Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
RedCloud
Regndrottning
Secrist
Sniperace
Blåfront
blueheaven
captaincodd
MartinLindgren
Redvictory
13 posters

Sexdömd politikers efterträdare avgår direkt

blueheaven

Antal inlägg : 5228

Sexdömd politikers efterträdare avgår direkt - Sida 2 Empty Sv: Sexdömd politikers efterträdare avgår direkt

Inlägg  blueheaven 2009-11-11, 22:33

SiP skrev:
    Redvictory skrev:äcklige Folkpartisten som har utnyttjat småflickor tillsammans med flera män i sitt hem!

Är han äcklig för att han är folkpartist eller för att han köpt sex av småflickor??

Bra och relevant fråga, tyvärr lär ju inte ufot svara på den ärligt! Laughing
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Sexdömd politikers efterträdare avgår direkt - Sida 2 Empty Sv: Sexdömd politikers efterträdare avgår direkt

Inlägg  Redvictory 2009-11-11, 22:35

blueheaven skrev:
    SiP skrev:
    Redvictory skrev:äcklige Folkpartisten som har utnyttjat småflickor tillsammans med flera män i sitt hem!

Är han äcklig för att han är folkpartist eller för att han köpt sex av småflickor??

Bra och relevant fråga, tyvärr lär ju inte ufot svara på den ärligt! Laughing

Helvete vad bortgjord du blev (igen) B-H ha,ha,ha,ha
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-11-11, 22:36

Redvictory skrev:
    SiP skrev:

För att han utnyttjat småflickor och samtidigt varit kommunalråd med ansvar för bla,a socialtjänsten som behandlar ärenden som har med barn att göra! vad tycker du själv?

jag tycker det är fördjävligt vad det än är människa som gör sånt, men med tanke på att du gärna påpekar att han är folkpartist så kan man ju även hänga ut hans medhjälpare "läraren", för en lärare har ju också med ungdomar att göra och ungdomar har ofta en beroendeställning gentemot lärare, så innebär detta att idioter skall hängas ut i yrkeskategorier??

Nej naturligtvis inte, en idiot är en idiot oberoende partitillhöriget eller yrke.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-11-11, 22:41

SiP skrev:
    Redvictory skrev:
    SiP skrev:

För att han utnyttjat småflickor och samtidigt varit kommunalråd med ansvar för bla,a socialtjänsten som behandlar ärenden som har med barn att göra! vad tycker du själv?

jag tycker det är fördjävligt vad det än är människa som gör sånt, men med tanke på att du gärna påpekar att han är folkpartist så kan man ju även hänga ut hans medhjälpare "läraren", för en lärare har ju också med ungdomar att göra och ungdomar har ofta en beroendeställning gentemot lärare, så innebär detta att idioter skall hängas ut i yrkeskategorier??

Nej naturligtvis inte, en idiot är en idiot oberoende partitillhöriget eller yrke.

Jag tycker inte det är att hänga ut när de flesta i sverige redan vet att han är Folkpartist! sen tycker jag att det inte spelar roll vilket parti en person tillhör spelar nån roll! lite lustigt bara att vissa gärna vill tala om annat i en tråd som handlar om just denne sexförbrytare!
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-11-11, 22:44

Sverige är lite petiga på just detta....

'En 27-årig bagare från Sollentuna'.... kan gärna inleda en artikel.

Vi 'måste' tydligen, veta ålder och yrke när det skrivs om någon...

Varför är det så?

queen
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2009-11-11, 22:47

För att Sverige måste placera folk i sorteringsfack....
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-11-11, 22:51

Corven skrev:För att Sverige måste placera folk i sorteringsfack....

Sexförbrytare SKA placeras i fack! stora fack med galler och lås på!
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2009-11-11, 23:02

Redvictory skrev:
    Jag tycker inte det är att hänga ut när de flesta i sverige redan vet att han är Folkpartist! sen tycker jag att det inte spelar roll vilket parti en person tillhör spelar nån roll! lite lustigt bara att vissa gärna vill tala om annat i en tråd som handlar om just denne sexförbrytare!

