Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
Dao
Blåfront
6 posters

    Inte ok att prata med det motsatta könet

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Inte ok att prata med det motsatta könet - Sida 2 Empty Sv: Inte ok att prata med det motsatta könet

    Inlägg  Dao 2009-10-25, 18:28

    Blåfront skrev:Du säger bara och?

    Du tycker inte det är mer skrämmande än åkesson?

    Jag tycker alla extremister är skrämmande!

    Men jag ville bara veta vart du ville komma med att lyfta fram dessa två dåd?

    Men antagligen lär jag inte få reda på detta...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Inte ok att prata med det motsatta könet - Sida 2 Empty Sv: Inte ok att prata med det motsatta könet

    Inlägg  Sniperace 2009-10-25, 18:29

    RedCloud skrev:I lärarkollegiet på min skola Brunfront, jobbar två muslimer som lärare, hur tror du att de kan klara sina jobb om de inte kan/får tala med det motsatta könet ?

    det lär väl inte vara några problerm eftersom jag misstänker att de inte tillhör extremistgruppen av fanatiska muslimer....

    den delen är ju inte annorlunda än någon annan av oss
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Inte ok att prata med det motsatta könet - Sida 2 Empty Sv: Inte ok att prata med det motsatta könet

    Inlägg  Dao 2009-10-25, 18:30

    Blåfront skrev:Muslimer gnäller oftast på en icke muslim

    Jag har inte rätt att gnälla på en muslim som kränker mina mänskliga värderingar Dao?

    Kan inte riktigt svara på när och om du har rätt att "gnälla" över huvudtaget!

    Men du har rätt att vara kritisk mot vem du vill, oavsett vilken religiös hemvist denne har!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Inte ok att prata med det motsatta könet - Sida 2 Empty Sv: Inte ok att prata med det motsatta könet

    Inlägg  Dao 2009-10-25, 18:32

    Sniperace skrev:
    theward skrev:öhh va?

    jag har pratat med muslimska tjejer om annat än religion.
    faktiskt har vi talat allt utom religion...

    Mest för att så intressant, är det inte att prata om religion...

    Vet inte vart du vill komma med dina diskutioner??

    Du misstänker inte att detta gäller Islamska fanatiker?
    de muslimska tjejer du pratade med var de Islamitiska extremister som propsade på att bära slöja, vägrade ta i hand och hade "förkläde" med sig?

    Very Happy

    ett tips, de är INTE många, men precis som när det gäller nazister är EN sådan en för mycket!!

    Där håller jag med dig, Sniper!

    Det jag inte gillar är när det framstår att det verkar vara talande för islam i allmänhet! Kanske du inte menade så, men det var så jag uppfattade det!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Inte ok att prata med det motsatta könet - Sida 2 Empty Sv: Inte ok att prata med det motsatta könet

    Inlägg  Sniperace 2009-10-25, 18:34

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    theward skrev:öhh va?

    jag har pratat med muslimska tjejer om annat än religion.
    faktiskt har vi talat allt utom religion...

    Mest för att så intressant, är det inte att prata om religion...

    Vet inte vart du vill komma med dina diskutioner??

    Du misstänker inte att detta gäller Islamska fanatiker?
    de muslimska tjejer du pratade med var de Islamitiska extremister som propsade på att bära slöja, vägrade ta i hand och hade "förkläde" med sig?

    Very Happy

    ett tips, de är INTE många, men precis som när det gäller nazister är EN sådan en för mycket!!

    Där håller jag med dig, Sniper!

    Det jag inte gillar är när det framstår att det verkar vara talande för islam i allmänhet! Kanske du inte menade så, men det var så jag uppfattade det!

    Jag har hela tiden varit av uppfattningen att den vanlige muslimen är an BRA människa inte ett dugg olika andra, men det får INTE hindra oss att bekämpa extremisterna och fanatikerna, för dessa är inte bättre än ex nazisterna som ju ska bekämpas till varje pris, en nazist är en för mycket, och en islamitisk extremist/fanatiker är en för mycket!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Inte ok att prata med det motsatta könet - Sida 2 Empty Sv: Inte ok att prata med det motsatta könet

    Inlägg  Dao 2009-10-25, 18:40

    Sniperace skrev:Det undrar jag om man inte kan ifrågasätta, vi har inte samma våldsanvändning bland dagens kristna fanatiker, den tar sig lite annorlunda uttryck, men psykiskt kan det nog vara ganska likt.

    Vi har dock inte någon kristenhet som avrättar pga avfall från tron, som avrättar för äktenskapsbrott, eller dödar dör en felaktig bild av Jesus....

    Men detta gör inte den normale Muslimen heller, det är deras fanatiker och extremister, samt makthavare i sådana länder....

    Det är inte religionen som gör skillnaden, utan utsattheten och fattigdomen - eller kortfattat: Hopplösheten!

