Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
råttan.
theward
Secrist
Dao
RedCloud
blueheaven
MartinLindgren
Blåfront
Redvictory
13 posters

Kraftig ökning av långtidsarbetslösa

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Kraftig ökning av långtidsarbetslösa - Sida 3 Empty Samsyn

Inlägg  Secrist 2009-11-09, 02:28

Trevligt att vara överens där...

He, he..tveklöst. Det är ju inte ofta. Men alla förslag på jobbskapande politik välkomnas. Laughing
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Kraftig ökning av långtidsarbetslösa - Sida 3 Empty Sv: Kraftig ökning av långtidsarbetslösa

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-09, 02:31

Secrist skrev:Trevligt att vara överens där...

He, he..tveklöst. Det är ju inte ofta. Men alla förslag på jobbskapande politik välkomnas. Laughing

Ja visst är det... Ja bra att så många som möjligt får jobb som sagt... Smile
    Secrist
    Secrist

Kraftig ökning av långtidsarbetslösa - Sida 3 Empty Jobb

Inlägg  Secrist 2009-11-09, 02:37

Ja visst är det... Ja bra att så många som möjligt får jobb som sagt...

Jobb är bättre än bidrag. Det kanske inte för sent att göra en alliansare av dig än? Very Happy
    ANNA2LINK

Kraftig ökning av långtidsarbetslösa - Sida 3 Empty Sv: Kraftig ökning av långtidsarbetslösa

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-09, 02:49

Secrist skrev:Ja visst är det... Ja bra att så många som möjligt får jobb som sagt...

Jobb är bättre än bidrag. Det kanske inte för sent att göra en alliansare av dig än? Very Happy

Nej Secrist jag kommer inte att bli en alliansare...Men att jobb är bättre än bidrag visst är det så!
    Secrist
    Secrist

Kraftig ökning av långtidsarbetslösa - Sida 3 Empty Arbeit

Inlägg  Secrist 2009-11-09, 03:00

Nej Secrist jag kommer inte att bli en alliansare...Men att jobb är bättre än bidrag visst är det så!

Fast då måste man välja. Pengarna räcker inte till både generösa bidrag för att inte jobba samtidigt som man satsar pengar på jobbskapande åtgärder. I den bästa av världar så kanske det hade funkat men nu får vi jobba med de förutsättningar vi har.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-09, 03:04

Secrist skrev:Nej Secrist jag kommer inte att bli en alliansare...Men att jobb är bättre än bidrag visst är det så!

Fast då måste man välja. Pengarna räcker inte till både generösa bidrag för att inte jobba samtidigt som man satsar pengar på jobbskapande åtgärder. I den bästa av världar så kanske det hade funkat men nu får vi jobba med de förutsättningar vi har.

Ja men sjuk måste du kunna vara i ett välfärdsland Secrist. Hur ska en som är så sjuk så han/hon inte kan jobba göra för att jobba när det inte funkar??? Dessa sjuka människor har ju också familjer. Vi kan inte låta vissa leva på existensminimum medans det finns dom som tjänar så påass mycket att dom kan göra vad som helst för sina pengar. Folk måste ha ett drägligt liv trots situation. Är jag otydlig om vad jag menar? Om du är så pass sjuk så du inte kan vara annat än sjuk vad har du för val?
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-09, 03:07

Jag ska tala om för dig 2006 när jag var så sjuk så jag inte kunde varken äta och dricka hur skulle jag om jag hade det så 1:e Jan 2010 kunna ta ett jobb när jag inte kunde ta hand om mig själv???(inte för att det är så men jag tog upp ett ex) Dom som är så pass sjuka att dom inte kan ta hand om sig själja kan inte friskskrivas!!!

Senast ändrad av ANNA2LINK den 2009-11-09, 03:09, ändrad totalt 1 gång
    Secrist
    Secrist

Kraftig ökning av långtidsarbetslösa - Sida 3 Empty Jobb

Inlägg  Secrist 2009-11-09, 03:08

Hur ska en som är så sjuk så han/hon inte kan jobba göra för att jobba när det inte funkar???

Det håller nog alla med om. Men det är också tveklöst så att om du inte bedöms att kunna återvända till ditt gamla jobb inom en rimlig tid så kommer du att prövas mot hela arbetsmarknaden. Detta kommer att gälla även vid ett eventuellt regeringsskifte.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-09, 03:11

Secrist skrev: Hur ska en som är så sjuk så han/hon inte kan jobba göra för att jobba när det inte funkar???

Det håller nog alla med om. Men det är också tveklöst så att om du inte bedöms att kunna återvända till ditt gamla jobb inom en rimlig tid så kommer du att prövas mot hela arbetsmarknaden. Detta kommer att gälla även vid ett eventuellt regeringsskifte.

Ja men människors hälsa får inte sättas på spel!!!
    Secrist
    Secrist

Kraftig ökning av långtidsarbetslösa - Sida 3 Empty Hälsa

Inlägg  Secrist 2009-11-09, 03:13

Ja men människors hälsa får inte sättas på spel!!!

