Susz X skrev:Jisses- vem har sagt att det är jag? Nåra sådana foton finns sannerlien INTE vare si på min blogg på space eller på FaceBook.Ren förbannad lögn..
Avd. En dåres försvarstal...
Susz X skrev:Jisses- vem har sagt att det är jag? Nåra sådana foton finns sannerlien INTE vare si på min blogg på space eller på FaceBook.Ren förbannad lögn..
Skulle det nu vara så att det är jag-
så har väl bilderna stulits i så fall..?
Är ni dumma i huvet eller vad är det med er här ?
Desperat snipe/Lazy/ Sip?
theward skrev:Sniperace skrev:martin7lindgren skrev:Hur många tror...? Frågan är ju vad Sniper tror?
Men bara förväntat från opolitiske demokratiske Sniper, men har har ju trampat runt på botten länge redan!
Undrar vad Corven anser om sin moderators betende på andra forum än testaren?
Själv är jag säker på att Snipers betende speglar hans oro för att han tvingas se sanningen om sig själv i vitögat?
Ja jisses 54 år Sniper visar härmed vilken nivå han befinner sig på,
SANDLÅDESNIPER!
BUUU, SNIPER!
JA det är bra amfetaminknaprar MARTIN!
Det där väl väl också lite onödigt tycker jag
Vad jag ibland tycker om Andra debattörer vet du..tror jag .
Så jag försvarar ingen
Antar att du inte har en av de bättre dagarna just nu, vet själv att man kan bli väldig lättirriterad och arg, om man är trött och har skitmkt värk
Synd bara att du inte kan ge några högerspöken lite av samma medicin, om du ändå är på det humöret
Fast iofs gör inte 2 fel, ett rätt
smilet skrev:Ljudterrorism i vårt land.............så heter länken.
Frågan är om det inte förekommer annan terrorism här.
Då tänker jag på att man lägger ut bilder på personer(Susz) och adress?
Att göra så är en brottslig handling enl. copyright och lagen om upphovsrätt.
Läs nedan vad som jag fått reda på om hur man får göra på internet.
Copyright
Vad säger Copyright lagen egentligen?
Vet att det är förbjudet att ta bilder från hemsidor, publicera dem osv men OM man nu ändå gör detta vad händer då?
Blir påföljden böter eller vad?
Copyright lagen
1. Du kan få ditt hemsidekonto borttaget.
2. Du kan få en räkning på många tusenlappar
3. Visserligen kan man polisanmäla också men frågan är om det är värt pengar och tid. Det är lättare att plocka ner hemsidor istället och/eller skicka en räkning för användning av fotot.
Frågan är om man är villig att riskera sitt hemsidekonto samt har råd med en extraräkning som kan vara rätt stor.
Brott mot copyrightlagen kan ge upp till 2 års fängelse MEN för att få 2 år då krävs det en stor verksamhet (tex att kopiera program och säljer kopiorna, kopiera musik cd i massor och säljer, delar med sig av program till massor av människor odyl) och inte en och annan bild som "lånas" utan lov.
Då gör du följande:
1 Tar kontakt med den som har hemsidan om där finns någon e-postadress. Skriv att bilden är din och att dom enligt lag inte har rätt att använda den och att om den inte tas bort kontaktar du hemsideleverantören för att få hela hemsidekontot borttaget.
Detta brukar faktiskt oftast ta skruv och jag har själv aldrig behövt gå längre även om jag vet andra som har fått gå hela vägen.
Om personen ändå vägrar:
2 Ta kontakt med hemsidelevernatören och tala om vilken hemsida det gäller (länk) och att denna har din(a) bild(er) på hemsidan och vägrar ta bort den/dom.
Detta brukar oftast räcka då hemsideleverantörer inte vill ha polisanmälningar på sig utan följer normalt lagen.
3 Hittar du en bild i en annons där bilden är din och inte annonsen så kontaktar du bara dom som upprätthåller annonsen (ägaren till annonssidan) så tas den bort.
Visserligen kan man gå till punkt 2 direkt men jag vill själv vara artig på internet och i de flesta fall är det personer som inte kan upphovsrättslagen rätt som gör så.
För att förebygga så brukar en information om att man inte får låna bilder utan att fråga på hemsidan där bilderna finns vara bra. Då brukar ofta dom som inte är kunniga om upphovsrätten låta bli att låna bilder och det är mest dom som inte bryr sig som lånar dom.
