+12
SiP
R.O.F.L
Secrist
theward
RedCloud
Redvictory
MartinLindgren
Kakmonstret
Sniperace
Thrakath
Regndrottning
Susz X
16 posters
Apropå svinflunsan...
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 51
Sv: Apropå svinflunsan...
btw: Stephen kings Pestens tid är kanon...
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 52
hmm
RedCloud skrev:btw: Stephen kings Pestens tid är kanon...
Instämmer....
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 53
Yepp, är ettv troget fan av honom, även om böcker på senare tid har varit jobbiga att läsa....
läser även Dean R Koontz böcker.
Tom Clancys, Robert Ludlums mfl mfl....
har två st bokhyllor som är 2.50 höga och 4 meter långa helt fulla med böcker....
Susz X- Antal inlägg : 6327
- Inlägg 54
Har inte läst den alls..
gillar mest faktauppdateringar, analys / helhetssyn..ett stycke historia och nya forskarrön torrt va?
INTE!
gillar mest faktauppdateringar, analys / helhetssyn..ett stycke historia och nya forskarrön torrt va?
INTE!
- Inlägg 55
Susz X skrev:Har inte läst den alls..
gillar mest faktauppdateringar..ett stycke historia och nya forskarrön torrt va?
INTE!
men du kunde få massor av tips att sedan ventilera....
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 56
Virus
men du kunde få massor av tips att sedan ventilera....
Många nya konspirationsteorier att snickra ihop.
Många nya konspirationsteorier att snickra ihop.
Susz X- Antal inlägg : 6327
- Inlägg 57
Vad ä ni rädda för?
SiP- Antal inlägg : 4427
- Inlägg 58
Nästan allt av Stephen King är bra....
Men en som jag blev djäkligt överraskad av när jag läste honom var John Ajvide Lindqvist, han som skrev "låt den rätte komma in", läste hans bok "människohamn" den var kanonbra, rekomenderas..
Annars är Kafka rätt frän att läsa..
- Inlägg 59
Susz X skrev:Vad ä ni rädda för?
vi är inte rädda, men du verkar vara livrädd för zionistnazistisk konspiration, för ljudterror och för att medicinbolag eller nassar står bak svininfluensan osv....
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 60
Rädsla
Vad ä ni rädda för?
Jag är rädd för folk som skriver "är" utan "r"!
Jag är rädd för folk som skriver "är" utan "r"!
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 61
Svininfluensan börjar skörda liv varje dag, ingen vet vem som dör,
Barn, unga, riskgrupper, fullt friska?
Ni har väl vaccinerat er?
Man vill ju inte att någons röst här på forumet ska tystna för alltid p.g.a svininfluens, eller hur?
För min det gäller det både med och motdebattörer!
Man vill ju inte att någons röst här på forumet ska tystna för alltid p.g.a svininfluens, eller hur?
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 62
martin7lindgren skrev:Svininfluensan börjar skörda liv varje dag, ingen vet vem som dör,
Jag ska ta reda på om jag kan vaccinera mig nästa vecka...
- Inlägg 63
Det låter som ett klokt beslut ANNA, vaccinera både dig själv och dina barn?
Jag och tjejen vaccinerade oss för 12 dagar sedan, känns hur bra som helst!
Sprutan kändes ingenting, ingen av oss har haft några biverkningar!
Lite mindre oro känns ju inte heller fel!
Lite mindre oro känns ju inte heller fel!
- Inlägg 64
martin7lindgren skrev:Det låter som ett klokt beslut ANNA, vaccinera både dig själv och dina barn?
Det låter bra Martin. Jag har hört att "allmänheten" inte har fått vaccinera pga att dom som är inom riskgrupperna skulle ta först. Derför har jag väntat med att gå till någon vårdcentral. Helt rätt Martin visst önskar man att ingen dör av denna influensa.
- Inlägg 65
Jag har ringt vår vårdcentral varje dag tills jag fick veta att alla riskgrupper var klara, då var det bara hänga på låset,
Tog inte längre tid än en timme från vi gick hemifrån och allt var klart,
Man fyller i en hälsodeklaration, har man barn med sig bekräftar man sitt medgivande som förälder att barnen blir vaccinerade!
Sen är det ju så att för varje vaccinerad person så minskar ju risken med att en person smittas och i sin tur smittar andra!
Bara tanken att slippa hamna nersövd i respirator eller konstgjord lunga överväger ju alla tvivel på vaccinering!
Man fyller i en hälsodeklaration, har man barn med sig bekräftar man sitt medgivande som förälder att barnen blir vaccinerade!
Sen är det ju så att för varje vaccinerad person så minskar ju risken med att en person smittas och i sin tur smittar andra!
Bara tanken att slippa hamna nersövd i respirator eller konstgjord lunga överväger ju alla tvivel på vaccinering!
- Inlägg 66
martin7lindgren skrev:Jag har ringt vår vårdcentral varje dag tills jag fick veta att alla riskgrupper var klara, då var det bara hänga på låset,
Ja verkligen... Kanske ska uppsöka vårdcentral redan i morgon...
Redvictory- Antal inlägg : 12028
- Inlägg 67
Jag har bestämt mig för att inte vaccinera mig! jag låter någon annan som bättre behöver den ta den istället! Jag har friska lungor och ett friskt hjärta och mitt immunförsvar är bra nu så det är lugntANNA2LINK skrev:martin7lindgren skrev:Jag har ringt vår vårdcentral varje dag tills jag fick veta att alla riskgrupper var klara, då var det bara hänga på låset,
- Inlägg 68
Redvictory skrev:Jag har bestämt mig för att inte vaccinera mig! jag låter någon annan som bättre behöver den ta den istället! Jag har friska lungor och ett friskt hjärta och mitt immunförsvar är bra nu så det är lugntANNA2LINK skrev:martin7lindgren skrev:Jag har ringt vår vårdcentral varje dag tills jag fick veta att alla riskgrupper var klara, då var det bara hänga på låset,
Ska du inte ta det säkra före det osäkra då RedV?
