Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+31
marxisten
KickTheRasist
berrra
RedAssVictory
MartinLingren
Mona Sahlin
Dr Snuggles
RedCloud6
redclownII
råttan III
formsvackan
DMustaine
berralarzon
Redclown
Thetaxpayer
Secrist
lazy
Regndrottning
Kakmonstret
Ezzlirsk
x-medborgare
R.O.F.L
Redvictory
blueheaven
RedCloud
theward
ANNA2LINK
GustavAnder
råttan.
MartinLindgren
Sniperace
35 posters

LEVE MONA SAHLIN...

blueheaven

Antal inlägg : 5228

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 19 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  blueheaven 2009-11-16, 21:08

råttan. skrev:martin kan inte ens nämna ett enda stort politiskt beslut som Carlsson tog.

Men att kalla honom parantes är kanske att ta i. Han var ju trots allt den som orsakade bankkrisen 1990.

Sen är det ju så att Vattenfall är lika mycket ditt som mitt. Du hade alla chanser att läsa bolagsrapporten och agera.

Detta hade aldrig kunnat hända om delar av vattenfall handlats på Stockholmsbörsen.

Ja martin får nu fråga någon partibroder som har bättre koll och mer innanför pannbenet om råd och "fakta"! Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-17, 02:26

Så du säger det, att jag ansvarar för Maudans svaga ledarskap?

Knappast,jag har inte medverkat och rösta fram henne!

Nu låter det som om du svalt en kallsup igen Kronråttan?

Däremot ska jag ta mitt ansvar och göra vad jag kan för vi ska slippa se Maudan fortsätta yra i mössan, när vi går till val 2010!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 19 Empty Maud

Inlägg  Secrist 2009-11-17, 08:10

Däremot ska jag ta mitt ansvar och göra vad jag kan för vi ska slippa se Maudan fortsätta yra i mössan, när vi går till val 2010!

Du menar så att du kan få en Mona istället? Kvinnan som låter som hon är på väg att gråta varje gång hon ska tala och är av uppfattningen att ju l-å-n-g-s-a-m-m-a-r-e jag talar ju bättre är det! Laughing
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-11-17, 09:53

Precis som jag förutspådde kunde lille martin inte nämna ett enda stort beslut som Carlsson tog. Mest minns man att han vägrade lyssna på Feldt och med berått mot körde Sverige i botten.

Som svensk medborgare är man delägare i vattenfall.

Toblerone drev sitt egen bolag i kk.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-17, 12:55

Ingvar carlsson tog över ett sverige i chock efter mordet på Palme?
    Han var vår statsminister i 9 år?

Ingvar Carlsson står helt bakom rättvisa, solidaritet och trygghet?
    Ord som dina ögon blir lika svarta av som din själ Kronråttan?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-17, 20:42

Mona Sahlin säger sig idag vara besviken på Reinfeldt när han som hon säger ha gjort en Göran Person,
    Att utse en ny EUkommisionär utan samråd med riksdagen, något Reinfeldt själv protesterade emot!

Förövrigt tycker Mona att Cecilia Malmström är ett bra val, som har sossarnas stöd!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-17, 23:23

Kul att se att martin håller med om att Ingvar Carlsson inte fick något gjort.

När det gäller att utse en EU-kommisionär är jag förvånad över att sosseriet är besvikna då Alliansen gjorde precis som oppositionen brukar göra.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-18, 01:59

Ingvar Carlsson fick nog mer gjortpå sina nio statsministerår än vad du kommer åstadkomma i det här livet Kronråttan?

Leve Mona Sahlin! bounce

Inte helt fel att Ingvar Carlsson ger sig in i valkampen för arr driva pensionärsfrågorna, eller hur Kronråttan?

Leve Ingvar Carlson! bounce
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 19 Empty fatta..

Inlägg  GustavAnder 2009-11-18, 02:09

Secrist skrev:Däremot ska jag ta mitt ansvar och göra vad jag kan för vi ska slippa se Maudan fortsätta yra i mössan, när vi går till val 2010!

Du menar så att du kan få en Mona istället? Kvinnan som låter som hon är på väg att gråta varje gång hon ska tala och är av uppfattningen att ju l-å-n-g-s-a-m-m-a-r-e jag talar ju bättre är det! Laughing

Mona måste prata l-å-n-g-s-a-m-t
    Hennes valboskap måste ju ges en chans att åtminstone förstå en liten del av vad hon lallar om.

2010 kan bli historiskt, vi kan få vår mest inkompetente ledare i modern tid.
    Det är som att spela roulette med landet.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-18, 10:09

Som bekant ledde Toblerone sin egen firma i konkurs. Hennes vidlyftiga bokföring skulle förmodligen - om en vanlig Svensson gjort samma sak - lett till fängelse.

Det är nog ingen som tror Toblerone är kompetent att leda Vattenfall.

Carlsson var absolut inte statsminister i 9 år. Det viktigaste han gjorde skedde när de borgerliga regerade och man kom överens om pensionsuppgörelsen.

martin har i denna tråd visat att han inte kan någonting om politik. Han vet inte vad Carlsson gjorde, han vet inte vad en bankgaranti är, han skiter i flyktingbarnen i Skåne men utnyttjar dem gärna för att slänga skit på Reinfeldt.
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-11-18, 10:50

råttan. skrev:Som bekant ledde Toblerone sin egen firma i konkurs. Hennes vidlyftiga bokföring skulle förmodligen - om en vanlig Svensson gjort samma sak - lett till fängelse.

