Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
x-medborgare
ANNA2LINK
Secrist
MartinLindgren
Dao
formsvackan
Blåfront
11 posters

    SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!!

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!! - Sida 2 Empty Sv: SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-27, 19:46

    Har Mona avgått?
    Det har jag missat Mr.Blaufront när då?
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!! - Sida 2 Empty Sv: SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!!

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-27, 19:52

    Ju mer vänsterlobbyismen fortsätter med sin kontraproduktiva kultur - och religionsresignation kommer detta parti att fortsätta att växa. Och ju mer makteliten fortsätter att förbereda folket för en helmodifiering a la Islam kommer Åkesson att fortsätta sin rekrytering och gå positivt framåt. Glöm inte att det är Sveriges ignoranta och svenskfientliga agenda som gett upphov till dylika partier. Att tvinga sitt folk att underkasta sig en främmande sed och influens fungerar inte någonstans på jorden, och likväl kommer det aldrig att fungera i vårt land heller. Antingen lyssnar man på sitt folk eller så får man helt enkelt acceptera att diktatoriska lobbyismen får sina oliksinnade revolutionärer. Man kan inte förvänta sig att "värdlandet" skall ge upp sin identifikation å utomståendes vägnar.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!! - Sida 2 Empty Sv: SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!!

    Inlägg  Dao 2009-10-27, 20:11

    Ezzlirsk

    "Ju mer vänsterlobbyismen fortsätter med sin kontraproduktiva kultur - och religionsresignation kommer detta parti att fortsätta att växa."


    Så alltså, så länge alla som inte är högerextremister har egna åsikter, kommer SD att växa?????

    Du bör nog förstå att det bästa sättet att bemöta extremister är de medel som en fungerande demokrati har till förfogande!

    Ingen "helmodifiering" av islam äger heller inte rum, utom i religionen själv av utövarna. För som alla andra ideologier står även islam i ständig förrändring!


    "Glöm inte att det är Sveriges ignoranta och svenskfientliga agenda som gett upphov till dylika partier."

    En sådan agenda är det nog bara SWD som har idag, mig veteligen! Very Happy

    "Att tvinga sitt folk att underkasta sig en främmande sed och influens fungerar inte någonstans på jorden,.."

    Vilket antagligen är ett av de största skälen att att de flesta inte väljer SD! Det de står för är mycket främmande för Sverige!

    "Antingen lyssnar man på sitt folk eller så får man helt enkelt acceptera att diktatoriska lobbyismen får sina oliksinnade revolutionärer."

    En av de viktigaste förutsättningarna som gör kampen mot SD så lyckosam!!!

    "Man kan inte förvänta sig att "värdlandet" skall ge upp sin identifikation å utomståendes vägnar."

    Ja, då är det väl bara att bygga en mur á la Israel, och förbjuda alla inom denna mur att ens titta utanför denna!

    Lycka till!!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!! - Sida 2 Empty Sv: SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-27, 20:43

    Vore valet idag, så kan man ju inte påstå att ett vingklippt SD trots 6% är världens undergång,
    Inget som sabbar min nattsömn iallafall, tvärtom är Mr.Blaufronts hysterika jublande rätt kommiskt!

    Så det är bara låta den baktunge Mr.Blaufront hållas,han är nog snart rödgrön iallafall!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!! - Sida 2 Empty Debatt

    Inlägg  Secrist 2009-10-27, 21:25

    Förstår inte riktigt den myten, riktigt. Det är ju lätt att kolla vad de politiska partierna debatterar och diskuterar internt och utåt. Jag har varit aktiv politiskt länge - och lika länge, minst, har dessa frågor diskuterats!

    Nonsens. Hade vi haft dessa problemen om våra politiker kunnat föra en saklig debatt i ämnet? Inte bara internt utan även i riksdag och regering. Knappast. Du kommer väl ihåg när Lejonborg föreslog språktest? Kommer du ihåg hur hånad och förlöjligad han blev för detta? Kommer du ihåg när Gudrun Schyman kallade Fp för rasistiskt tack vare detta? Kallar du det att föra debatt?
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!! - Sida 2 Empty Sv: SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!!

    Inlägg  Blåfront 2009-10-27, 22:14

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_331578.svd


    Folkpartiet vill se en satsning på SFI med 200 extra
    miljoner per år i fem år. De statliga stödet ska få kommunerna att tillhandahålla bättre undervisning och aktivt erbjuda kurserna. De som ändå inte läser svenska ska det finnas en möjlighet att dra in socialbidragen för.

    Hur ser det ut nu 3 år senare?

    http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=54514&a=638230

    Arbetet är ofta det bästa sättet att få komma med i en gemenskap och ett sammanhang. Arbetskamrater och nya arbetsuppgifter ger oss möjlighet att lära känna nya sammanhang. För barn och ungdomar är skolan och fritiden minst lika viktig för att komma med i en gemenskap och ett sammanhang. Utbildning och boende är också viktiga frågor för att skapa god integration.

    Är dålig svenska eller ingen svenska alls en bra integraiton?

    I den politiska debatten har språktest för invandrare främst handlat om det krav som folkpartiet lanserade förra valet, där språktest skulle vara ett krav för medborgarskap. Vi ställer oss helt främmande för den typen av smygrasistiska idéer.

    Vad i helvete är det som är så jävla smygrasistiskt?

    Hur mycket kostar det inte samhället med massa jävla tolkar och helvete i stället?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!! - Sida 2 Empty Sv: SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!!

    Inlägg  Dao 2009-10-27, 22:29

    Secrist skrev:Förstår inte riktigt den myten, riktigt. Det är ju lätt att kolla vad de politiska partierna debatterar och diskuterar internt och utåt. Jag har varit aktiv politiskt länge - och lika länge, minst, har dessa frågor diskuterats!

