Har Mona avgått?
Det har jag missat Mr.Blaufront när då?
Det har jag missat Mr.Blaufront när då?
Folkpartiet vill se en satsning på SFI med 200 extra
miljoner per år i fem år. De statliga stödet ska få kommunerna att tillhandahålla bättre undervisning och aktivt erbjuda kurserna. De som ändå inte läser svenska ska det finnas en möjlighet att dra in socialbidragen för.
Arbetet är ofta det bästa sättet att få komma med i en gemenskap och ett sammanhang. Arbetskamrater och nya arbetsuppgifter ger oss möjlighet att lära känna nya sammanhang. För barn och ungdomar är skolan och fritiden minst lika viktig för att komma med i en gemenskap och ett sammanhang. Utbildning och boende är också viktiga frågor för att skapa god integration.
I den politiska debatten har språktest för invandrare främst handlat om det krav som folkpartiet lanserade förra valet, där språktest skulle vara ett krav för medborgarskap. Vi ställer oss helt främmande för den typen av smygrasistiska idéer.
Secrist skrev:Förstår inte riktigt den myten, riktigt. Det är ju lätt att kolla vad de politiska partierna debatterar och diskuterar internt och utåt. Jag har varit aktiv politiskt länge - och lika länge, minst, har dessa frågor diskuterats!
Nonsens. Hade vi haft dessa problemen om våra politiker kunnat föra en saklig debatt i ämnet? Inte bara internt utan även i riksdag och regering. Knappast. Du kommer väl ihåg när Lejonborg föreslog språktest? Kommer du ihåg hur hånad och förlöjligad han blev för detta? Kommer du ihåg när Gudrun Schyman kallade Fp för rasistiskt tack vare detta? Kallar du det att föra debatt?
martin7lindgren skrev:Tolkar och helvete? Ta ett andetag nu Mr.Blaufront,att vara tolk i framtiden då vi säkert kommer tala ett antal olika språk både här och ute i världen så blir nog tolkjobb högstatus,
Björklund vill att skolan ska ha kinesiska på schemat?
Frågan är istället vad det kommer kosta samhället att avprogramera vilsegågna fullblodsrasister som dig Mr.Blaufront?
Många av den unga generationer svenskar kommer säkert vara minst trespråkiga i framtiden, så är det ju redan, invandrarbarn kommer ha sina hemspråk, svenska och engelska som allra minst!
Dao skrev:Ingen oväntad utveckling alls, tycker jag!
Deras problem kommer senare!
Nu är det mest trotsande populister som väljer SD, troligen, då de märks just nu! Samma skedde med NyD - och den sagan vet vi ju alla hur den slutade - De är nu helt uppslukade av Folkpartiet!