Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
Jollan
Susz X
MartinLindgren
keanita
fredrik rahm70
RedCloud
10 posters

    Sökes: en nykter drogdebatt

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  RedCloud 2009-03-28, 15:19

    För att inga missförstånd ska uppstå:

    Ett 100% drogfritt är att föredra.
    Men tom en drömmarejocolor som jag inser att det är en utopi.

    Svenska staten säger: det är OK att droga sig, bara ni väljer den av oss utsedda drogen: alkohol
    Allt annat ska straffas.

    Jag är så gott som nykterist, dricker ytterst sällan,i år 0 (noll) cl alkohol tex.
    Väljer jag ett harmlösare alternativ blir jag kriminell o samhällsfarlig.
    Jag får det inte att gå ihop.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-28, 15:25

    Redclouds " åsikter Förenade i en salig smörja av dubbelmoral


    https://www.youtube.com/watch?v=qTsbcHDD9Gs


    https://www.youtube.com/watch?v=M6AulOtAe5M


    Drogliberal "staten skall kontrollera allt" kommunist är en paradox i sig.[flash] https://www.youtube.com/watch?v=qTsbcHDD9Gs[/flash][flash] https://www.youtube.com/watch?v=M6AulOtAe5M[/flash]

    ps redcloud att hota och maila förolämpningar visar exakt vad du är i detta Numera självdöende forum.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-28, 15:28

    Som jag ser det, så vet du vad som är bäst för dig, Wink
    Och vilket alternativ du änn väljer så verkar det inte ha tagit skada, No
    Och noll % alkohol i fel låter ju inte direkt fel? Wink
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  Susz X 2009-03-28, 15:29

    RedCloud skrev:"Jag tror Red Cloud menar att brasset är lugnande, bra för blodtrycket så att säga"

    halv rätt Martin, men vad jag egentligen avsåg är att cannabis öppnar upp ihoppressade blodkärl och låter blodet forsa fritt igen.

    Ehh- är du säker på att du inte menar en stroke i form av en "propp"- ?För att öka blodgenomströmningen direkt efter en blödning kan ju leda till att blödningen förvärras..

    Om det är så att cannabis öppnar blodgenomströmningen på så sätt du beskriver
    - så är det när blödningen är under kontroll- när det inte längre läcker från blodkärlet ut i hjärnan..som en ökad blodgenomströmning är nödvändig för att snabbare återhämtning.
    Dock är huvudvärken ett symtom på att celler dör...och det gör de pga syrebrist/ nedsatt blodgenomströmning..en vågskål det här..känslig som sjutton.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-28, 15:31



    Författare: Wendy Moelker, Ansvarig psykolog, tutor, Nödcentrum för mental hälsovård, Goes, Nederländerna.
    Första versionen: 20 mar 2004. Senast ändrad: 01 dec 2008.



    Vilka är effekterna av långvarig användning av cannabis/hasch/marijuana?
    Svar:

    Att röka en eller flera joints per dag under ett år eller längre anses som långvarig användning. Denna uppfattning varierar dock mellan olika forskare.

    Hälsoriskerna vid långvarig användning är följande:

    * I vissa fall kan de som använder höga mängder uppleva känslor av ångest och depression samt bli sjuka.
    * Cannabis påverkar förmågan att köra bil.
    * Att röka cannabis kan orsaka cancer.
    * Under graviditen kan cannabis ha negativ påverkan på fostret.
    * Långvarig användning av cannabis kan påverka tänkandet och känslorna.
    * I vissa fall kan långvarig användning leda till beroende och missbruk.
    * Cannabis kan utlösa en psykos hos människor som är känsliga för det.
    * Cannabis är det första steget till farligare droger.
    * Cannabis har negativa effekter på immunförsvaret.
    * Cannabis påverkar fruktbarhet/fertilitet.
    * Cannabis kan orsaka schizofreni.
    * Cannabis leder till apati och att man förlorar intresse för saker och ting.
    * Cannabis kan orsaka ilska, speciellt när man försöker sluta använda det.



