70:a med sista högkompmotorn. Har precis fått den omborrad och blueprintad. Firebirden är en 69:a.SiP skrev:Gillar Corvetten, är det en 68 eller 69:a??
Funderar starkt på en 63:a split-window.
70:a med sista högkompmotorn. Har precis fått den omborrad och blueprintad. Firebirden är en 69:a.SiP skrev:Gillar Corvetten, är det en 68 eller 69:a??
formsvackan skrev:70:a med sista högkompmotorn. Har precis fått den omborrad och blueprintad. Firebirden är en 69:a.SiP skrev:Gillar Corvetten, är det en 68 eller 69:a??
Sitter en vässad vinkel i just nu men jag vill stoppa i orginalmotorn, 350, 350hk. Den är borrad, plueprintad och under uppbyggnad på Åhmans i Falun. Jag vill behålla den befintliga lacken så det är inte aktuellt att återställa bilen till original.SiP skrev:formsvackan skrev:70:a med sista högkompmotorn. Har precis fått den omborrad och blueprintad. Firebirden är en 69:a.SiP skrev:Gillar Corvetten, är det en 68 eller 69:a??
Ja en split-window vore kul att ha, inte för den är vacker men så otroligt frän
Ligger det en 427 eller 454 i Corren eller är det en 350??
Själv har jag en 512:a (400 stroker) i min...
GustavAnder skrev:På tal om Mopar,här är världens vackraste bil , med hemi såklart.
formsvackan skrev:Sitter en vässad vinkel i just nu men jag vill stoppa i orginalmotorn, 350, 350hk. Den är borrad, plueprintad och under uppbyggnad på Åhmans i Falun. Jag vill behålla den befintliga lacken så det är inte aktuellt att återställa bilen till original.SiP skrev:formsvackan skrev:70:a med sista högkompmotorn. Har precis fått den omborrad och blueprintad. Firebirden är en 69:a.SiP skrev:Gillar Corvetten, är det en 68 eller 69:a??
Ja en split-window vore kul att ha, inte för den är vacker men så otroligt frän
Ligger det en 427 eller 454 i Corren eller är det en 350??
Själv har jag en 512:a (400 stroker) i min...
Lägg gärna ut en bild på din.
Har inte riktig bestämt detta än. Originaltopparna är 186:or 64cc 2,02/1,60 men ......SiP skrev:Ang. din motor, skall du köra den helt orginal eller blir det alutoppar och dylikt?
formsvackan skrev:Har inte riktig bestämt detta än. Originaltopparna är 186:or 64cc 2,02/1,60 men ......SiP skrev:Ang. din motor, skall du köra den helt orginal eller blir det alutoppar och dylikt?
SiP skrev:formsvackan skrev:Även General Mistakes har lyckats få till en och annan godbit
Dessa trivs jag mycket bra i
Gillar Corvetten, är det en 68 eller 69:a??
Annars så är det väl bara c4:an som är lite så där, annars har de väl gjort en av bilarna med de vaktraste formerna...
Är så vacker.....