- Inlägg 69
Min ena dotter och ett av mina barnbarn har troligen haft den enligt läkarstationen här, att göra test ansåg de onödigt...
tyckte de skrev att det var ett par hundratusen som hittills haft den i sverige (uppskattat) så inte är dödligheten stor, det enda som skiljer den mot de vanliga årliga är att urvalet svårt sjuka är lite annorlunda, men att sedan säga att svininfluensan tog ett liv som enligt dem dog av hjärtinfarkt, det kunde ju ske av en vanlig också, liksom ett flertal andra fall.
Jag ser fortfarande detta som väldigt upphaussat...
och INGEN i familjen har tagit vaccin, liksom inga av barnbarnen osv...
Och att tala om säkra framför osökra, det lär finnas de som dött eller blivit allvarligt sjuka av av vaccinet, att frivilligt pumpa in kvicksilver och annat "mög" i blodet.....
tyckte de skrev att det var ett par hundratusen som hittills haft den i sverige (uppskattat) så inte är dödligheten stor, det enda som skiljer den mot de vanliga årliga är att urvalet svårt sjuka är lite annorlunda, men att sedan säga att svininfluensan tog ett liv som enligt dem dog av hjärtinfarkt, det kunde ju ske av en vanlig också, liksom ett flertal andra fall.
Jag ser fortfarande detta som väldigt upphaussat...
och INGEN i familjen har tagit vaccin, liksom inga av barnbarnen osv...
Och att tala om säkra framför osökra, det lär finnas de som dött eller blivit allvarligt sjuka av av vaccinet, att frivilligt pumpa in kvicksilver och annat "mög" i blodet.....
- Inlägg 70
Ena sekunden känns det som du Skriver Sniper upphausat och andra sekunden vill man ta vaccinet så fort som möjligt...
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 71
Lite skämt kan kanske göra gott:
"Vet ni hur man bäst skyddar sig från svininfluensan?
???
Släng ut suggan och skaffa lammkött!!!"
Skämtet finns i feministisk form också:
"Vet ni hur man skyddar sig från svininfluensan?
???
Släng ut svinet och skaffa en hingst!!!"
???
???
- Inlägg 72
Dao skrev:Lite skämt kan kanske göra gott:
???
Ha ha...
Redvictory- Antal inlägg : 12028
- Inlägg 73
ANNA2LINK skrev:Ena sekunden känns det som du Skriver Sniper upphausat och andra sekunden vill man ta vaccinet så fort som möjligt...
Jag har troligen haft den redan eftersom jag haft samtliga symtom! flera jag känner har också haft den! sålänge vi är fullt friska i hjärta och lungor och inte har några andra sjukdomar som kan påverka vårt eget immunförsvar så är risken m,ycket liten att vi blir riktigt sjuka! men det är som sagt upp till var och en som det står i sjukvårdsupplysningen!
- Inlägg 74
Redviktory,mitt råd är ta vaccineringen, som du ser slår svininfluensan hårt mot alla grupper, särskilt många yngre fullt friska personer drabbas hårt!
Men ingen är ju tvungen,jag tillhör inte heller någon direkt riskgrupp,men tycker det känns helt rätt att vaccinera sig ändå!
För egentligen kan man inte snacka om riskgrupper enkom, för hur många är inte riskgrupp utan att veta om det?
Så ta och kavla upp ärmen nu Redviktory och ta dig ett litet stick i pälsen, så är det klart sen!
Vi har ju inte råd att ha varken dig eller någon annan nerbäddad med termometer i munnen nu när valåret rullat igång!
Trevligare och fira jul med en grillad svinskinka på julbordet, än fira julen med svinflunsan i sängen!
Men ingen är ju tvungen,jag tillhör inte heller någon direkt riskgrupp,men tycker det känns helt rätt att vaccinera sig ändå!
För egentligen kan man inte snacka om riskgrupper enkom, för hur många är inte riskgrupp utan att veta om det?
Så ta och kavla upp ärmen nu Redviktory och ta dig ett litet stick i pälsen, så är det klart sen!
Vi har ju inte råd att ha varken dig eller någon annan nerbäddad med termometer i munnen nu när valåret rullat igång!
Trevligare och fira jul med en grillad svinskinka på julbordet, än fira julen med svinflunsan i sängen!
- Inlägg 75
ANNA2LINK skrev:Ena sekunden känns det som du Skriver Sniper upphausat och andra sekunden vill man ta vaccinet så fort som möjligt...
Väldigt många blir ju lika sjuka av vaccinationen som de skulle blivit av själva influensan, andra blir SJUKARE.
Läkarna lovar ju dessutom att denna influensa är eg inte värre än någon annan, och procenten som drabbas HÅRT lär vara mindre än den vanliga som faktiskt dödar ca 4000 om året...
Jag misstänker STARKT att STÖRSTA skälet till att vaccinera sig är EKONOMISKT, det är nämligen inte bra för samhället att en väldig massa är hemma samtidigt, det påverkas ju hela samhället....
och därför är de villiga att riskera de allvarliga neurologiska biverkningarna som ett fåtal får av denna vaccination