    redclouds dröm?? STATS kontrollerad cannabis/hasch rökning liksom statligt systembolag och KONTROLL på,detta..=)


    Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-03-28, 15:32, ändrad totalt 2 gånger
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-28, 15:31

    Självdöende forum?
    Säger du det Mr. Rahm...,! No

    Jag tycker forumet rullar på rätt så bra, Wink

    Men jag förstår ju att en rövslickare som du, som endast är ute för att skapa oreda är missnöjd? No
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-28, 15:33



    Författare: Wendy Moelker, Ansvarig psykolog, tutor, Nödcentrum för mental hälsovård, Goes, Nederländerna.
    Första versionen: 20 mar 2004. Senast ändrad: 01 dec 2008.



    Vilka är effekterna av långvarig användning av cannabis/hasch/marijuana?
    Svar:

    Att röka en eller flera joints per dag under ett år eller längre anses som långvarig användning. Denna uppfattning varierar dock mellan olika forskare.

    Hälsoriskerna vid långvarig användning är följande:

    * I vissa fall kan de som använder höga mängder uppleva känslor av ångest och depression samt bli sjuka.
    * Cannabis påverkar förmågan att köra bil.
    * Att röka cannabis kan orsaka cancer.
    * Under graviditen kan cannabis ha negativ påverkan på fostret.
    * Långvarig användning av cannabis kan påverka tänkandet och känslorna.
    * I vissa fall kan långvarig användning leda till beroende och missbruk.
    * Cannabis kan utlösa en psykos hos människor som är känsliga för det.
    * Cannabis är det första steget till farligare droger.
    * Cannabis har negativa effekter på immunförsvaret.
    * Cannabis påverkar fruktbarhet/fertilitet.
    * Cannabis kan orsaka schizofreni.
    * Cannabis leder till apati och att man förlorar intresse för saker och ting.
    * Cannabis kan orsaka ilska, speciellt när man försöker sluta använda det.



    redclouds dröm?? STATS kontrollerad cannabis/hasch rökning liksom statligt systembolag och KONTROLL på,detta..=)
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  Susz X 2009-03-28, 15:35

    RedCloud skrev:För att inga missförstånd ska uppstå:

    Ett 100% drogfritt är att föredra.
    Men tom en drömmarejocolor som jag inser att det är en utopi.

    Svenska staten säger: det är OK att droga sig, bara ni väljer den av oss utsedda drogen: alkohol
    Allt annat ska straffas.

    Jag är så gott som nykterist, dricker ytterst sällan,i år 0 (noll) cl alkohol tex.
    Väljer jag ett harmlösare alternativ blir jag kriminell o samhällsfarlig.
    Jag får det inte att gå ihop.

    Tycker du glömmer de mest förödande drogerna: läkemedel även beroendeframkallande sådana. Ännu värre: blandmissbruket som oftast faller i glömska..
    Har set skiten - i mitt jobb. Har sett gamla - i synnerhet kvinnor- vars liv blivit ett icke- liv med omedvetet beroende av tex rävgift som livslångt utskrivande :sobril..
    Med ångest, dilerium, psykoser ,oförmåga att sköta sin vardag.. etc som konsekvens.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  Susz X 2009-03-28, 15:44

    martin7lindgren skrev:Okey, men ett ½ rätt är bra det med, vi menar nog ungefär detsamma men med olika ord? Wink

    Men vilket som så är det en intressant fråga, tycker jag! Arrow

    Ja- det är verkligen intressant. Oxå att du kallar det 1/2 rätt...ingen dum ide du Martin! Eftersom det finns olika verkligheter- och alla är lika viktiga att se..givetvis även det som är negativt i hasch / medicinerin. Det är ju en vågskål det handlar om egentligen- det som är minst skadligt för individen- det kan man alrig bedöma om man inte är öppen för jämförelser..Synd egemntligen att inte forskarsverige tänker så..Cool
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  RedCloud 2009-03-28, 15:48

