Regndrottning skrev:Sniperace skrev:Regndrottning skrev:dessutom är det så att om en svensk kvinna föder ett barn på semestern i USA så FÅR kan detta barn välja till president *s*
Ja, detta vet jag. Min pappa skojade alltid att han skulle åka till USA och ställa upp i presidentvalet. Han var född i Chicago och det är rena turen att jag inte föddes som amerikan!
Jag har också hört sägas att jag skulle kunna få amerikansk medborgarskap utan större problem, enbart för att min far är född i USA.
det stämmer RD, och det vore inget som skulle skadat dig om du fått detta, du skulle vara samma människa ändå, och inte haft andra förpliktelser för det
Nej, men jag skulle behöva ge upp min svenska medborgarskap och det vill jag inte.
nej, fakta är att Svemskt medborgarskap ÄR inget som hindrar amerikanskt, men behöver INTE ge upp detta, jag har för mig att det finns något land de INTE godkänner att man behåller medborgarskap från, men det gällde i vilket fall INTE Svenskt, kan misstänka att det skulle vara sovjetiskt (överspelatv idag) eller möjligen kubanskt
en av mina kusiner har BÅDE amerikanskt och svenskt medborgarskap