Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
RedCloud
Sniperace
Thetaxpayer
SiP
R.O.F.L
Infra
theward
Blåfront
12 posters

    Nya sjukregler 2010

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 Empty Sv: Nya sjukregler 2010

    Inlägg  formsvackan 2009-11-10, 17:36

    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 4b67637a

    Stöd från arbetsgivare - i vad består detta ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 Empty Sv: Nya sjukregler 2010

    Inlägg  Sniperace 2009-11-10, 17:40

    formsvackan skrev:Nya sjukregler 2010 - Sida 2 4b67637a

    Stöd från arbetsgivare - i vad består detta ?

    kan kanske vara allt från att denne råder till att denne praktiskt ordnar ett jobb på en plats som den anställde klarar, men vilka avsikter reglerna har vet jag inte, jag står ju utanför detta och ligger inte i åtanke för vidare åtgärder enligt fk.....

    men när jag sjukpensionerades fick jag varken stöd från arbetsgivare eller FK/af, jag kastades bara ut från arbetslivet...
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 Empty Sv: Nya sjukregler 2010

    Inlägg  formsvackan 2009-11-10, 17:46

    Sniperace skrev:kan kanske vara allt från att denne råder till att denne praktiskt ordnar ett jobb på en plats som den anställde klarar, men vilka avsikter reglerna har vet jag inte
    Det vet inte jag heller trots att jag är arbetsgivare. Någon information har inte lämnats och något tvingande regelverk har jag inte hört talas om.

    Det känns som endast en formulering i syfte att släta över något. Visst fasiken kan jag tillhandahålla en klapp på axeln och ett "krya på dig", men det kan väl knappast vara det stöd man vill ge sken av att existerar.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 Empty Sv: Nya sjukregler 2010

    Inlägg  Sniperace 2009-11-10, 17:50

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:kan kanske vara allt från att denne råder till att denne praktiskt ordnar ett jobb på en plats som den anställde klarar, men vilka avsikter reglerna har vet jag inte
    Det vet inte jag heller trots att jag är arbetsgivare. Någon information har inte lämnats och något tvingande regelverk har jag inte hört talas om.

    Det känns som endast en formulering i syfte att släta över något. Visst fasiken kan jag tillhandahålla en klapp på axeln och ett "krya på dig", men det kan väl knappast vara det stöd man vill ge sken av att existerar.

    men kanske kan du skapa en post enbart för den anställde i ditt företag som är sjuk?

    kanske kan du som ansvarskännande göra vad DU kan för att underlätta för din anställde, eller känner du inget ansvar för dem, och anser att detta är till 100% ANDRAS jobb?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 Empty Sv: Nya sjukregler 2010

    Inlägg  formsvackan 2009-11-10, 18:16

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:kan kanske vara allt från att denne råder till att denne praktiskt ordnar ett jobb på en plats som den anställde klarar, men vilka avsikter reglerna har vet jag inte
    Det vet inte jag heller trots att jag är arbetsgivare. Någon information har inte lämnats och något tvingande regelverk har jag inte hört talas om.

    Det känns som endast en formulering i syfte att släta över något. Visst fasiken kan jag tillhandahålla en klapp på axeln och ett "krya på dig", men det kan väl knappast vara det stöd man vill ge sken av att existerar.

    men kanske kan du skapa en post enbart för den anställde i ditt företag som är sjuk?

    kanske kan du som ansvarskännande göra vad DU kan för att underlätta för din anställde, eller känner du inget ansvar för dem, och anser att detta är till 100% ANDRAS jobb?
    Det skulle kännas minst sagt förunderligt om en nyliberalisminfluerad högerregering nu skulle framföra och/eller vädja till mänskliga värden. Är ekonomi den enda måttstocken så är den väl det hela loppet igenom.

    Bränner nöden därhemma så vet,
    varje jul finns det välgörenhet,
    /Joe Hill
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 Empty Sv: Nya sjukregler 2010

    Inlägg  Sniperace 2009-11-10, 18:26

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:kan kanske vara allt från att denne råder till att denne praktiskt ordnar ett jobb på en plats som den anställde klarar, men vilka avsikter reglerna har vet jag inte
    Det vet inte jag heller trots att jag är arbetsgivare. Någon information har inte lämnats och något tvingande regelverk har jag inte hört talas om.

    Det känns som endast en formulering i syfte att släta över något. Visst fasiken kan jag tillhandahålla en klapp på axeln och ett "krya på dig", men det kan väl knappast vara det stöd man vill ge sken av att existerar.

    men kanske kan du skapa en post enbart för den anställde i ditt företag som är sjuk?

    kanske kan du som ansvarskännande göra vad DU kan för att underlätta för din anställde, eller känner du inget ansvar för dem, och anser att detta är till 100% ANDRAS jobb?
    Det skulle kännas minst sagt förunderligt om en nyliberalisminfluerad högerregering nu skulle framföra och/eller vädja till mänskliga värden. Är ekonomi den enda måttstocken så är den väl det hela loppet igenom.

