Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
Jollan
Susz X
MartinLindgren
keanita
fredrik rahm70
RedCloud
10 posters

    Sökes: en nykter drogdebatt

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  RedCloud 2009-03-28, 10:51

    Fellow Forum-members:

    Ta 5-10 minuter av er dyrbara tid och läs en mycket intressant debattartikel.
    Och skriv därefter er hjärtans mening.

    Dödsknarket

    Debattartikeln börjar så här:

    Cannabisens vara eller inte vara är ett ganska nytt ämne i Sverige för under lång tid så har alla former av debatter i ämnet slåtts ner med hjälp av hot om förstörda karriärer och social utfrysning.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-28, 12:02

    En "nykter drogdebatt" när vi vet bortom all tveksamhet att droger förstör 10000 tals liv varje år?
    speciellt ungas liv?



    Argumentet att "gräs" inte är så farligt håller ej.


    ja hyckleriet har inga gränser.

    Istället borde vissa ta en rehab och antidrogdebatt.
    No No
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  RedCloud 2009-03-28, 12:22

    "En "nykter drogdebatt" när vi vet bortom all tveksamhet att droger förstör 10000 tals liv varje år?
    speciellt ungas liv?"


    absolut, vad har du för problem med det ?
    är ämnet tabu, och måste censueras a´la Fredrik Rahm ?


    "Argumentet att "gräs" inte är så farligt håller ej."

    Nehej du, vad bygger du det påståendet på ?
    Hörsägen ?


    "ja hyckleriet har inga gränser."

    Håller med, du har ju i andra trådar framhävt att du lagrat billigt fulöl från Lidl.
    Men i din värld kanske alkohol inte är en drog ?

    "Istället borde vissa ta en rehab och antidrogdebatt."


    Du klarade inte av frågeställningen den här gången heller ?

    ****

    Btw: läste du öht artikeln ? Ja jag vet det är många ord staplade på varandra, men du kanske skulle kunna anstränga dig lite ?
    keanita
    keanita


    Antal inlägg : 14
    Join date : 09-03-10
    Ort : n.värmland

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty tål att bli utrett rättvist

    Inlägg  keanita 2009-03-28, 12:23

    Exclamation Man vet ju att folk som röker gräs är fredsälskande och att folk som dricker alkohol beter sig väldigt korkat. Så egentligen.....varför är inte båda drogerna fria eller varför är inte båda drogerna förbjudna......se vad traditioner kan åstadkomma. Människan har en benägenhet att låsa sig fast vid sina "ideal". Cigaretter får man röka, precis hur mycket man vill. Bara man nu för tiden är myndig. Aj aj Rolling Eyes
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-28, 12:36

    Skulle vi t.ex folkomrösta om frågan, så skulle jag rösta ja, trots att brass inte är min grej, Wink Like a Star @ heaven
    För en del av polarna man växt upp med har väl rökt närmare 40 år vid det här laget Wink Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Sen känner inte jag till ett enda fall där någon rökt brass och gått ut på stan och slagit ner folk? Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Därav har jag många gånger undrat varför inte brass används i olika områden inom vården, när människor är våldsamma, skulle nog fungera utmärkt? Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Det enda jag inte håller med om i artikeln är delen om psykoser, för min bild är att det finns många gammla användare som blir det! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Sen tror jag också att rökat är en kraftigare drog än vad många tror, men det är det mycket annat som är också, Wink Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Ja jag tror att brasset kommer legaliseras förr eller senare, och varför inte,
    Holland säljer ju redan nu cannabis på sina apotek i form av TE, eller Inhalator,
    När jag var på Cypern för några år sedan så sålde varenda livsbutik cannabistabletter, förpackade i askar med ett löv på! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-28, 12:38

    ja redcloud lidels 2,1% (två komma en procent)ÖL är "Fulöl" enligt dig och kan jämställas med din ÄLSKADE majja vi vet.

    Smutsvänstern slog til igen med sin "logik"


    som Lärare (vilket du påstår att du är) borde du VETA vad droger ställer till med.

    men det är ju klart debattera sak är oviktigt när man kan ge, sig på andra debattörer enligt sin vanliga lista..

    * Ad hominem abusive eller argumentum ad personam – Argument där man förolämpar sin meningsmotståndare.
    * Ad hominem circumstantial – Man påstår att omständigheterna någon befinner sig i gör att han har fel.
    * Ad hominem tu quoque – Tu quoque betyder "du också".

