Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
Regndrottning
SiP
Sniperace
theward
x-medborgare
RedCloud
Vercingetorix
lazy
Susz X
13 posters

    Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...!

    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...! - Sida 3 Empty Sv: Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...!

    Inlägg  SiP 2009-11-08, 11:45

    Susz X skrev:Jisses- vem har sagt att det är jag? Nåra sådana foton finns sannerlien INTE vare si på min blogg på space eller på FaceBook.Ren förbannad lögn..

    Avd. En dåres försvarstal...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...! - Sida 3 Empty Sv: Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-08, 12:05

    Susz X skrev:Jisses- vem har sagt att det är jag? Nåra sådana foton finns sannerlien INTE vare si på min blogg på space eller på FaceBook.Ren förbannad lögn..

    Skulle det nu vara så att det är jag-
    så har väl bilderna stulits i så fall..?
    Är ni dumma i huvet eller vad är det med er här ?
    Desperat snipe/Lazy/ Sip?

    Det var dagens LÖGN, nu är det så att DU har själv visat denna sida genom de bilder du laddat upp på detta forum, det är DÄRIFRÅN de kommer med länkar dit...

    Vet du INTE vad du själv gör?

    [url][/url]Här är DIN sida på photobucket

    Så lilla vän, försök INTE ljuga, som jag sa klicak man på bilderna DU lagt upp så kommer man till forden2008, ditt användarnamn där Very Happy

    så nu kan var och en gå dit och kolla, samt se att det är denna adress som använta av DIG SJÄLV vid inläggandet av bilder till detta forum!

    nervös?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...! - Sida 3 Empty Sv: Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-08, 12:07

    theward skrev:
    Sniperace skrev:
    martin7lindgren skrev:Hur många tror...? Frågan är ju vad Sniper tror?
    Men bara förväntat från opolitiske demokratiske Sniper, men har har ju trampat runt på botten länge redan!

    Undrar vad Corven anser om sin moderators betende på andra forum än testaren?

    Själv är jag säker på att Snipers betende speglar hans oro för att han tvingas se sanningen om sig själv i vitögat?

    Ja jisses 54 år Sniper visar härmed vilken nivå han befinner sig på,


    SANDLÅDESNIPER!

    BUUU, SNIPER! pig


    JA det är bra amfetaminknaprar MARTIN!

    Det där väl väl också lite onödigt tycker jag

    Vad jag ibland tycker om Andra debattörer vet du..tror jag Rolling Eyes .
    Så jag försvarar ingen Wink

    Antar att du inte har en av de bättre dagarna just nu, vet själv att man kan bli väldig lättirriterad och arg, om man är trött och har skitmkt värk

    Synd bara att du inte kan ge några högerspöken lite av samma medicin, om du ändå är på det humöret Wink

    Fast iofs gör inte 2 fel, ett rätt Wink

    de högerspöken som angript mig HAR fått tillbaka, och de svalde det utan större protester
    och vad gäller Martin, så var det samma sak där, han angriper alla, och den gången han lägger av mot mig lägger jag av, och det VET han!!


    och VISST, jag HAR jävligt ont just nu Very Happy
    smilet
    smilet


    Antal inlägg : 53
    Join date : 09-02-23

    Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...! - Sida 3 Empty Sv: Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...!

    Inlägg  smilet 2009-11-08, 12:19

    Ljudterrorism i vårt land.............så heter länken.
    Frågan är om det inte förekommer annan terrorism här.
    Då tänker jag på att man lägger ut bilder på personer(Susz) och adress?
    Att göra så är en brottslig handling enl. copyright och lagen om upphovsrätt.
    Läs nedan vad som jag fått reda på om hur man får göra på internet.

    Copyright

    Vad säger Copyright lagen egentligen?
    Vet att det är förbjudet att ta bilder från hemsidor, publicera dem osv men OM man nu ändå gör detta vad händer då?
    Blir påföljden böter eller vad?

    Copyright lagen

    1. Du kan få ditt hemsidekonto borttaget.
    2. Du kan få en räkning på många tusenlappar
    3. Visserligen kan man polisanmäla också men frågan är om det är värt pengar och tid. Det är lättare att plocka ner hemsidor istället och/eller skicka en räkning för användning av fotot.
    Frågan är om man är villig att riskera sitt hemsidekonto samt har råd med en extraräkning som kan vara rätt stor.
    Brott mot copyrightlagen kan ge upp till 2 års fängelse MEN för att få 2 år då krävs det en stor verksamhet (tex att kopiera program och säljer kopiorna, kopiera musik cd i massor och säljer, delar med sig av program till massor av människor odyl) och inte en och annan bild som "lånas" utan lov.