    Bränner nöden därhemma så vet,
    varje jul finns det välgörenhet,
    /Joe Hill

    men hur skulle DU göra, man ska inte kräva av andra vad man inte själv är villig att göra, och gör DU det så gör andra det.

    det är när det kommer till kritan inte någon större skillnad mellan dem, ibland misstänker man att man är utsatt för århundrandets luring, och det bak regeringarna är samma folk som styr......
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 Empty Sv: Nya sjukregler 2010

    Inlägg  formsvackan 2009-11-10, 18:32

    Sniperace skrev:det är när det kommer till kritan inte någon större skillnad mellan dem, ibland misstänker man att man är utsatt för århundrandets luring, och det bak regeringarna är samma folk som styr......
    Sluta misstänk, var istället övertygad. Det är jag.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 Empty Sv: Nya sjukregler 2010

    Inlägg  Sniperace 2009-11-10, 18:37

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:det är när det kommer till kritan inte någon större skillnad mellan dem, ibland misstänker man att man är utsatt för århundrandets luring, och det bak regeringarna är samma folk som styr......
    Sluta misstänk, var istället övertygad. Det är jag.
    och då kvittar det mao vilka som sitter vid rodret, så att spy galla på höger eller vänstern blir inte mer än ett spel för kulisserna Very Happy

    All denna debatt blir med ens något helt onödigt cheers
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 Empty Sv: Nya sjukregler 2010

    Inlägg  Redvictory 2009-11-10, 18:42

    Problemet är att Arbetsgivarna inte har samma ansvar längre när det gäller att anpassa arbetsplatsen! tidigare kunde Arbetsgivaren anpassa och få dessa åtg betalda samt även hjälp från Arbetsförmedlingen! jag har inte fått någon information om några nya regler som Blåfront talar om! det enda min handläggare sa var att det blivit hårdare så att efter 180 dagar läggs ansvaret på dem! och efter de 180 dagarna kan arbetsgivaren påtala arbetsbrist om jag inte klarar mina arbetsuppgifter även om jag kanske skulle göra det efter någon månad till! handläggaren höll med om att detta INTE är en rehabilitering utan enbart en förflyttning av ett problem (jag) till AF! att sitta och försvara nåt sånt förstår jag helt enkelt INTE!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 Empty Sv: Nya sjukregler 2010

    Inlägg  formsvackan 2009-11-10, 18:46

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:det är när det kommer till kritan inte någon större skillnad mellan dem, ibland misstänker man att man är utsatt för århundrandets luring, och det bak regeringarna är samma folk som styr......
    Sluta misstänk, var istället övertygad. Det är jag.
    och då kvittar det mao vilka som sitter vid rodret, så att spy galla på höger eller vänstern blir inte mer än ett spel för kulisserna Very Happy

    All denna debatt blir med ens något helt onödigt cheers
    Blir den ?
    Fakum kvarstår att det framförs "stöd från arbetsgivaren" utan att något tvingande sådant existerar. I och med att detta görs från subnyliberalt håll kommer i alla fall inte jag att acceptera ev. snack om mänskliga värden i sammanhanget.

    PS. De som styr bakom kulisserna är enligt min uppfattning penningväxlarna, och då spelar det ingen som helst roll vilken etikett som statsministern har klistrad i pannan.


    Senast ändrad av formsvackan den 2009-11-10, 18:48, ändrad totalt 2 gånger
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 Empty FK

    Inlägg  Secrist 2009-11-10, 18:46

    2010 ?

    Före eller efter september ?


    Det kan ju du svara på då. Vilka regler kommer att gälla efter september 2010 om vänstern vinner? Antar att du kan presentera fakta på vad som gäller?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 Empty Sv: Nya sjukregler 2010

    Inlägg  Sniperace 2009-11-10, 18:57

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:det är när det kommer till kritan inte någon större skillnad mellan dem, ibland misstänker man att man är utsatt för århundrandets luring, och det bak regeringarna är samma folk som styr......
    Sluta misstänk, var istället övertygad. Det är jag.
    och då kvittar det mao vilka som sitter vid rodret, så att spy galla på höger eller vänstern blir inte mer än ett spel för kulisserna Very Happy

    All denna debatt blir med ens något helt onödigt cheers
    Blir den ?
    Fakum kvarstår att det framförs "stöd från arbetsgivaren" utan att något tvingande sådant existerar. I och med att detta görs från subnyliberalt håll kommer i alla fall inte jag att acceptera ev. snack om mänskliga värden i sammanhanget.