    Fredrik, alkoholliberalen:

    Hälsoriskerna vid långvarig användning är följande:

    Om alkohol:

    * I vissa fall kan de som använder höga mängder uppleva känslor av ångest och depression samt bli sjuka.
    * alkohol påverkar förmågan att köra bil.
    * Dricka alkohol kan orsaka cancer.
    * Under graviditen kan alkohol ha negativ påverkan på fostret.
    * Långvarig användning av alkohol kan påverka tänkandet och känslorna.
    * I vissa fall kan långvarig användning leda till beroende och missbruk.
    * alkohol kan utlösa en psykos hos människor som är känsliga för det.
    * alkohol är det första steget till farligare droger.
    * alkohol har negativa effekter på immunförsvaret.
    * alkohol påverkar fruktbarhet/fertilitet.
    * alkohol kan orsaka schizofreni.
    * alkohol leder till apati och att man förlorar intresse för saker och ting.
    * alkohol kan orsaka ilska, speciellt när man försöker sluta använda det.

    exakt vad ville du ha sagt Fredrik "alkoholliberalen" Rahm ?


    Hade du några EGNA tankar om droger Fredrik ?


    Senast ändrad av RedCloud den 2009-03-28, 16:32, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  RedCloud 2009-03-28, 15:50

    Sus:

    "Tycker du glömmer de mest förödande drogerna: läkemedel även beroendeframkallande sådana. "

    Egentligen inte, detta kanske är den största faran vi har, läkemedelsindustrins pådyvlande av mediciner som vi egentligen inte behöver. Det som borde ordineras är egentligen ett mänskligare samhälle.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  Susz X 2009-03-28, 15:58

    RedCloud skrev:Sus:

    "Tycker du glömmer de mest förödande drogerna: läkemedel även beroendeframkallande sådana. "

    Egentligen inte, detta kanske är den största faran vi har, läkemedelsindustrins pådyvlande av mediciner som vi egentligen inte behöver. Det som borde ordineras är egentligen ett mänskligare samhälle.

    Japp- med färre bestående psykriatriska "stämplar" vars okunskap/ fördomar
    speglas i avståndstagande, rädsla och osäkerhet i mötet med individen..
    Hur rätt är dessa stämplar alls egentligen? Hur många av de som fätt sin stämpel
    har tex råkat ut för en hjärnskakning som lett till småblödningar och nedsatt blodflöde i just hjärnan?Hur det än är- så är det i brist på syresättning hjärnan skapar "sina egna bilder"...Och- som vilken muskel som helst går hjärnans celler att bygga upp- det tar bara lite längre tid. En tid där stimulans av sinnena är oerhört viktig i mina ögon- dock glöms det så gott som alltid bort..Förutsättningen kan oxå vara en vettig smärtlindring- som inte bryter ned..förmågan att uppleva stimulans via sinnena..
    Menar tex att kunna njuta av och minnas ex en doft..dofter påverkar..känslan . Känslan påverkar sinnesstämningen- sinnesstämningen påverkar måbrahormoner- dessa påverkar vår kropp på olika sätt- även med smärlindring på sikt osv....En uppåtgående spiral- i stället för den i dag aktuella nedbrytande..
    avatar
    Jollan


