Redvictory skrev:Sniperace skrev:x-medborgare skrev:Sniperace skrev:x-medborgare skrev:Blåfront skrev:http://www.e24.se/pengar24/jobbkarriar/artikel_1647115.e24
I den mån du har värdefulla saker måste du alltså sälja dem innan du får ekonomisk hjälp.
– Grundprincipen är att när man har uttömt alla sina resurser, och det inte finns något mer, får man vända sig till socialtjänsten. Har man exempelvis sparande i fonder eller på banken måste man använda allt det innan man kan få hjälp, säger Kristina Grape.
Undrar vilka krav invandrare och flyktingar har?
Flyktingar som får dyra lägenheter och introduktionsersättning på 7000kr slipper väl detta troligtis
Har man exempelvis sparande i fonder eller på banken måste man använda allt det innan man kan få hjälp
En undran bara hur stor chans är det att flyktigarna hunnit skapa sig ett sparande eller äger några fonder ?
Inte stora chanser att de har det i SVERIGE, men som bekant är det mest de välbeställda i sina hemländer som har möjlighet att fly och betala någon för möjligheten osv....
Sedan finns det med all säkerhet några med pengar undanstoppade på konton i andra länder, samt egendomar de inte redovisar, som jag tidigare skrivit, men så finns det svenskar också som gör, jag känner en som är skriven i Kanada, han kan inte äga något i Sverige för då tar fogden det, så han har skrivit ett par hus och mark på sin bror.....
Fuskare finns i alla former och färger
Yepp, men erkänner man att man vet NÅGON invandrare som fuskat så blir man kallad rasist av vissa!!
Jag tycker det är illa om man ska tvingas LJUGA eller sopa under mattan för att inte bli kallad sådant, jag ser snarare att man blir hycklare då
När det gäller din vän Blåfront så bombarderar han dagligen forumet med nåt som han lyckats hitta om invandrare och det märkliga är att det är enbart negativa saker han tar upp! det finn många hemska saker svenskar gjort och gör men det skriver han aldrig om! tex invandrare snattade men att en svensk rånade är inget dumt alls!
Jag har sagt det tidigare, och kan säga det igen, han ÄR väldigt aggresiv och enögd i detta, och bara mal på med sina litanior vilka jag sällan håller med om, men kommer en sak som innehåller sanning ser jag inget fel i att poängtera att han har delvis rätt i den saken.