    * Guilt by association - Argument som har som syfte att förknippa meningsmotståndaren med något, allmänt betraktat, dåligt.

    samt goodwinslag - du är nazist

    Ngn som känner IGEN REDCLOUD´s "debatt teknik"
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  RedCloud 2009-03-28, 12:42

    "ja redcloud lidels 2,1% (två komma en procent)ÖL är "Fulöl" enligt dig och kan jämställas med din ÄLSKADE majja vi vet."

    "vi" har du personlighetsklyvning (också) ?

    "Smutsvänstern slog til igen med si "logik""

    Varken jag, Martin eller Keanita tillhör någon "smutsvänster", sorry Fredrik, den finns nog bara i vacuumet mellan dina öron.


    "som Lärare (vilket du påstår att du är) borde du VETA vad droger ställer till med"

    absolut, varav alkohol är den farligaste, du vet den drog du gör reklam för....

    "men det ärt ju klart debattera sak är oviktigt när man kan ge, sig på andra debattörer enligt sin vanliga lista"

    helgonglorian skaver inte ?


    btw: läste du artikeln öht ?
    btw II: skulle du inte till IKEA ?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-28, 12:42

    RedCloud skrev:"ja redcloud lidels 2,1% (två komma en procent)ÖL är "Fulöl" enligt dig och kan jämställas med din ÄLSKADE majja vi vet."

    "vi" har du personlighetsklyvning (också) ?

    "Smutsvänstern slog til igen med si "logik""

    Varken jag, Martin eller Keanita tillhör någon "smutsvänster", sorry Fredrik, den finns nog bara i vacuumet mellan dina öron.


    "som Lärare (vilket du påstår att du är) borde du VETA vad droger ställer till med"

    absolut, varav alkohol är den farligaste, du vet den drog du gör reklam för....

    "men det ärt ju klart debattera sak är oviktigt när man kan ge, sig på andra debattörer enligt sin vanliga lista"

    helgonglorian skaver inte ?


    btw: läste du artikeln öht ?
    btw II: skulle du inte till IKEA ?

    men det är ju klart debattera sak är oviktigt när man kan ge, sig på andra debattörer enligt sin vanliga lista..

    * Ad hominem abusive eller argumentum ad personam – Argument där man förolämpar sin meningsmotståndare.
    * Ad hominem circumstantial – Man påstår att omständigheterna någon befinner sig i gör att han har fel.
    * Ad hominem tu quoque – Tu quoque betyder "du också".

    * Guilt by association - Argument som har som syfte att förknippa meningsmotståndaren med något, allmänt betraktat, dåligt.

    samt goodwinslag - du är nazist

    Ngn som känner IGEN REDCLOUD´s "debatt teknik"
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  RedCloud 2009-03-28, 12:44

    Tack Martin för att du tog dig tid att läsa artikeln, den ÄR lång.
    Men väldigt intressant.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-28, 13:10

    Jadå, betade av hela artikeln och svaren också för den delen, Arrow
    Och nu har du min åsikt i lite stora drag också,
    Som jag sa, är man född i början av 50 talet så vet man en hel del om frågan? Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-28, 13:13

    Mr. Rahm! No
    Ja självklart känner vi igen Red Cloud, har undrat var han varit, men nu är han här, som tur är! Wink

    Det stora problemet är ju att man är pinsamt medveten om din debatt teknik, No
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-28, 13:14

    "3 saker kan man vara säker på här.

    1.allt färre debatterar här (inkl mej som bara susar in ibland numera och skriver ett eller 2 inlägg som ALLTID startar en Bajskastar storm hos 3-4 utvalda vänsterpartister + martin)


    2 martin kommer ej fatta att jag blockerat han i 3 veckor och fortsätter kommentera varje inlägg jag gör som jag ej ens ser eller läser


    3 redcloud kommer fortsätta hetsa upp martin för att han tycker det är kul och slaviskt följa sin debatt lista:


    * Ad hominem abusive eller argumentum ad personam – Argument där man förolämpar sin meningsmotståndare.
    * Ad hominem circumstantial – Man påstår att omständigheterna någon befinner sig i gör att han har fel.
    * Ad hominem tu quoque – Tu quoque betyder "du också".

    * Guilt by association - Argument som har som syfte att förknippa meningsmotståndaren med något, allmänt betraktat, dåligt.

    samt goodwinslag - du är nazist

    Ngn som känner IGEN REDCLOUD´s "debatt teknik"
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  RedCloud 2009-03-28, 13:19

    Hade du något mer att säga om topic Fredrik ?

    Inte ?