Det är nog ingen som tror Toblerone är kompetent att leda Vattenfall.

Carlsson var absolut inte statsminister i 9 år. Det viktigaste han gjorde skedde när de borgerliga regerade och man kom överens om pensionsuppgörelsen.

martin har i denna tråd visat att han inte kan någonting om politik. Han vet inte vad Carlsson gjorde, han vet inte vad en bankgaranti är, han skiter i flyktingbarnen i Skåne men utnyttjar dem gärna för att slänga skit på Reinfeldt.

Ja detta är ju martin i ett nötskal, dansandes runt på ängarna hand i hand med rv och några hycklare ytterligare, med piskan och skitsprutan i högsta beredskap! lol!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-18, 11:38

Bra att Mona och sossarna i ett öppet brev till Maud Olofsson kräver svar på alla turer och frågor i vattenfallsaffären!

Maudan själv är ju blixtsnabb att blåsa i trumpeten när hon skyller alla sina egna misstag på förra regeringen,

Sen ska inte alliansen komma undan Maudans lögner, och kovändningar fram och tillbaka i affären, genom att nu Jan Björklund försöker fokusförskjuta när han kräver utförsäljning av bolaget!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-18, 11:43

Ja jisses, Mr.Kronblom/Blue med mistluren direkt från sofflocket igen,
    Liggandes och maximalt utnyttja sin närmaste omgivning för att kunna trots han är frisk och arbetsför slippa jobba?

Samtidigt som han vältrar sig i sina undanstoppade miljoner i madrassen!

VILKET DJÄVLA SKÄMT, EN RIKTIG PAJAS!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-19, 02:04

Nej nu slår klockan midnatt, så det börjar bli dags för mig och Mona Sahlin
    och önska forumhögern det, vill säga dom bräkande fårskallarna i
    Reinfeldts och Åkessons fårskockar en god natt? Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-20, 13:43

Idag är en extra riksdagsdebatt krävd av Mona och den rödgröna oppositionen att klargöra Maudan snurrande och slingrande i vattenfalls affären?
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-11-20, 14:16

Har inte denna debatt överlevt sig själv vid detta laget? Laughing
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 19 Empty lol

Inlägg  GustavAnder 2009-11-21, 01:45

martin7lindgren skrev:Nej nu slår klockan midnatt, så det börjar bli dags för mig och Mona Sahlin...........................

Du inbillar väl dig inte på riktigt att Mona Sahlin skulle vilja ha nåt med dig att göra ?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-21, 02:14

Vem vet, de kanaske kan dela en Toblerone?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-21, 03:25

Varför skulle Mona Sahlin ta avstånd från någon rödgrön väljare överhuvudtaget,

Mr.Gustav Ander fortsätter med sin vana troget, att dumförklara sig själv tycks vara en av Mr.Anders starka sidor!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-21, 12:20

Ser hur Socialdemokraterna står klara i startgropen att ge sig ut bland vanligt folk inför valet och knacka dörr för att presentera sig?

Till skillnad mot vad några experter säger att det ger för lite, så tycker inte jag det, en bra ide som visar att alla väljare är viktiga ingen är för liten!

Det betyder ju att herrar Kronråttan, Mr.Ander, Lillfronten, Mr.Kronblom/Blue och allt vad dom heter kanske har tur som får ett celibert rödgrönt hembesök inför valet 2010?

Det ser dom säkert fram mot? Wink
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-21, 14:14

martin7lindgren skrev:Varför skulle Mona Sahlin ta avstånd från någon rödgrön väljare överhuvudtaget,

Mr.Gustav Ander fortsätter med sin vana troget, att dumförklara sig själv tycks vara en av Mr.Anders starka sidor!

Ja varför ta avstånd från Berklinmurar, massmord m.m ?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-21, 14:15

martin lille,

Enligt dig är står röran alltid i startgroparna...tyvärr kommer de aldrig längre än så.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-11-22, 00:24

Ja du Kronråttan, men enligt dig existerar ju inte heller det rödgröna samarbetet, något du mentalt och frenetiskt förnekar?

Nu nästa månad fyller den rödgröna koalitionen 1 år,något du förnekade hela förra hösten vi aldrig skulleb få se, så djävla fel du hade!

Dessutomser vi väljare och en rödgrön koalituion som trivs hur bra som helst tillsammans, inget en ylande och yrande kronrådis kan ändra på! Wink
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-11-22, 00:31

blueheaven skrev:Har inte denna debatt överlevt sig själv vid detta laget? Laughing

Debatt? ni Alliansregimare har ju för avsikt att fokusförskjuta varje försök till debatt eftersom ni saknar argument!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-11-22, 01:10

martin7lindgren skrev:Ja du Kronråttan, men enligt dig existerar ju inte heller det rödgröna samarbetet, något du mentalt och frenetiskt förnekar?

Nu nästa månad fyller den rödgröna koalitionen 1 år,något du förnekade hela förra hösten vi aldrig skulleb få se, så djävla fel du hade!

Dessutomser vi väljare och en rödgrön koalituion som trivs hur bra som helst tillsammans, inget en ylande och yrande kronrådis kan ändra på! Wink

Ett år har mycket riktigt gått sen Toblerone tvingades in i denna röra. Vad har de då åstakommit på ett år? Inte mycket!!!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-21, 21:43