    Då gör du följande:

    1 Tar kontakt med den som har hemsidan om där finns någon e-postadress. Skriv att bilden är din och att dom enligt lag inte har rätt att använda den och att om den inte tas bort kontaktar du hemsideleverantören för att få hela hemsidekontot borttaget.
    Detta brukar faktiskt oftast ta skruv och jag har själv aldrig behövt gå längre även om jag vet andra som har fått gå hela vägen.

    Om personen ändå vägrar:

    2 Ta kontakt med hemsidelevernatören och tala om vilken hemsida det gäller (länk) och att denna har din(a) bild(er) på hemsidan och vägrar ta bort den/dom.
    Detta brukar oftast räcka då hemsideleverantörer inte vill ha polisanmälningar på sig utan följer normalt lagen.

    3 Hittar du en bild i en annons där bilden är din och inte annonsen så kontaktar du bara dom som upprätthåller annonsen (ägaren till annonssidan) så tas den bort.

    Visserligen kan man gå till punkt 2 direkt men jag vill själv vara artig på internet och i de flesta fall är det personer som inte kan upphovsrättslagen rätt som gör så.
    För att förebygga så brukar en information om att man inte får låna bilder utan att fråga på hemsidan där bilderna finns vara bra. Då brukar ofta dom som inte är kunniga om upphovsrätten låta bli att låna bilder och det är mest dom som inte bryr sig som lånar dom.

    Först måste du ju ha en adress och namn för att ens kunna skicka räkningen. Sedan vet jag inte hur det är när det gäller barn då man inte får ha affärsuppgörelse med barn enligt lag (har jag för mig). Så rent praktiskt kan det vara svårt att genomföra.
    Däremot kan du skriva i e-posten att du vill ha betalt om bilden skall användas alternativt att den skall tas bort.

    Om det nu är en fråga om dataintrång eller phishing så är det ännu värre.
    Att man publicerar något utan att frågat ägaren om tillstånd gäller bilder,text,
    program är en brottslig handling.
    Är det nu så att bilderna inte är tagna av Susz utan av den som äger kamran och tagit bilden.Svårt att ta bilder på sig själv.
    Vem är det då som är ägare till bilden?

    Skickar det här vidare till........................
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...! - Sida 3 Empty Sv: Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...!

    Inlägg  SiP 2009-11-08, 12:28

    smilet skrev:Ljudterrorism i vårt land.............så heter länken.
    Frågan är om det inte förekommer annan terrorism här.
    Då tänker jag på att man lägger ut bilder på personer(Susz) och adress?
    Att göra så är en brottslig handling enl. copyright och lagen om upphovsrätt.
    Läs nedan vad som jag fått reda på om hur man får göra på internet.

    Copyright

    Vad säger Copyright lagen egentligen?
    Vet att det är förbjudet att ta bilder från hemsidor, publicera dem osv men OM man nu ändå gör detta vad händer då?
    Blir påföljden böter eller vad?

    Copyright lagen

    1. Du kan få ditt hemsidekonto borttaget.
    2. Du kan få en räkning på många tusenlappar
    3. Visserligen kan man polisanmäla också men frågan är om det är värt pengar och tid. Det är lättare att plocka ner hemsidor istället och/eller skicka en räkning för användning av fotot.
    Frågan är om man är villig att riskera sitt hemsidekonto samt har råd med en extraräkning som kan vara rätt stor.
    Brott mot copyrightlagen kan ge upp till 2 års fängelse MEN för att få 2 år då krävs det en stor verksamhet (tex att kopiera program och säljer kopiorna, kopiera musik cd i massor och säljer, delar med sig av program till massor av människor odyl) och inte en och annan bild som "lånas" utan lov.


    Då gör du följande:

    1 Tar kontakt med den som har hemsidan om där finns någon e-postadress. Skriv att bilden är din och att dom enligt lag inte har rätt att använda den och att om den inte tas bort kontaktar du hemsideleverantören för att få hela hemsidekontot borttaget.
    Detta brukar faktiskt oftast ta skruv och jag har själv aldrig behövt gå längre även om jag vet andra som har fått gå hela vägen.

    Om personen ändå vägrar:

    2 Ta kontakt med hemsidelevernatören och tala om vilken hemsida det gäller (länk) och att denna har din(a) bild(er) på hemsidan och vägrar ta bort den/dom.
    Detta brukar oftast räcka då hemsideleverantörer inte vill ha polisanmälningar på sig utan följer normalt lagen.

    3 Hittar du en bild i en annons där bilden är din och inte annonsen så kontaktar du bara dom som upprätthåller annonsen (ägaren till annonssidan) så tas den bort.