Den rätta formuleringen just i detta fall är väl "dessa sexförbrytare" då de var flera, att vissa vill vinkla bort det faktum att han var just en politiker och folkpartist är väl att sticka huvudet i sanden, naturligtvis så skall han avgå och aldrig komma i maktställning igen....

Men det är lite konstigt att ingen har i någon tråd uppmärksammat det faktum att han hade en medhjälpare som ansvarade för "våldtäkten"...
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-11-12, 10:19

martin7lindgren skrev:Helt klart så tycker jag är misstagen inte större en Monas ska man självklart kunna komma igen,
    Hon har ju också jobbat sig tillbaks själv, sen gäller ju det andra också,men i vanlig ordning missar inte opolitiske Sniper men Mona då?

Du är verkligen en av dom korkade Sniper! No

fd amfetaminknaprande pundaren och rövaren har ju en poäng i att misstag ska kunna rättas till, och i viss mån är det rätt, men jag anser att som politiker ska man vara ett föredöme utan lik i lasten, så för min del kan de alla OAVSETT politisk tillhörighet få stanna i kylan efter sådant.

och på tal om korkad, undrar vem som är mest korkad, den fd amfetaminknaprande pundaren och rövaren som inte lyckas förstå och tolka skriven text, som aldrig lyckats skriva ETT ENDA inlägg som inte bara är floskler, idiotier, om pottor, bögar och annat......

men det får stå för dig Martin!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-12, 11:06

Ja jisses pundare och amfetaminknapprare nu igen, ja Sniper visar sitt rätta nylle igen,
    Men han anser väl att det är andras fel att själv ringar in sig i hörnan oftare och oftare,

Vem vet, kanske är Snipers bästa vän pavans fel!
    Det är väl inte så lätt att sitta och blunda med ena ögat för att hitta rätt tangenter och trycka på?

Jovisst tillhör du dom korkade Sniper,det visar du varje dag, opolitisk i demokratins namn som du är!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-11-12, 11:11

martin7lindgren skrev:Ja jisses pundare och amfetaminknapprare nu igen, ja Sniper visar sitt rätta nylle igen,
    Men han anser väl att det är andras fel att själv ringar in sig i hörnan oftare och oftare,

Vem vet, kanske är Snipers bästa vän pavans fel!
    Det är väl inte så lätt att sitta och blunda med ena ögat för att hitta rätt tangenter och trycka på?

Jovisst tillhör du dom korkade Sniper,det visar du varje dag, opolitisk i demokratins namn som du är!

nej, men så länge du lägger till vid mitt nick gör jag det vid ditt....

fortfarande ser du inte att jag skriver FD vilket står för före detta, är du inte det martina?

och som sagt, JAG har inga alkoholproblem hur mycket du än försöker påskina detta, jag börjar misstänka att du projicerar, gör du det martin?

Sexdömd politikers efterträdare avgår direkt - Sida 2 10043450_208101b
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2009-11-12, 11:15

Problemet här är nog vad folk förväntar sig. När det blir liknande skandaler hos s, blir det en jätteskandal, för att ingen egentligen förväntar sig detta.

Blir det hos alliansen, så höjer ingen ens ögonbrynen. För då är det enbart efter allas förväntningar!
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2009-11-12, 11:32

Dao skrev:Problemet här är nog vad folk förväntar sig. När det blir liknande skandaler hos s, blir det en jätteskandal, för att ingen egentligen förväntar sig detta.

Blir det hos alliansen, så höjer ingen ens ögonbrynen. För då är det enbart efter allas förväntningar!

Vill du med samma sorts retorik hävda att det faktum att läraren som är medskyldig inte uppmärksammas p.g.a. att alla förväntar sig det av lärare och inte ens höjer på ögonbrynet??

Saxat från AB.