Först måste du ju ha en adress och namn för att ens kunna skicka räkningen. Sedan vet jag inte hur det är när det gäller barn då man inte får ha affärsuppgörelse med barn enligt lag (har jag för mig). Så rent praktiskt kan det vara svårt att genomföra.
Däremot kan du skriva i e-posten att du vill ha betalt om bilden skall användas alternativt att den skall tas bort.
Om det nu är en fråga om dataintrång eller phishing så är det ännu värre.
Att man publicerar något utan att frågat ägaren om tillstånd gäller bilder,text,
program är en brottslig handling.
Är det nu så att bilderna inte är tagna av Susz utan av den som äger kamran och tagit bilden.Svårt att ta bilder på sig själv.
Vem är det då som är ägare till bilden?
Skickar det här vidare till........................
smilet skrev:Ljudterrorism i vårt land.............så heter länken.
Frågan är om det inte förekommer annan terrorism här.
Då tänker jag på att man lägger ut bilder på personer(Susz) och adress?
Att göra så är en brottslig handling enl. copyright och lagen om upphovsrätt.
Läs nedan vad som jag fått reda på om hur man får göra på internet.
Copyright
Vad säger Copyright lagen egentligen?
Vet att det är förbjudet att ta bilder från hemsidor, publicera dem osv men OM man nu ändå gör detta vad händer då?
Blir påföljden böter eller vad?
Copyright lagen
1. Du kan få ditt hemsidekonto borttaget.
2. Du kan få en räkning på många tusenlappar
3. Visserligen kan man polisanmäla också men frågan är om det är värt pengar och tid. Det är lättare att plocka ner hemsidor istället och/eller skicka en räkning för användning av fotot.
Frågan är om man är villig att riskera sitt hemsidekonto samt har råd med en extraräkning som kan vara rätt stor.
Brott mot copyrightlagen kan ge upp till 2 års fängelse MEN för att få 2 år då krävs det en stor verksamhet (tex att kopiera program och säljer kopiorna, kopiera musik cd i massor och säljer, delar med sig av program till massor av människor odyl) och inte en och annan bild som "lånas" utan lov.
Då gör du följande:
1 Tar kontakt med den som har hemsidan om där finns någon e-postadress. Skriv att bilden är din och att dom enligt lag inte har rätt att använda den och att om den inte tas bort kontaktar du hemsideleverantören för att få hela hemsidekontot borttaget.
Detta brukar faktiskt oftast ta skruv och jag har själv aldrig behövt gå längre även om jag vet andra som har fått gå hela vägen.
Om personen ändå vägrar:
2 Ta kontakt med hemsidelevernatören och tala om vilken hemsida det gäller (länk) och att denna har din(a) bild(er) på hemsidan och vägrar ta bort den/dom.
Detta brukar oftast räcka då hemsideleverantörer inte vill ha polisanmälningar på sig utan följer normalt lagen.
3 Hittar du en bild i en annons där bilden är din och inte annonsen så kontaktar du bara dom som upprätthåller annonsen (ägaren till annonssidan) så tas den bort.
Visserligen kan man gå till punkt 2 direkt men jag vill själv vara artig på internet och i de flesta fall är det personer som inte kan upphovsrättslagen rätt som gör så.
För att förebygga så brukar en information om att man inte får låna bilder utan att fråga på hemsidan där bilderna finns vara bra. Då brukar ofta dom som inte är kunniga om upphovsrätten låta bli att låna bilder och det är mest dom som inte bryr sig som lånar dom.
Först måste du ju ha en adress och namn för att ens kunna skicka räkningen. Sedan vet jag inte hur det är när det gäller barn då man inte får ha affärsuppgörelse med barn enligt lag (har jag för mig). Så rent praktiskt kan det vara svårt att genomföra.
Däremot kan du skriva i e-posten att du vill ha betalt om bilden skall användas alternativt att den skall tas bort.
Om det nu är en fråga om dataintrång eller phishing så är det ännu värre.
Att man publicerar något utan att frågat ägaren om tillstånd gäller bilder,text,
program är en brottslig handling.
Är det nu så att bilderna inte är tagna av Susz utan av den som äger kamran och tagit bilden.Svårt att ta bilder på sig själv.
Vem är det då som är ägare till bilden?
Skickar det här vidare till........................
Susz X skrev:Varför vill inte snipe att folk ska få kunskap om ljudterrorism?
Susz X skrev:Är du inte riktit klok du snipp?!
Susz X skrev:blir aldri nån snippa för di ditt monster!