    Visserligen kan man gå till punkt 2 direkt men jag vill själv vara artig på internet och i de flesta fall är det personer som inte kan upphovsrättslagen rätt som gör så.
    För att förebygga så brukar en information om att man inte får låna bilder utan att fråga på hemsidan där bilderna finns vara bra. Då brukar ofta dom som inte är kunniga om upphovsrätten låta bli att låna bilder och det är mest dom som inte bryr sig som lånar dom.

    Först måste du ju ha en adress och namn för att ens kunna skicka räkningen. Sedan vet jag inte hur det är när det gäller barn då man inte får ha affärsuppgörelse med barn enligt lag (har jag för mig). Så rent praktiskt kan det vara svårt att genomföra.
    Däremot kan du skriva i e-posten att du vill ha betalt om bilden skall användas alternativt att den skall tas bort.

    Om det nu är en fråga om dataintrång eller phishing så är det ännu värre.
    Att man publicerar något utan att frågat ägaren om tillstånd gäller bilder,text,
    program är en brottslig handling.
    Är det nu så att bilderna inte är tagna av Susz utan av den som äger kamran och tagit bilden.Svårt att ta bilder på sig själv.
    Vem är det då som är ägare till bilden?

    Skickar det här vidare till........................


    Eftersom du förekommer på en del av bilderna så antar jag att du skickar även in Susz namn och adress till berörd myndighet med tanke på sista stycket gällande äganderätt på bilder då hon sparat upp och lagt ut foton i eget syfte på/från nätet, eller gäller inte regler idioten bara för att du känner henne????
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...! - Sida 3 Empty Sv: Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-08, 12:31

    smilet skrev:Ljudterrorism i vårt land.............så heter länken.
    Frågan är om det inte förekommer annan terrorism här.
    Då tänker jag på att man lägger ut bilder på personer(Susz) och adress?
    Att göra så är en brottslig handling enl. copyright och lagen om upphovsrätt.
    Läs nedan vad som jag fått reda på om hur man får göra på internet.

    Copyright

    Vad säger Copyright lagen egentligen?
    Vet att det är förbjudet att ta bilder från hemsidor, publicera dem osv men OM man nu ändå gör detta vad händer då?
    Blir påföljden böter eller vad?

    Copyright lagen

    1. Du kan få ditt hemsidekonto borttaget.
    2. Du kan få en räkning på många tusenlappar
    3. Visserligen kan man polisanmäla också men frågan är om det är värt pengar och tid. Det är lättare att plocka ner hemsidor istället och/eller skicka en räkning för användning av fotot.
    Frågan är om man är villig att riskera sitt hemsidekonto samt har råd med en extraräkning som kan vara rätt stor.
    Brott mot copyrightlagen kan ge upp till 2 års fängelse MEN för att få 2 år då krävs det en stor verksamhet (tex att kopiera program och säljer kopiorna, kopiera musik cd i massor och säljer, delar med sig av program till massor av människor odyl) och inte en och annan bild som "lånas" utan lov.


    Då gör du följande:

    1 Tar kontakt med den som har hemsidan om där finns någon e-postadress. Skriv att bilden är din och att dom enligt lag inte har rätt att använda den och att om den inte tas bort kontaktar du hemsideleverantören för att få hela hemsidekontot borttaget.
    Detta brukar faktiskt oftast ta skruv och jag har själv aldrig behövt gå längre även om jag vet andra som har fått gå hela vägen.

    Om personen ändå vägrar:

    2 Ta kontakt med hemsidelevernatören och tala om vilken hemsida det gäller (länk) och att denna har din(a) bild(er) på hemsidan och vägrar ta bort den/dom.
    Detta brukar oftast räcka då hemsideleverantörer inte vill ha polisanmälningar på sig utan följer normalt lagen.

    3 Hittar du en bild i en annons där bilden är din och inte annonsen så kontaktar du bara dom som upprätthåller annonsen (ägaren till annonssidan) så tas den bort.

    Visserligen kan man gå till punkt 2 direkt men jag vill själv vara artig på internet och i de flesta fall är det personer som inte kan upphovsrättslagen rätt som gör så.
    För att förebygga så brukar en information om att man inte får låna bilder utan att fråga på hemsidan där bilderna finns vara bra. Då brukar ofta dom som inte är kunniga om upphovsrätten låta bli att låna bilder och det är mest dom som inte bryr sig som lånar dom.

    Först måste du ju ha en adress och namn för att ens kunna skicka räkningen. Sedan vet jag inte hur det är när det gäller barn då man inte får ha affärsuppgörelse med barn enligt lag (har jag för mig). Så rent praktiskt kan det vara svårt att genomföra.
    Däremot kan du skriva i e-posten att du vill ha betalt om bilden skall användas alternativt att den skall tas bort.