"Enligt den 17-åriga flickan var det Åke Blomqvist och läraren som höll i och ansvarade för gruppsexet"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6101860.ab
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-11-12, 14:11

Men Mona Sahlin med

98 parkeringsböter
    Tagit ut tiotusentals kronor i förskott med regeringens kreditkort
    30.000 i restskatt
    Hammnat hos kronofogden

Ja hon särbehandlas
    captaincodd
    captaincodd

Antal inlägg : 904

Sexdömd politikers efterträdare avgår direkt - Sida 2 Empty Man häpnar Blaufront

Inlägg  captaincodd 2009-11-12, 16:44

för det du räknar upp är ett minimum i kvalifikation för att komma nånstans i högervärlden.Visa att du är en "driftig" och egoistisk jävel så är du varmt välkommen.Kolla bara in efterträdarens digra lunta i registren man inte vill vara med i om man är lite smart iaf.Då räknar jag inte dej BF,ok
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-11-12, 16:48

Om man nu struntar i vad Mona och andra gort eller inte gort... Så undrar jag vad tycker ni skall taskig privat ekonomi vara skäl till att man inte kan sitta som politiker..
    Jag ställer mig tveksam till det så länge det inte är av rent brottslig karaktär..
    Kanske man inte ska bolla med kommunekonomin men man är ju inte ensam beslutande ?
    captaincodd
    captaincodd

Antal inlägg : 904

Sexdömd politikers efterträdare avgår direkt - Sida 2 Empty NJAAA

Inlägg  captaincodd 2009-11-12, 16:54

som jag ser det så får man nog ordna upp strulet innan man sätter sig som förtroendevald beslutsfatter åt dom som annars får betala ditt strulande.Vi kan kräva oförvitlighet av dom vi röstar på och borde också göra det.Varje val.Dessutom kommer rätt många att drabbas efter nyår när dom blir utförsäkrade och ekonomin slås i spillror.Rätt många skulle jag tro.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-11-12, 16:56

x-medborgare skrev:Om man nu struntar i vad Mona och andra gort eller inte gort... Så undrar jag vad tycker ni skall taskig privat ekonomi vara skäl till att man inte kan sitta som politiker..
    Jag ställer mig tveksam till det så länge det inte är av rent brottslig karaktär..
    Kanske man inte ska bolla med kommunekonomin men man är ju inte ensam beslutande ?

njaaa, att inte ta in någon med taskig privatekonomi, och att ta in en som totalt missköter denna och åsamkar samhället kostnader trots HÖG inkomst vill jag inte hålla med, man har ett förtroendekapital att förvalta, kör man det i botten tycker jag att denne ska hålla sig från offentlig verksamhet, det vi sett tyder ju snarare på arrogans att kunna göra som man vill, istället för svårighet att sköta sin privatekonomi.

men det är ju bara min personliga åsikt, men som sagt, jag skulle INTE vilja anlita en sådan som kassör i föreningen Very Happy
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-11-12, 16:59

Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:Om man nu struntar i vad Mona och andra gort eller inte gort... Så undrar jag vad tycker ni skall taskig privat ekonomi vara skäl till att man inte kan sitta som politiker..

njaaa, att inte ta in någon med taskig privatekonomi, och att ta in en som totalt missköter denna och åsamkar samhället kostnader trots HÖG inkomst vill jag inte hålla med, man har ett förtroendekapital att förvalta, kör man det i botten tycker jag att denne ska hålla sig från offentlig verksamhet, det vi sett tyder ju snarare på arrogans att kunna göra som man vill, istället för svårighet att sköta sin privatekonomi.

men det är ju bara min personliga åsikt, men som sagt, jag skulle INTE vilja anlita en sådan som kassör i föreningen Very Happy

Jag kan först hur du menar men det finns ju svängar i livet som kanske inte helt beror på inkompetens.. Tex en skillsmässa.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2009-11-12, 17:12

x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:

Jag kan först hur du menar men det finns ju svängar i livet som kanske inte helt beror på inkompetens.. Tex en skillsmässa.

Visst, det kan ALLTID finnas förmildrande omständigheter.....

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 17:29