Det kan du aldrig garantera. Man kan bara minska riskerna. Hur vet du att inte hälsan sätts på spel när du förtidspensionerar människor som inte ens fyllt 30?
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-09, 03:18

Jag har svarat på det med förtidspensioner, jag gillade inte det heller!

Om vi säger att jag var så pass dålig nu som jag var 2006 och skulle den 1:e Jan 2010 utförsäkras på grund av att mina sjukdagar är slut när jag fortfarande är jättesjuk så skulle det rent ut sagt gått åt h för mig.

Men nu har jag turen att det inte är så. Men för många kommer det att bli så som inte hinner att bli tillräckligt friska tills 1:e Jan. Det är dom personerna jag tänker framför allt på. Vad kommer att hända med dom?
    Secrist
    Secrist

Kraftig ökning av långtidsarbetslösa - Sida 3 Empty FK

Inlägg  Secrist 2009-11-09, 03:20

Men nu har jag turen att det inte är så. Men för många kommer det att bli så som inte hinner att bli tillräckligt friska tills 1:e Jan. Det är dom personerna jag tänker framför allt på. Vad kommer att hända med dom?

Det är det väl ingen som vet i dagsläget. Många kommer säkert att sjukskrivas igen tills de vet vad de ska göra med dem.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-09, 03:21

Secrist skrev:Men nu har jag turen att det inte är så. Men för många kommer det att bli så som inte hinner att bli tillräckligt friska tills 1:e Jan. Det är dom personerna jag tänker framför allt på. Vad kommer att hända med dom?

Det är det väl ingen som vet i dagsläget. Många kommer säkert att sjukskrivas igen tills de vet vad de ska göra med dem.

Ja och fram till sjukskrivningen?
    Secrist
    Secrist

Kraftig ökning av långtidsarbetslösa - Sida 3 Empty Sjukt

Inlägg  Secrist 2009-11-09, 03:23

Ja och fram till sjukskrivningen?

Vad menar du? Det kommer att bli en ny sjukskrivning efter den 1:e januari.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-09, 03:26

Secrist skrev:Ja och fram till sjukskrivningen?

[color=yellow]Det tar väl ett tag när personer är utförsäkrade och vad ska dom leva på då?[/color]
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-11-09, 03:42

Den frågan kan nog ingen av oss svara på. Nu är det läggdags... God natt!
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-11-09, 08:58

Secrist skrev:Ja och fram till sjukskrivningen?

Secrist! är du handläggare på FK eller sitter du inne med info? eller är det din egen Fantasigenerator som tuffat igån i tron om att de sjuka skall fett hopp?
    Secrist
    Secrist

Kraftig ökning av långtidsarbetslösa - Sida 3 Empty FK

Inlägg  Secrist 2009-11-09, 13:55

Secrist! är du handläggare på FK eller sitter du inne med info? eller är det din egen Fantasigenerator som tuffat igån i tron om att de sjuka skall fett hopp?

Om du läst något annat än Proletären så hade du sett dessa uppgifter i media.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-11-09, 17:20

Secrist skrev:Secrist! är du handläggare på FK eller sitter du inne med info? eller är det din egen Fantasigenerator som tuffat igån i tron om att de sjuka skall fett hopp?

tyvärr skjuter du bom igen...
    Den media du har läst, har tydligen inte varit tillräcklig öht...

Det är det så som är så jävla synd, att fler inte förstår vad jävla illa det faktiskt är affraid

Medias bild kan vara skev åt alla håll beroende på vad man väljer att lyssna mest på

lyssna på moderata debattartiklar, det är så helfel som kan bli iaf

För där har de verkligen ljugit sig blåa........

lever man mitt i smeten så har man koll på verkligheten, helt enkelt, tyvärr får man ju noll gehör..iaf på detta forum
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-11-09, 17:42

Secrist skrev:Secrist! är du handläggare på FK eller sitter du inne med info? eller är det din egen Fantasigenerator som tuffat igång i tron om att de sjuka skall få ett hopp?

Jaha! så vi ska lita på media? ha,ha,ha,ha ni som skriver att media är köpta!
    Nä nu börjar ni bli panikslagna (pajaser)

Föresten:
    http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_3772525.svd
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-11-09, 18:14

Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Secrist! är du handläggare på FK eller sitter du inne med info? eller är det din egen Fantasigenerator som tuffat igång i tron om att de sjuka skall få ett hopp?

Föresten:
    http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_3772525.svd

Underdrift dom små trollen allianskramarna har varit panikslagan sedan sep/2006.
    Wink
    //berra
    Secrist
    Secrist

Kraftig ökning av långtidsarbetslösa - Sida 3 Empty Seriöst

Inlägg  Secrist 2009-11-09, 18:37

Underdrift dom små trollen allianskramarna har varit panikslagan sedan sep/2006.

Har du någonsin skrivit ett inlägg som fatiskt betytt någonting?
    Secrist
    Secrist

Kraftig ökning av långtidsarbetslösa - Sida 3 Empty Panik

Inlägg  Secrist 2009-11-09, 18:45

Är du rädd att du ska förlora argument om alliansens ondska?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 18:40