    PS. De som styr bakom kulisserna är enligt min uppfattning penningväxlarna, och då spelar det ingen som helst roll vilken etikett som statsministern har klistrad i pannan.


    jo, om det är så att dessa "penningväxlare" är de som styr, och "etiketten" i pannan på statsministern saknar betydelse så är gensat debatten vänster-höger i regeringen meningslös, de lyder ju ändå bara "penningeväxlarna"

    mao är detta smutskastandet av varandra inget annat än bortkastad tid, att kalla någon borgarpack, eller vänsterpack, när resultatet ändå är detsamma....


    men det är ju vad jag hela tiden sagt, de är alla samma pack när det kommer till kritan, att alla ser först och främst till sig själva osv....
    att de aldrig gör något som drabbar dem själva, och det mesta gör inte det eftersom de har företur i allt fri läkarvård, inga karensdagar osv....
    skulle vilja se den POLITIKER som blir utförsäkrad Very Happy
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 Empty Sv: Nya sjukregler 2010

    Inlägg  Redvictory 2009-11-10, 19:01

    skulle vilja se den POLITIKER som blir utförsäkrad

    Precis! De skulle minsann få känna på hur det känna att hamna i utanförskap istället för att få bli Landshövding m,m!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 Empty Sv: Nya sjukregler 2010

    Inlägg  Sniperace 2009-11-10, 19:13

    Redvictory skrev:skulle vilja se den POLITIKER som blir utförsäkrad

    Precis! De skulle minsann få känna på hur det känna att hamna i utanförskap istället för att få bli Landshövding m,m!

    se där vi kan vara överens, en politiker behöver inte sjukskriva sig, han får lön fast han uteblir.

    och där finns alltid nytt att sätta dem på utan att de behöver lyfta ett finger, och det gäller ju som vi vet ALLA oavsett partifärg, politikeradel.....
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 Empty Sv: Nya sjukregler 2010

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-10, 19:13

    Redvictory skrev:skulle vilja se den POLITIKER som blir utförsäkrad

    Precis! De skulle minsann få känna på hur det känna att hamna i utanförskap istället för att få bli Landshövding m,m!




    Ja det vore väldigt nyttigt!!!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 Empty Sv: Nya sjukregler 2010

    Inlägg  Redvictory 2009-11-10, 19:22

    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:skulle vilja se den POLITIKER som blir utförsäkrad

    Precis! De skulle minsann få känna på hur det känna att hamna i utanförskap istället för att få bli Landshövding m,m!

    se där vi kan vara överens, en politiker behöver inte sjukskriva sig, han får lön fast han uteblir.

    och där finns alltid nytt att sätta dem på utan att de behöver lyfta ett finger, och det gäller ju som vi vet ALLA oavsett partifärg, politikeradel.....

    se där vi kan vara överens

    Ja det händer ibland! Very Happy
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 Empty Sv: Nya sjukregler 2010

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-10, 19:23

    Det är ju sjukt att det är olika regler för olika människor!!!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 Empty Sv: Nya sjukregler 2010

    Inlägg  Redvictory 2009-11-10, 19:28

    ANNA2LINK skrev:Det är ju sjukt att det är olika regler för olika människor!!!

    Visst är det! och inte så konstigt att inte politiker förstår sig på hur det är att vara sjukskriven föräldraledig m,m de är ju hemma ändå utan löneavdrag! är de sjuka så heter det att de jobbar hemifrån! och andra sidan borde alla Allianspolitiker stanna hemma oftare så hinner de inte med att hitta på så många hyss! Very Happy
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 Empty Sv: Nya sjukregler 2010

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-10, 19:40

    Redvictory skrev:
    ANNA2LINK skrev:Det är ju sjukt att det är olika regler för olika människor!!!

    Visst är det! och inte så konstigt att inte politiker förstår sig på hur det är att vara sjukskriven föräldraledig m,m de är ju hemma ändå utan löneavdrag! är de sjuka så heter det att de jobbar hemifrån! och andra sidan borde alla Allianspolitiker stanna hemma oftare så hinner de inte med att hitta på så många hyss! Very Happy




    Ja precis... Lite erfarenhet skadar inte inom olika områden!!! Det verkliga livet t ex!!!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 Empty Hemma

    Inlägg  Secrist 2009-11-10, 20:30

    och andra sidan borde alla Allianspolitiker stanna hemma oftare så hinner de inte med att hitta på så många hyss!

    Som alliansare stannar man inte hemma såvida man inte absolut måste. Annars går man till jobbet! Laughing

    Sponsored content


    Nya sjukregler 2010 - Sida 2 Empty Sv: Nya sjukregler 2010

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:34