    Fanatiker i ett land där folk drabbas av orättvisor, förtryck och ständiga hot och reppressalier utifrån blir ju värre än fanatiker i ett land med stor rättssäkerhet och demokrati, samt minimalt med yttre hot!

    Också i muslimska områden som lämnas ifred av de yttre krafter som förstör, utvecklar en grundtrygghet och säkerhet som omöjliggör grogrunden för de mest extrema fanatikerna!

    När man mätt den islamistiska extremismen, har det framkommit att när utomstående makter INTE angripit eler terroriserat en region, har dessa fanatiker näst intill försvunnit därifrån. De ökar lavinartat vid motsatt situation.

    Mycket riktigt är Israels ageranden och krigen i Afghanistan liksom Irak, där förekomsten har ökat markant!

    Hedersmord är en lokaltradition som inte har med islam att göra, vilket r förklaringen till att den även existerar i vissa delar av Afrika, där kristendomen är dominerande!

    Detta finns kartlagt, och det finns att ta del av i bokform! Säg till så får du lite tips!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Inte ok att prata med det motsatta könet - Sida 2 Empty Sv: Inte ok att prata med det motsatta könet

    Inlägg  Sniperace 2009-10-25, 18:44

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Det undrar jag om man inte kan ifrågasätta, vi har inte samma våldsanvändning bland dagens kristna fanatiker, den tar sig lite annorlunda uttryck, men psykiskt kan det nog vara ganska likt.

    Vi har dock inte någon kristenhet som avrättar pga avfall från tron, som avrättar för äktenskapsbrott, eller dödar dör en felaktig bild av Jesus....

    Men detta gör inte den normale Muslimen heller, det är deras fanatiker och extremister, samt makthavare i sådana länder....

    Det är inte religionen som gör skillnaden, utan utsattheten och fattigdomen - eller kortfattat: Hopplösheten!

    Fanatiker i ett land där folk drabbas av orättvisor, förtryck och ständiga hot och reppressalier utifrån blir ju värre än fanatiker i ett land med stor rättssäkerhet och demokrati, samt minimalt med yttre hot!

    Också i muslimska områden som lämnas ifred av de yttre krafter som förstör, utvecklar en grundtrygghet och säkerhet som omöjliggör grogrunden för de mest extrema fanatikerna!

    När man mätt den islamistiska extremismen, har det framkommit att när utomstående makter INTE angripit eler terroriserat en region, har dessa fanatiker näst intill försvunnit därifrån. De ökar lavinartat vid motsatt situation.

    Mycket riktigt är Israels ageranden och krigen i Afghanistan liksom Irak, där förekomsten har ökat markant!

    Hedersmord är en lokaltradition som inte har med islam att göra, vilket r förklaringen till att den även existerar i vissa delar av Afrika, där kristendomen är dominerande!

    Detta finns kartlagt, och det finns att ta del av i bokform! Säg till så får du lite tips!

    Var nämnde jag hedersmord?

    jag skerv om avrättning pga att någon avfaller från Islam, avrättning för äktenskapsbrott, avrättning av homosexuella, stympning av människor för småbrott, ALLT föreskrivet av BOKSTAVSTROGNA extremister
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Inte ok att prata med det motsatta könet - Sida 2 Empty Sv: Inte ok att prata med det motsatta könet

    Inlägg  Dao 2009-10-25, 18:48

    Du nämner "äktenskapsbrott", Sniper - och jag tog för givet att du menade hedersrelaterat våld. Ber om ursäkt om jag misstolkade!

    Däremot får du nog ta bort det du skriver om BOKSTAVSTROGNA muslimer!!! Skulle de vara bokstavstrogna skulle de inte agera som du skriver!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Inte ok att prata med det motsatta könet - Sida 2 Empty Sv: Inte ok att prata med det motsatta könet

    Inlägg  Sniperace 2009-10-25, 18:51

    Dao skrev:Du nämner "äktenskapsbrott", Sniper - och jag tog för givet att du menade hedersrelaterat våld. Ber om ursäkt om jag misstolkade!

    Däremot får du nog ta bort det du skriver om BOKSTAVSTROGNA muslimer!!! Skulle de vara bokstavstrogna skulle de inte agera som du skriver!


    Jo om de tolkar BOKSTAVLIGT att en som avfallit ska dödas, om de tolkar BOKSTAVLIGT att man ska utföra ett krig mot otrogna osv.....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Inte ok att prata med det motsatta könet - Sida 2 Empty Sv: Inte ok att prata med det motsatta könet

    Inlägg  Dao 2009-10-25, 19:01

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Du nämner "äktenskapsbrott", Sniper - och jag tog för givet att du menade hedersrelaterat våld. Ber om ursäkt om jag misstolkade!

    Däremot får du nog ta bort det du skriver om BOKSTAVSTROGNA muslimer!!! Skulle de vara bokstavstrogna skulle de inte agera som du skriver!


    Jo om de tolkar BOKSTAVLIGT att en som avfallit ska dödas, om de tolkar BOKSTAVLIGT att man ska utföra ett krig mot otrogna osv.....