    Nonsens. Hade vi haft dessa problemen om våra politiker kunnat föra en saklig debatt i ämnet? Inte bara internt utan även i riksdag och regering. Knappast. Du kommer väl ihåg när Lejonborg föreslog språktest? Kommer du ihåg hur hånad och förlöjligad han blev för detta? Kommer du ihåg när Gudrun Schyman kallade Fp för rasistiskt tack vare detta? Kallar du det att föra debatt?



    DEt är knappast politikerna som saknar förmågan att hålla en saklig debatt!

    Ni har en tendens att möta all information som ni inte gillar för "lögner", och all kritik gentemot SD och deras politik för "konspirationer" och "smutskastelser", och de individer som tar debatten gentemot SD blir förnedrade och nedvärderade!

    Så problemen att hålla en saklig debatt, faller nog på er!

    Ja - jag kommer ihåg när Lejonkungen föreslog språkTVÅNG! Då gick debatten hett, och alla som var kritiska till detta förslaget fick verkligen veta att de var "untermenchen"!!!

    Kritiken ficik inte hållas då heller!!!

    Han blev knappast lika hånad och föraktad som de blev som inte gillade hans idé!

    Förslaget var rasistisk, så Gudryns kritik var befogad! Men jag håller med om att hon inte skulle uttalat detta - för då "segrar" n'ämligen alltid rasisterna - i detta fallet Lejonkungen!

    Ja, nog minns jag! ALLA kritiska till förslaget fick skit för detta!

    Folkpariet var här heller inte ute efter debatt, utan för att sno väljare från SD! Klart de inte ville ha debatt då...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!! - Sida 2 Empty Sv: SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-27, 22:33

    Tolkar och helvete? Ta ett andetag nu Mr.Blaufront,att vara tolk i framtiden då vi säkert kommer tala ett antal olika språk både här och ute i världen så blir nog tolkjobb högstatus,

    Björklund vill att skolan ska ha kinesiska på schemat?

    Frågan är istället vad det kommer kosta samhället att avprogramera vilsegågna fullblodsrasister som dig Mr.Blaufront?


    Många av den unga generationer svenskar kommer säkert vara minst trespråkiga i framtiden, så är det ju redan, invandrarbarn kommer ha sina hemspråk, svenska och engelska som allra minst!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!! - Sida 2 Empty Seriöst

    Inlägg  Secrist 2009-10-27, 23:06

    Ja - jag kommer ihåg när Lejonkungen föreslog språkTVÅNG! Då gick debatten hett, och alla som var kritiska till detta förslaget fick verkligen veta att de var "untermenchen"!!!

    Påstår du att våra folkvalda politiker stod i plenissalen i riksdagshuset och kallade sina åsiktsmotståndare för "undermenchen(!)". Wow, det hade jag inte en aning om. Vilken skandal! Att jag har missat den?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!! - Sida 2 Empty Sv: SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!!

    Inlägg  lazy 2009-10-27, 23:18

    martin7lindgren skrev:Tolkar och helvete? Ta ett andetag nu Mr.Blaufront,att vara tolk i framtiden då vi säkert kommer tala ett antal olika språk både här och ute i världen så blir nog tolkjobb högstatus,

    Björklund vill att skolan ska ha kinesiska på schemat?

    Frågan är istället vad det kommer kosta samhället att avprogramera vilsegågna fullblodsrasister som dig Mr.Blaufront?


    Många av den unga generationer svenskar kommer säkert vara minst trespråkiga i framtiden, så är det ju redan, invandrarbarn kommer ha sina hemspråk, svenska och engelska som allra minst!

    martin, jag skriver mestadels på engelska på andra sidor på nätet, därutöver
    skriver jag på yiddish på en del minoritetssidor MEN mitt språk i Sverige
    är självklart svenska då jag är född och uppvuxen här, vem är jag att kräva
    att "mitt andraspråk" ska gå före det som råder i landet?
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!! - Sida 2 Empty Sv: SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!!

    Inlägg  Kakmonstret 2009-10-27, 23:21

    Dao skrev:Ingen oväntad utveckling alls, tycker jag!

    Deras problem kommer senare!

    Nu är det mest trotsande populister som väljer SD, troligen, då de märks just nu! Samma skedde med NyD - och den sagan vet vi ju alla hur den slutade - De är nu helt uppslukade av Folkpartiet! Very Happy

    Fel att jämföra NyD med SD. NYD var populistiskt med (då) karismatiska och framgångsrika frontfigurer, som uppstod bara 6 månader innan valet, och sen försvann.

    SD har sakta utvecklats till ett alltmer politiskt etablissemang och är inget projekt som bara kommer att försvinna. Moderaterna har vandrat vänsterut och lämnat en del traditionella konservativa högervärderingar bakom sig. Vilket har gjortt att SD kan utnyttja detta till sin fördel, de kan bredda sin politik och därmed vinna väljare från alla läger.

    Tre partier har en delvis nostalgiagenda, S, SD och M. Där SD försöker överta folkhemsmentaliteten, en längtan tillbaka till det gamla trygga Sverige (innan Ahmed).

    Mer relevant är att jämföra utvecklingen av SD med MP. Säldöden och Tjernobyl förde in MP i riksdagen, en misslyckad invandrings- och integrationspolitik samt flathet från de etablerade politiska partierna kommer att föra in SD i riksdagen.

    Sponsored content


    SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!! - Sida 2 Empty Sv: SD får 6%!!!!!!!!!!!!!!!!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 14:27