Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+3
Sniperace
RedCloud
Blåfront
7 posters

Svenskar som får soc

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Svenskar som får soc - Sida 2 Empty Sv: Svenskar som får soc

Inlägg  Sniperace 2009-10-29, 22:27

Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    Blåfront skrev:http://www.e24.se/pengar24/jobbkarriar/artikel_1647115.e24

I den mån du har värdefulla saker måste du alltså sälja dem innan du får ekonomisk hjälp.

– Grundprincipen är att när man har uttömt alla sina resurser, och det inte finns något mer, får man vända sig till socialtjänsten. Har man exempelvis sparande i fonder eller på banken måste man använda allt det innan man kan få hjälp, säger Kristina Grape.

Undrar vilka krav invandrare och flyktingar har?

Flyktingar som får dyra lägenheter och introduktionsersättning på 7000kr slipper väl detta troligtis

Har man exempelvis sparande i fonder eller på banken måste man använda allt det innan man kan få hjälp

En undran bara hur stor chans är det att flyktigarna hunnit skapa sig ett sparande eller äger några fonder ?

Inte stora chanser att de har det i SVERIGE, men som bekant är det mest de välbeställda i sina hemländer som har möjlighet att fly och betala någon för möjligheten osv....

Sedan finns det med all säkerhet några med pengar undanstoppade på konton i andra länder, samt egendomar de inte redovisar, som jag tidigare skrivit, men så finns det svenskar också som gör, jag känner en som är skriven i Kanada, han kan inte äga något i Sverige för då tar fogden det, så han har skrivit ett par hus och mark på sin bror.....

Fuskare finns i alla former och färger

Yepp, men erkänner man att man vet NÅGON invandrare som fuskat så blir man kallad rasist av vissa!!
    Jag tycker det är illa om man ska tvingas LJUGA eller sopa under mattan för att inte bli kallad sådant, jag ser snarare att man blir hycklare då

När det gäller din vän Blåfront så bombarderar han dagligen forumet med nåt som han lyckats hitta om invandrare och det märkliga är att det är enbart negativa saker han tar upp! det finn många hemska saker svenskar gjort och gör men det skriver han aldrig om! tex invandrare snattade men att en svensk rånade är inget dumt alls!

Jag har sagt det tidigare, och kan säga det igen, han ÄR väldigt aggresiv och enögd i detta, och bara mal på med sina litanior vilka jag sällan håller med om, men kommer en sak som innehåller sanning ser jag inget fel i att poängtera att han har delvis rätt i den saken.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-10-29, 22:31

martin7lindgren skrev:Som jag ser det så ligger SD:aren Sniper ljusår bakom sin partipolare Mr.Blaufront,
    Hur tusan nu det är möjligt?

För till skillnad mot Mr.Bluefront som går på som en bulldozer, så gömmer han sig inte bakom någon falsk fasad, han visar vem han är,

Till skillnad mot fege Sniper som förnekar sin tillhörighet varje gång den kommer på tal, när han aldrig missar chansen att gå till SD:s försvar och påstå sig vara opolitisk och tala i demokratins namn,

Som här idag när han påstår att dom fuskande invandrarna han talar om har gömmda tillgångar utomlands,
    Sådjävla långt har inte ens Mr.Blaufront gått hitills iallafall!

Jaja, jag är ju inte som amfetaminknapraren Martin som snöat in totalt och inte kan se något klart och saknar läsförståelse, så jag får väl förlåta honom eftersom han tydligen inte kan räknas som ansvarig för vad han skriver.

Jag har på fötterna vad jag skriver, i motsats till Martins fria fantasier om hur val går till osv Very Happy

Och fortfarande NEJ, jag har ALDRIG, och kommer ALDRIG att rösta på sd, hur mycket du än försöker påstå att jag gör så, och så länge du kommer med sådana lögner om mig blir du kallad pundare och amfetaminknaprare, för DET vet vi ju att var en SANNING, det har du själv erkänt för dagspressen Very Happy
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-10-29, 23:22

RedCloud skrev:Facinerande att Sniper & Lazy hänger på vår hus-rasse Brunfront.

Ja det förekommer fusk bland invandrare, liksom det förekommer fusk bland etniska svenskar.
    Brunfront fiskar i grumliga vatten enbart för att misstänkliggöra och stämpla invandrare, det är ingen hemlighet.

Sniper, snabb på hanen, levererar ett exempel som tydligen då ska gälla för hela kollektivet "invandrare", exakt vad Brunfront och hans gelikar är ute efter.

Uppriktigt så tycker jag ni borde skämmas för att låna ut er till hans vidrigheter.

Vad var det i det här inlägget som du fann så rasistiskt RC? Du är en av
    dem som ser till att orden rasist/nazist blir totalt urholkade. Medvetet
    el. omedvetet?

lazy Today at 12:22 pm
    Visst finns det människor som utnyttjar systemet, där spelar varken
    ursprungsland, religion el. kultur ngn större roll, bara ett rymligt
    samvete. Är det här också rasism martin?

http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article1201324.ece

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 18:40