    Om det nu är en fråga om dataintrång eller phishing så är det ännu värre.
    Att man publicerar något utan att frågat ägaren om tillstånd gäller bilder,text,
    program är en brottslig handling.
    Är det nu så att bilderna inte är tagna av Susz utan av den som äger kamran och tagit bilden.Svårt att ta bilder på sig själv.
    Vem är det då som är ägare till bilden?

    Skickar det här vidare till........................

    *asg*

    länkarna är direkt till hennes EGEN photobucketsida där hon SJÄLV lagt upp dem till allmän beskådan!!

    sedan en annan fråga som blir allvarligare för HENNE, HON har lagt upp drösvis med bilder som HON inte tagit, tan som hon stulit från olika internetsiter, det är INTE länkar, och i infon står det att det är hennes, precis samma i hennes ANDRA photobucketalbum, där är företrädesvis stulna bilder *s*

    https://i238.photobucket.com/albums/ff245/susz_01

    och en enkel sökning på google visar en jäkla massa ställen där Susz lägger ut bilder från sin egen photobucket med just användarnamnet forden2008 är det någon som betvivlar att det är hennes egen sida med hennes egna och stulna bilder? beslagen med lögn?

    googlesökning
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...! - Sida 3 Empty Sv: Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-08, 21:37

    upp
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...! - Sida 3 Empty Sv: Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...!

    Inlägg  Susz X 2009-11-09, 21:56

    Varför vill inte snipe att folk ska få kunskap om ljudterrorism?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...! - Sida 3 Empty Sv: Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-09, 22:10

    Susz X skrev:Varför vill inte snipe att folk ska få kunskap om ljudterrorism?

    självklart, men VAD är ljudterrorism?
    är det ett vanligt band som spelar musik man inte gillar?

    att påstå det du visade skulle vara terrorism är lite väl naivt....

    som jag tidigare skrivit så finns ljudkanoner som ger ifrån sig väldigt lågfrekvent ljud med väldigt hög effekt, denna gör så att den de utsätter det för blir illamående eller till och med får sprängda tarmar, det som krävs för detta är dock mycket otymplig apparatur och väldigt hög strömförbrukning så det är ingen för gemene man, dvs ljudterror från detta är nog inget man behöver oroa sig för.

    Sedan finns ultraljud som kan göra en illamående, men för att vara effektivt krävs även här mycket....

    men annar kan ljudterror bestå av vanlig dansmusik för någon, heavy metal för en annan, och för den tredje kan vanlig klassisk musik vara ljudterror.

    men i inget av fallen kan det vara till gagn för zionistnasisterna, eftersom ingen har något att vinna på det mer än att känna att jag har stört den eller den....

    men som sagt att ge sig på dem du nu gjorde är inte mer än idioti och lite av diskriminering, alla har rätt till sina ljud så länge man inte tvingar detta på andra, och här finns det redan lagar som styr, ex kan det vara förbjudet att montera högtalare på en motorcykel för att lyssna när man kör, denna musik påtvingas då omgivningen.....


    så frågan är vart du vill komma med din tråd?

    men åter till frågan, är inte detta dit album på photobucket?


    [url= https://i238.photobucket.com/albums/ff245/susz_01]forden 2008[/url]

    det är ju ett av ställena du länkar till med dina bilder, både av foto av dig och annat?
    vi har ju massvis med länkar från google som visar att just DU länkar dit regelbundet med dina bilder, bla från borås zoo.... Very Happy

    hur är det med ärligheten?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...! - Sida 3 Empty Sv: Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...!

    Inlägg  Susz X 2009-11-12, 06:43

    Är du inte riktit klok du snipp?!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...! - Sida 3 Empty Sv: Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-12, 10:34

    Susz X skrev:Är du inte riktit klok du snipp?!

    Ja, till skillnad mot dig Snippan! Very Happy
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...! - Sida 3 Empty Sv: Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...!

    Inlägg  Susz X 2009-11-15, 01:21

    blir aldri nån snippa för di ditt monster! alien
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...! - Sida 3 Empty Sv: Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...!

    Inlägg  Sniperace 2009-11-15, 12:24

    Susz X skrev:blir aldri nån snippa för di ditt monster! alien


    lol!


    nä det är du väl för alla Very Happy


    hur var det nu Susz är inte detta photobucetalbum ditt? https://s440.photobucket.com/albums/qq125/forden2008/

    Det som du så kraftigt förnekade och nästan svor vid din själs salighet? Very Happy

    kan du då förklara hur det kommer sig att det är dit du länkar dina bilder här på forumet?

    Sponsored content


    Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...! - Sida 3 Empty Sv: Ljudterrorism i vårt land...inte enbart mosquitos inte...!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 20:24