som begått terrorbrott inne i Israel enbart för att få
hem en enda soldat, hoppas att Hamas inte hjärntvättat honom allt för
mycket.
Du menar kanske den israeliska killen som avslöjade deras kärnvapenprogram, och som blev kidnappad av Mossad i London och blev dömd och satt i Israeliskt fängelse ?
RedCloud Today at 8:19 pm
i en demokrati fängslar man sina brottslingar, man gör dom inte till ministrar.
Exakt RC, kul att vi är överrens där
RedCloud skrev:Exakt RC, kul att vi är överrens där
Så när får vi se ledargarnityret från Knesset inför skranket i Haag, åtalade för brott mot mänskligheten ?
RedCloud skrev:Exakt RC, kul att vi är överrens där
Så när får vi se ledargarnityret från Knesset inför skranket i Haag, åtalade för brott mot mänskligheten ?
Sniperace skrev:RedCloud skrev:Exakt RC, kul att vi är överrens där
Kanske samma dag som ledargarnityret från Hamas och andra organisationer som skickat raketer mot Israels civila, som skickat självmordsbombare och mot Israels civila och barn....
men du vill väl att BARA Israel ska straffas?
KickTheRasist Today at 9:15 pm
Israel borde inte finnas alls , dennes existens är kärnpunkten för till 99% av allt världens problem.
Kom ihåg Hammaz ser jag för tillfälle som frihetskämpar och s.k Israel för barn mördare och terrorister .
Israels Demokrati snacket kan du väll behålla till dina barn och hjärntvätta dem istället .. här tror jag att det inte funkar numera.
Dao skrev:Utan Hamas våld, hade Hamas aldrig funnits idag - än mindre i Gaza!
lazy skrev:KickTheRasist Today at 9:15 pm
Israel borde inte finnas alls , dennes existens är kärnpunkten för till 99% av allt världens problem.
Kom ihåg Hammaz ser jag för tillfälle som frihetskämpar och s.k Israel för barn mördare och terrorister .
Israels Demokrati snacket kan du väll behålla till dina barn och hjärntvätta dem istället .. här tror jag att det inte funkar numera.
Hade ni trevligt på M.O`s senaste möte?