Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
theward
blueheaven
GustavAnder
Blåfront
Susz X
marxisten
Secrist
foliesvackan
captaincodd
berralarzon
Kakmonstret
Dao
RedCloud
17 posters

    Miljoner barn gick hungriga i USA

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Miljoner barn gick hungriga i USA - Sida 6 Empty Sv: Miljoner barn gick hungriga i USA

    Inlägg  Sniperace 2009-11-24, 22:59

    Regndrottning skrev:
    Sniperace skrev:
    Regndrottning skrev:
    dessutom är det så att om en svensk kvinna föder ett barn på semestern i USA så FÅR kan detta barn välja till president *s*

    Ja, detta vet jag. Min pappa skojade alltid att han skulle åka till USA och ställa upp i presidentvalet. Han var född i Chicago och det är rena turen att jag inte föddes som amerikan! Wink

    Jag har också hört sägas att jag skulle kunna få amerikansk medborgarskap utan större problem, enbart för att min far är född i USA.


    queen


    det stämmer RD, och det vore inget som skulle skadat dig om du fått detta, du skulle vara samma människa ändå, och inte haft andra förpliktelser för det

    Nej, men jag skulle behöva ge upp min svenska medborgarskap och det vill jag inte.

    queen

    nej, fakta är att Svemskt medborgarskap ÄR inget som hindrar amerikanskt, men behöver INTE ge upp detta, jag har för mig att det finns något land de INTE godkänner att man behåller medborgarskap från, men det gällde i vilket fall INTE Svenskt, kan misstänka att det skulle vara sovjetiskt (överspelatv idag) eller möjligen kubanskt Very Happy
    en av mina kusiner har BÅDE amerikanskt och svenskt medborgarskap
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Miljoner barn gick hungriga i USA - Sida 6 Empty Sv: Miljoner barn gick hungriga i USA

    Inlägg  lazy 2009-11-24, 23:09

    Brorsan har både svenskt och amerikanskt medborgarskap för dotterns
    skull så det är nog inga problem för RD.
    foliesvackan
    foliesvackan


    Antal inlägg : 326
    Join date : 09-10-16

    Miljoner barn gick hungriga i USA - Sida 6 Empty Sv: Miljoner barn gick hungriga i USA

    Inlägg  foliesvackan 2009-11-24, 23:34

    blueheaven skrev:Finns nog inget land där en invandrare av första generationen kan bli statsöverhuvud om detta är bra eller dåligt är en annan fråga!
    Israel ... ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Miljoner barn gick hungriga i USA - Sida 6 Empty El presidente

    Inlägg  Secrist 2009-11-25, 00:39

    Inte i presidentvalet. Du måste vara född i USA för att kunna vara valbar.
    Invandrare göre sig ej besvär.


    Fast det är också den enda, mig veterligen, posten som du inte kan kandidera till. Och det kan man ju misstänka går tillbaka till USA:s ursprung där de inte ville riskera tex engelsktrogna presidenter som skulle kasta tillbaka landet i ett kolonialtillstånd.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Miljoner barn gick hungriga i USA - Sida 6 Empty Sv: Miljoner barn gick hungriga i USA

    Inlägg  Regndrottning 2009-11-25, 00:41

    lazy skrev:Brorsan har både svenskt och amerikanskt medborgarskap för dotterns
    skull så det är nog inga problem för RD.

    Var är dottern född och vilken nationalitet har modern?


    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Miljoner barn gick hungriga i USA - Sida 6 Empty USA

    Inlägg  Secrist 2009-11-25, 00:46

    Ja, detta vet jag. Min pappa skojade alltid att han skulle åka till USA och ställa upp i presidentvalet. Han var född i Chicago och det är rena turen att jag inte föddes som amerikan!

    Säg inte det. Du kanske hade varit en s.k Hollywoodfru nu då med massor av pengar att sätta sprätt på. Laughing
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Miljoner barn gick hungriga i USA - Sida 6 Empty Sv: Miljoner barn gick hungriga i USA

    Inlägg  Regndrottning 2009-11-25, 00:49

    Secrist skrev:Ja, detta vet jag. Min pappa skojade alltid att han skulle åka till USA och ställa upp i presidentvalet. Han var född i Chicago och det är rena turen att jag inte föddes som amerikan!

    Säg inte det. Du kanske hade varit en s.k Hollywoodfru nu då med massor av pengar att sätta sprätt på. Laughing

    Försöker du ge mig mardrömmar? Neutral

    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Miljoner barn gick hungriga i USA - Sida 6 Empty Fru

    Inlägg  Secrist 2009-11-25, 00:53

    Försöker du ge mig mardrömmar?

    Du och Anna Anka kunde gå och shoppa ihop! Razz
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Miljoner barn gick hungriga i USA - Sida 6 Empty Sv: Miljoner barn gick hungriga i USA

    Inlägg  Regndrottning 2009-11-25, 00:55

    Secrist skrev:Försöker du ge mig mardrömmar?

