ANNA2LINK 2010-01-02, 00:22
Det är ju helt och hållet deras orättvisa, hårda och kalla politik som har med det att göra... Sverige vill inte ha en sådan omodern "1800 tals" politik...
Dom som ska leda Sverige måste ha en bred,rättvis och miljövänlig politik. Orättvisa som vi har i dag skapar bara stora problem i samhället.Orättvisor skapar stora och onödiga problem i världen. Jag är ganska säker på att orättvisorna i samhället ställer till mest elände för landet, för människor... Det är orättvisorna i samhället som är den största orsaken till brottslighet, folkhälsan mm. Kan vi i Sverige få ett jämlikt, rättvist samhälle där så få som möjligt är fattiga(helst ingen), att folk ska kunna ha tak över huvudet,kläder på kroppen och mat för dagen. Det borde vara den största prioriteringen för alla våra beslutande politiker att ta tag i. Ha en 0 gräns för hemlöshet. Ingen i Sverige ska behöva vara hemlös.
Visst dom som är hemlösa i dag är det pga att dom själva har hamnat där, men jag tror inte att någon har hamnat i hemlöshet av egen vilja utan det har varit yttre omständigheter som har ställt till det, depressioner är säkert vanligt, psykiska sjukdomar mm. Hamnar man i en djup depression så klarar man inte att ta hand om sig själv utan behöver ha hjälp, ha vård för att klara det. Jag kan tänka mig att många hemlösa är djupt deprimerade. Detta finns det för lite förståelse för och för lite engegemang ifrån samhället, alltså just att dessa människor inte får tillräckligt med vård och stöd ifrån samhället för att bli friska och slippa hemlöshet. För det skulle säkert vara lösningen för många och säkert mindre kostsamt för Sverige och framför allt mänskligt.
Detta finns nog inte alls i tankarna hos dom blå. Har aldrig hört dom prata om det... Det är lättare att skjuta problemen under mattan och låtsas att vi inte har några...
Nej en annan regering,ett annat poltikst tänk är vad vi beöver för att alla människor ska kunna trivas i vårat land,ett helt annat tänk än vad alliansen har... Mot en rödgrön seger i höst, undrar bara hur stor segern blir???
Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-01-02, 00:44, ändrad totalt 1 gång