    Var det SÅ du menade? Då förstår jag DEN biten. Men ordvalet är lite missvisande, då dessa "bokstavstrogna" måste i praktiken ignorera större delen av de meningar som skrivits i Koranen ch haditherna för att komma till sådana ståndpunkter!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Inte ok att prata med det motsatta könet - Sida 2 Empty Sv: Inte ok att prata med det motsatta könet

    Inlägg  Sniperace 2009-10-25, 19:04

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Du nämner "äktenskapsbrott", Sniper - och jag tog för givet att du menade hedersrelaterat våld. Ber om ursäkt om jag misstolkade!

    Däremot får du nog ta bort det du skriver om BOKSTAVSTROGNA muslimer!!! Skulle de vara bokstavstrogna skulle de inte agera som du skriver!


    Jo om de tolkar BOKSTAVLIGT att en som avfallit ska dödas, om de tolkar BOKSTAVLIGT att man ska utföra ett krig mot otrogna osv.....

    Var det SÅ du menade? Då förstår jag DEN biten. Men ordvalet är lite missvisande, då dessa "bokstavstrogna" måste i praktiken ignorera större delen av de meningar som skrivits i Koranen ch haditherna för att komma till sådana ståndpunkter!

    är det inte så de flesta maktfullkomliga gör?

    de väljer vilket som är viktigast enligt dem, och en SENARE skrivning är alltid den gällande om den motsäger en tidigare, och det är välkänt att de tidigare var de mest mänskliga och fredliga bitarna
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Inte ok att prata med det motsatta könet - Sida 2 Empty Sv: Inte ok att prata med det motsatta könet

    Inlägg  Dao 2009-10-25, 19:13

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Du nämner "äktenskapsbrott", Sniper - och jag tog för givet att du menade hedersrelaterat våld. Ber om ursäkt om jag misstolkade!

    Däremot får du nog ta bort det du skriver om BOKSTAVSTROGNA muslimer!!! Skulle de vara bokstavstrogna skulle de inte agera som du skriver!


    Jo om de tolkar BOKSTAVLIGT att en som avfallit ska dödas, om de tolkar BOKSTAVLIGT att man ska utföra ett krig mot otrogna osv.....

    Var det SÅ du menade? Då förstår jag DEN biten. Men ordvalet är lite missvisande, då dessa "bokstavstrogna" måste i praktiken ignorera större delen av de meningar som skrivits i Koranen ch haditherna för att komma till sådana ståndpunkter!

    är det inte så de flesta maktfullkomliga gör?

    de väljer vilket som är viktigast enligt dem, och en SENARE skrivning är alltid den gällande om den motsäger en tidigare, och det är välkänt att de tidigare var de mest mänskliga och fredliga bitarna

    Sådana människor hittar "bevis" för deras inställning i från stort sett vad som helst! Hade de läst det ur kaffesumpar - så är det svårt att skylla på kaffet...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Inte ok att prata med det motsatta könet - Sida 2 Empty Sv: Inte ok att prata med det motsatta könet

    Inlägg  Sniperace 2009-10-25, 19:26

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Du nämner "äktenskapsbrott", Sniper - och jag tog för givet att du menade hedersrelaterat våld. Ber om ursäkt om jag misstolkade!

    Däremot får du nog ta bort det du skriver om BOKSTAVSTROGNA muslimer!!! Skulle de vara bokstavstrogna skulle de inte agera som du skriver!


    Jo om de tolkar BOKSTAVLIGT att en som avfallit ska dödas, om de tolkar BOKSTAVLIGT att man ska utföra ett krig mot otrogna osv.....

    Var det SÅ du menade? Då förstår jag DEN biten. Men ordvalet är lite missvisande, då dessa "bokstavstrogna" måste i praktiken ignorera större delen av de meningar som skrivits i Koranen ch haditherna för att komma till sådana ståndpunkter!

    är det inte så de flesta maktfullkomliga gör?

    de väljer vilket som är viktigast enligt dem, och en SENARE skrivning är alltid den gällande om den motsäger en tidigare, och det är välkänt att de tidigare var de mest mänskliga och fredliga bitarna

    Sådana människor hittar "bevis" för deras inställning i från stort sett vad som helst! Hade de läst det ur kaffesumpar - så är det svårt att skylla på kaffet...

    men det är ju mot SÅDANA jag vänder mig, och de ANVÄNDER ISLAM som täckmantel, DE är islams dödgrävare, de ÄR extremisterna/fanatikerna eller hur?

    Ska vi inte bekämpa dem pga att de kallar sig goda muslimer?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Inte ok att prata med det motsatta könet - Sida 2 Empty Sv: Inte ok att prata med det motsatta könet

    Inlägg  Dao 2009-10-25, 19:32

    All extremism skall bekämpas!!!

    Sponsored content


    Inte ok att prata med det motsatta könet - Sida 2 Empty Sv: Inte ok att prata med det motsatta könet

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 20:59