    Kanske du kunde sluta med ditt Ctrl+C/Ctrl+V med nonsens då ?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-28, 13:45

    Mr. Raahhhmmmm! No
    En sak kan du vara säker på, att martin struntar i om han är blockerad av dig, No
    Jag vet att du är inne och tjuvtittar ändå, No
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-28, 13:49

    Hetsa upp mig? Mr. Rahm du har ju försökt det snart i flera år, No
    Det går inte med mig, No

    Däremot så visst är det trevligt att veta att det finns dom man kan snacka med, och då tänker jag inte på dig, No
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-28, 14:00

    Mr. Raahhhmmmm, behöver nog ingen cannabis, No
    Trots att det säkert skulle göra honom gott, Wink
    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Han verkar föredra det många hundar gör, slicka sig själv i röven, sen när han slickat klart, går nog tungan ett par varv runt truten, så inget går förlorat, No
    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Sen vinglar väl han runt i det närmaste påtänd en liten stund, Wink
    Men han börjar väl tåla mer och mer så rövslickeriet på sig själv tar väl längre och längre tid, hela tiden, Arrow
    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Sen har han väl fullt upp hela tiden, för ena handen får väl jobba hårt för att hålla undan alla polarna som vill vara med på ett hörn, Wink

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Eller hur? Mr. Raahhhmmmm! Wink
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  Susz X 2009-03-28, 14:42

    RedCloud skrev:Fellow Forum-members:

    Ta 5-10 minuter av er dyrbara tid och läs en mycket intressant debattartikel.
    Och skriv därefter er hjärtans mening.

    Dödsknarket

    Debattartikeln börjar så här:

    Cannabisens vara eller inte vara är ett ganska nytt ämne i Sverige för under lång tid så har alla former av debatter i ämnet slåtts ner med hjälp av hot om förstörda karriärer och social utfrysning.

    Intressant läsning . Har personligen alltid varit starkt engagerad i "antidroger"..
    Men oxå reflekterat över den egentliga nyttan i att polisen slår sig för bröstet när "hemmaodlare"
    "åkt fast". Ser hellre en koncentration till dem som "skor sig på andras beroende"..
    För beroenderisken finns alltid- det kan man inte sticka under stiol med. Även om inte den specifika drogen är beroendeframkallande- så är vår hjärnas funktion sådan
    - att beroende blir vi människor när vi vant oss vid något- och oro / irritabilitet uppstår när man inte kan utöva det "man vant sig vid"...oavsett det handlar om
    alkohol, nikotin, spel, sex , godis, tv. data, motionera you name it..

    Samtidigt har jag mött människor i yrket som berättat om "känslan" av glädje som förstärkts i samband med att röka hasch... Människor som varit medicinerade med psykofarmaka i många år- och slutat på eget bevåg och beskrivit sin psykofarmaka som "känslomässig lobotomi"...med ett liv bestående av apati..(Dock inte alla påverkas så..men en del..andra kan det vara till hjälp oxå.)

    Har många frågor och är nyfiken på den "medicinska" konsekvensen ,exempelvis:
    - Hur påverkas kroppens egentillverkning av exempelvis "endorfiner", och andra "må- bra" - hormoner av hasch? Påverkas de alls- eller stimuleras de till nybildning- eller bryts de ned??
    - Vad finns för skillnader i andra smärtlindringspreparat/ psykofarmaka- då menar jag skillnader
    när det handlar om påverkan på cell/hormonbalans/ hjärnans- nervcellernas olika signalämnen, lagring i kroppens fettvävnader etc...abstinens..
    - Hur är smärtlindringen i jämförelse med morfin som ges vid stark smärta?

    Finns någon forskning kring detta?


    Senast ändrad av Susz X den 2009-03-28, 14:57, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  RedCloud 2009-03-28, 14:56

    "Intressant läsning "'

    Tack för du tog dig tid att ta dig igenom artikeln.

    "Finns någon forskning kring detta?"

    Tyvärr alldeles för lite Sus, tex vår svenska Socialstyrelse har bestämt att cannabis överhuvudtaget inte har några som helst medicinska fördelar. Och då blir det ju svårt för forskarna att få pengar till sin forskning. Lite bättre är det utomlands.

    De som tex kan få i sig cannabis direkt efter en stroke har ca 80% större chans att klara sig utan men.

    MS patienter, aidspatienter mfl har beskrivit att symptomen lindras av cannabis.
    Men inte i Sverige. Här blir man inlåst alternativt drabbas av höga höga böter.

    Ett exempel:

    En notorisk rattfyllerist körde ihjäl en mormor med hennes barnbarn. Han fick 3.5 månaders fängelse för vållande till annans död. Under samma tid åkte två killar fast för att de odlade cannabis hemma, de fick mellan 3.5-4.5 års fängelse.