    Du och Anna Anka kunde gå och shoppa ihop! Razz

    pale pale pale pale pale pale pale pale pale pale pale pale pale pale pale

    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Miljoner barn gick hungriga i USA - Sida 6 Empty Hemlösa

    Inlägg  Secrist 2009-11-25, 02:30

    http://www.dn.se/opinion/debatt/vi-provar-en-ny-modell-for-att-rada-bot-pa-hemlosheten-1.1000333

    Stockholm prövar nya sätt att hjälpa hemlösa till ett värdigt liv. Jag trodde inte detta kunde ske i alliansens sverige. Alliansen är ju jätteelaka. Det säger vänstern hela tiden! Rolling Eyes
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Miljoner barn gick hungriga i USA - Sida 6 Empty Sv: Miljoner barn gick hungriga i USA

    Inlägg  Dao 2009-11-25, 02:49

    Secrist skrev:Inte i presidentvalet. Du måste vara född i USA för att kunna vara valbar.
    Invandrare göre sig ej besvär.


    Fast det är också den enda, mig veterligen, posten som du inte kan kandidera till. Och det kan man ju misstänka går tillbaka till USA:s ursprung där de inte ville riskera tex engelsktrogna presidenter som skulle kasta tillbaka landet i ett kolonialtillstånd.

    I vilket annat land kan inte vem som helst bli statsöverhuvud, oavsett var man är född?

    Ursprunget låter lite krystat, då det fanns många födda i staterna som faktiskt stödde England då...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Miljoner barn gick hungriga i USA - Sida 6 Empty Sv: Miljoner barn gick hungriga i USA

    Inlägg  Dao 2009-11-25, 02:52

    Secrist skrev:http://www.dn.se/opinion/debatt/vi-provar-en-ny-modell-for-att-rada-bot-pa-hemlosheten-1.1000333

    Stockholm prövar nya sätt att hjälpa hemlösa till ett värdigt liv. Jag trodde inte detta kunde ske i alliansens sverige. Alliansen är ju jätteelaka. Det säger vänstern hela tiden! Rolling Eyes

    De har "nya sätt" på sjukskrivna och arbetslösa också! Och inget tyder på att de skulle vara speciellt snälla, direkt!!!

    Återstår att se vad stockholmsmoderaterna menar med ett "värdigt liv"!!!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Miljoner barn gick hungriga i USA - Sida 6 Empty El presidente

    Inlägg  Secrist 2009-11-25, 05:29

    Ursprunget låter lite krystat, då det fanns många födda i staterna som faktiskt stödde England då...

    Det var en ren gissning från min sida men deras grundlag är ju starkt förknippad med landets unga historia och formande. Det lär ju hursomhelst inte vara något xenofobiskt bakom lagtexten.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Miljoner barn gick hungriga i USA - Sida 6 Empty Hemlöst

    Inlägg  Secrist 2009-11-25, 06:49

    Återstår att se vad stockholmsmoderaterna menar med ett "värdigt liv"!!!

    Tanken i försöket var att först ordna bostad sedan lösa övriga problem.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Miljoner barn gick hungriga i USA - Sida 6 Empty Sv: Miljoner barn gick hungriga i USA

    Inlägg  Susz X 2009-12-04, 00:26

    RedCloud skrev:Nästan 50 miljoner amerikaner hade svårt att skaffa mat under 2008. En undersökning som i dag publiceras i Washington Post visar att den ekonomiska krisen slagit hårt mot många, inte minst mot barn.



    Rapporten har tagits fram av det amerikanska jordbruksdepartementet och ger enligt tidningen den första detaljerade bilden av hur den ekonomiska krisen har slagit mot dem som har det sämst i USA.

    Enligt studien är det främst barnfamiljer som drabbats. Under 2008 levde 17 miljoner barn i familjer där tillgång till mat var liten vilket är 4 miljoner fler än 2007. Antalet barn som någon gång fick gå hungriga ökade också från 700.000 till 1,1 miljon.

    Sett till hela befolkningen var 49 miljoner personer, eller 16 procent, utan tillgång till näringsrik mat vid några tillfällen under året. Detta ska jämföras med 12 procent året före.

    - Det är som om vi skulle bo i ett land i tredje världen, säger ordföranden i Feeding America Vicki Escarra till Washington Post.

    President Barack Obama har lovat att se till att inga barn i USA ska gå hungriga år 2015.


    Artikel
    *****************************************************************************

    Den stora demokratin i väster, med låga skatter.....

    Like a Star @ heaven

    Sponsored content


    Miljoner barn gick hungriga i USA - Sida 6 Empty Sv: Miljoner barn gick hungriga i USA

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 07:57