    Antal inlägg : 46
    Join date : 09-02-24

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Apropå mediciner

    Inlägg  Jollan 2009-03-29, 03:47

    Hej.
    Jag har berättat lite om min bakgrund som blandmissbrukare tidigare,
    https://acbladet.swedishforum.se/-f2/infor-statligt-monopol-t221.htm
    men eftersom ni även tagit upp frågan huruvida det finns nån medicinsk nytta med cannabis tänkte jag berätta lite om min bakgrund som epileptiker också.
    EP´n satte igång 1976 under OS i Montreal, var då väldigt påtänd av amfetamin sen flera dygn när första anfallet kom så ingen tyckte det var konstigt.
    Sen kom anfallen sporadiskt, oftast på helgerna då man tog tyngre saker. Jag gick så småningeom till doktorn som trodde jag fått nån blödning i samband med intensivt amfetaminmissbruk och därefter nån ärrbildning på nån nerv med EP som resultat.
    Det ledde till att jag drog ner användningen av amfetamin o alkohol till enstaka tillfällen och slutade helt med LSD, svamp o annat och blev snudd på heltidsflummare. Jag fick ju medicin också och anfallen upphörde nästan helt.
    Sen hamnade jag på kåken, Österåkers drogfria. Hade då varit utan hasch i häktet nån dryg månad och på Österåker kom anfallen tillbaka, 1-2 ggr mån.
    Sen var det muck, 2 v senare var allt som vanligt och efter ett par månaders flummande upphörde anfallen.
    Ca 1,5 år senare blev min flickvän gravid och gav mig två val: Sluta med missbruk o kriminalitet och bilda familj alt glöm familjlivet. Jag valde familjen.
    Tog några månader sen kom anfallen tillbaka lagom tills jag fick körkortstillstånd som då blev återkallat. Dom fortsatte med några veckors mellanrum ca 7 år då jag ganska nyskild fick en period med återfall i missbruk. I slutet på den ca 6 mån perioden fick jag bara 1 anfall på 2 mån. Sen slutade jag, mest för att ungarna skulle slippa hälsa på mig på kåken, jag insåg att det bara var en tidsfråga.
    Sen fortsatte anfallen ett par ggr mån i ca 5 år till, sen kom dom på att det var en tumör som orsakade EP och opererade bort den. Den fick jag förmodligen för att jag under dom första 2 åren som missbrukare även sniffade lösningsmedel.
    Dryga 15 av dom 17 år jag hade EP åt jag mediciner, om dom hade nån effekt vet jag egentligen inte men jag var under hela den tiden tvungen att alltid ha med mig ett läkarintyg som förutom sjukdomen intygade att jag kunde ge ett drogat intryck pga medicineringen. Det sista fick dom skriva till eftersom jag ofta blev nekad inträde på krogar o restauranger, vid några tillfällen också plockad och visiterad av polisen då dom trodde jag gick på tyngre saker.
    En biverkan av medicinen som finns kvar ännu är tandlossning, har tappat 7 st hittills.
    Vad jag ville ha sagt med detta är att jag är mycket osäker på om medicinen under denna tid hade någon effekt, däremot är jag säker på att det blev en märkbar positiv skillnad när jag rökte hasch. Tog även upp detta vid flera tillfällen med läkaren som inte var så pigg på att kommentera det men han konstaterade att hasch liksom den medicin jag åt hade en "dämpande effekt". Så småningeom medgav han att det kanske kunde ha nån effekt på EP´n också.
    Jag vet vad jag tror men har ingen forskning att stödja åsikterna på men min och så många andras liknande erfarenheter av cannabis ihop med sjukdomar borde vara mer än nog för att man skulle forska i huruvida det kan finnas nån nytta av cannabis för medicinskt bruk.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-29, 09:49

    Ja du Jollan, du har också gjort din resa hör jag?
    Hur gammal är du, hur har du det idag?
    Hoppas att du har ett hyfsat liv med bostad och så, men det har du väl, annars kanske det varit svårt att berätta om ditt liv här på forumet?

    Men en sak förstår jag, att efter allt du varit med om så är du en kämpe, finns inte mycket annat att välja på eller hur?
    avatar
    Jollan


    Antal inlägg : 46
    Join date : 09-02-24

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty En doja åt rätt håll

    Inlägg  Jollan 2009-03-30, 21:38

    Ja du Martin, lite har man hunnit uppleva på 50 år.
    Lever numera gott på egen firma med vuxna ungar och några barnbarn. Bostadslös har jag bara varit en kort tid efter mucken men det löste sig snabbt.
    Kämpe vetesjutton om jag kan kalla mig, att jag har det liv jag har beror nog mer på att jag mötte en envis kvinna som sen avlöstes av en annan lika envis kvinna som båda lite då och då gett mig en doja i rätt riktning. Dom är nog båda mer förtjänta av kämpetiteln, kan bara tacka för deras tålamod.
    avatar
    Jollan