    Vad sänder det för signaler ?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  Susz X 2009-03-28, 15:01

    Självklart fel / orättvisa signaler.
    Intressant det du beskriver om sjukdomarna och stroke- är det om det handlar om en propp eller blödning i hjärnan?
    Att symtomen lindras är en sak-som givetvis är till gagn för individen- vad jag oxå
    kan tycka vara intressant är hur hela kroppen egentligen påverkas på lång- kort sikt. Vet du var man kan söka? Vilket land som kommit längst i forskning?


    Senast ändrad av Susz X den 2009-03-28, 15:04, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-28, 15:03

    En sak är jag bergsäker på, att cannabis skulle fungera utmärkt för att dämpa ner våldsbenägna personer!
    Skulle man på våra fängelser, och slutna psyken ordinera tre jointer om dagen så skulle det bli bra mycket lugnare bland dessa oroliga själar?

    Det är jag helt enkelt säker på, menn det var alltså medicinskt, sen kan säkert brasset vara bra på många andra områden också,

    Men allt har ju en baksida också, även receptfria TREO!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-28, 15:06

    Jag tror Red Cloud menar att brasset är lugnande, bra för blodtrycket så att säga,
    Lågt blodtryck minskar riskerna för stroke occh infarkter? Wink


    Sen tror jag det också fungerar som smärtlindring, men återigen så är inte rökat min grej! No
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  RedCloud 2009-03-28, 15:10

    "Intressant det du beskriver om sjukdomarna och stroke- är det om det handlar om en propp eller blödning i hjärnan?"

    Det som kallas hjärnblödning

    "Att symtomen lindras är en sak-som givetvis är till gagn för individen- vad jag oxå
    kan tycka vara intressant är hur hela kroppen egentligen påverkas på lång- kort sikt"


    det skadligaste med cannabisen ur rent kroppsligt perspektiv är själva rökningen, som ju skadar lungorna. Men man kan äta den. Eller dricka den som te.
    Och då är den i princip harmlös ur kroppsligt perspektiv.

    "Vet du var man kan söka?"

    Forumet "Swecan" har en avdelning med länkar till seriös forskning, tung läsning, men akademsikt oklanderlig. Annars vår gamla kompis "Google"
    Swecan


    "Vilket land som kommit längst i forskning?"

    England och Canada

    ***

    Martin du har rätt, om befolkningen istf alkohol festade på cannabis så skulle förmodligen våldsbrotten i samhället sjunka med 80-90-95%


    Senast ändrad av RedCloud den 2009-03-28, 15:16, ändrad totalt 2 gånger
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  RedCloud 2009-03-28, 15:12

    "Jag tror Red Cloud menar att brasset är lugnande, bra för blodtrycket så att säga"

    halv rätt Martin, men vad jag egentligen avsåg är att cannabis öppnar upp ihoppressade blodkärl och låter blodet forsa fritt igen.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  Susz X 2009-03-28, 15:14

    martin7lindgren skrev:En sak är jag bergsäker på, att cannabis skulle fungera utmärkt för att dämpa ner våldsbenägna personer!
    Skulle man på våra fängelser, och slutna psyken ordinera tre jointer om dagen så skulle det bli bra mycket lugnare bland dessa oroliga själar?

    Det är jag helt enkelt säker på, menn det var alltså medicinskt, sen kan säkert brasset vara bra på många andra områden också,

    Men allt har ju en baksida också, även receptfria TREO!

    Ja du Martin- till och med vanliga alvedon slår ut levern om man äter ett paket..
    Intressant det du skriver om våldsbenägna personer...
    Tycker lite att behandlingen/ bemötandet av dessa "våldsbenägna" borde synas lite mer i sömmarna- för att få svar på "varför" aggressiv?
    Har mött människor som haft den stämpeln i journaler - där det givetvis utelämnats att personen gått i självförsvar pga nedvärdering och felaktiga bedömningar- även
    hets ...eller intrång på personens integritet. Ett hot mot dennes identitet- då är det naturligt att som självförsvar skydda sin integritet /identitet med enda medlet som finns kvar: våld.
    Givetvis är det inte alltid så- men finns föör mycket av det i vård- speciellt psykriatrin måste jag säga. Jag kallar det övergrepp- inte alla gör det- tyvärr.

    Så- nog kan jag tycka att den som är våldsam av andra orsaker är vad du beskriver
    - och det är en jätteviktig aspekt att lyfta fram- lika viktigt som ovanstående..


    Senast ändrad av Susz X den 2009-03-28, 15:39, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-28, 15:16

    Okey, men ett ½ rätt är bra det med, vi menar nog ungefär detsamma men med olika ord? Wink

    Men vilket som så är det en intressant fråga, tycker jag! Arrow

    Sponsored content


    Sökes: en nykter drogdebatt Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-08, 01:15