    Antal inlägg : 46
    Join date : 09-02-24

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty såg en rulle ikväll

    Inlägg  Jollan 2009-04-05, 01:39

    Apropå ev positiva effekter av cannabis inom sjukvård så såg jag en film i kväll, "Vid min sida/ Stepmom" på tv4.
    Då vart jag påmind om att en del stater(vet inte om det gäller alla)i USA tillåter marihuanarökning när vissa sjukdomar som t.ex cancer konstaterats.
    Var länge sen jag läste om det men några skäl var smärtlindring och lugnande effekt.
    Vi är ju ganska amerikaniserade i vår tillvaro i övrigt på gott och ont, detta kunde ju vara en god sak att ta efter. Man kan ju åtminstone utreda saken innan man fördömer den.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-05, 01:45

    Det stämmer, i califonien är det legalt att använda mariujana/cannabis som smärtlindring?
    Men bara om man har odlat det själv, till sitt eget behov! Wink
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Farligaste drogen är ALCOHOL!!!

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-04-05, 03:37

    vem säljer den !!!??? jo statan!!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  RedCloud 2009-04-05, 10:13

    "vem säljer den !!!??? jo statan!!"

    och ?

    Medicin brukar staten ha kontroll över.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Han kanske menade Satan ?

    Inlägg  theward 2009-04-05, 10:34

    RedCloud skrev:"vem säljer den !!!??? jo statan!!"

    och ?

    Medicin brukar staten ha kontroll över.
    Wink

    Staten fungerar utmärkt när det gäller kontroll av mediciner,droger osv...
    Iofs kan väl privata alternativ också funka, om de är syrda av ordentliga regelverk och har samma kunskapskrav på sig som tex apoteket eller systemnolaget har
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  RedMentalCase 2010-09-13, 13:09

    RedCloud skrev:Fellow Forum-members:

    Ta 5-10 minuter av er dyrbara tid och läs en mycket intressant debattartikel.
    Och skriv därefter er hjärtans mening.

    Dödsknarket

    Debattartikeln börjar så här:

    Cannabisens vara eller inte vara är ett ganska nytt ämne i Sverige för under lång tid så har alla former av debatter i ämnet slåtts ner med hjälp av hot om förstörda karriärer och social utfrysning.

    Ingen har sagt att DU behöver skämmas roffe, rök du på bara, alla på skolan vet redan att du är narkoman....

    Men f-n ta dig om du drar ner andra i narkotikaträsket, skämmes ta mig f-n !!
    Svin.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  RedCloud 2010-09-13, 13:24

    Ingen har sagt att DU behöver skämmas roffe, rök du på bara, alla på skolan vet redan att du är narkoman....

    Men f-n ta dig om du drar ner andra i narkotikaträsket, skämmes ta mig f-n !!
    Svin.

    öhh, roffe ???

    Är Lennart-leken slut ?

    Vad blir det nästa vecka ?

    Olle, Kurt, Nisse ?

    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  R.O.F.L 2010-09-24, 16:04

    RedCloud skrev:
    Ingen har sagt att DU behöver skämmas roffe, rök du på bara, alla på skolan vet redan att du är narkoman....

    Men f-n ta dig om du drar ner andra i narkotikaträsket, skämmes ta mig f-n !!
    Svin.

    öhh, roffe ???

    Är Lennart-leken slut ?

    Vad blir det nästa vecka ?

    Olle, Kurt, Nisse ?


    Lennart får det bli.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  RedMentalCase 2010-09-25, 12:12

    Var det inte Roffe ?, säkert ?

    Undrar hur mycket trafiken ökar mellan Amsterdam och lappträsket där Roffe bor ,
    nu efter valet ?

    Sponsored content


    Sökes: en nykter drogdebatt - Sida 2 Empty Sv: Sökes: en nykter drogdebatt

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 23:23